He
door Hen_ri Jan 16, 2018 om 12:13
Winkels & webshops

Als reklame prijs in de winkel al is aan gegeven, maar nog niet is ingegaan?

Wat als in de winkel de reklame prijs al is aan gegeven, maar nog niet is in gegaan, moeten ze dan dat artiekel van de aanbieding toch geven of niet?

5415 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 16, 2018 om 12:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als er een aanbiedingsprijs is aangegeven zonder een ingangsdatum dan moeten ze in principe inderdaad het artikel voor de aanbiedingsprijs aan u verkopen. Als ze dat echter niet willen doen, dan kan het lastig zijn dat ook voor elkaar te krijgen.

hansje klein
door hansje klein - Jan 16, 2018 om 12:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Pas aan de kassa wordt in de praktijk de/uw prijs vastgelegd ...

U kunt 'verhandelen' met de filiaal-manager, die u zal uitleggen, dat/of er een fout is gemaakt, of om welke reden hij/zij niet bereid is het artikel voor de actie-, schap-prijs mee te geven. In de praktijk zullen managers doorgaans coulant reageren om een vaste klant te behouden. Jumbo geeft overigens de zèkerheid dat u het product gratis meekrijgt.

ju
door juliomariner - Jan 16, 2018 om 12:18
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Recht hebben is niet hetzelfde als recht krijgen.
In principe geldt de prijs die op het schapkaartje of artikel staat en niet de prijs die in de kassa staat

Cookies
door Cookies - Jan 16, 2018 om 12:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wanneer moeten de vakkenvullers dan de schappen in orde maken? 's Nachts??? Je weet vast wel op welke dag in die winkel de aanbiedingen ingaan. Jeetje, wat kinderachtig.

jo
door jorisw Jan 16, 2018 om 12:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, pas nadat de actieweek al begonnen is. Dan kunnen we tenminste zeiken dat de prijzen in de winkel niet kloppen met de folder. Maar 's nachts is ook een optie. Dan hebben we weer een reden om te zaniken over de 24-uurseconomie.

latevogel
door latevogel Jan 19, 2018 om 15:44
86 Antwoorden / 0 Vragen

Nee Carola, dat is niet kinderachtig of dom! We zijn helaas niet allemaal op het niveau van jou en daarom vragen we wel eens iets aan een ander. En vragen zijn nooit dom (of kinderachtig), antwoorden kunnen daarintegen wel dom zijn (of kinderachtig).

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2018 om 12:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga de volgende dag terug.

tenormin
door tenormin - Jan 16, 2018 om 12:27
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Als het is aangegeven moet het ook zijn ingegaan. Anders zou u immers niet weten van de aanbieding?

edrick3
door edrick3 Jan 16, 2018 om 12:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

reclamefolder; tv-reclame, .... ?!

Gr
door Grunn1 - Jan 16, 2018 om 13:04
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bij veel winkels staat op de prijskaart met de aanbiedingsprijs ook de ingangsdatum en einddatum vermeld. Als deze kaart er al hangt voor de ingangsdatum dan is de tekst (datum) bepalend voor de prijs.

Ge
door Genee - Jan 16, 2018 om 13:22
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk moet de supermarkt de reclameprijs rekenen, anders moeten ze maar duidelijk aangeven wanneer de reclame ingaat.
Er zijn namelijk ook reclameaanbiedingen die niet in de reclamefolder staan.
En als bij een artikel nog de reclamesticker van de week ervoor hangt wordt het artikel nog voor de reclameprijs gegeven, moet u wel bij de kassa aangeven dat de reclamesticker nog aanwezig is.
Je gaat toch niet op elke reclamesticker die hele kleine tekst lezen voor welke week de reclame geldt.

Gr
door Grunn1 Jan 16, 2018 om 19:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als op de reclame stikker een van tot datum staat is het toch duidelijk genoeg. Wat je stelt, de kleine tekst niet lezen, is hetzelfde als ergens de voorwaarden niet lezen en dan zeggen dat je het niet wist oftewel geen poot om op te staan.

Ge
door Genee Jan 16, 2018 om 19:55
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@epcot
Ja hoor, iedereen die een leesbril heeft zet deze op als hij de supermarkt binnengaat en gaat op elke reclamestikker hij de schappen kijken of de reclame wel voor die week geldt.
Ik weet niet of u wel eens bij AH zo’n reclamesticker heeft bekeken?
Ik heb een leesbril en die ga ik echt niet opzetten om de reclamesticker te lezen.
En die bij de onderste schappen moet je voor op je knieën gaat zitten.

Gr
door Grunn1 Jan 16, 2018 om 21:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En vooral niet de kleine lettertjes lezen maar wel achteraf lopen ....
Als het er staat dan staat het er, als je ogen te slecht zijn om het te kunnen lezen en je te eigenwijs bent om een leesbril op te zetten ja dan kan ik er ook niks zinnigs meer over zeggen.

ol
door old fellow - Jan 16, 2018 om 13:59
90 Antwoorden / Vragen

Als er een binding met een (aktie) datum op de kaart te vinden is, is die datum leidend.
Die moet echter wel behoorlijk duidelijk zijn.
In de folder staat ook vaak de correcte prijs, en als u op zaterdag 16.00 uur gaat winkelen en de aanbieding maandag 09.00 ingaat heeft u geen poot om op te staan. Waar gaat het precies over in uw vraag, graag een reactie.

Overigens, als op de ingangsdatum om 09,00 uur pas vermeld wordt zijn ze weer te laat, 't is ook nooit goed.

aurora1
door aurora1 - Jan 16, 2018 om 17:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het nog niet ingegaan is zoals u stelt, dan is de winkel niet verplicht om voor de prijs van de aanbieding te leveren.
Die aanbieding zal dan ook nog niet in de kassa staan.
Ga terug als de aanbieding officieel geldt, heeft u ook een gezellig uitstapje en kunt u een frisse neus halen.
Ik begrijp niet waar u zich druk over maakt en nog minder dat u daarvoor u hier aanmeldt en een account opent.

gerbera
door gerbera - Jan 17, 2018 om 12:23
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als het gaat om een folderaanbieding, wat soms vermeld wordt, hoeven ze het niet voor die prijs te geven. In de folder staat de datum van de periode dat de aanbieding loopt.

latevogel
door latevogel - Jan 19, 2018 om 15:49
86 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal is het zo dat als een artikel is geprijst en het is niet een abnormale prijsverlaging, dan dient het product voor die prijs verkocht te worden. Als je bijvoorbeeld een tv van 1000 euro afgeprijst ziet tot een luttele 100 euro, dan kan je ervan uitgaan dat het een fout is en geen rechter zal dan de winkelier verplichten de tv voor 100 euro te leveren. Bij een folderaanbieding kan de winkelier zich ten alle tijde beroepen op de kleine lettertjes: "druk en zetfouten uitgezonderd. En als product is uitverkocht".  (de exacte tekst ken ik niet, omdat hier geen folders bezorgd worden)
Hier gaat het vermoedelijk om een relatief goedkoper product (levensmiddel?) en als de winkelier niet wil leveren voor de actieprijs, ga jij hiervoor niet naar de rechter, omdat dit te duur wordt. Toch zou ik van de winkelier enige coulance verwachten, zo niet, is hij mij als klant kwijt!