Vi
door Vicecomes Mar 25, 2019 om 18:29
Winkels & webshops

Bank twee keer verkeerd geleverd, annuleren en aanbetaling terug

Bij een meubelwinkel in Rotterdam Alexandrium hebben we vorig jaar een hoekbank met opengewerkte naden besteld. Aangezien we de bank op een plek in de woonkamer tussen twee muren wilden zetten hebben we de maten expliciet besproken met de verkoper. Deze garandeerde ons dat de bank ging passen (er was nog 2-3 cm ruimte). Bij de eerste aflevering, die twee weken te laat was, werd de verkeerde bank geleverd. Deze had geen open gewerkte naden, ook vonden we de kleur te donker (in de winkel leek het stukken lichter). De bank paste ook niet tussen de muren. De bank werd mee terug genomen, en dezelfde week werd een leenbank geplaatst. Dit was een deel van een hoekbank, de hele bank paste niet.
Diezelfde vrijdag zijn we langs gegaan bij de winkel om de bank te bespreken. Daar een nieuwe afspraak gemaakt om een 3 persoonsbank met hocker te laten leveren, dit met gesloten beurzen. Meteen een nieuwe afleverdatum afgesproken. Vandaag werd de bank een week te laat geleverd. Helaas weer de verkeerde bank. Dit keer was het de eerste besproken bank, met opengewerkte naden.
Contact gehad met de verkoper, die zegt. Kennelijk heeft de fabriek de wijziging niet geaccepteerd. Dit is wat er als eerste is afgesproken, hier moet je het mee doen. Daar waren wij het niet mee eens en de bank is weer mee terug genomen.
De algehele communicatie met de verkoper gaat erg stroef. Er zijn geen status updates geweest, geen communicatie over de vorderingen tussen door. Geen communcatie over latere leveringen. Geen communicatie over levering van de eerste bank. Communicatie die er is komt van onze kant, er wordt dan erg verrast gereageerd, alsof ze niet weten wat de afspraken waren die gemaakt zijn.
Wij zijn behoorlijk klaar met dit bedrijf, hun manier van communiceren en niet nakomen van afspraken en willen van de koop afzien en de aanbetaling terug krijgen.
Wat zijn hierin de mogelijkheden?

4159 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2019 om 18:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Uw mogelijkheden? Weinig. Staat alles wat besproken hebt wel zwart op wit? Zeker die wijziging naar heel iets anders met een hocker? 

En hoe heet dit bedrijf? Zijn ze aangesloten bij een geschillencommissie?

Vi
door Vicecomes - Mar 25, 2019 om 18:42
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Wat we besproken hebben staat zwart op wit. De wijziging is uitgetekend op papier met maten en al. Heb bewust het bedrijf niet genoemd om naming/shaming te voorkomen. Zal is kijken of ze zijn aangesloten bij een geschillencommissie.

tenormin
door tenormin Mar 25, 2019 om 19:21
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@vicecomes. Een firma/bedrijf enz. noemen is geen naming/shaming. Wel namen noemen van daar werkende medewerkers. U begaat echt geen overtreding. En wat meer is: forumleden weten dan met welke winkel u een probleem heeft en kan dat uitgezocht worden door de ploeg van respondenten.

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2019 om 18:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Staat ook alles van de nieuwe afspraak zwart op wit dan?

Vi
door Vicecomes - Mar 25, 2019 om 19:13
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Van de nieuwe afspraak heb ik het model, de kleur, de opstelling en de losse hocker op papier staan. Kan ik de afspraak zoals die nu staat niet annuleren vanwege nalatigheid van de verkoper?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 25, 2019 om 19:17
16830 Antwoorden / 202 Vragen
1

Bij deze enige verwijzingen naar voor u relevante info: het betreft de wetgeving m.b.t. consumentenaankoop bescherming.

U kunt de leverancier daar op wijzen en nakomen vorderen.

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en eventueel verder:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html en als al gemeld, als de leverancier is aangesloten bij een geschillencommissie, die inschakelen.

Vi
door Vicecomes - Mar 25, 2019 om 19:29
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedankt, ik zal de wetsartikelen is doorlezen. Ben niet helemaal thuis in het taalgebruik helaas.
In de algemene voorwaarden staat niets over een geschillencommissie. quote"Alle geschillen met betrekking tot overeenkomsten dienen te worden voorgelegd aan de bevoegde rechter."unquote

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2019 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

U kunt in ieder geval niet zomaar, na al dat suffe gedoe, annuleren. U moet ze schriftelijk aanmanen de juiste spullen te leveren. En omdat het meubels zijn moet u ze daarvoor een flinke tijd geven.

U kunt wel vast nu in die brief stellen, dat als ze de afspraken niet nakomen u ze voor als dan in gebreke stelt en dat u dan uw aanbetaling terugeist.

Zet de naam hier eens neer. Kunnen we zien of ze nog ergens bij aangesloten zijn.

Ik hoop niet dat u veel aanbetaald hebt.

Vi
door Vicecomes - Mar 25, 2019 om 19:45
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Aanbetaling was rond de E300-, meen ik. Bedrijf is www.sofahome.nl
Zal is een brief opstellen, zijn daar voorbeelden van?

marita5
door marita5 - Mar 25, 2019 om 20:07
11507 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Vicecomes , 

Sofahome is nergens bij aangesloten .
Lees deze informatie eens door m.n afwijkend product , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht 

Voorbeeldbrief , kunt uzelf aanpassen . 

https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

user123
door user123 - Mar 26, 2019 om 21:52
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Wanneer men zich aan de oorspronkelijke koopovereenkomst houdt, heeft u geen poot om op te staan. 

En wat is dan precies het probleem ? Ze leveren de bank welke u heeft gekocht ?

1paul
door 1paul - Mar 27, 2019 om 14:45
3134 Antwoorden / 0 Vragen
1

persoonlijk vind ik de verkopende partij zeer coulant, een order terug trekken omdat in eerste instantie een verkeerde bank geleverd werd is niet normaal...

volgens de wet moet u de verkopende partij de gelegenheid geven om dit recht te zetten en heeft u feitelijk gezien er geen recht op om dan maar een andere bank uit te zoeken...

u heeft dat wel gedaan, naar ik aanneem staat dit ook zwart op wit? en hiermee is de verkopende partij u behoorlijk tegemoet gekomen, nu u een naar u zegt verkeerde bank heeft gekregen MOET u de verkopende partij in de gelegenheid stellen dit recht te zetten.

Heeft u niet op p[apier dat u een andere bank heeft uitgezocht met wederzijdse toestemming, moet u zelfs genoegen nemen met de bank die u als eerste uitzocht!!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer