li
door linda-hulshof@live.nl Oct 15, 2019 om 20:08
Winkels & webshops

Bankstel Seats en sofas

hallo kassa,
mijn vriend en ik hebben in maart 2019 een bank bij seats en sofas besteld. 14 week later was die er dan eindelijk. mijn vriend heeft de bank opgehaald toen ik aan het werk was.  als verrassing voor mijn verjaardag . eenmaal thuis zagen we dat  er van alles mis was met de bank. de stof was niet egaal, plooien in de stof. scheef in elkaar gezet. en de rug leuningen zouden naar achter moeten kunnen en blijven zitten maar die gingen gelijk weer omhoog. nu konden wij de bank terug sturen. dus dat hebben we ook gedaan. het gaat om een xxl bank en zijn 3 of 4 x heen en weer gereden om te halen en om hem weer terug te bregen. nu zijn wijn vanavond 15/10/2019 weer  naar seats en sofas gegaan de bank was gemaakt zeiden ze. dat vertelde ze ons vrijdag al maar er werd ons verzocht een afspraak te maken omdat hun magager er graag bij aanwezig wou zijn. dus een afspraak gemaakt om  vadnaag. eenmaal daaar kwamen wij er snel achter dat er alleen kleine veranderingen waren aangebracht in de stof. de plooien nog het zelfde waren het nog scheef in elkaar zat en sommige plekken in de stof er nog steeds zaten alleen iets lichter waren.  die manager liep zelfs even lachtend weg.. ja serieus hij lachte ong gewoon uit en probeerde ons af te kopen met 25 euro voor het lenen van een kar zodat we de bank weer mee konden nemnen. toen hij door had dat hij de bank echt niet wouden mee nemen. probeerde hij nog meer op ons in te praten en te zeggen dat we eigenlijk geen poot hadden om op te staan wat zijn reden voro bijjna alles was dat hoort bij de stof.. daar waren wij het niet mee eens dus hebben besloten een seconde opinion aan te vragen. maar zo iets hebben wij allebij nog nooit gedaan. en hebben geen idee hoe we dat het beste kunnen aanpakken hebben jullie goeie tips of kunnen jullie ons hier bij helpen?  wij hebben het besteld bij eht filaan in assen en voelen ons evht heel erg voor de gek gehouden. Help ons plies !!
vriendelijke groeten
 Linda en Nicky  verdrietige domme kopers ...

5219 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 15, 2019 om 20:19
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Linda-Hulshof ,

Ongelofelijk dat u daar een bankstel kunt kopen , het is de grootste flutzaak van Nederland .
Het barst al jaren van klachten op internet over Seats and Sofas .

Zijn nergens bij aangesloten .

Neem contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regels .

https://www.juridischloket.nl/contact/#

Of Consuwijzer ,

 https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

tenormin
door tenormin Oct 15, 2019 om 20:52
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, ik zweer je: dacht een paar dagen geleden: goh, we horen nooit meer iets over S&S, zouden ze beleid veranderd hebben? Nee dus. Moest er echt om lachen toen ik de naam weer eens zag. ;-)

marita5
door marita5 Oct 15, 2019 om 21:23
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Voor Ts zal het huilen nader staan dan het lachen .

lo
door lovewinnie - Oct 15, 2019 om 20:36
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Een keer daar een bank gekocht en nooit meer.   Bank besteld maart 2009, mei verzet door hun naar juni. Prima dan is de bank er nog net als de nieuwe baby komt (juli 2009 uitgerekend). Zoontje kwam echter te vroeg, 17 juni om precies te zijn.  En laat ze net die datum bellen om we de bank kunnen ophalen.
Man vertelde dat hij zojuist vader was geworden en of de 18e ook mocht.
Nee nu, bank staat buiten het magazijn, geen ruimte en was nu ophalen of anders op eigen risico.
Man dus op en neer en thuis de bank neergezet.
2 mnd later zakt lounche gedeelte in. Moesten brengen. Nou das niet te doen. Zelf maar laten maken met paar nieuwe balken. Weer paar weken later zakt andere kant in. Na jaar hebben we hem naar de stort gebracht. Weg 1800 euro. Waren er klaar mee.
Echt de service is k#t, kwaliteit is nog k#tter.
Ze negeren je telefoontjes, bellen niet terug, juridisch loket zegt je hebt gelijk maar gelijk krijgen is onmogelijk tenzij je rechtzaak start maar had niet de financiële middelen. Op mp super mooie echt leren bank gekocht, niet te zien dat hij 2e hands was. Nu 2019 en heb hem nog. Beste aankoop ooit en dat voor 350 euro.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2019 om 21:31
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geef u zo een aantal verwijzingen waar u mogelijk iets aan heft waar onder de geldende wetgeving. Volgens die wetgeving is de verkoper verantwoordelijk en dient die een deugdelijk product te leveren. Mankeert er dan toch iets aan dan dient er gerepareerd te worden en als dat niet kan heeft u recht op een wel goed exemplaar. Indien de beperking die u heeft ontdekt binnen 6 maanden aan Seats & Sofa's is gemeld is de verkoper ook nog bewijsplichtig.

Maar ja, recht hebben op iets is soms iets anders dan het ook krijgen en voor het niet, in ieder geval niet zonder meer,  recht  krijgen is dit bedrijf een goede kandidaat en zal men het willen laten aankomen op procedren dat altijd geld kost.

Nu de verwijzingen waarvan de eerste, die kreeg u al,  ook een voorbeeldbrief bevat:

www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en eventueel ook:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

U kunt uiteraard wel altijd via een deurwaarder een vordsering tot herstel instellen maar dat betekent dan wel kosten voor de deurwaarder. Advies vragen bij www.juridischloket.nl  (die verwijzing kreeg u ook al) is dan wel een aanrader. Uit de al gegeven reacytie heeft u kunnen afleiden wat de reputatie is van dat bedrijf.

tdmduc
door tdmduc - Oct 15, 2019 om 21:58
703 Antwoorden / 2 Vragen

De één koopt er nooit, de ander regelmatig.

Aangezien wij katten hebben kopen we hier onze bankjes die het zwaar krijgen bij ons in huis. Dus géén dure design banken van duizenden Euro's bij ons in huis.

Gewoon lekker afdingen en hopen dat de levertijd meevalt.

Inmiddels 3 x meubels gekocht de afgelopen 10 jaar bij Seats and Sofa's en nooit pech gehad.

ne
door neodutchio - Oct 15, 2019 om 22:01
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Afgelopen weekend liep ik nog langs een filiaal van hun. Een of ander vies opblaasding voor de deur en 2 zweterige verkopers met een sigaret in de mond. Niets vreemds aan. Wel aan de plakaten dat ze al 25 jaar bestaan. Hoe in vredesnaam kunnen zij al 25 jaar bestaan.

Om uw gelijk te halen hebt u een lange adem nodig. U hebt recht op een deugdelijk product en zal S&S in gebreke moeten stellen. Mocht er na het ultimatum geen oplossing zijn kunt u annuleren. Wel zal het verstandiger zijn om een jurist in de arm te nemen, ervaring leert dat S&S niet snel zal toegeven.

gerbera
door gerbera - Oct 15, 2019 om 22:11
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U kent de reclame slogan van hen, "vandaag kopen vandaag zitten" . Dit doen ze om het spul, vaak direct uit de winkel, zo snel mogelijk de deur uit te krijgen want garantie bij hen is tot aan de winkeldeur.

hutch
door hutch - Oct 16, 2019 om 09:21
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Helaas bent u er OOK achter gekomen dat S&S (al zeer vele jaren) de meeste klanten bedonderd en belazerd. S&S is eigenlijk een hoogst malafide club leugenaars bij elkaar, waarbij het ALLÉÉN om het geld binnenhalen draait. Eenmaal betaald is de klant (eigenlijk meer een slachtoffer) overgeleverd aan de willekeur van dit clubje.

Waarom denkt u dat dit clubje niet (!!) aangesloten is bij een overkoepelende branchevereniging??

Zelf heb ik, wetende dat dit een malafide club is, mij als eens voorgedaan als potentiële koper om te kijken hoe het daar gaat. Ik had (zogenaamd) interesse in een bank en moest meteen een (soort van) overeenkomst tekenen. Ik zei dat ik er eerst over moest nadenken, waarna mij keihard werd medegedeeld dat ik na het tekenen er nog gewoon vanaf kon. Uiteraard gevolgd door mijn vraag, waarom ik dan tekenen moest..... Tja, dan komen er allerlei ***smoesjes. Na een tijdje kwam de aap uit de mouw: hij (de verkoper op dat moment) zou dan een bonus krijgen als ik zou tekenen. Kom ik morgen of overmorgen terug en er is dan een andere verkoper, krijgt die andere verkoper die bonus. EN uiteraard zou ik dan minimaal 30% kwijt geweest zijn van het aankoopbedrag, wat op zich al veel meer is dan de echte waarde van die bank.

Uiteraard dit alles niet nalatende dat er eersteklas rommel verkocht wordt door dit clubje, om het nog maar niet eens te hebben over die allerbelabberdste 'service' van hen, buiten de wettelijke regels die nageleefd dienen te worden.

Er is verder al goed uitgelegd wat u nu te doen staat, niet dat die gasten daar van onder de indruk komen. Zij weten (of hopen) dat u verder geen juridische stappen zult ondernemen.

(Ook) ik begrijp niet dat dit malafide clubje nog steeds bestaat.
Sterkte verder, wat u wel nodig zult hebben.