Bank twee keer verkeerd geleverd, annuleren en aanbetaling terug
Bij een meubelwinkel in Rotterdam Alexandrium hebben we vorig jaar een hoekbank met opengewerkte naden besteld. Aangezien we de bank op een plek in de woonkamer tussen twee muren wilden zetten hebben we de maten expliciet besproken met de verkoper. Deze garandeerde ons dat de bank ging passen (er was nog 2-3 cm ruimte). Bij de eerste aflevering, die twee weken te laat was, werd de verkeerde bank geleverd. Deze had geen open gewerkte naden, ook vonden we de kleur te donker (in de winkel leek het stukken lichter). De bank paste ook niet tussen de muren. De bank werd mee terug genomen, en dezelfde week werd een leenbank geplaatst. Dit was een deel van een hoekbank, de hele bank paste niet.
Diezelfde vrijdag zijn we langs gegaan bij de winkel om de bank te bespreken. Daar een nieuwe afspraak gemaakt om een 3 persoonsbank met hocker te laten leveren, dit met gesloten beurzen. Meteen een nieuwe afleverdatum afgesproken. Vandaag werd de bank een week te laat geleverd. Helaas weer de verkeerde bank. Dit keer was het de eerste besproken bank, met opengewerkte naden.
Contact gehad met de verkoper, die zegt. Kennelijk heeft de fabriek de wijziging niet geaccepteerd. Dit is wat er als eerste is afgesproken, hier moet je het mee doen. Daar waren wij het niet mee eens en de bank is weer mee terug genomen.
De algehele communicatie met de verkoper gaat erg stroef. Er zijn geen status updates geweest, geen communicatie over de vorderingen tussen door. Geen communcatie over latere leveringen. Geen communicatie over levering van de eerste bank. Communicatie die er is komt van onze kant, er wordt dan erg verrast gereageerd, alsof ze niet weten wat de afspraken waren die gemaakt zijn.
Wij zijn behoorlijk klaar met dit bedrijf, hun manier van communiceren en niet nakomen van afspraken en willen van de koop afzien en de aanbetaling terug krijgen.
Wat zijn hierin de mogelijkheden?
Uw mogelijkheden? Weinig. Staat alles wat besproken hebt wel zwart op wit? Zeker die wijziging naar heel iets anders met een hocker?
En hoe heet dit bedrijf? Zijn ze aangesloten bij een geschillencommissie?
Wat we besproken hebben staat zwart op wit. De wijziging is uitgetekend op papier met maten en al. Heb bewust het bedrijf niet genoemd om naming/shaming te voorkomen. Zal is kijken of ze zijn aangesloten bij een geschillencommissie.
@vicecomes. Een firma/bedrijf enz. noemen is geen naming/shaming. Wel namen noemen van daar werkende medewerkers. U begaat echt geen overtreding. En wat meer is: forumleden weten dan met welke winkel u een probleem heeft en kan dat uitgezocht worden door de ploeg van respondenten.
Van de nieuwe afspraak heb ik het model, de kleur, de opstelling en de losse hocker op papier staan. Kan ik de afspraak zoals die nu staat niet annuleren vanwege nalatigheid van de verkoper?
Bij deze enige verwijzingen naar voor u relevante info: het betreft de wetgeving m.b.t. consumentenaankoop bescherming.
U kunt de leverancier daar op wijzen en nakomen vorderen.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
Bedankt, ik zal de wetsartikelen is doorlezen. Ben niet helemaal thuis in het taalgebruik helaas.
In de algemene voorwaarden staat niets over een geschillencommissie. quote"Alle geschillen met betrekking tot overeenkomsten dienen te worden voorgelegd aan de bevoegde rechter."unquote
U kunt in ieder geval niet zomaar, na al dat suffe gedoe, annuleren. U moet ze schriftelijk aanmanen de juiste spullen te leveren. En omdat het meubels zijn moet u ze daarvoor een flinke tijd geven.
U kunt wel vast nu in die brief stellen, dat als ze de afspraken niet nakomen u ze voor als dan in gebreke stelt en dat u dan uw aanbetaling terugeist.
Zet de naam hier eens neer. Kunnen we zien of ze nog ergens bij aangesloten zijn.
Ik hoop niet dat u veel aanbetaald hebt.
Aanbetaling was rond de E300-, meen ik. Bedrijf is www.sofahome.nl
Zal is een brief opstellen, zijn daar voorbeelden van?
Hallo Vicecomes ,
Sofahome is nergens bij aangesloten .
Lees deze informatie eens door m.n afwijkend product , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht
Voorbeeldbrief , kunt uzelf aanpassen .
https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
Wanneer men zich aan de oorspronkelijke koopovereenkomst houdt, heeft u geen poot om op te staan.
En wat is dan precies het probleem ? Ze leveren de bank welke u heeft gekocht ?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer