Bakker maakt fout bij pinbetaling en wil geen geld teruggeven...
Zondag bij de bakker geweest om brood te kopen, zoals een paar keer per week, maar dit keer tikte hij i.p.v. 4,35 Euro 41,35 Euro in, ik had mijn pinpas al naast het apparaat dus ruim 39 Euro teveel betaald. Contant geld teruggeven ging niet want ze hebben geen geld in kas uit veiligheidsoverwegingen, retourpinnen kunnen ze niet. Ze zouden het opschrijven en bij mijn volgende bezoeken verrekenen, dus een soort tegoedbon. Ik zei dat ik dat niet wil omdat ik niet weet hoelang ik nog in het dorp ben (Uden in dit geval, ik zit hier alleen als mantelzorger voor mijn schoonvader, en daar gaat het niet zo goed mee, dus de kans is groot dat ik zeer binnenkort hier weg ben.
De bakker bleef maar volhouden dat contant geld geen optie was. Ik stelde voor om een tijdstip af te spreken waarop ik het geld kon ophalen, zijn antwoord: ik zal mijn uiterste best doen om het binnen 2 a 3 weken te regelen. Ik legde uit dat ik een precies tijdstip nodig had omdat ik vanwege mijn schoonvader niet zomaar weg kan. Hij bleef wel tien keer exact hetzelfde zeggen, nameljk dat hij zijn uiterste best zou doen om het binnen 2 a 3 weken te regelen. Ik legde weer uit dat ik er dan misschien niet meer was. Hij was vanaf het begin zeer geirriteerd dat ik contant geld terug wou hebben, uiteindelijk liep het helemaal uit de hand, hij sommeerde mij om de winkel te verlaten, wat ik weigerde, ik wou mijn geld, uiteindelijk belde hij de politie en nu heb ik mijn geld nog niet en ook nog een jaar winkelverbod vanwege MIJN gedrag. Uitermate bizar. Mijn vraag: is dat toegestaan dat een winkelier fout afrekent en dan een tegoedbon geeft ? Waardoor ik dus gedwongen wordt om het geld daar te besteden, terwijl ik dat helemaal niet van plan was ?
Stuur de bakker een schriftelijke sommatie met het teveel betaalde binnen 7 dagen op uw rekening te storten (wel even vermelden), met de opmerking dat als hij in gebreke blijft dat u de "vordering uit handen geeft", en die vordering is € 39 + de aangetekende kosten, PLUS de deurwaarder, en dat hij ook die deurwaarderskosten enz zal moeten gaan betalen als hij te laat/niet is en het er op aan laat komen. U stuurt EN een gewone brief (die de postbode gewoon bezorgd) EN een identieke aangetekende brief met bericht van ontvangst (voor zijn kosten). Één van die twee brieven komt altijd aan. Betaald hij niet? Dan deurwaarder in de arm nemen. De bakker zal toch eens in de week ook zijn leveranciers moeten betalen, toch .......... Geen smoesjes, harde hand.
En u overtreed op zijn kosten het winkelverbod niet. Stiekem zou ik wel willen weten welke aardige bakker dit is en waar, maar dat hoeft u natuurlijk niet te melden hier.
@Mahadma,
Ik zou ook wel willen weten om welke bakker het gaat.
Gaat het bijvoorbeeld om een bakkerij - keten zoals Bakker Bart?
Welke bakker en waar is feitelijk totaal niet belangrijk. Wel zou deze bakker met mij nog niet klaar zijn. Vragen stellen als hieronder helpt niks, heeft de vraagsteller weinig aan en voor een rechtsbijstand verz is het bedrag te klein.
Geachte G. Pauwen,
Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?
Om welke bakker gaat het?
U praat over "ze", maar heeft u gesproken met de eigenaar?
Heeft u gekeken op het pinautomaat of het bedrag klopte voordat u met uw pinpas betaalde?
Ook vind ik het winkelverbod vreemd: heeft u de politie rustig uitgelegd wat er aan de hand is?
Heeft u een rechtsbijstandsverzekering?
Zo ja, schakel die dan in.
Wat maakt het uit of de bakker Piet of Bart zou heten? Elke bakkerij heeft een bankrekening en iemand binnen het bedrijf heeft een bankpas. Terug overboeken zou dus vrij snel mogelijk zijn.
Om welke bakker gaat het?
Toch nog maar eens de spelregels lezen als het gaat om het noemen van namen.
@Neodutchio,
Bakker Bart is een keten.
Bakker Bart is een franchise formule.
Waarom vraagt U al deze dingen als U er toch geen antwoord door gaat geven?
Geachte Koekeloer,
U reageert laat.
Scroll even naar beneden: TS vertelt niet het hele verhaal bij de vraag.
Het complete verhaal blijkt op Facebook te staan.
Beste Geboren Amsterdammer,
Het is in dit geval niet relevant hoe de bakker bij naam heet. Ik verwijs je graag naar onze spelregels waarin staat dat het noemen van namen/persoonsgegevens niet toegestaan is.
Met vriendelijke groet,
Danny
Hallo Danny,
Ik weet, dat de persoonlijke naam van de bakker niet genoemd mag worden.
Ik dacht, dat het misschien om een bakkerij-keten/-franchise ging zoals Bakkerij Bart.
Wat maakt het dan uit? Of het een keten is, een losstaande bakker of een franchiser, dat geld moet gewoon terug komen.
@G.A. het was toch "not done" om met de redactie in discussie te gaan? ( zie uw antwoord in het tuinman topic)
Geachte Juliomariner,
U "zoekt spijkers op laag water"......
@G.A. u meet met 2 maten, ook een leuk spreekwoord.
Preceis 37 euro teveel betaald, maar dat terzijde.
Het betreft een onverschuldigde betaling en die moet de bakker natuurlijk gewoon terugbetalen. Dus nee, dat voorstel is niet toegestaan.
Volg het advies van mahadma dus.
nee dit mag hij niet doen, sommeer hem, schriftelijk, en stel hem daarbij in gebreken, u heeft een onverschuldige betaling gedaan en deze dient hij terug te draaien, hij kan als ie dat wil dit gewoon terug storten op uw rekening....
doet hij dit niet kunt u gewoon een deurwaarder inschakelen, u heeft immers een vordering op deze bakker al zal de bewijslast, die bij u ligt, nog wel een puntje worden....
u heeft getuigen van dit voorval?
Tegoed bon mag niet.
Als hij wegens overval risico of stortkosten bank en geen mogelijkheid meer voor contant storten mag hij alleen Pin doen.
Niet elke Pin kan retour storten.
Wel is Contant eisen lastig, op jou bank storten, geen €39 maar €37 is altijd mogelijk.
Het personeel is vaak geen eigenaar en U mag Uw bank rekening afgeven om het zo terug te krijgen.
Als je boos ging schelden en lastig werd is winkel verbod toegestaan.
Als een Warme Bakker belde hoorde Politie dat verhaal van lastige klant.
Maar contant eisen?
Ik heb Webshop en heb geen stort automaat voor Contant en kan alleen uit eigen zak betalen!
Alleen terug storten van een teveel of dubbel betaalde is mogelijk.
Het Eisen van Contant die er niet is?
Dat is onredelijke eis want 99% is vaste klant dus verrekenen is normaal daar mogelijk.
Ook had je voor OK drukken het bedrag moeten controleren!
Een vaker gemaakte fout is de , vergeten dan geen €4,35 maar €435,- betalen!
Maar door zeuren en boos worden, ja dan mag een Winkel verbod.....
maar wel bleef de terugbetaal plicht.
Een briefje afgeven met jou complete Bank nr en naam waar hij / zij de rest naar dan overboeken mag.
Je hoeft hun oplossing van volgende keer verrekenen niet te accepteren!
Maar Contant als alleen PIN is, dan vraag je iets wat onmogelijk is.
Bedankt iedereen voor de reacties ! Ik dacht trouwens dat ik hier geen namen mag noemen, maar goed, het gaat om [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd] geen keten dus, het is een stel en die zijn de winkel ongeveer vier jaar geleden begonnen. Ik kom er al vanaf dag 1 omdat ze heel lekker brood hebben.
Ik had natuurlijk eerst zelf moeten kijken wat voor bedrag er precies op het pinapparaat stond, maar ik kom er zo vaak, het was heel erg druk, en ik had mijn bankpasje al in de buurt van het apparaat, dus op het moment dat ik het zag was de transactie al goedgekeurd. Omdat het zo druk was zei ik ook dat ik later even terug zou komen, om het dan te regelen.
Wat ik dus totaal niet verwacht had was de zeer vijandelijke reactie van de eigenaar, [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd] is zijn naam. Ik had ook helemaal geen contant geld hoeven te hebben, overmaken was ook goed geweest. Het einige waar hij, tot vervelens toe mee kwam, was dat hij zijn best zou doen om het binnen 2 a 3 weken te regelen. Dat is dus ja of nee of nooit. En wat regelt hij dan ? Tijdens dat gesprek werd hij trouwens permanent door [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd] aangemoedigd om mij maar zo snel mogelijk de winkel uit te zetten. Na ongeveer tien minuten (!) kreeg ik hem dan zover om vrijdag a.s. om half negen in de ochtend af te spreken, hij zou het geld dan meenemen. Dat de politie er uiteindelijk bij kwam vond ik eigenlijk wel goed, want ik had er geen enkel vertrouwen in dat ik het geld vrijdag zou krijgen. De agent was dus getuige van de afspraak, maar die gaat natuurlijk nu niet door vanwege het winkelverbod. Te bizar allemaal. Ik, mijn vriendin en haar broer komen er al vanaf uur 1, en in het begin hebben we de winkel overal enorm aangeprezen, omdat het brood ongekend lekker is. Helaas is het ook na vier jaar elke keer zo alsof ze je nog nooit gezien hebben. Geen enkel teken van herkenning; wat ze ook doen is iedere keer het brood angstvallig tegen het lichaam aan te houden totdat je betaald hebt, en het dan pas op de toonbank leggen. Het idee om mijn bankrekening door te geven lijkt mij het beste. Met dat winkelverbod heeft hij mij trouwens echt niet, hij loopt nu een paar duizend Euro omzet per jaar mis, en krijgt een heleboel hele slechte publiciteit. Snap niet hoe je dat als winkelier wilt. Dat verhaal van dat 'zwarte boekje' is ook heel apart, heb ik in nog geen andere winkel waar dan ook ter wereld gezien. Aan de overkant zit een bejaardenhuis, veel van die bejaarden komen daar dus brood kopen. Volgens [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd] gebeurt wat mij overkwam regelmatig, en houden ze het allemaal bij in dat zwarte boekje. Als zo een bejaarde komt te overlijden dan weet uiteraard niemand ooit van die tegoeden in dat boekje. Heel apart...
Wat je eventueel kan doen is iemand anders sturen uit jouw naam. Een foutje is snel gemaakt, maar dat zo'n 'koeke'bakker dit om €39,00 uit de hand laat lopen en zo je goede naam te grabbel gooit is voor mij een raadsel. Ik zou in ieder geval wel samen met iemand om 8.30 voor zijn winkel staan.
Ik kan mij voorstellen dat op dat moment het lastig is om in een volle winkel dat administratief te regelen, aangezien je kas niet meer klopt, maar het zou de bakker sieren om u aan het einde van de dag terug te vragen om het te regelen. Ik zou weleens willen zien hoe deze 'koeke'bakker reageert als hem dit overkomt.
Hoe rekent jouw warme bakker af? Alleen het totaalbedrag?
Geeft hij ook altijd een pinbon mee?
Jij zag nu toevallig direct achteraf, maar als je geen pinbon hebt, dan komt het teveel betaalde bedrag niet in het zwarte boekje.
Ik dacht trouwens dat ik hier geen namen mag noemen,
Dat is ook zo alleen is diegene die dit vroeg nogal nieuwsgierig van aard.
Omdat deze bakker er kennelijk al een speciaal boekje voor heeft én zegt dat dit wel vaker voorkomt, lijkt het wel hij dit bewust doet. Wellicht hebben ze een cashflow probleem?
Ietwat laat maar mogelijk kunt u gebruik maken van een voorbeeldbrief die u hier/ kunt vinden en eventueel ook hier vinden.
@MAHADMA gaf al een deel van een voorbeeldtekst.
En m.i. inderdaad niet/nooit meer naar die bakker gaan!
Ik ga er vanuit dat het winkelverbod u niet door de politie is opgelegd. Zo ja, dan is daar navraag over doen bij de politieleiding m.i erg zinvol.
Hoe dan ook is de genoemde bakker hier in de fout! Zie dan ook deze info: Klachten politieoptreden melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. U kunt bijvoorbeeld een klacht indienen als de politie: u verkeerd heeft behandeld; u onbeleefd te woord heeft gestaan; u heeft gediscrimineerd; verkeerd gebruik heeft gemaakt van bevoegdheden; onzorgvuldig heeft gehandeld; te lang heeft gewacht met de beantwoording van een brief.
Ik kom nog snel even bij u terug omdat ik nog een andere effectieve oplossing en die u minder geld en moeite kan kosten: meld uw ervaring bij de gratis service van de consumentenbond https://www.klachtenkompas.nl/ en men daar dan naar ik aanneem contact zal opnemen met die bakker en die zal dat dan niet 'leuk vinden'. Het alsdan hebben van aandacht van de Consumentenbond m.b.t zijn (onrechtmatige) gedrag.
Klachtenkompas.nl lijkt mij inderdaad een goed idee ! Er wordt trouwens inmiddels gedreigd met aangifte omdat ik dat bizarre verhaal als recensie op hun Facebook pagina heb geplaatst. Geen idee waar ik van beschuldigd wordt, maar volgens mij is er in Nederland vrijheid van meningsuiting, en is er geen straf op negatieve recensies:
"Wij verzoeken u vriendelijk om de recensies die geplaatst zijn op social media voor het einde van de dag te verwijderen, de recente ontwikkelingen zijn genoteerd bij de politie. Mocht u hier geen gehoor aangeven wordt er aangifte gedaan. Tevens ontvangt u bijgesloten een winkelverbod van één jaar."
[Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]
Dit winkel verbod kan jou veel geld kosten...
Maar op de openbare weg gaan staan voor de winkel mag wel!
Een groot leesbaar bord dat Pin foutje en hij weigerde dit op jou Bank te storten!
Zaterdag is het vaak druk en openbare weg... dan mag dat!
U heeft recht op geld terug en zo mag het.....
De Politie kan wel proberen maar krijgen U niet weg....
Dit kan hem veel omzet kosten.
Zoals ik dit lees; Je mag op 5 juli 2022 pas je geld terug halen?
De Politie zit fout.... jou bewijs van gekochte en Pin betaling... geen €39 maar €37 of is er gratis verrekend?
Wegens vele gesloten stort automaten, ook lastig klein geld halen en minder kantoren van hun bank?
Alleen Pin mag maar dan moet je wel gelijk terug storten, mag dagje duren...
Maar geen heel jaar!
Verder is vrienden en buren laten filmen en online zetten niet verboden....
[Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]Maar de klant moet je geven waar deze recht op heeft....
Een goed product is niet genoeg om te overleven... dit bleef ook meer dan 4 jaren staan!
Wat een kletspraat van uw koekebakker S&P: strafrecht?
Klinkt interessant maar heeft met zoiets niets van doen.
Mijn vraag: is dat toegestaan dat een winkelier fout afrekent en dan een tegoedbon geeft?
Nee, natuurlijk is dat niet toegestaan! Deze ondernemer weet duidelijk de - wettelijke - spelregels niet. Je zou maar een passant zijn waar hij zo'n fout bij maakt. Moet je dan speciaal terug, notabene na zoveel weken! - om je eigen geld terug te krijgen? Volslagen onprofessioneel en ronduit belachelijk.
Volkomen begrijpelijk dat je op je rechten staat, wat dan notabene resulteert in een winkelverbod door meneer en mevrouw de koekenbakker? Wat een zwaktebod. Al kreeg ik de rest van mijn leven alle brood gratis, ik zou er geen stap meer over de drempel zetten NADAT ik mijn geld had terug ontvangen.
Laat je niet pressen je recensie te verwijderen en geef ze het advies de reacties op hun handelswijze op dit forum even te lezen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer