door vu2615 28 nov. 2018 om 18:01
Winkels & webshops

Annuleren dubbele bestelling fotoboek Hema

Dinsdagavond 27-11-18 een bestelling van 15 fotoboekjes bij de Hema gedaan via de online-software. Later op de avond 2  bevestigingen gekregen van deze bestelling, met verschillende ordernummers. Vanmorgen om 08.30 gebeld met de Hema fotoservice om 1 bestelling te annuleren. Annuleren is helaas niet mogelijk omdat de boekjes al in produktie zouden zijn. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt, en hoe is dit afgedaan?
Ik zit nu vast aan 30 fotoboekjes........

880 10 Rapporteer
door edrick3 - 28 nov. 2018 om 18:03
26710 Antwoorden / 85 Vragen
3

Tja, daar doe je dus niets aan.
Even er van uitgaande dat de fout bij jezelf ligt en dat je dus zélf 2x besteld hebt.
Helaas, pindakaas ....
Wellicht leuk om cadeau te doen.

door marita5 - 28 nov. 2018 om 18:06
7429 Antwoorden / 10 Vragen
2

Hallo Vu2615 ,

De voorwaarden :

Artikel 3. Annuleren of retourneren .

3.1 Een Fotobestelling is een gepersonaliseerd product waardoor het niet mogelijk is een eenmaal geplaatste Fotobestelling te annuleren, te wijzigen of te retourneren.

https://foto.hema.nl/algemene-voorwaarden/

door diumenge - 28 nov. 2018 om 18:16
10333 Antwoorden / 13 Vragen
1

Indien je niet twee keer een bestelling hebt geplaatst, dan kan je er vanuit gaan dat het om een fout aan de kant van de HEMA gaat en hoef je de twee order natuurlijk niet aan te nemen en te betalen.

jo
door jorisw - 28 nov. 2018 om 19:00
3986 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heb je al betaald? Als ik gebruik maak van de HEMA fotoservice betaal ik pas bij het ophalen. Als je dan slechts 1 van de 2 gaat ophalen hoef je er ook maar 1 te betalen lijkt me.

door Lsk520 28 nov. 2018 om 21:43
827 Antwoorden / 2 Vragen

Oja? In het systeem staan 2 bestellingen en die moet je natuurlijk wel ff betalen...ze hebben namelijk je gegevens...

door vu2615 - 28 nov. 2018 om 21:40
82 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dank jullie wel voor de tot nu toe geplaatste reacties. Bij de algemene voorwaarden van Hema lees ik het volgende:

Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of: a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren. b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen; c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Hier maak ik uit op dat ik wel kan annuleren






door gerbera 28 nov. 2018 om 21:47
4763 Antwoorden / 6 Vragen

Lees even de reactie van @marita5, 18,06u want er staat nog meer in de algemene voorwaarden. En mogelijk dat uw zending uit 2 delen bestaat

door vu2615 28 nov. 2018 om 21:59
82 Antwoorden / 3 Vragen

Dan zijn er dus verschillende algemene voorwaarden; van de Hema en van de Hema

door gerbera 28 nov. 2018 om 22:28
4763 Antwoorden / 6 Vragen

Dat klopt, Hema Foto heeft zijn eigen algemene voorwaarden, die u aanhaalt gaat over produkten geleverd via de Hema online bestellingen.

door sjoppie - 28 nov. 2018 om 22:18
4165 Antwoorden / 3 Vragen
1

U kunt de situatie nog eens uitleggen via onderstaand formulier.
Als u 15 boekjes hebt besteld zou u er geen 30 moeten ontvangen.
https://foto.hema.nl/klantenservice/contact/

door heremietkreeft - 28 nov. 2018 om 22:22
9382 Antwoorden / 153 Vragen
0

Als u maar één keer heeft besteld dan is er zoals al gezegd geen enkele reden om er dan twee te betalen. Maar kunt u dat bewijzen? Omgekeerd dient Hema te bewijzen dat u twee maal heeft besteld.

door marita5 - 28 nov. 2018 om 22:27
7429 Antwoorden / 10 Vragen
1

@vu2615 , 

N.a.v . uw reactie , 

De voorwaarden die u vermeld m.b.t herroepingsrecht , zijn de voorwaarden van Thuiswinkelwaarborg .

Ka
door Kassagebruiker - 28 nov. 2018 om 23:19
248 Antwoorden / 2 Vragen
0

Als ze een herroepingsrecht hebben van 14 dagen duurt het printen van de boekjes dus altijd 14 dagen wachten totdat er geprint gaat worden, en dàt duurt velen te lang, schat ik zomaar in!

door panter22 - 29 nov. 2018 om 08:46
2565 Antwoorden / Vragen
1

Op de algemene voorwaardensite van de Hema staat ;Bekijk algemene voorwaarden Thuiswinkel.
Op deze voorwaarden heb je geklikt en dan kom je op artikel 6, herroepingsrecht.
Kijk je even verder, naar artikel 10, dan staat daar: 
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
https://images.hema.nl/media/NL/pdf/HEMA-algemene-voorwaarden-NL-juni2017.pdf

Die fotoboekjes worden speciaal voor jou gemaakt, Die kun je niet terugsturen en je geld terugkrijgen als je ze besteld hebt.
Logisch, want Hema kan die boekjes niet aan een ander verkopen.
Hema heeft op de fotosite nog eens duidelijk vermeld dat je niet kunt annuleren, zie link Marita5.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

nijssenr - 8 apr. 2019 om 17:35
Geldzaken & recht
Vpay vs Maestro

Vpay vs Maestro

Ik ontving vorige week een nieuwe betaalpas van de ING.
Hierop stond ineens VPay. Ik had hier nog niet eerder van gehoord.
Dit bleek een concurent van het al oude Maestro te zijn.
Ook bleek deze pas in het buitenland dus ineens een stuk minder geaccepteerd.
Een korte zoektocht leerde dat ING random nieuwe passen uitdeeld met 1 van de 2 betaalsystemen.
En dat je kostenloos ... Lees meer

aw
awm - 20 mei 2019 om 16:50
Elektronica & tv

Nieuwe digitenne werkt slecht

Sinds kort heb ik een nieuwe ontvanger gekregen van KPN maar er is steeds storing. Ik zit in Baarn met een antenne op het dak. Met mijn oude Samsung twintuner nooit problemen maar nu met de nieuwe Rebox is het waardeloos. Tor 9 juli kan ik nog mijn oude gebruiken maar dan wordt het signaal omgezet naar HD en moet ik dat nieuwe doosje gebruiken. Iemand een suggestie? Lees meer

Da
Dantumadh - 20 mei 2019 om 17:12
Garantie & verzekeringen

Zorgpicht verzekeringsmaatschappij

Ik heb 2 lopende ORV's. Eén bij FBTO en één bij Centraal Beheer. Beide zijn ergens in 1994 afgesloten en ik betaal nu al bijna 25 jaar voor elke verzekering ca. 45 euro per maand. Ik heb geen tussenpersoon (meer) wat nu? Kan ik de FBTO en CB zelf benaderen omtrent hun zorgplicht? Vallen zij ook onder de uitspraak van het Kifid? Lees meer