K0
door K0buz Jun 18, 2020 om 05:16
Winkels & webshops

Als ik 2 cadeaukaarten heb gekocht, mag een bedrijf er dan 1 accepteren?

Hoi,

Ik heb voor mijn vriend 2 cadeaukaarten gekocht bij een online webwinkel, bekend via tv en radio. Het gaat om een erotische website. Ze hebben 3 soorten kaart en met de waarde van 10, 25 en 50. Ik wilde hem verassen, zodat hij zelf wat kon uitzoeken. Ik koos voor 1 kaart van 10 en een van 25. Nu heeft hij wat uitgezocht, maar kunnen we maar 1 kaart per bestelling inleveren? Ik heb hierover gemaild en gebeld met de klantenservice, maar zij geven aan dat er maar 1 actie/kortingskaart geven ik kt mag worden en dat dat hun regels zijn. Maar volgens mij is een cadeaukaart, waar de volledige waarde voor betaald is geen actiekaart en ik vraag me af of dit mag? Daarnaast heb ik ondertussen nu 1 kaart gebruikt ter waarde van 25 euro voor een product van 24 euro. Die ene euro gaat vervolgens niet van de bezorgkosten (2.95) af. Het zijn geen grote bedrag, i know en ik verwacht geen actie. maar ik wil gewoon weten of dit zo mag, want het voelt niet eerlijk.

4782 11 Rapporteer

Topantwoord

drevil
door drevil - Jun 18, 2020 om 06:48
223 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemde gang van zaken. Welke webshop is dat?

K0
door K0buz Jun 18, 2020 om 13:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Willie.nl

sw
door swat1500 - Jun 18, 2020 om 07:36
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, hun kaarten en dus hun regels. Een cadeaukaart is geen wettelijk betaalmiddel. Dus als dit hun regels zijn voor het besteden van een cadeaukaart dan heb je dat te slikken. Wellicht staat er op hun site nog iets over in de voorwaarden.

lo
door lovewinnie - Jun 18, 2020 om 09:31
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dat staat in de voorwaarden waarschijnlijk vermeld . zijn deze kaarten gekocht op Groupon?. Daar staan ze vaak ik van pabo of Christine de duc
Als het indd deze kaarten zijn heeft u de voorwaarden kunnen lezen.

Maximaal 2 groupons per adres te koop , maximaal 1 Groupon per bestelling te gebruiken
Exclusief verzendkosten a 2.95 per bestelling. De waardebon is niet te gebruiken voor deze kosten. Je moet de waardebon in een keer gebruiken .
Geen minimale bestelling . Alleen geldig voor de webshop . Niet geldig i.c.m. andere kortingscodes .

mr
door mrmoto Jun 18, 2020 om 09:53
167 Antwoorden / 4 Vragen

hay , de PABO is recentelijk failliet verklaard en Cristine Buk doet ook niet veel meer op of aan ontspannings terapie :- )  .

lo
door lovewinnie Jun 18, 2020 om 10:16
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Het zijn zusjes van elkaar dus zak elkaar wel opvolgen dan haha. Volgens mijn staat easytoys ook regelmatig ik Groupon én vakantieveilingen. Ook daar geld 2 bonnen per adres te koop maar 1 per bestellingtbestelling gebruiken .
Alleen dan betaal je verzendkosten ook aan vakantieveilingen en is 4.95 dus dat is het niet

Bij Christine de duc mag de 2.95 verzendkosten niet betaald worden met de bon. Zoals ze beschrijft in haar verhaal (2.95 verzendkosten) dus ga uit van Christine de Luc :). En daarbij geld indd een bon per bestelling

K0
door K0buz Jun 18, 2020 om 13:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het was bij Willy.nl en de bonnen zijn ook via die site besteld. Dus gewoon volle prijs voor betaald €35,- plus verzendkosten.

me
door mein33 - Jun 18, 2020 om 10:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR K0BUZ 18 JUN. 2020 Ik koos voor 1 kaart van 10 en een van 25. Nu heeft hij wat uitgezocht, maar kunnen we maar 1 kaart per bestelling inleveren?

@kobuz,

Leuk toch, nu zou 'vriend' twee keer een pretpakket kunnen uitzoeken en dat zou betekenen, zeker voor één van jullie twee, dubbele pret !!
Wat wil een mens nog meer, zeker in deze tijden waarbij het onderlinge contact zoveel als mogelijk vermeden moet worden !!

DOOR K0BUZ 18 JUN. 2020 Daarnaast heb ik ondertussen nu 1 kaart gebruikt.

Het is niet netjes om een gegeven en ook nog de duurste cadeaukaart in te pikken en voor je zelf te gebruiken @kobuz. :-((
Wordt 'vriend' nu afgescheept met een cadeautje van een tientje ?

Krijg de stellige indruk dat er iets aan de inhoud van dit topic niet klopt, of dat het een t......  topic betreft !    ;-))

Topantwoord

1paul
door 1paul - Jun 18, 2020 om 14:56
3132 Antwoorden / 0 Vragen

in hun voorwaarden staat dit niet vermeld beetje vreemd dan....

https://www.willie.nl/algemene-voorwaarden/

ook niet in hun betalingsvoorwaarden....

https://www.willie.nl/klantenservice/betaalmethodes/

marita5
door marita5 - Jun 18, 2020 om 15:05
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kobuz ,

Dit staat niet vermeld in hun Algemene voorwaarden , en ook niet bij het bestellen van de cadeaukaarten .

Willie.nl is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kun daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/willie.nl/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

dokun
door dokun - Jun 19, 2020 om 11:27
152 Antwoorden / 0 Vragen

Als het om een echte cadeaukaart gaat moet het mogelijk zijn om beide kaarten voor 1 bestelling te gebruiken. Als het zogenaamde kortingsvouchers zijn dan niet, dan zijn de voorwaarden geldig zoals vermeld bij aankoop, (bijna altijd maar 1 voucher per bestelling).

Als ik u was zou ik doen wat marita5  u aanraad. Maar alleen als het cadeaukaarten zijn en geen kortingsvouchers.  Als het een cadeaukaart betreft moet u er ook de bezorgkosten mee kunnen afrekenen.

Er
door Erik88 - Jun 19, 2020 om 11:37
8 Antwoorden / Vragen

Of het mag weet ik niet. Ik begrijp het wel, want een winkel krijgt niet het volledige bedrag terug, dus het kost hun al winstmarge.

ja
door jan24 - Jun 19, 2020 om 12:34
109 Antwoorden / 4 Vragen

Een bekende wit- en bruingoedzaak doet hetzefde, maar dan met VVV cadeaubonnen. Een bon per artikel.
Het zal de winstmarge zijn die hierin meespeelt. Maar leuk is anders.

K0
door K0buz - Jun 19, 2020 om 13:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties, ik heb een klacht ingediend en uiteindelijk is het allemaal netjes verwerkt en afgehandeld. Ze vermelden dat er idd maar 1 bon per bestelling ingeleverd Kan worden, maar blijkbaar kunnen 2 bonnen wel samengevoegd worden. (Waren ze vergeten te benoemen vorige keer). Daarnaast gaan ze kijken of ze het duidelijker kunnen vermelden.

Bedankt allemaal.

mo
door mof - Jun 19, 2020 om 13:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, volgens mij mag een bedrijf een kadobon uitgeven maar daar ook voorwaarden aan cerbinden. Die moeten dan wel voor aankoop duidelijk en helder worden meegedeeld. Bijvoorbeeldin de verkoopvoorwaarden. Als dit is gebeurd dan heeft u pech.