Annuleren dubbele bestelling fotoboek Hema
Dinsdagavond 27-11-18 een bestelling van 15 fotoboekjes bij de Hema gedaan via de online-software. Later op de avond 2 bevestigingen gekregen van deze bestelling, met verschillende ordernummers. Vanmorgen om 08.30 gebeld met de Hema fotoservice om 1 bestelling te annuleren. Annuleren is helaas niet mogelijk omdat de boekjes al in produktie zouden zijn. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt, en hoe is dit afgedaan?
Ik zit nu vast aan 30 fotoboekjes........
Hallo Vu2615 ,
De voorwaarden :
Artikel 3. Annuleren of retourneren .
3.1 Een Fotobestelling is een gepersonaliseerd product waardoor het niet mogelijk is een eenmaal geplaatste Fotobestelling te annuleren, te wijzigen of te retourneren.
https://foto.hema.nl/algemene-voorwaarden/
Indien je niet twee keer een bestelling hebt geplaatst, dan kan je er vanuit gaan dat het om een fout aan de kant van de HEMA gaat en hoef je de twee order natuurlijk niet aan te nemen en te betalen.
Heb je al betaald? Als ik gebruik maak van de HEMA fotoservice betaal ik pas bij het ophalen. Als je dan slechts 1 van de 2 gaat ophalen hoef je er ook maar 1 te betalen lijkt me.
Oja? In het systeem staan 2 bestellingen en die moet je natuurlijk wel ff betalen...ze hebben namelijk je gegevens...
Dank jullie wel voor de tot nu toe geplaatste reacties. Bij de algemene voorwaarden van Hema lees ik het volgende:
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of: a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren. b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen; c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Hier maak ik uit op dat ik wel kan annuleren
Lees even de reactie van @marita5, 18,06u want er staat nog meer in de algemene voorwaarden. En mogelijk dat uw zending uit 2 delen bestaat
Dan zijn er dus verschillende algemene voorwaarden; van de Hema en van de Hema
Dat klopt, Hema Foto heeft zijn eigen algemene voorwaarden, die u aanhaalt gaat over produkten geleverd via de Hema online bestellingen.
U kunt de situatie nog eens uitleggen via onderstaand formulier.
Als u 15 boekjes hebt besteld zou u er geen 30 moeten ontvangen.
https://foto.hema.nl/klantenservice/contact/
Als u maar één keer heeft besteld dan is er zoals al gezegd geen enkele reden om er dan twee te betalen. Maar kunt u dat bewijzen? Omgekeerd dient Hema te bewijzen dat u twee maal heeft besteld.
@vu2615 ,
N.a.v . uw reactie ,
De voorwaarden die u vermeld m.b.t herroepingsrecht , zijn de voorwaarden van Thuiswinkelwaarborg .
Als ze een herroepingsrecht hebben van 14 dagen duurt het printen van de boekjes dus altijd 14 dagen wachten totdat er geprint gaat worden, en dàt duurt velen te lang, schat ik zomaar in!
Op de algemene voorwaardensite van de Hema staat ;Bekijk algemene voorwaarden Thuiswinkel.
Op deze voorwaarden heb je geklikt en dan kom je op artikel 6, herroepingsrecht.
Kijk je even verder, naar artikel 10, dan staat daar:
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
https://images.hema.nl/media/NL/pdf/HEMA-algemene-voorwaarden-NL-juni2017.pdf
Die fotoboekjes worden speciaal voor jou gemaakt, Die kun je niet terugsturen en je geld terugkrijgen als je ze besteld hebt.
Logisch, want Hema kan die boekjes niet aan een ander verkopen.
Hema heeft op de fotosite nog eens duidelijk vermeld dat je niet kunt annuleren, zie link Marita5.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer