gp
door gpauwen Jul 6, 2021 om 01:46
Winkels & webshops

Bakker maakt fout bij pinbetaling en wil geen geld teruggeven...

Zondag bij de bakker geweest om brood te kopen, zoals een paar keer per week, maar dit keer tikte hij i.p.v. 4,35 Euro 41,35 Euro in, ik had mijn pinpas al naast het apparaat dus ruim 39 Euro teveel betaald. Contant geld teruggeven ging niet want ze hebben geen geld in kas uit veiligheidsoverwegingen, retourpinnen kunnen ze niet. Ze zouden het opschrijven en bij mijn volgende bezoeken verrekenen, dus een soort tegoedbon. Ik zei dat ik dat niet wil omdat ik niet weet hoelang ik nog in het dorp ben (Uden in dit geval, ik zit hier alleen als mantelzorger voor mijn schoonvader, en daar gaat het niet zo goed mee, dus de kans is groot dat ik zeer binnenkort hier weg ben.
De bakker bleef maar volhouden dat contant geld geen optie was. Ik stelde voor om een tijdstip af te spreken waarop ik het geld kon ophalen, zijn antwoord: ik zal mijn uiterste best doen om het binnen 2 a 3 weken te regelen. Ik legde uit dat ik een precies tijdstip nodig had omdat ik vanwege mijn schoonvader niet zomaar weg kan. Hij bleef wel tien keer exact hetzelfde zeggen, nameljk dat hij zijn uiterste best zou doen om het binnen 2 a 3 weken te regelen. Ik legde weer uit dat ik er dan misschien niet meer was. Hij was vanaf het begin zeer geirriteerd dat ik contant geld terug wou hebben, uiteindelijk liep het helemaal uit de hand, hij sommeerde mij om de winkel te verlaten, wat ik weigerde, ik wou mijn geld, uiteindelijk belde hij de politie en nu heb ik mijn geld nog niet en ook nog een jaar winkelverbod vanwege MIJN gedrag. Uitermate bizar. Mijn vraag: is dat toegestaan dat een winkelier fout afrekent en dan een tegoedbon geeft ? Waardoor ik dus gedwongen wordt om het geld daar te besteden, terwijl ik dat helemaal niet van plan was ?

9676 27 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 6, 2021 om 02:02
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Stuur de bakker een schriftelijke sommatie met het teveel betaalde binnen 7 dagen op uw rekening te storten (wel even vermelden), met de opmerking dat als hij in gebreke blijft dat u de "vordering uit handen geeft", en die vordering is € 39 + de aangetekende kosten, PLUS de deurwaarder, en dat hij ook die deurwaarderskosten enz zal moeten gaan betalen als hij te laat/niet is en het er op aan laat komen. U stuurt EN een gewone brief (die de postbode gewoon bezorgd) EN een identieke aangetekende brief met bericht van ontvangst (voor zijn kosten). Één van die twee brieven komt altijd aan. Betaald hij niet? Dan deurwaarder in de arm nemen. De bakker zal toch eens in de week ook zijn leveranciers moeten betalen, toch .......... Geen smoesjes, harde hand.
En u overtreed op zijn kosten het winkelverbod niet. Stiekem zou ik wel willen weten welke aardige bakker dit is en waar, maar dat hoeft u natuurlijk niet te melden hier.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 6, 2021 om 02:57
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Mahadma,

Ik zou ook wel willen weten om welke bakker het gaat.

Gaat het bijvoorbeeld om een bakkerij - keten zoals Bakker Bart?

mahadma
door mahadma Jul 6, 2021 om 03:28
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Welke bakker en waar is feitelijk totaal niet belangrijk. Wel zou deze bakker met mij nog niet klaar zijn. Vragen stellen als hieronder helpt niks, heeft de vraagsteller weinig aan en voor een rechtsbijstand verz is het bedrag te klein.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 6, 2021 om 03:05
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte G. Pauwen,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Om welke bakker gaat het?

U praat over "ze", maar heeft u gesproken met de eigenaar?

Heeft u gekeken op het pinautomaat of het bedrag klopte voordat u met uw pinpas betaalde?

Ook vind ik het winkelverbod vreemd: heeft u de politie rustig uitgelegd wat er aan de hand is?

Heeft u een rechtsbijstandsverzekering?
Zo ja, schakel die dan in.

ne
door neodutchio Jul 6, 2021 om 07:12
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat maakt het uit of de bakker Piet of Bart zou heten? Elke bakkerij heeft een bankrekening en iemand binnen het bedrijf heeft een bankpas. Terug overboeken zou dus vrij snel mogelijk zijn.

gerbera
door gerbera Jul 6, 2021 om 10:21
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Om welke bakker gaat het?

Toch nog maar eens de spelregels lezen als het gaat om het noemen van namen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 6, 2021 om 11:02
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Bakker Bart is een keten.

ne
door neodutchio Jul 6, 2021 om 12:36
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Bakker Bart is een franchise formule.

koekeloer
door koekeloer Jul 7, 2021 om 11:58
562 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom vraagt U al deze dingen als U er toch geen antwoord door gaat geven?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 7, 2021 om 12:03
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Koekeloer,

U reageert laat.

Scroll even naar beneden: TS vertelt niet het hele verhaal bij de vraag.

Het complete verhaal blijkt op Facebook te staan.

Redacteur
door Redacteur Jul 7, 2021 om 12:49
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Beste Geboren Amsterdammer,

Het is in dit geval niet relevant hoe de bakker bij naam heet. Ik verwijs je graag naar onze spelregels waarin staat dat het noemen van namen/persoonsgegevens niet toegestaan is.

Met vriendelijke groet,
Danny

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 7, 2021 om 12:56
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Danny,

Ik weet, dat de persoonlijke naam van de bakker niet genoemd mag worden.

Ik dacht, dat het misschien om een bakkerij-keten/-franchise ging zoals Bakkerij Bart.

ne
door neodutchio Jul 7, 2021 om 21:11
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat maakt het dan uit? Of het een keten is, een losstaande bakker of een franchiser, dat geld moet gewoon terug komen.

ju
door juliomariner Jul 8, 2021 om 21:13
1312 Antwoorden / 2 Vragen

@G.A. het was toch "not done" om met de redactie in discussie te gaan? ( zie uw antwoord in het tuinman topic)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 8, 2021 om 23:05
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Juliomariner,

U "zoekt spijkers op laag water"......

ju
door juliomariner Jul 9, 2021 om 15:53
1312 Antwoorden / 2 Vragen

@G.A. u meet met 2 maten, ook een leuk spreekwoord.

diumenge
door diumenge - Jul 6, 2021 om 07:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Preceis 37 euro teveel betaald, maar dat terzijde.

Het betreft een onverschuldigde betaling en die moet de bakker natuurlijk gewoon terugbetalen. Dus nee, dat voorstel is niet toegestaan.

Volg het advies van mahadma dus.

1paul
door 1paul - Jul 6, 2021 om 07:31
3103 Antwoorden / 0 Vragen

nee dit mag hij niet doen, sommeer hem, schriftelijk, en stel hem daarbij in gebreken, u heeft een onverschuldige betaling gedaan en deze dient hij terug te draaien, hij kan als ie dat wil dit gewoon terug storten op uw rekening....

doet hij dit niet kunt u gewoon een deurwaarder inschakelen, u heeft immers een vordering op deze bakker al zal de bewijslast, die bij u ligt, nog wel een puntje worden....

u heeft getuigen van dit voorval?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 6, 2021 om 07:43
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Tegoed bon mag niet.

Als hij wegens overval risico of  stortkosten bank en geen  mogelijkheid meer voor contant storten mag hij alleen Pin doen.

Niet elke  Pin kan retour storten.
Wel  is Contant eisen lastig,  op jou bank storten, geen €39 maar €37  is altijd mogelijk.

Het personeel is vaak geen eigenaar en   U mag  Uw bank rekening afgeven  om  het zo  terug te krijgen.
Als je boos ging schelden en lastig werd is winkel verbod  toegestaan.

Als een Warme Bakker belde hoorde Politie dat verhaal van lastige klant.
Maar contant eisen?

Ik heb Webshop en heb  geen  stort automaat voor Contant  en kan alleen uit eigen zak betalen!

Alleen terug storten van een teveel of dubbel betaalde is mogelijk.

Het  Eisen van Contant die  er niet is?

Dat is onredelijke eis  want 99% is vaste klant dus verrekenen  is normaal daar  mogelijk.
Ook had je voor OK drukken  het   bedrag moeten controleren!

Een vaker gemaakte fout is  de , vergeten  dan geen €4,35 maar €435,- betalen!
Maar door zeuren en boos worden,  ja dan mag een Winkel verbod.....

maar wel bleef de terugbetaal plicht.

Een briefje afgeven met  jou  complete Bank nr en  naam waar hij / zij de rest naar dan overboeken mag.
Je hoeft hun oplossing van  volgende keer verrekenen  niet te accepteren!

Maar Contant als alleen PIN is,  dan  vraag je iets wat onmogelijk is.

gp
door gpauwen - Jul 6, 2021 om 08:21
2 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt iedereen voor de reacties ! Ik dacht trouwens dat ik hier geen namen mag noemen, maar goed, het gaat om [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]  geen keten dus, het is een stel en die zijn de winkel ongeveer vier jaar geleden begonnen. Ik kom er al vanaf dag 1 omdat ze heel lekker brood hebben.
Ik had natuurlijk eerst zelf moeten kijken wat voor bedrag er precies op het pinapparaat stond, maar ik kom er zo vaak, het was heel erg druk, en ik had mijn bankpasje al in de buurt van het apparaat, dus op het moment dat ik het zag was de transactie al goedgekeurd. Omdat het zo druk was zei ik ook dat ik later even terug zou komen, om het dan te regelen.
Wat ik dus totaal niet verwacht had was de zeer vijandelijke reactie van de eigenaar, [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd] is zijn naam. Ik had ook helemaal geen contant geld hoeven te hebben, overmaken was ook goed geweest. Het einige waar hij, tot vervelens toe mee kwam, was dat hij zijn best zou doen om het binnen 2 a 3 weken te regelen. Dat is dus ja of nee of nooit. En wat regelt hij dan ? Tijdens dat gesprek werd hij trouwens permanent door [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd] aangemoedigd om mij maar zo snel mogelijk de winkel uit te zetten. Na ongeveer tien minuten (!) kreeg ik hem dan zover om vrijdag a.s. om half negen in de ochtend af te spreken, hij zou het geld dan meenemen. Dat de politie er uiteindelijk bij kwam vond ik eigenlijk wel goed, want ik had er geen enkel vertrouwen in dat ik het geld vrijdag zou krijgen. De agent was dus getuige van de afspraak, maar die gaat natuurlijk nu niet door vanwege het winkelverbod. Te bizar allemaal. Ik, mijn vriendin en haar broer komen er al vanaf uur 1, en in het begin hebben we de winkel overal enorm aangeprezen, omdat het brood ongekend lekker is. Helaas is het ook na vier jaar elke keer zo alsof ze je nog nooit gezien hebben. Geen enkel teken van herkenning; wat ze ook doen is iedere keer het brood angstvallig tegen het lichaam aan te houden totdat je betaald hebt, en het dan pas op de toonbank leggen. Het idee om mijn bankrekening door te geven lijkt mij het beste. Met dat winkelverbod heeft hij mij trouwens echt niet, hij loopt nu een paar duizend Euro omzet per jaar mis, en krijgt een heleboel hele slechte publiciteit. Snap niet hoe je dat als winkelier wilt. Dat verhaal van dat 'zwarte boekje' is ook heel apart, heb ik in nog geen andere winkel waar dan ook ter wereld gezien. Aan de overkant zit een bejaardenhuis, veel van die bejaarden komen daar dus brood kopen. Volgens [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd] gebeurt wat mij overkwam regelmatig, en houden ze het allemaal bij in dat zwarte boekje. Als zo een bejaarde komt te overlijden dan weet uiteraard niemand ooit van die tegoeden in dat boekje. Heel apart...

pino123
door pino123 Jul 6, 2021 om 08:32
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat je eventueel kan doen is iemand anders sturen uit jouw naam. Een foutje is snel gemaakt, maar dat zo'n 'koeke'bakker dit om €39,00 uit de hand laat lopen en zo je goede naam te grabbel gooit is voor mij een raadsel. Ik zou in ieder geval wel samen met iemand om 8.30 voor zijn winkel staan.
Ik kan mij voorstellen dat op dat moment het lastig is om in een volle winkel dat administratief te regelen, aangezien je kas niet meer klopt, maar het zou de bakker sieren om u aan het einde van de dag terug te vragen om het te regelen. Ik zou weleens willen zien hoe deze 'koeke'bakker reageert als hem dit overkomt.

panter22
door panter22 Jul 6, 2021 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe rekent jouw warme bakker af? Alleen het totaalbedrag?
Geeft hij ook altijd een pinbon mee?
Jij zag nu toevallig direct achteraf, maar als je geen pinbon hebt, dan komt het teveel betaalde bedrag niet in het zwarte boekje.

gerbera
door gerbera Jul 6, 2021 om 10:19
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik dacht trouwens dat ik hier geen namen mag noemen,

Dat is ook zo alleen is diegene die dit vroeg nogal nieuwsgierig van aard.

diumenge
door diumenge Jul 6, 2021 om 18:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Omdat deze bakker er kennelijk al een speciaal boekje voor heeft én zegt dat dit wel vaker voorkomt, lijkt het wel hij dit bewust doet. Wellicht hebben ze een cashflow probleem?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 6, 2021 om 09:38
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Ietwat laat maar mogelijk kunt u gebruik maken van een voorbeeldbrief die u   hier/   kunt vinden en eventueel ook hier  vinden.

@MAHADMA gaf al een deel van een voorbeeldtekst.

En m.i. inderdaad niet/nooit meer naar die bakker gaan!

Ik ga er vanuit dat het winkelverbod u niet door de politie is opgelegd. Zo ja, dan is daar navraag over doen bij de politieleiding m.i erg zinvol.
Hoe dan ook is de genoemde bakker hier in de fout! Zie dan ook deze info: Klachten politieoptreden melden via Centraal Meldpunt Nederland: Meld.nl. U kunt bijvoorbeeld een klacht indienen als de politie: u verkeerd heeft behandeld; u onbeleefd te woord heeft gestaan; u heeft gediscrimineerd; verkeerd gebruik heeft gemaakt van bevoegdheden; onzorgvuldig heeft gehandeld; te lang heeft gewacht met de beantwoording van een brief.

meld.nl/melding/overtredingen/politieoptreden/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 6, 2021 om 10:03
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kom nog snel even bij u terug omdat ik nog een andere effectieve oplossing en die u minder geld en moeite kan kosten: meld uw ervaring bij de gratis service van de consumentenbond https://www.klachtenkompas.nl/ en men daar dan naar ik aanneem contact zal opnemen met die bakker en die zal dat dan niet 'leuk vinden'. Het alsdan hebben van aandacht van de Consumentenbond m.b.t zijn (onrechtmatige) gedrag.

gp
door gpauwen - Jul 6, 2021 om 10:19
2 Antwoorden / 2 Vragen

Klachtenkompas.nl lijkt mij inderdaad een goed idee ! Er wordt trouwens inmiddels gedreigd met aangifte omdat ik dat bizarre verhaal als recensie op hun Facebook pagina heb geplaatst. Geen idee waar ik van beschuldigd wordt, maar volgens mij is er in Nederland vrijheid van meningsuiting, en is er geen straf op negatieve recensies:

"Wij verzoeken u vriendelijk om de recensies die geplaatst zijn op social media voor het einde van de dag te verwijderen, de recente ontwikkelingen zijn genoteerd bij de politie. Mocht u hier geen gehoor aangeven wordt er aangifte gedaan. Tevens ontvangt u bijgesloten een winkelverbod van één jaar."

[Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 6, 2021 om 10:39
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Dit winkel verbod kan jou veel geld kosten...
Maar op de openbare weg gaan staan voor de winkel mag wel!

Een groot leesbaar bord dat Pin foutje  en hij weigerde dit op jou Bank te storten!
Zaterdag is het vaak druk  en  openbare weg... dan mag dat!
U heeft recht op geld terug en zo mag het.....

De Politie kan wel proberen maar krijgen U niet weg....

Dit kan hem veel omzet kosten.

Zoals ik dit lees;   Je mag  op 5 juli 2022 pas je geld terug halen?

De Politie zit fout.... jou bewijs van gekochte en Pin betaling... geen €39 maar €37 of is er gratis verrekend?

Wegens vele gesloten stort automaten,  ook lastig klein geld halen en minder kantoren van hun bank?

Alleen Pin mag maar dan moet je wel gelijk terug storten,  mag  dagje duren...

Maar geen heel jaar!

Verder is vrienden en buren laten filmen en online zetten niet verboden....

[Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]

Maar de klant moet je geven waar deze recht op heeft....
Een goed product  is niet genoeg om te overleven... dit bleef ook meer dan 4 jaren staan!

aurora1
door aurora1 Jul 6, 2021 om 21:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een kletspraat van uw koekebakker S&P: strafrecht?
Klinkt interessant maar heeft met zoiets niets van doen.

Donuts
door Donuts - Jul 6, 2021 om 10:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn vraag: is dat toegestaan dat een winkelier fout afrekent en dan een tegoedbon geeft?

Nee, natuurlijk is dat niet toegestaan! Deze ondernemer weet duidelijk de - wettelijke - spelregels niet. Je zou maar een passant zijn waar hij zo'n fout bij maakt. Moet je dan speciaal terug, notabene na zoveel weken! - om je eigen geld terug te krijgen? Volslagen onprofessioneel en ronduit belachelijk.
Volkomen begrijpelijk dat je op je rechten staat, wat dan notabene resulteert in een winkelverbod door meneer en mevrouw de koekenbakker? Wat een zwaktebod. Al kreeg ik de rest van mijn leven alle brood gratis, ik zou er geen stap meer over de drempel zetten NADAT ik mijn geld had terug ontvangen.

Laat je niet pressen je recensie te verwijderen en geef ze het advies de reacties op hun handelswijze op dit forum even te lezen.

Donuts
door Donuts - Jul 6, 2021 om 10:44
1203 Antwoorden / 2 Vragen

"Wij verzoeken u vriendelijk om de recensies die geplaatst zijn op social media voor het einde van de dag te verwijderen, de recente ontwikkelingen zijn genoteerd bij de politie. Mocht u hier geen gehoor aangeven wordt er aangifte gedaan."

Hahaha, hier blijkt wel uit dat ze alleen maar verstand hebben van brood en gebak verkopen.

Waarom zou je afspraak van a.s. vrijdag om je geld terug te krijgen niet door gaan? VOOR de winkel kan deze koekenbakker ook je geld terug geven.

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2021 om 10:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die bakker is dus gewoon kierewiet. Lekker laten dreigen, heeft geen poot om op te staan.

Voor uw geld hebt u al genoeg adviezen gekregen.

sw
door swat1500 - Jul 6, 2021 om 10:56
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Mahadma heeft duidelijk aangegeven wat u moet doen.

Ja, een tegoedbon aanbieden mag, maar er is geen verplichting deze te accepteren. Men heeft gewoon recht op geld terug.

De politie heeft in dit soort gevallen geen rol. Zij kan wellicht bemiddelen maar als de eigenaar of gebruiker van de winkel of woning wil dat iemand deze verlaat dan dan is er geen keuze. De politie moet dan helpen de persoon te verwijderen goedschiks of kwaadschiks.

Donuts
door Donuts - Jul 6, 2021 om 11:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote @Heremietkreeft: Ik kom nog snel even bij u terug omdat ik nog een andere effectieve oplossing en die u minder geld en moeite kan kosten: meld uw ervaring bij de gratis service van de consumentenbond https://www.klachtenkompas.nl/ en men daar dan naar ik aanneem contact zal opnemen met die bakker en die zal dat dan niet 'leuk vinden'. Het alsdan hebben van aandacht van de Consumentenbond m.b.t zijn (onrechtmatige) gedrag."

CB neemt helemaal geen contact op met de bakker of welk bedrijf/winkelier dan ook. Klachtenkompas is slechts 1 grote promo om mensen over te halen lid te worden van de Consumentenbond.

panter22
door panter22 - Jul 6, 2021 om 11:08
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is dit met dat winkelverbod. Deze bakker heeft kennelijk een kort lontje.
Het is onvoldoende bepaald waarom je de toegang wordt ontzegd.
Er staat immers alleen maar : op grond van uw gedrag.
Welk gedrag dan?
Na even online speuren zag ik een voorbeeld. Het lijkt er op dat dit ingevuld is.
Is er een rapport opgemaakt door de politie?
In dat rapport  zou dan moeten staan dat je vrijdag om half 9 je geld op kunt halen in de winkel.
Vraag eens aan de politie hoe je nu daar mee aan moet. Willen ze misschien even mee om je geld te halen om de zaak niet verder te laten escaleren?
https://www.cmsittard.nl/application/files/4914/8734/0254/CCV_Formulier_Individueel_Winkelverbod.pdf

ma
door marnix1 - Jul 6, 2021 om 11:31
256 Antwoorden / 22 Vragen

Te bizar voor woorden!
Dat wordt wat vrijdag, gaat u nog?

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 6, 2021 om 11:32
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Het is jammer dat er onrechtmatige handelingen zijn verricht waardoor schade is ontstaan en daardoor waar het echt om gaat naar de achtergrond is verschoven ten nadele van u.

Toevoeging:
Hopelijk kan alles later rustig uitgelegd worden maar er blijft voorlopig wel een nare smaak achter.

ma
door marnix1 Jul 6, 2021 om 11:35
256 Antwoorden / 22 Vragen

welke schade?
door wie?

sjjoppy
door sjjoppy Jul 6, 2021 om 11:37
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Dat wordt jammer genoeg niet vermeld maar ik ga uit van de klant omdat deze aansprakelijk gesteld kan worden als het onderzocht is.

mahadma
door mahadma - Jul 6, 2021 om 12:12
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Compleet onlogische bakker. Wel UW geld niet terugboeken en een winkelverbod uitschrijven zodat u UW geld niet eens kunt besteden. En dan dreigen met weghalen recensie op FB. Stuur deze "meneer"  een brief zoals aangegeven en handel daar naar, en wat houdt u tegen om uw "ervaringen" ook nog even op andere internet klaag sites  te plaatsen ......... en met een bord op de openbare weg staan, tja, dat mag. En kan hij niets tegen doen.

ma
door marnix1 Jul 6, 2021 om 12:24
256 Antwoorden / 22 Vragen

"En kan hij niets tegen doen"
jawel, lang(er) wachten met betalen.

Analoog
door Analoog - Jul 6, 2021 om 13:18
136 Antwoorden / Vragen

Zou maar eens een deurwaarder bij de bakker langs sturen, u staat in u recht voor dat geld, dus hij kan hoog of laag springen en u inmiddels enorm vervelend vinden, maar betalen zal hij.

aurora1
door aurora1 - Jul 6, 2021 om 21:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou ook maar bij de bank uitschakelen dat u met het pasje betalingen zonder pincode kunt doen. Als je je pin moet ingeven zie je toch wel sneller of het bedrag wel klopt.
Laat die recensie lekker staan of herplaats die als u uw geld terug hebt.
https://www.nibud.nl/consumenten/incassobureau-en-deurwaarder/

justmeagain
door justmeagain - Jul 7, 2021 om 01:14
623 Antwoorden / 8 Vragen

Het zijn wel prutsers die [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd] Ik keek op hun site en klikte op onze visie. Nou die hebben ze duidelijk niet. Ook ons assortiment is wel heel armoedig.
Dan nog de omschrijving van [Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]:
[Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd] houdt van het contact met mensen. Zij ziet graag dat klanten tevreden en met een fijn gevoel naar huis gaan.

Lijkt niet te kloppen.

mahadma
door mahadma Jul 7, 2021 om 02:29
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Zij zijn zelf wel tevreden met € 37 voor geen brood leveren door winkelverbod, zo kan ik ook verbouwen.

panter22
door panter22 - Jul 7, 2021 om 08:31
6599 Antwoorden / Vragen

Op Facebook staat het hele verhaal ook. Met nog wat aanvullingen.
Zo heeft ts een tegoedbon gekregen en is een uur later terug gekomen om verhaal te halen.
En wilde ter compensatie voor de fout van de bakker iets gratis uit de diepvries.
De zaak liep uit de hand, de politie is gekomen en heeft geen proces verbaal opgemaakt, want het zou een civielrechtelijke zaak zijn.
En de afspraak was gemaakt om vrijdagmorgen het geld op te halen.
Dat gaat hij vrijdagmorgen doen.

Als de bakker na het kloppen op de deur het geld geeft, is de zaak opgelost.
Doet hij dat niet dan maar per brief eisen dat het geld binnen bv een week op je bankrekening staat.
Heb je de tegoedbon, het bewijsstuk, nog?

va
door vanlotjegetikt - Jul 7, 2021 om 09:03
809 Antwoorden / Vragen

Beste mensen het is een PIN betaling, geen opdracht automatische incasso oid.
Beide partijen hebben iets fout gedaan. Compensatie is een tegoedbon(die is vlot op met de huidige broodprijs)
Iets met onderste kan en deksel. Contant geld is soms een dingetje.
Beetje overtrokken reactie van Ts.Lekker gallen op Feestboek.

diumenge
door diumenge Jul 7, 2021 om 09:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die reactie op Facebook is inderdaad wel wat over de top, en bedoel ik met name de hoeveelheid tekst en posts die TS nodig heeft...

mahadma
door mahadma - Jul 7, 2021 om 11:11
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Even fb bekeken, denk dat de bakker zich een hoedje geschrokken is. Schijnt opgelost te zijn. In mijn visie zal het de "slimme" bakker duidelijk zijn geworden dat dit niet de manier is hoe je met klanten omgaat.

koekeloer
door koekeloer - Jul 7, 2021 om 11:58
562 Antwoorden / 18 Vragen

De bakker kan het geld toch overmaken naar Uw rekening?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 7, 2021 om 12:07
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Koekeloer,

Ik raad u aan om alle reacties goed door te lezen voordat u reageert.

De ruzie draait om uw "advies".

koekeloer
door koekeloer Jul 19, 2021 om 11:56
562 Antwoorden / 18 Vragen

Er staat nergens dat het niet overgemaakt kon worden. Retourpinnen is iets heel anders

Me
door Meindo - Jul 7, 2021 om 19:58
61 Antwoorden / Vragen

[edit redactie, houd het in de beantwoording beleefd en inhoudelijk]

bu
door burgos - Jul 9, 2021 om 16:01
96 Antwoorden / 7 Vragen

Vroeger hadden ze het er  al over.
Zondagse steek houd geen week.

Niet op  Zondag naar de bakker.