Annuleren bestelling
Ik heb een bestelling geannuleerd, de winkel dwingt mij de bestelling alsnog af te nemen
Topantwoord
Over het algemeen als mensen hier weinig tot geen informatie geven betekend dat dat ze het antwoord al weten, maar bewust door het geven van geen informatie een ander antwoord willen hebben.
Als u online iets gekocht hebt en het is geen maatwerk, dan mag u binnen 14 dagen na ontvangst herroepen. Als u in een stenen winkel iets besteld hebt, dan moet u dat afnemen. Tenzij de winkels andere voorwaarden handeert in het voordeel van de wet. Maar dan zouden wij eerst moeten weten wat u besteld heeft en waar.
A: Koop is ook koop bij een "steenen winkel", B: Speciale bestellingen, gepersonificeerd of speciale maten, onderdelen enz., kunnen überhaupt niet gecanceld worden.
WAT heeft u porecies besteld?
In winkel van Expert gevraagd naar inbouw apparaten. Iemand van Expert langsgeweest om maten op te meten.Hiervoor€50 betaald. Na een paar dagen een offerte gekregen €1700. Op vrijdag 18 Jan. In de winkel soortgelijke apparaten bekeken, goedkope oven uitgezocht, €149 minder en de verrekening van het inmeten, dus €200minder.Toch was de nieuwe nota €1650.Direkt terug naar de winkel, waar bleek dat er nu €50 meer betaald moest worden voor het inbouwen. Hierover een woordenwisseling, waarop ik zei dat de koop niet door ging en heb boos de winkel verlaten. Maandagmiddag 21 Jan. werd ik gebeld dat Expert het intern besproken had en dat alsnog ze coulant wilden zijn en deze kosten niet in rekening zoden brengen. Toen heb ik de bestelling alsnog gedaan. Hoorde niets meer en vond allemaal erg lang duren. Zondag j.l een mail gestuurd dat ik de bestelling wilde annuleren. Er was inmiddels een maand verstreken na mijn eerste bezoek aan de winkel. Nu wil de winkel mij alsnog houden aan de bestelling
In winkel van Expert gevraagd naar inbouw apparaten. Iemand van Expert langsgeweest om maten op te meten.Hiervoor€50 betaald. Na een paar dagen een offerte gekregen €1700. Op vrijdag 18 Jan. In de winkel soortgelijke apparaten bekeken, goedkope oven uitgezocht, €149 minder en de verrekening van het inmeten, dus €200minder.Toch was de nieuwe nota €1650.Direkt terug naar de winkel, waar bleek dat er nu €50 meer betaald moest worden voor het inbouwen. Hierover een woordenwisseling, waarop ik zei dat de koop niet door ging en heb boos de winkel verlaten. Maandagmiddag 21 Jan. werd ik gebeld dat Expert het intern besproken had en dat alsnog ze coulant wilden zijn en deze kosten niet in rekening zoden brengen. Toen heb ik de bestelling alsnog gedaan. Hoorde niets meer en vond allemaal erg lang duren. Zondag j.l een mail gestuurd dat ik de bestelling wilde annuleren. Er was inmiddels een maand verstreken na mijn eerste bezoek aan de winkel. Nu wil de winkel mij alsnog houden aan de bestelling
Nu denkt u waarschijnlijk dat wat in de winkel staat aan u geleverd wordt. Helaas een misverstand de door u bestelde apparaten worden door Expert weer bij de groothandel besteld. En het is maar net de vraag of deze de apparaten, a) in voorraad heeft, b) wanneer deze bij Expert worden afgeleverd. Kan mij dus voorstellen dat u uw bestelling gewoon moet afnemen Expert winkels zijn het merendeel franchise ondernemingen die het speciaal voor u inkopen en daarbij weer afhankelijk van de levertijd zijn. Datgene wat in de winkel staat wordt tzt als demonstratie model goedkoper van de hand gedaan.
Gezien je toelichting op deze 'mededeling': klopt.
Toen heb ik de bestelling alsnog gedaan.
Je hebt een koop gesloten en daar houdt Expert je nu aan.
Ook kort samengevat: koop is koop of wel u bent gehouden aan het naleven van de gesloten overeenkomst . Zo niet, dan blijft u in gebreken en kan een schadeloosstelling worden gevorderd.
Maar als het leveren erg lang gaat duren, dan heeft mogelijk toch een reden om te annuleren maar dat moet dan wel gebeuren middels een ingebrekestelling uwerzijds.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer
Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset niet meer ver
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer