en
door enigstepechvogel? Oct 2, 2018 om 13:23
Winkels & webshops
Ben ik de enige met beschadigde kleding door ombouw groentenbakken AH ?

Mijn nieuwe broek is beschadigd door dat ik aan een 'splinter' van de houten ombouw van de groentenbakken bij AH ben blijven hangen. Ik heb dit meteen aan een aanvul hulp gemeld, zij is het gaan navragen en het bleek vaker voor te komen. In eerste instantie vond het betreffende AH filiaal het heel erg vervelend voor mij en hebben ze mij gegevens van hun verzekering doorgegeven waar ik mijn verhaal kon doen. Reactie van de verzekering was echter dat niemand van het filiaal het heeft zien gebeuren en dat het filiaal heeft doorgegeven dat er niets mis was met de plank. Voor mij voelt het alsof ze vinden dat ik het verzonnen heb. Filiaal manager melde nog dat het helemaal nog nooit bij andere klanten was voorgekomen.
Daar ben ik nou heel erg benieuwd naar. Komt het echt nooit bij anderen voor en heb ik gewoon heel veel pech?
Maar waarom was de eerste reactie van aanvul hulp dat het vaker voorkomt? Zijn ze door de verzekering op het matje geroepen, en wat kan ik er nog aan doen?

5528 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 2, 2018 om 13:37
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Een klacht indienen bij het hoofdkantoor in Zaandam lijkt mij een optie.

Bij de AH winkels die ik de afgelopen dagen heb bezocht (4 verschillende) heb ik geen omgebouwde groentebakken gezien.

jo
door jorisw - Oct 2, 2018 om 13:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ze moeten gewoon alles met zacht rubber omhullen. En ook de vloer daarmee bedekken (je moet er niet aan denken wat er gebeurt als je op die harde tegels valt). Al die natuurlijke materialen zijn veel te gevaarlijk.

en
door enigstepechvogel? Oct 2, 2018 om 14:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

nee hoor ziet er heel leuk uit, echt zo'n versmarkt uitstraling! Maar als het jouw nieuwe broek was, was je waarschijnlijk ook niet zo blij. En inderdaad AH zet altijd heel netjes vloer af als er nattigheid is. Voor het geval inderdaad dat er iemand valt. Dus in dit geval zouden ze die leuke houten bakken misschien kunnen schuren.

tenormin
door tenormin Oct 2, 2018 om 14:11
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@enigstepechvogel, maar met schuren gaat de versmarkt uitstraling er ook uit. De normale kratten zijn immers ook niet geschuurd? Maar kan er niet over oordelen, ben nog niet blijven haken aan een splinter. Off Topic: dank zij de foto weet ik wel wat ik vandaag wil eten: paksoy.

gerbera
door gerbera Oct 2, 2018 om 15:40
7360 Antwoorden / 14 Vragen

dank zij de foto weet ik wel wat ik vandaag wil eten: paksoy.

Wel de bio toch;-))

tenormin
door tenormin Oct 2, 2018 om 18:07
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Nee,@gerbera, die zat in plastic. ;-))

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2018 om 18:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een “versmarkt uitstraling”? Omdat ze om plastic bakken nog iets van hout zetten? U bent gauw te foppen.

panter22
door panter22 - Oct 2, 2018 om 14:56
6599 Antwoorden / Vragen

Ik zou teruggaan met de broek naar het filiaal. Dat de verzekering niet gaat uitkeren, daar heb jij niets mee te maken.
Je hebt schade en wil die van AH vergoed hebben.
Vraag de filiaalmanager te spreken.
Of de klacht melden op klacht.nl, klachtencompas.nl
Kijken wat er gebeurt.
Hoeveel schade heb je? Heb je de broek al laten maken?

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 2, 2018 om 23:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Te had zelf beter moeten kijken, daat ging het al fput

tenormin
door tenormin Oct 3, 2018 om 00:29
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Kort door het bochtje antwoord, Gerry1969, iedereen kan toch wel eens eens een per ongelukje hebben?  ;-)

Tr
door Trostomaat Oct 4, 2018 om 21:51
239 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk kan dat @tenormin, maar dat betekent nog niet dat AH de rekening moet betalen.

holstein
door holstein Oct 5, 2018 om 10:46
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik vind wel dat AH dat moet betalen, tenminste hun verzekering dan, je loopt schade op in hun winkel, dat mag niet gebeuren toch.

Tr
door Trostomaat Oct 5, 2018 om 11:25
239 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk wel. Het zou mooi worden als dat het criterium was: 'je loopt schade op in hun winkel'. Dat kan natuurlijk niet waar zijn. Dus als het in de winkel gebeurt, moet de winkeleigenaar dokken?

sira
door sira Oct 5, 2018 om 15:01
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Iedere winkel is hiervoor verzekerd. Het is een normale gang van zaken dat als je schade hebt opgelopen in de winkel, de winkelier dit vergoedt. De winkelier claimt het op zijn beurt bij zijn verzekering. Hier hoeft de klant niet achteraan te gaan.

Heb het jaren geleden zelf meegemaakt bij een filiaal van de supermarktketen Laurus. Ik pakte een fles bleekwater die aan de onderzijde nat van het bleekwater was, omdat er een fles tussenstond waar een scheurtje in zat. Diverse uitgebeten vlekken in een broek van een week oud. Er werd mij om aankoopbon gevraagd en het bedrag is mij à contant vergoed.

Tr
door Trostomaat Oct 6, 2018 om 04:01
239 Antwoorden / Vragen

Terecht dat u dat vergoed kreeg, maar ieder geval is anders. Dat iets in de winkel gebeurt, betekent nog niet dat de winkelier of diens verzekering moet dokken. Dat werd wel zo gesteld.

Topantwoord

simon55
door simon55 - Oct 5, 2018 om 13:49
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dan gaat u in t vervolg naar de Deka of Dirk , daar hebben ze de kratjes netjes geschuurd

tijger1
door tijger1 Oct 5, 2018 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of ze zijn van plastic, geen houtsplinters dus.

aurora1
door aurora1 Oct 14, 2018 om 22:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of met een oud kloffie tegen- en over die bakken gaan hangen. Anders dat vooral niet doen.

audb
door audb - Oct 5, 2018 om 14:17
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Geen telefoon met camera bij u? alleen dan heeft u genoeg bewijs.

1paul
door 1paul - Oct 5, 2018 om 15:27
3141 Antwoorden / 0 Vragen

sorry maarrrrrreee als jij ergens tegenaanloopt, niet uitkijkt dus moet een ander je schade voldoen???

dusssssss jij fietst, je botst tegen een stilstyaande auto aan dan ga je de eigenaar van de auto een verzoek tot betaling doen voor de reparatie van je beschadigde fiets???

Hmmmmm, vind je het heel erg als ik heel erg verbaasd ben???

endemion
door endemion Oct 5, 2018 om 19:35
237 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt hier echter het argument opwerpen dat je niet alle producten kunt bereiken zonder tegen die splinterrand te moeten leunen. Dan lokt de winkel het als het ware uit.

1paul
door 1paul Oct 14, 2018 om 08:50
3141 Antwoorden / 0 Vragen

ook daarin heb je de keus om dit wel of niet te doen...

aurora1
door aurora1 Oct 14, 2018 om 22:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Onzin, dan maar iemand van het personeel vragen om iets te pakken.
Eigen schuld als je niet goed oplet.  Van tegen een aanrecht aanleunen merk je soms ook iets aan je kleding: nat. Dan maar niet tegen het aanrecht hangen.

mo
door mof - Oct 5, 2018 om 20:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Valt weinig aan te doen zonder getuigen of ander bewijs van het voorgevallene. Het maakt overigens weinig uit of het veel, weinig, of verder nooit voorkomt. AH blijft aansprakelijk wanneer het ondeugdelijke bakken gebruikt. U daarentegen, mag geen capriolen uithalen in de winkel waardoor uw kleding beschadigt, u moet zich als een normale klant gedragen. Overigens bedoel ik niet dat u zich niet normaal heeft gedragen, maar als voorbeeld om te laten zien hoe ingewikkeld die aansprakelijkheid is. Hoe ver gaat de aansprakelijkheid van AH eigenlijk.

en
door enigstepechvogel? - Oct 25, 2018 om 08:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is uiteindelijk keurig opgelost door AH. Bedankt allemaal voor jullie reacties. En fijn dat er verder niemand is die dit mee gemaakt heeft.

panter22
door panter22 Oct 25, 2018 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is een goed bericht. Bedankt voor het terugmelden.