Ho
door Hoekbanknietgeleverd Aug 12, 2019 om 15:27
Winkels & webshops

Bank niet geleverd - Made.com onbetrouwbaar!

Wij hebben een bank gekocht bij Made.com tijdens de Flash Sale op 28 juli. We kregen een mail dat de prijs op de site niet klopte en dat de order geannuleerd werd. Meerdere keren telefonisch contact gehad, maar helaas kwamen we hiermee geen steek verder. Zij beroepen zich op het feit dat er sprake is van een kennelijke vergissing en dat wij als consument hadden moeten weten dat de prijs niet klopt omdat zij nooit meer dan 40% korting geven.

Dit is aantoonbaar onjuist. Wij hebben een nieuwe mail gestuurd met daarbij enkele screenshots van producten met kortingen tot meer dan 60%. Wij eisen nu dat de bank geleverd wordt tegen de afgesproken prijs en zullen hier desnoods juridische stappen op ondernemen. Van een kennelijke vergissing is namelijk geen sprake, aangezien het om een bijzondere aanbieding gaat en de korting vergelijkbaar is met die van andere banken in de sale. Google maar eens op "kennelijke vergissing" dan kom je o.a. op de site thuiswinkel.org waar dit uitgelegd staat.

Op meerdere sites zien we dat andere mensen dit ook is overkomen. Onfatsoenlijk en onbetrouwbaar.
Zijn er hier op de Kassa-site ook mensen die dit is overkomen? Wij willen graag goed en gericht (als het kan samen) actie ondernemen.

4759 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 12, 2019 om 15:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wat was de prijs echt en voor hoeveel werd de bank aangeboden. Omdat ze u mededelen dat het een kennelijke vergissing is. Schrijft u dan de prijs op, kunnen we zien of de winkelier of u gelijk heeft. Als er b.v staat bank van €2.000,00 voor €200,00 euro is dat een verkeerd geprijsd artikel en heeft de winkelier gelijk. "Samen actie ondernemen" doen we hier niet aan.

mpbraaksma
door mpbraaksma - Aug 12, 2019 om 16:08
48 Antwoorden / 0 Vragen

Graag het complete verhaal vertellen dus voor hoeveel stond de bank op de site en wat is de echte prijs?

Th
door Thijs124 - Aug 12, 2019 om 16:38
289 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat ze in London niet veel begrijpen van een kennelijke vergissing?
Misschien schriftelijk?
: 5 Singer Street, London, EC2A 4BQ

marita5
door marita5 Aug 12, 2019 om 17:12
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Zie mijn reactie , hebben een Showroom in Amsterdam .

Th
door Thijs124 Aug 14, 2019 om 08:58
289 Antwoorden / Vragen

Showroom heeft niets van doen met de website.

sj
door sjoppy - Aug 12, 2019 om 16:44
129 Antwoorden / Vragen

Er zijn meer ontevreden klanten:
https://radar.avrotros.nl/forum/webwinkels-f69/made-com-klantenservice-onbereikbaar-iemand-tips-e-t179721.html

Ik zie geen korting maar wel dat zij meer dan 40% goedkoper kunnen zijn dan de concurrent.
https://www.made.com/nl/over-ons/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 12, 2019 om 16:48
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn vraag: wat was de prijs waarvoor het werd aangeboden en wat zou dan wel de juiste prijs zijn?

Maar ook zonder uw antwoord af te wachten attendeer ik u op het feit dat in deze kwestie civiel procederen een kostbare zaak zal zijn en u, voor zover ik nu kan afleiden uit uw vraag, u geen schade heeft geleden doordat de bank niet geleverd werd resp. de verkoper annuleerde. Ik geef u een link naar het wetsartikel dat betrekkning heeft op het niet naleven van een overeenkomst. http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html

Als u de bank bij aankoop al betaald heeft zou u eventueel een beroep kunnen doen op http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/194.hmtl   maar ook dat betekent civiel procedren met alle daaraan gebonden kosten.

Ik zie op de site geen 'thuiswinkel' kenmerk en banken met prijzen in Engelse ponden. Deze verkoper is dus mogelijk niet gebonden aan de regels van 'thuiswinkel' en heeft er aan die gegevens ook weinig, in die zin dat u niet via 'thuiswinkel' en klacht kunt indienen.

panter22
door panter22 - Aug 12, 2019 om 18:41
6599 Antwoorden / Vragen

Was die bank bijna gratis? De meubels zijn daar goedkoop. Wat denk je voor kwaliteit te krijgen,
Je koopt de bank van een plaatje en je weet niet eens of hij wel nieuw is of misschien  geretourneerd.
Je noemt de winkel onfatsoenlijk en onbetrouwbaar. En daar wil je ook nog een bank kopen?

jo
door jorisw Aug 13, 2019 om 15:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kwalitatief is het prima spul wat ze leveren. Ze zijn voordeliger omdat er een schijf in hun leveringsproces tussenuit is gesneden.

panter22
door panter22 Aug 14, 2019 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Geen magazijnen en geen winkels, dus geen voorraad  Die bank moesten ze nog met 60% korting maken en die werd ook nog binnen een paar dagen geleverd. Retourbank die waarschijnlijk vanuit de showroom is verkocht.

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2019 om 18:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En dan wil je levering afdwingen? Ik neem aan dat je je geld retour hebt ontvangen, wees daar blij mee en ga naar een wel betrouwbare meubelzaak. Kost je misschien wat meer, maar bespaart je een hoop inspanning en ellende.

Heb je toch behoefte aan veel negatieve energie, op het Radar forum zit een lotgenoot (tenzij je dat zelf bent nauurlijk).

Op meerdere sites zien we dat andere mensen dit ook is overkomen. Onfatsoenlijk en onbetrouwbaar.
Zijn er hier op de Kassa-site ook mensen die dit is overkomen? Wij willen graag goed en gericht (als het kan samen) actie ondernemen.

marita5
door marita5 Aug 12, 2019 om 21:05
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge , lotgenoot op het Radarforum is niet Ts , zie de klacht op Trustpilot https://nl.trustpilot.com/users/5d4e7763bfd65b22da02821f

diumenge
door diumenge Aug 12, 2019 om 21:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@marita5, oké, ben benieuwd of TS hier dan nog plaatst wat er in die mail staat.

marita5
door marita5 Aug 12, 2019 om 21:14
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Diumenge , ben ik ook benieuwd naar .

su
door suzanne81 Aug 14, 2019 om 15:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi, ik ben lotgenoot. Hoekbank originele prijs was EUR 1.599 gekocht 28 juli.
In flash sale EUR 674. Flash sale houdt in dat je binnen 48 uur moet beslissen. Ik vond de prijs scherp, echter wel aannemelijk.
Made verkoopt meerdere producten in de sale met 50% korting of meer.

Het vervelende aan de hele situatie is dat made.com zelf deze fout pas 12 dagen na aankoop ontdekte.
De bank zou na 7 dagen geleverd worden en daarom hadden wij (om ruimte te maken) onze oude bank al verkocht.
Ik heb zelf meerdere dagen met made.com gebeld tussen (leverdatum) 6 aug en 9 aug over de levering nieuwe bank. Support medewerkers gaven aan dat ze contact op zouden nemen met distributiecentrum.

Op 9 aug. werd de bestelling plotseling (zonder telefoontje) door made.com geannuleerd incl onderbouwende mail dat prijs niet klopte.

Klantenservice gaven mij nog de optie om de bank voor EUR 1.299 te kopen (prijs waarvoor die eigenlijk in flash sale zou moeten staan).
Verder vooral weinig excuses of meedenken (ben hoogzwanger op dit moment en dan wil je dit miss ook extra horen :)).

chris74
door chris74 - Aug 12, 2019 om 18:47
564 Antwoorden / 44 Vragen

zelfde verhaal

K
omt erg bekent voor. Paar dagen geleden zelfde verhaal op radar gelezen. Misschien daar wat uitgebreider?

marita5
door marita5 - Aug 12, 2019 om 21:02
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@hoekbanknietgeleverd ,

Made.com heeft gereageerd op uw klacht bij Trustpilot ,

Antwoord van Made.com
Beste, bedankt voor je review. We hebben vandaag gereageerd op je e-mail over deze situatie. Graag verwijzen we je naar ons mailtje van vandaag. Indien je het er niet mee eens bent of nog meer informatie wenst te verkrijgen, kun je reageren op ons mailtje. Excuses voor het ontstane ongemak.

https://nl.trustpilot.com/users/5d4e7763bfd65b22da02821f

su
door suzanne81 - Aug 14, 2019 om 15:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi, ik ben lotgenoot. Hoekbank originele prijs was EUR 1.599 gekocht 28 juli.
In flash sale EUR 674. Flash sale houdt in dat je binnen 48 uur moet beslissen. Ik vond de prijs scherp, echter wel aannemelijk.
Made verkoopt meerdere producten in de sale met 50% korting of meer.

Het vervelende aan de hele situatie is dat made.com zelf deze fout pas 12 dagen na aankoop ontdekte.
De bank zou na 7 dagen geleverd worden en daarom hadden wij (om ruimte te maken) onze oude bank al verkocht.
Ik heb zelf meerdere dagen met made.com gebeld tussen (leverdatum) 6 aug en 9 aug over de levering nieuwe bank. Support medewerkers gaven aan dat ze contact op zouden nemen met distributiecentrum.

Op 9 aug. werd de bestelling plotseling (zonder telefoontje) door made.com geannuleerd incl onderbouwende mail dat prijs niet klopte.

Klantenservice gaven mij nog de optie om de bank voor EUR 1.299 te kopen (prijs waarvoor die eigenlijk in flash sale zou moeten staan).
Verder vooral weinig excuses of meedenken (ben hoogzwanger op dit moment en dan wil je dit miss ook extra horen :)).

Wij hebben (goede) hulp. Made.com verwijst ons naar UK adres (om brief in het Engels op te stellen).

marita5
door marita5 Aug 14, 2019 om 21:52
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@suzanne81 , Als Made.com u verwijst naar UK adres , neem dan eens contact op met ECC , vraag daar inlichtingen https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

mo
door mof - Aug 16, 2019 om 09:37
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, energie steken in zaken die u niet onder controle heeft? Zou ik niet doen. Als u niet heeft betaald dan heeft u toch niet echt schade. U treft het bedrijf meer door er gewoon niet meer te bestellen en uw verhaal te verspreiden zodat anderen dat ook niet doen.

Dat geeis en geclaim levert alleen een hoop stress op, en als de rechter straks beslist datu ongelijk heeft, want dat kan altijd gebeuren als u geen specualist op het consumentenrecht bent, dan kost het u ook nog eens veel geld.

panter22
door panter22 - Aug 16, 2019 om 10:43
6599 Antwoorden / Vragen

Uit de algemene voorwaarden:
2.3 Alle bestellingen zijn onder voorbehoud van onze acceptatie door ons. Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail. Deze orderbevestiging per e-mail vormt onze aanvaarding van de bestelling. De overeenkomst tussen u en ons komt alleen tot stand wanneer wij u die e-mail sturen. De door u gekozen wijze van betaling wordt door ons gedebiteerd nadat wij uw bestelling hebben aanvaard. U ontvangt van ons ook een e-mail wanneer uw bestelling is verzonden.
3.2 Indien wij een Product niet kunnen leveren, bijvoorbeeld omdat het Product niet bij de fabrikant in voorraad is of vanwege een fout in de prijs (zie artikel 5.4 en 5.5 hieronder), stellen wij u hiervan per e-mail in kennis en verwerken wij uw bestelling niet. Mocht u reeds voor de bestelling betaald hebben, dan betalen wij u het volledige bedrag zo spoedig mogelijk terug.
https://www.made.com/nl/algemene-voorwaarden

Hebben jullie een orderbevestiging gehad?