Mo
door Moppie1953 7 feb. 2019 om 14:58
Winkels & webshops

Annuleren bestelling

Ik heb een bestelling geannuleerd, de winkel dwingt mij de bestelling alsnog af te nemen

388 11 Rapporteer
door tenormin - 7 feb. 2019 om 15:00
14489 Antwoorden / 83 Vragen
0

Dag @moppie1953, dit is beetje te kort. Wanneer gekocht, wanneer geannuleerd. Gaat over data, dus daar schrijft u niet over. Ligt er dus aan.

Topantwoord

door tijger1 - 7 feb. 2019 om 15:01
37483 Antwoorden / 21 Vragen
10

En wat hebt u dan bij wie bestelt? Ik een winkel is overigens koop = koop.

ne
door neodutchio - 7 feb. 2019 om 15:11
2481 Antwoorden / 11 Vragen
3

Over het algemeen als mensen hier weinig tot geen informatie geven betekend dat dat ze het antwoord al weten, maar bewust door het geven van geen informatie een ander antwoord willen hebben.

Als u online iets gekocht hebt en het is geen maatwerk, dan mag u binnen 14 dagen na ontvangst herroepen. Als u in een stenen winkel iets besteld hebt, dan moet u dat afnemen. Tenzij de winkels andere voorwaarden handeert in het voordeel van de wet. Maar dan zouden wij eerst moeten weten wat u besteld heeft en waar.

Ka
door Kassagebruiker - 7 feb. 2019 om 15:13
197 Antwoorden / 2 Vragen
0

A: Koop is ook koop bij een "steenen winkel", B: Speciale bestellingen, gepersonificeerd of speciale maten, onderdelen enz., kunnen überhaupt niet gecanceld worden.

WAT heeft u porecies besteld?


Mo
door Moppie1953 - 7 feb. 2019 om 15:23
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

In winkel van Expert gevraagd naar inbouw apparaten. Iemand van Expert langsgeweest om maten op te meten.Hiervoor€50 betaald. Na een paar dagen een offerte gekregen €1700. Op vrijdag 18 Jan. In de winkel soortgelijke apparaten bekeken, goedkope oven uitgezocht, €149 minder en de verrekening van het inmeten, dus €200minder.Toch was de nieuwe nota €1650.Direkt terug naar de winkel, waar bleek dat er nu €50 meer betaald moest worden voor het inbouwen. Hierover een woordenwisseling, waarop ik zei dat de koop niet door ging en heb boos de winkel verlaten. Maandagmiddag 21 Jan. werd ik gebeld dat Expert het intern besproken had en dat alsnog ze coulant wilden zijn en deze kosten niet in rekening zoden brengen. Toen heb ik de bestelling alsnog gedaan. Hoorde niets meer en vond allemaal erg lang duren. Zondag j.l een mail gestuurd dat ik de bestelling wilde annuleren. Er was inmiddels een maand verstreken na mijn eerste bezoek aan de winkel. Nu wil de winkel mij alsnog houden aan de bestelling

Mo
door Moppie1953 - 7 feb. 2019 om 15:26
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

In winkel van Expert gevraagd naar inbouw apparaten. Iemand van Expert langsgeweest om maten op te meten.Hiervoor€50 betaald. Na een paar dagen een offerte gekregen €1700. Op vrijdag 18 Jan. In de winkel soortgelijke apparaten bekeken, goedkope oven uitgezocht, €149 minder en de verrekening van het inmeten, dus €200minder.Toch was de nieuwe nota €1650.Direkt terug naar de winkel, waar bleek dat er nu €50 meer betaald moest worden voor het inbouwen. Hierover een woordenwisseling, waarop ik zei dat de koop niet door ging en heb boos de winkel verlaten. Maandagmiddag 21 Jan. werd ik gebeld dat Expert het intern besproken had en dat alsnog ze coulant wilden zijn en deze kosten niet in rekening zoden brengen. Toen heb ik de bestelling alsnog gedaan. Hoorde niets meer en vond allemaal erg lang duren. Zondag j.l een mail gestuurd dat ik de bestelling wilde annuleren. Er was inmiddels een maand verstreken na mijn eerste bezoek aan de winkel. Nu wil de winkel mij alsnog houden aan de bestelling

door tijger1 - 7 feb. 2019 om 15:40
37483 Antwoorden / 21 Vragen
1

Uiteraard houdt de winkel u aan uw bestelling.

door gerbera - 7 feb. 2019 om 15:53
4594 Antwoorden / 6 Vragen
0

Nu denkt u waarschijnlijk dat wat in de winkel staat aan u geleverd wordt. Helaas een misverstand de door u bestelde apparaten worden door Expert weer bij de groothandel besteld. En het is maar net de vraag of deze de apparaten, a) in voorraad heeft, b) wanneer deze bij Expert worden afgeleverd. Kan mij dus voorstellen dat u uw bestelling gewoon moet afnemen Expert winkels zijn het merendeel franchise ondernemingen die het speciaal voor u inkopen en daarbij weer afhankelijk van de levertijd zijn. Datgene wat in de winkel staat wordt tzt als demonstratie model goedkoper van de hand gedaan.

door edrick3 - 7 feb. 2019 om 16:00
26500 Antwoorden / 85 Vragen
0

Gezien je toelichting op deze 'mededeling': klopt.
Toen heb ik de bestelling alsnog gedaan.
Je hebt een koop gesloten en daar houdt Expert je nu aan.

door heremietkreeft - 7 feb. 2019 om 17:10
8898 Antwoorden / 149 Vragen
1

Ook kort samengevat: koop is koop of wel u bent gehouden aan het naleven van de gesloten overeenkomst . Zo niet, dan blijft u in gebreken en kan een schadeloosstelling worden gevorderd.

Maar als het leveren erg lang gaat duren, dan heeft mogelijk toch een reden om te annuleren maar dat moet dan wel gebeuren middels een ingebrekestelling uwerzijds.

Ka
door Kassagebruiker - 7 feb. 2019 om 17:15
197 Antwoorden / 2 Vragen
0

Na de uitleg gelezen te hebben, ja, de winkel heeft gelijk.
Blijft u weigeren sluit ik niet uit dat het u veel meer als de prijs zou kunnen gaan kunnen gaan, een incassoproject wordt snel duur. 
In uw situatie zou ik geduld hebben en gewillig zijn en de spullen tegen de afspraakprijs afnemen en laten plaatsen.
Elke keer dat u uw hakken in het zand zet maakt u het ingewikkelder en zal de verkoper ook elke schroef buiten de afspraak aan u gaan berekenen.
Over de achteraf service als die noodzakelijk zou worden, is het datum = datum en coulance zero.

Bedenk wat u wilt. (Ik zou kiezen voor een prettige relatie in deze ..........)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
Kareltje36 - 23 feb. 2019 om 15:40
Auto & vervoer

Hallo, mijn auto was stuk, koppakking eruit gevlogen en reed niet meer

Hallo mijn koppakking van mijn auto was eruit gevlogen .  Een particulier wilde mij helpen met het repareren en ik heb het uit handen gegeven , het was geen bedrijf maar een doe het zelver, helaas heeft hij de auto niet kunnen repareren en heb ik meer schade .is dit te verhalen? Lees meer

xq
xqcnbthz - 22 feb. 2019 om 17:38
Computers & telefonie

Blijkbaar heeft dit forum storingen

soms zie ik links staan naar vragen topics en als ik erop klik dan zie ik dit.
Pagina niet gevonden De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden. Controleer de link op eventuele fouten en probeer het vervolgens nogmaals.

overigens niet de enige site waar dit gebeurt.
er zijn er laatste maanden wel heel erg veel. ... Lees meer

emenem - 22 feb. 2019 om 21:01
Computers & telefonie

Privacy en veiligheid mozilla thunderbird mail

Hallo,
Ik ben van plan de Thunderbird mail van Mozilla te installeren.
Nu lees ik dat dit al een oude mailservice is en dat Mozilla er over dacht hiermee te stoppen.
Ik vraag me nu af of Mozilla deze mailservice nog ondersteunt, en hoe het -behalve met de veiligheid- met de privacy vwb deze mailservice gesteld is.
Kan iemand me daarin raden?
Alvast bedankt voor jullie reac ... Lees meer