Mo
door Moppie1953 Feb 7, 2019 om 14:58
Winkels & webshops

Annuleren bestelling

Ik heb een bestelling geannuleerd, de winkel dwingt mij de bestelling alsnog af te nemen

1128 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2019 om 15:00
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Dag @moppie1953, dit is beetje te kort. Wanneer gekocht, wanneer geannuleerd. Gaat over data, dus daar schrijft u niet over. Ligt er dus aan.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2019 om 15:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat hebt u dan bij wie bestelt? Ik een winkel is overigens koop = koop.

ne
door neodutchio - Feb 7, 2019 om 15:11
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Over het algemeen als mensen hier weinig tot geen informatie geven betekend dat dat ze het antwoord al weten, maar bewust door het geven van geen informatie een ander antwoord willen hebben.

Als u online iets gekocht hebt en het is geen maatwerk, dan mag u binnen 14 dagen na ontvangst herroepen. Als u in een stenen winkel iets besteld hebt, dan moet u dat afnemen. Tenzij de winkels andere voorwaarden handeert in het voordeel van de wet. Maar dan zouden wij eerst moeten weten wat u besteld heeft en waar.

Ka
door Kassagebruiker - Feb 7, 2019 om 15:13
683 Antwoorden / 5 Vragen

A: Koop is ook koop bij een "steenen winkel", B: Speciale bestellingen, gepersonificeerd of speciale maten, onderdelen enz., kunnen überhaupt niet gecanceld worden.

WAT heeft u porecies besteld?

Mo
door Moppie1953 - Feb 7, 2019 om 15:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

In winkel van Expert gevraagd naar inbouw apparaten. Iemand van Expert langsgeweest om maten op te meten.Hiervoor€50 betaald. Na een paar dagen een offerte gekregen €1700. Op vrijdag 18 Jan. In de winkel soortgelijke apparaten bekeken, goedkope oven uitgezocht, €149 minder en de verrekening van het inmeten, dus €200minder.Toch was de nieuwe nota €1650.Direkt terug naar de winkel, waar bleek dat er nu €50 meer betaald moest worden voor het inbouwen. Hierover een woordenwisseling, waarop ik zei dat de koop niet door ging en heb boos de winkel verlaten. Maandagmiddag 21 Jan. werd ik gebeld dat Expert het intern besproken had en dat alsnog ze coulant wilden zijn en deze kosten niet in rekening zoden brengen. Toen heb ik de bestelling alsnog gedaan. Hoorde niets meer en vond allemaal erg lang duren. Zondag j.l een mail gestuurd dat ik de bestelling wilde annuleren. Er was inmiddels een maand verstreken na mijn eerste bezoek aan de winkel. Nu wil de winkel mij alsnog houden aan de bestelling

Mo
door Moppie1953 - Feb 7, 2019 om 15:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

In winkel van Expert gevraagd naar inbouw apparaten. Iemand van Expert langsgeweest om maten op te meten.Hiervoor€50 betaald. Na een paar dagen een offerte gekregen €1700. Op vrijdag 18 Jan. In de winkel soortgelijke apparaten bekeken, goedkope oven uitgezocht, €149 minder en de verrekening van het inmeten, dus €200minder.Toch was de nieuwe nota €1650.Direkt terug naar de winkel, waar bleek dat er nu €50 meer betaald moest worden voor het inbouwen. Hierover een woordenwisseling, waarop ik zei dat de koop niet door ging en heb boos de winkel verlaten. Maandagmiddag 21 Jan. werd ik gebeld dat Expert het intern besproken had en dat alsnog ze coulant wilden zijn en deze kosten niet in rekening zoden brengen. Toen heb ik de bestelling alsnog gedaan. Hoorde niets meer en vond allemaal erg lang duren. Zondag j.l een mail gestuurd dat ik de bestelling wilde annuleren. Er was inmiddels een maand verstreken na mijn eerste bezoek aan de winkel. Nu wil de winkel mij alsnog houden aan de bestelling

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2019 om 15:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard houdt de winkel u aan uw bestelling.

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2019 om 15:53
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Nu denkt u waarschijnlijk dat wat in de winkel staat aan u geleverd wordt. Helaas een misverstand de door u bestelde apparaten worden door Expert weer bij de groothandel besteld. En het is maar net de vraag of deze de apparaten, a) in voorraad heeft, b) wanneer deze bij Expert worden afgeleverd. Kan mij dus voorstellen dat u uw bestelling gewoon moet afnemen Expert winkels zijn het merendeel franchise ondernemingen die het speciaal voor u inkopen en daarbij weer afhankelijk van de levertijd zijn. Datgene wat in de winkel staat wordt tzt als demonstratie model goedkoper van de hand gedaan.

edrick3
door edrick3 - Feb 7, 2019 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gezien je toelichting op deze 'mededeling': klopt.
Toen heb ik de bestelling alsnog gedaan.
Je hebt een koop gesloten en daar houdt Expert je nu aan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2019 om 17:10
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Ook kort samengevat: koop is koop of wel u bent gehouden aan het naleven van de gesloten overeenkomst . Zo niet, dan blijft u in gebreken en kan een schadeloosstelling worden gevorderd.

Maar als het leveren erg lang gaat duren, dan heeft mogelijk toch een reden om te annuleren maar dat moet dan wel gebeuren middels een ingebrekestelling uwerzijds.

Ka
door Kassagebruiker - Feb 7, 2019 om 17:15
683 Antwoorden / 5 Vragen

Na de uitleg gelezen te hebben, ja, de winkel heeft gelijk.
Blijft u weigeren sluit ik niet uit dat het u veel meer als de prijs zou kunnen gaan kunnen gaan, een incassoproject wordt snel duur.
In uw situatie zou ik geduld hebben en gewillig zijn en de spullen tegen de afspraakprijs afnemen en laten plaatsen.
Elke keer dat u uw hakken in het zand zet maakt u het ingewikkelder en zal de verkoper ook elke schroef buiten de afspraak aan u gaan berekenen.
Over de achteraf service als die noodzakelijk zou worden, is het datum = datum en coulance zero.

Bedenk wat u wilt. (Ik zou kiezen voor een prettige relatie in deze ..........)