Me
door Meees Dec 3, 2015 om 22:40
Winkels & webshops

Als je iets bij de supermarkt hebt gekocht, maar achteraf blijkt dat geopent is,

Als je een product (in dit geval een pak melk) bij de Lidl hebt gekocht maar achteraf blijkt het pak melk al opengemaakt te zijn, heb je dan recht op een vervanging?

Alvast bedankt,

Mees

7720 14 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 3, 2015 om 22:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Op zich wel, het lijkt me alleen een beetje moeilijk om te bewijzen. Ga naar de Lidl toe, misschien geloven ze u.

mahadma
door mahadma - Dec 4, 2015 om 00:05
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als u in de winkel dit ontdekt, zullen ze ongetwijfeld u een ander pak geven. Bent u eenmaal thuis, dus de winkel uit,  zal het moeilijk te bewijzen zijn en hangt het af van de goodwill van de betreffende filiaalbeheerder. Direct een recht zie ik niet.

tenormin
door tenormin - Dec 4, 2015 om 00:24
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hi Mees, denk ook hoeveel tijd er tussen koop en gebruik is: en bonnetje natuurlijk. Wat betekent: zo snel mogelijk terug. Tijd op kassabon en tijd dat u weer terugbent in Lidl: denk dat daar juist het heikele punt ligt.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 4, 2015 om 01:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u nog in de wikel bent en het daar nadat u betaald heeft ondekt lijkt mij dat zij dat zullen moeten vervangen, maar als u dat phas thuis ondekt ja dan is het een andere zaak en dan is het niet zo maar te vervangen..

marita567
door marita567 Dec 4, 2015 om 06:57
1576 Antwoorden / 17 Vragen

uw bent toch terug , bravo . de site is niet leeftijdsgebonden , ik zoek me de pleuris wat een afknapper .

ja
door jackyh - Dec 4, 2015 om 13:16
953 Antwoorden / 4 Vragen

tHoe is het mogelijk dat men iets koop, zeker levensmiddelen, die reeds open zijn geweest. Dat zie je toch. Hier kan ik met m'n verstand niet bij. Hoop toch echt dat de leverancier geen vergoeding geeft o.i.d. Dit is zo stom.

gerbera
door gerbera Dec 6, 2015 om 15:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Let u er op of de dop is losgedraaid als u een pak melk pakt. u zou de mensen de kost moeten geven die in een supermarkt zo brutaal zijn een pak aan te breken en terug te zetten. Of nog erger een bakje yochurt of iets dergelijks leeglepelen en het lege bakje onder de stelling donderen. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. En het zijn zeker niet altijd jongelui die dit doen.

besseldekker
door besseldekker Mar 7, 2016 om 14:17
123 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, stom is het niet. Doppen en deksels kunnen inderdaad losgedraaid zijn, maar ga je die allemaal controleren? Ik geloof er niks van.

bm
door bmwdb007 - Dec 4, 2015 om 13:19
3 Antwoorden / Vragen

Is het echt een groot probleem? Het gaat om 1 pak melk. Ga er gewoon mee terug en luister na het antwoord, ik zou geen juridische stappen ondernemen.

bm
door bmwdb007 - Dec 4, 2015 om 13:22
3 Antwoorden / Vragen

Ik denk wel dat het moeilijk te zien is of een pak melk open gemaakt is, maar zal wel niet zo vaak voorkomen.

snel0026
door snel0026 - Dec 4, 2015 om 13:48
61 Antwoorden / 4 Vragen

Lijkt me niet.

Maak maar eens waar dat het pak al open was.

En Lidl hanteert bij voedingsproducten toch de regel: "voor het verlaten van de winkel moeten de producten gecontroleerd worden". Nadat de winkel is verlaten heeft u geen recht meer op teruggave van het product.

Ook wel logisch, niet?

tijger1
door tijger1 Dec 4, 2015 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar staat die regel van Lidl dan vermeld?

ro
door rodenbos - Dec 4, 2015 om 13:58
5 Antwoorden / 0 Vragen

Nee volgens mij niet je kan niet bewijzen dat je het zelf heeft open gemaakt

tijger1
door tijger1 Dec 4, 2015 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bedoelt, dat je niet kunt bewijzen dat je het zelf niet open hebt gemaakt.

ro
door rodenbos Mar 7, 2016 om 14:12
5 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaat niet vergeten

wimmi20
door wimmi20 - Dec 4, 2015 om 19:56
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een akelige ervaring !

En dan ben je ook nog eens een keer 55 cent kwijt !

Daar komt een normaal mens toch niet overheen ?

Redakteur : nee Wimmi, een normaal mens niet.

opaplop
door opaplop - Dec 5, 2015 om 11:19
76 Antwoorden / 12 Vragen

Kijk opzich zullen ze niet moelijk doen bij de Lidl,maar je krijgt je geld denk ik gewoon weer terug als je direct terug gaat,maar er kan van alles met de melk gebeurd zijn zullen ze denken,dus ze zullen het wel innemen en direct door spoelen om geen resico te lopen.

pi
door pieterwolters - Dec 7, 2015 om 13:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige wat je hieraan kunt doen is controleren voordat je het in je mandje gooit. Je kunt immers al voor de deur van de winkel een slok melk nemen en het dan terug gaan brengen. Het is dus nooit aan te tonen dat het al zo was. Of je moet DNA onderzoek gaan doen...

besseldekker
door besseldekker - Mar 7, 2016 om 14:21
123 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk geen moment dat het vraagsteller om de prijs gaat; veeleer om het gevoel bekocht te zijn. En dat is een vervelend gevoel. Vanuit oogpunt van Lidl ligt het natuurlijk anders: bent u eenmaal de winkel uit, dan is er weinig recht meer voor u. Een zo open mogelijke uitleg kan u wellicht goodwill verschaffen.

Apetjoek
door Apetjoek - Mar 7, 2016 om 15:11
234 Antwoorden / 16 Vragen

hallo Bessel , ondertussen is de bewuste melk al zuur geworden (vraag van vier maanden oud )