Ro
door Robin1989 Jul 2, 2020 om 11:45
Winkels & webshops
Bankstel is niet zoals die in de winkel stond

Hallo kan ik mijn geld terug krijgen als de bank niet voldoet zoals die in de winkel stond hij zit heel hard krassen op de bank poten komen aan de achterzijde niet aan de grond zodra je gaat zitten klappen de poten pas op de grond de hoek van de bank is niet haaks maar scheef en de naden op het zit vlak staan heel ver uit elkaar dit alles is in de winkel niet te zien aan de bank en zit die lekker zacht

5325 10 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 2, 2020 om 11:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar hebt u dat gekocht?

Ro
door Robin1989 Jul 2, 2020 om 11:48
Antwoorden / 1 Vragen

Bij budgethomestore bank kost 900 euro hebben we pas binnen gekregen en ziet al uit alsof die 10 jaar staat

newmikey
door newmikey - Jul 2, 2020 om 11:59
830 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u zeker dat uw vloer niet gewoon scheef is? Wat bedoelt u met "krassen op de bank", waar dan precies? En inderdaad, waar is deze gekocht en wat zegt de verkoper?

Ro
door Robin1989 Jul 2, 2020 om 12:04
Antwoorden / 1 Vragen

De vloer is niet scheef en de krassen zitten op het rugvlak de verkopers zeggen gewoon dat ligt niet bij ons dat ligt aan de leverancier

audb
door audb Jul 3, 2020 om 13:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Leuk voor de verkoper die mag zijn geld terug halen bij de leverancier maar u heeft daar niets mee te maken.

U moet wel de verkoper de mogelijkheid geven om de bank te repareren binnen een normale tijd laten we zeggen 3 weken.

Mocht dat niet lukken dan kan u of de koop ontbinden of een andere bank eisen welke wel in orde is.

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht

Magnum007
door Magnum007 - Jul 2, 2020 om 12:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Robin,

Breng die bank terug.

justmeagain
door justmeagain Jul 3, 2020 om 00:49
623 Antwoorden / 8 Vragen

Gewoon even achterin de auto. Vervolgens sturen ze de klant bij de winkel weer terug en heb je je 2x vertild, 2x gereden en nog geen geld terug.

getty
door getty - Jul 2, 2020 om 12:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat geeft de verkoper dan aan op uw klacht? Ik neem aan dat u eerst daar hebt geinformeerd?

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2020 om 14:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Ro
door Robin1989 Jul 2, 2020 om 17:23
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel hier heb ik tenminste wat aan ik ga nog 1 keer contact leggen via mail en telefonisch

panter22
door panter22 - Jul 2, 2020 om 14:09
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je al schriftelijk een klacht ingediend?
Artikel 16 - Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
https://www.budgethomestore.nl/algemene-voorwaarden

Ro
door Robin1989 Jul 2, 2020 om 17:21
Antwoorden / 1 Vragen

Ja heb ik ook al gedaan de dag nadat de bank binnen was gekomen

panter22
door panter22 Jul 2, 2020 om 18:08
6599 Antwoorden / Vragen

En kreeg je toen schriftelijk te horen dat het aan de leverancier ligt?
Behalve consuwijzer, kun je ook nog eens info vragen aan het juridisch loket:
https://www.juridischloket.nl/
Niet toevallig gekocht in Nijmegen. CBW erkend:
https://www.cbw-erkend.nl/bedrijven/Budget-Homestore-XXL-Nijmegen-NIJMEGEN

user123
door user123 - Jul 2, 2020 om 17:30
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Poten niet op de grond : is de bank wel goed in elkaar gehaakt ?
Hard zitten : het zitcomfort mag in het begin iets harder zijn, dat moet later na gebruik beter worden.
Naden kunnen door gebruik wat uit elkaar gaan staan. Vaak zetten mensen hun hakken in de naad wanneer ze in de hoek zitten.

Maar : is er al iemand bij u geweest om even te kijken ? U roept wel erg snel om de bank terug te doen. Dat helpt meestal niet op een probleem opgelost te krijgen. Zonder medewerking zal u niet ver komen denk ik.

mr
door mrmoto Jul 3, 2020 om 14:16
167 Antwoorden / 4 Vragen

Vaak zetten mensen hun hakken in de naad wanneer ze in de hoek zitten. kan je dat misschien even uitleggen !

Ro
door Robin1989 Jul 4, 2020 om 16:45
Antwoorden / 1 Vragen

Ja beetje raar de hakken in de naad zetten ben geen ballerina die zich de benen in de nek kan leggen

Topantwoord

ma
door malty - Jul 3, 2020 om 13:36
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Het ziet allemaal wat slordig uit, naden niet overal gelijk, lijkt of die tussen de rugkussens gelijkmatiger zijn.
Wanneer de bank in de winkel beter afgewerkt is, mag u dat voor uw nieuwe bank ook verlangen.
Een nieuwe bank zal in het begin wat harder zitten maar geen idee of de vulling wel gelijk is aan die in de winkel.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 3, 2020 om 13:46
683 Antwoorden / 5 Vragen

Zou best eens zo'n geweldige S&S bank kunnen zijn, zo te lezen. Klopt dit?

gerbera
door gerbera Jul 3, 2020 om 22:05
7358 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR ROBIN1989 2 JUL. 2020 OM 11:48
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Bij budgethomestore bank kost 900 euro hebben we pas binnen gekregen en ziet al uit alsof die 10 jaar staat

mo
door mof - Jul 3, 2020 om 15:52
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U betaalt voor en goede bank. Als de geleverde bank niet goed is, kwalitatief dan, dan mag u de verkoper aanspreken. Die moet dan de zaak herstellen, danwel een vervangend product aanbieden of u uw geld terugbetalen.

u hoeft deze gebreken niet te accepteren. Ervanuitgaande dat uw vloer bijv wel voldoende vlak is, natuurlijk, anders komen de poten om een andere reden niet op de grond.