Ju
door Julienkarsten Jun 12, 2018 om 08:43
Winkels & webshops

ASOS houd zich niet aan de afspraak

Hallo,

Ik had bij de internet site ASOS een jas gekocht. Hij was te groot erg jammer dus. Ik heb hem op 9 mei 2018 terug gestuurd via postnl ik kreeg bij het retourneren keurig een bonnetje om mij pakket te volgen terug richting ASOS en op de app was een paar dagen later te zien dat hij afgeleverd was bij ASOS. Op de site van ASOS staat dat je binnen 10 werkdagen je geld teruggestort heb gekregen op je rekening. Het duurde maar en het duurde maar en uiteindelijk wilde ik ASOS maar eens contacten hoe het met mijn geld zat.
Nu staat er op de site dat ze geen callcenter hebben dus je kan alleen mailen a fijn ik mailen. Geen reactie. Nu is het ondertussen 12 juni 2018, 3 mails verder en nogsteeds geen idee wanneer en of ik mijn geld ooit nog terug krijg.
Hoe kan ik dit heb beste aanpakken?

Geen aanrader dit bedrijf qua retournering en contact dus!

23356 6 Rapporteer

Topantwoord

Thijs12
door Thijs12 - Jun 12, 2018 om 08:46
532 Antwoorden / Vragen

Waar is het naar retour gestuurd? China?

Ju
door Julienkarsten Jun 12, 2018 om 08:50
Antwoorden / 1 Vragen

Nee naar Goes in Zeeland om precies te zijn

ne
door neodutchio - Jun 12, 2018 om 08:52
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, ergens recht op hebben is iets anders dan recht krijgen. Zo vaak wordt er gezegd dat je beter gewoon in Nederland iets kan bestellen. Het bedrijf zit in Engeland, dus als u wat wilt moet u daar naartoe gaan. Nederlandse wetgeving is niet van toepassing.
Maar u had van te voren ook wel kunnen zien dat deze webshop werkelijk aan geen enkele voorwaarde voldoet om er te willen kopen. Geen KVK inschrijving, geen contactgegevens, enz, enz.

marita5
door marita5 - Jun 12, 2018 om 09:04
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JulienKarsten ,

Het hoofdkantoor van Asos is gevestigd in Londen ( Camden ) neem eens contact op met ECC , klik op de rode regels .

https://www.eccnederland.nl/nl

De klachten over Asos liegen er niet om ,

https://nl.trustpilot.com/review/www.asos.com

https://www.klacht.nl/asos-com/

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/asos/details?companyId=ef17c3bb-c812-4b97-b4f1-f837553e8b5e

panter22
door panter22 - Jun 12, 2018 om 09:12
6599 Antwoorden / Vragen

Je krijgt bericht als het pakket in hun warehouse is. Mogelijk gaat het pakket van Goes naar een ander land en hoor je dan pas wat. Kan 14 werkdagen duren. Geen mail gehad?
Daarna krijgt je pas met 10 werkdagen je geld terug.
Je kunt ook nog chatten. Probeer dat eens.
http://www.asos.com/customer-service/customer-care/help/?help=/app/answers/detail/a_id/3180/p/90/country/nl

Lo
door Lotte1020 - Jun 20, 2018 om 20:22
1 Antwoorden / Vragen

Asos is vreselijk. Duizenden gedupeerden. Kassa, confronteer ze aub!

ne
door neodutchio Jun 20, 2018 om 20:29
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Duizenden? U heeft ze allemaal gesproken? Dat kopers zelf niet opletten waar ze kopen hoeft geen item op televisie te worden.

marita5
door marita5 Jun 21, 2018 om 06:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Lotte1020 , U had de recensies vooraf gelezen , maar omdat meerdere vriendinnen nooit problemen hebben gehad , heeft u de gok gewaagd . Dure gok .En ja zoals u schrijft bent u de sjaak . .

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2018 om 20:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lotte

En waar moet Kassa ze mee confronteren? Iedereen kan toch die reviews en klachten op internet zien.

Waarom daar dan nog kopen? Mensen moeten zelf eens leren hun verstand te gebruiken en na te denken.