Annuleren bestelling
Ik heb een bestelling geannuleerd, de winkel dwingt mij de bestelling alsnog af te nemen
Topantwoord
Over het algemeen als mensen hier weinig tot geen informatie geven betekend dat dat ze het antwoord al weten, maar bewust door het geven van geen informatie een ander antwoord willen hebben.
Als u online iets gekocht hebt en het is geen maatwerk, dan mag u binnen 14 dagen na ontvangst herroepen. Als u in een stenen winkel iets besteld hebt, dan moet u dat afnemen. Tenzij de winkels andere voorwaarden handeert in het voordeel van de wet. Maar dan zouden wij eerst moeten weten wat u besteld heeft en waar.
A: Koop is ook koop bij een "steenen winkel", B: Speciale bestellingen, gepersonificeerd of speciale maten, onderdelen enz., kunnen überhaupt niet gecanceld worden.
WAT heeft u porecies besteld?
In winkel van Expert gevraagd naar inbouw apparaten. Iemand van Expert langsgeweest om maten op te meten.Hiervoor€50 betaald. Na een paar dagen een offerte gekregen €1700. Op vrijdag 18 Jan. In de winkel soortgelijke apparaten bekeken, goedkope oven uitgezocht, €149 minder en de verrekening van het inmeten, dus €200minder.Toch was de nieuwe nota €1650.Direkt terug naar de winkel, waar bleek dat er nu €50 meer betaald moest worden voor het inbouwen. Hierover een woordenwisseling, waarop ik zei dat de koop niet door ging en heb boos de winkel verlaten. Maandagmiddag 21 Jan. werd ik gebeld dat Expert het intern besproken had en dat alsnog ze coulant wilden zijn en deze kosten niet in rekening zoden brengen. Toen heb ik de bestelling alsnog gedaan. Hoorde niets meer en vond allemaal erg lang duren. Zondag j.l een mail gestuurd dat ik de bestelling wilde annuleren. Er was inmiddels een maand verstreken na mijn eerste bezoek aan de winkel. Nu wil de winkel mij alsnog houden aan de bestelling
In winkel van Expert gevraagd naar inbouw apparaten. Iemand van Expert langsgeweest om maten op te meten.Hiervoor€50 betaald. Na een paar dagen een offerte gekregen €1700. Op vrijdag 18 Jan. In de winkel soortgelijke apparaten bekeken, goedkope oven uitgezocht, €149 minder en de verrekening van het inmeten, dus €200minder.Toch was de nieuwe nota €1650.Direkt terug naar de winkel, waar bleek dat er nu €50 meer betaald moest worden voor het inbouwen. Hierover een woordenwisseling, waarop ik zei dat de koop niet door ging en heb boos de winkel verlaten. Maandagmiddag 21 Jan. werd ik gebeld dat Expert het intern besproken had en dat alsnog ze coulant wilden zijn en deze kosten niet in rekening zoden brengen. Toen heb ik de bestelling alsnog gedaan. Hoorde niets meer en vond allemaal erg lang duren. Zondag j.l een mail gestuurd dat ik de bestelling wilde annuleren. Er was inmiddels een maand verstreken na mijn eerste bezoek aan de winkel. Nu wil de winkel mij alsnog houden aan de bestelling
Nu denkt u waarschijnlijk dat wat in de winkel staat aan u geleverd wordt. Helaas een misverstand de door u bestelde apparaten worden door Expert weer bij de groothandel besteld. En het is maar net de vraag of deze de apparaten, a) in voorraad heeft, b) wanneer deze bij Expert worden afgeleverd. Kan mij dus voorstellen dat u uw bestelling gewoon moet afnemen Expert winkels zijn het merendeel franchise ondernemingen die het speciaal voor u inkopen en daarbij weer afhankelijk van de levertijd zijn. Datgene wat in de winkel staat wordt tzt als demonstratie model goedkoper van de hand gedaan.
Gezien je toelichting op deze 'mededeling': klopt.
Toen heb ik de bestelling alsnog gedaan.
Je hebt een koop gesloten en daar houdt Expert je nu aan.
Ook kort samengevat: koop is koop of wel u bent gehouden aan het naleven van de gesloten overeenkomst . Zo niet, dan blijft u in gebreken en kan een schadeloosstelling worden gevorderd.
Maar als het leveren erg lang gaat duren, dan heeft mogelijk toch een reden om te annuleren maar dat moet dan wel gebeuren middels een ingebrekestelling uwerzijds.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer