Annulering woonsquare
Op 5-1 ben ik bij Woonsquare in Oss geweest. Hierbij werden wij geholpen door een zeer opdringerige verkoopster. Wij hebben aangegeven dat we alleen wilde kijken en verder geen overeenkomst afsluiten. Ze bleef hierover aandringen, dat we nergens aan vast zouden zitten als we toch de overeenkomst zouden maken. Meerdere malen duidelijk aangegeven dat we nog geen nieuwe woning hebben, dus daarom niks willen afsluiten. De verkoopster garandeerde ons meerdere malen dat dit geen enkel probleem was en we daarom zeker een overeenkomst konden afsluiten, want we zaten toch nergens aan vast. Uiteindelijk toch gedaan. Nu zijn we 3 maanden verder en hebben wij besloten niet te gaan verhuizen. Dit aangegeven bij Woonsquare, door middel van meerdere brieven heen en weer. Ze blijven erbij dat we nu uit coulance toch 10% annuleringskosten moeten betalen. Wij zijn van mening dat als er kosten aan verbonden zaten wij NOOIT deze overeenkomst zouden hebben afgesloten, doordat dit ook meerdere malen door verkoopster en filiaalmanager is bevestigd. Nu moeten we dus een bedrag van 609 euro binnen 5 dagen betalen. Mondelinge afspraken, zijn wat mij betreft ook bindende afspaken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe nu verder?
Topantwoord
Dat ze uit coulance maar 10% vragen, blijkt eigenlijk dat u inderdaad bedonderd bent. Want een annulering bij woonzaken e.a. stenen winkels komen op 30% annuleringskosten uit. Maar, al is het achteraf praten; vreselijk jammer dat u er, ondanks tegensputteren, toch een overeenkomst bent aangegaan. Mondelinge afspraken zijn inderdaad ook bindend alleen: zij "zeggen" iets anders dan wat u zegt.
U heeft nog geen nieuw huis, zit nog te twijfelen over wel of niet verhuizen, maar gaat wel naar nieuwe meubelen kijken. Sterker, u kiest zelfs meubelen uit. Wat als u toch een ander huis gekocht hebt en de meubelen blijken niet te passen? Had u dan ook een topic geopend hier met het verhaal dat u niet kunt retourneren?
Als u wilt weten wat u nog kunt doen? Simpel, betalen of bewijzen dat u kostenloos zou kunnen annuleren. En als u in het zoekvenster hierboven Woonsquare intikt zit u nog veel meer verhalen van mensen die hier ingetrapt zijn.
Tip voor de volgende keer, naast de Woonsquare in Oss zit een andere meubel gigant. Geen opdringerige verkopers, eerlijke prijzen en zeker niet duurder dan Woonsquare.
Maar waarom dan toch een overeenkomst getekend? Nee = nee. Je moet je niets laten opdringen. Maar ja, dat is nu de bekende mosterd na de maaltijd.
Ze blijven erbij dat we nu uit coulane toch 10% annuleringskosten moeten betalen.
En waar baseren ze dat op?
Ze kunnen wel zoveel willen. Zou niets betalen.
Kijk eens goed wat er in je 'overeenkomst' hierover staat aangegeven.
Daar zal wel 30% staan.:-((
Inderdaad.. Achteraf nooit moeten tekenen natuurlijk..
In de voorwaarden staat 30% mits anders overeengekomen. Nou wij zijn inderdaad anders overeengekomen door een mondelinge afspraak.
Inmiddels werkt de verkoopster er niet meer en werkt de filiaalmanager in een ander filiaal en de manager zegt natuurlijk dat dat nooit gezegd is en dat het nu ons probleem is en niet meer van hun..
wie eist bewijst. Laat je niet overbluffen.
Wat zou je ons adviseren om nu te doen?
Vandaag brief gekregen dat we dus binnen 5 dagen het bedrag moeten overmaken, zo niet dat ze het dan uit handen geven en alle gerechtelijke alsmede buitengerechtelijke kosten op ons verhalen..
@Maike Verriet ,
De voorwaarden :
Inderdaad.. Achteraf nooit moeten tekenen natuurlijk..
In de voorwaarden staat 30% mits anders overeengekomen. Nou wij zijn inderdaad anders overeengekomen door een mondelinge afspraak.
Inmiddels werkt de verkoopster er niet meer en werkt de filiaalmanager in een ander filiaal en de manager zegt natuurlijk dat dat nooit gezegd is en dat het nu ons probleem is en niet meer van hun..
Klopt.. In dit artikel staat ook: tenzij partijen bij het sluiten van de overeenkomst anders zijn overeengekomen.
En dat is dus gebeurd. Maar ze doen nu dus alsof ze van niets weten....
@Maike Verriet ,
Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/contact
Al gedaan. Hebben ons aangeraden om een brief te sturen met wet oneerlijke handelspraktijken. Maar ook daar schrikken ze niet van en blijven bij 10% aanbetaling.
Helaas, ook u bent in deze misselijke verkooptechnieken getrapt. Waarom tekent u voor iets waar u helemaal niet aan vast wil zitten, ook al is beloofd dat u nergens aan vast zit? Hebt u niets meer aan, maar: nooit tekenen tenzij je iets wilt kopen.
Dat was volgens verkoopster nodig omdat wij geen aanbetaling deden.. Achteraf was het dus niet daarvoor, maar puur zodat wij er aan vast zouden zitten.
Maar waarom teken je iets wat je niet leest?
Hoor je zelf wel wat je zegt? Natuurlijk deed je geen aanbetaling want je wou nog niets kopen. Waarom in vredesnaam wél een handtekening plaatsten als je nog niets wilt kopen?
Laat het een goede leer zijn. Ben bang dat u er niet onderuit komt, u heeft nu eenmaal een handtekening geplaatst.
@Maike Verriet ,
Stuur dan nog maar eens een brief wegens dwaling , ( zie voorbeeldbrief )
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/dwaling/voorbeeldbrief-vernietiging-overeenkomst-wegens-dwaling
Of neem contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.juridischloket.nl/contact#
Al gedaan. Hebben ons aangeraden om een brief te sturen met wet oneerlijke handelspraktijken. Maar ook daar schrikken ze niet van en blijven bij 10% aanbetaling.
Nee, geen ervaring mee.
Die 10% zijn best voor de branche een laag percentage.
U kunt er alleen (mogelijk) onderuit komen als u kunt bewijzen dat u geen verplichtingen zou hebben.
Maar je zou toch kunnen weten, tekenen = kopen en kost geld.
Tenzij erbij staat dat er geen annuleringskosten zouden zijn OP het contract of een andere ontsnappings clausule.
Maar persoonlijk vrees ik dat u dit geld gaat kosten.
U kunt de meubels ook gewoon afnemen.
Dat u niet gaat verhuizen wil toch niet zeggen dat u ze nu niet nodig heeft.
Als u gaat verhuizen en uw meubels zijn niet versleten gaat u ze toch niet weggooien.
Maar ja, u spaart al een hoop uit door niet te gaan verhuizen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer