pe
door peet_kleine Oct 14, 2019 om 16:33
Winkels & webshops

Annoniem klagen

Waarom mag en kan ik bijna nergens klagen of mijn mening ergens op af geven?
Bijvoorbeeld bij de relame code commissie, moet je naam, adres, plaats en telefoonnummer invoeren.
Ook hier op deze site van kassa moet ik als boven alles invullen, waarom?
Het maakt voor hun "het bedrijf", toch niets uit als er een gegronde klacht is

1199 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2019 om 16:44
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Als iemand een klacht heeft lijkt het mij voor de hand liggen dat men zijn gegevens verstrekt; anders kan men immers niets met de klacht doen? En hier op de site? Is gewoon een eenmalige inschrijving: dat u bestaat, ;-). Verder doet KASSA niets met uw adres: u klaagt toch niet maar wil een vraag stellen. ( Maar dat wist u al: lid sinds 2012) ;-). Door deze gegevens te verstrekken heeft u dit nu kunnen doen. Prima toch? Wel 'grappig' dat u dit stelt: er zijn hier ook vraagstellers die hun hele hebben en houden, inclusief e-mail adres en 06 nummer (plus alle personalia) hier gewoon opschrijven. Dat is dan ook niet weer de bedoeling. Maar anoniem? Niet als u een serieuze klacht heeft. Anders kan de andere partij niets doen.

gerbera
door gerbera - Oct 14, 2019 om 16:52
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Hoezo hier alles invullen, alleen uw (zelf verzonnen) gebruikersnaam en e-mailadres niks meer of minder. En anoniem klagen, als u een klacht over een bedrijf heeft is het wel zo netjes als ze weten of u met het bedrijf zaken heeft gedaan. En ja ook hier is het geen "klaagmuur". En bij de reclame code commissie is het wel zo handig als ze weten waar u woont i.v.m. een reactie van hun kant. E-mail en tel.nr is niet noodzakelijk voor hen.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2019 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U mag hier rustig klagen, ook anoniem. Maar als uw gebruikersnaam Peet Kleine ook uw echte naam is, dan bent u dom bezig.

Beps
door Beps - Oct 14, 2019 om 17:39
75 Antwoorden / Vragen

Als je anoniem klaagt kun je, als je tijd teveel hebt, nogal wat klachten neerzetten met een anonieme browser en zo een bedrijf een slechtere naam geven dan ze misschien verdienen, want één klant waar het een keertje mee misgaat moet niet toonbepalend zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 14, 2019 om 17:50
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Er zijn wel degelijk instellingen waar u anoniem uw beklag kunt doen. Hier een voorbeeld: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/ik-wil-anoniem-iets-melden.html en verder is het meestal zo dat bij het indienen van een klacht uw gegevens nooit zomaar openbaar gebruikt mogen worden op basis van de AVG.
Veelal wordt ook gevraagd of uw naam en adres gegevens gebruikt mogen worden en als u aangeeft dat u dat niet wenst mag dat ook niet.

Daarnaast lijkt het mij uitermate zinloos om ergens een anonieme klacht in te dienen als u zelf een reactie wenst.

Op basis van uw vraag: kan ik aannemen dat uw gebruiksnaam een 'alias' is?

Nog een voorbeeld: https://www.langstraatmedia.nl/efteling-personeel-doet-anoniem-beklag/

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2019 om 20:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je mag in Nederland werkelijk overal klagen en/of je mening geven, dus stel je niet aan.

jo
door jorisw - Oct 14, 2019 om 20:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt me niet meer dan normaal dat een officiele instantie als de Reclame Code Commissie weet met wie ze te maken hebben. Het is anders te makkelijk om een bedrijf anoniem zwart te maken met alle mogelijke gevolgen (plus dat dat de commissie onnodig veel werk oplevert door allerlei grappenmakers).

me
door mein33 - Oct 14, 2019 om 21:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ga op een kistje staan 'klagen' in bijv. het Vondelpark of desnoods midden op het Kootwijkerzand en u bent zo anoniem als anoniem maar anoniem kan zijn !
Iedereen die voorbijkomt kan je horen, luisteren doen ze zeker niet, maar als ze even naar je kijken dan zien ze je wel maar weten niet wie je bent, want je bent en blijft anoniem zoals je dat zo graag wil zijn !

Spreek vrijmoedig en anoniem, als het maar niet over mij gaat ! ;-))

Th
door Thijs124 - Oct 14, 2019 om 22:13
289 Antwoorden / Vragen

Je kunt ook op schuttingen klagen. Gebeurt veel, anonym.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2019 om 22:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U klaagt maar een eind weg, kan mij niets schelen.

gerbera
door gerbera - Oct 15, 2019 om 16:49
7358 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft een klacht over klagen maar helaas, wegens gebrek aan "personeel", worden klachten hier niet in behandeling genomen.☺