Gi
door Gion May 2, 2021 om 19:15
Winkels & webshops

Ben opgelicht door Luuxq.com. Waarom is deze oplichtersclub nog in de lucht?

Luuxc.com is bij jullie bekend. Is van een stelletje zwendelaars die al eerder een malafie internetwinkel hadden. De site zou uit de lucht zijn lees ik bij jullie, dit is niet zo!! Heb een maand geleden besteld en betaald met IDEAL, echter niets ontvangen en na mailen een auto reply gekregen. Er zou faillisement zijn aangevraagd. Ik neem mn verlies maar ALSTUBLIEFT HAAL DEZE SITE UIT DE LUCHT!!! Ze verkopen (ook dure) spullen, veel voor kinderen..het kan toch niet dat ze maar door kunnen gaan met oplichten, echt schandalig. Vooral omdat ze zichzelf neerzetten als slachtoffer. Bij #BOOS geeft ene Misha een heel slecht (kloppend) verhaal. Het lijkt alsof ze van goede wil maar ze wisten heel goed wat ze deden, namelijk wel geld innen maar niets leveren. En als ze me hadden gemaild dat ik nog 20 weken moest wachten omdat er problemen zijn met levering of wat dan ook, prima, maar niks van dat alles. Als ik er zelf niet achteraan was gegaan had ik zelfs de auto reply niet gekregen. Deze mensen moeten de bak in.

5834 15 Rapporteer

getty
door getty - May 2, 2021 om 19:37
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wij, de forumleden of Kassa zelf kunnen geen site uit de lucht halen.....

hutch
door hutch - May 2, 2021 om 19:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U heeft hier inderdaad te maken met 2 ordinaire oplichters.

Klik * hier * voor nog meer klachten en reacties.

Van de andere kant had u het kunnen weten, dat u met oplichters te maken had, door te gaan googelen.
Dan was u vast en zeker op de Kassa-website terecht gekomen.

hutch
door hutch - May 2, 2021 om 19:40
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En ze zijn helaas nog steeds 'in de lucht'......

diumenge
door diumenge - May 2, 2021 om 19:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen
rj
door rjw May 2, 2021 om 21:51
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Dit bedrijf zit gewoon in een kantoorpand (als het adres hierboven klopt natuurlijk) en heeft A-merk producten van Europese merken in hun assortiment zitten. Dat zijn niet echt zaken die bij een dropshipper horen. Het kan dus ook gewoon een "normaal" ranzig bedrijf zijn.

diumenge
door diumenge May 2, 2021 om 22:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je de aflevering van Boos gezien?

tijger1
door tijger1 - May 2, 2021 om 19:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat moet u met die auto reply? U moet eerst controleren voordat u ergens iets koopt.

ju
door juliomariner - May 2, 2021 om 20:16
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom is deze site nog in de lucht?
Omdat honderden sukkels nog steeds niet (ondanks tientallen waarschuwingen in de media) een site controleren voor ze ergens een bestelling plaatsen

tenormin
door tenormin - May 2, 2021 om 22:07
16816 Antwoorden / 108 Vragen

BOL.com is ook opgelicht. Tja, als het je al als bedrijf overkomt, dan moet iedereen gewoon opletten waar je koopt, dat is alles. Kassa kan geen site uit de lucht halen hoor. Gewoon ogen open houden waar men besteld.

Donuts
door Donuts May 3, 2021 om 08:23
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Bol.com is niet opgelicht. Een domme medewerker is er ingetrapt. Die vloog er bij mij meteen uit.

tijger1
door tijger1 May 3, 2021 om 12:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je die mails leest, is het werkelijk onbegrijpelijk dat ze er ingetuind zijn.

Stikvol taalfouten, Nederlands en Engels door elkaar, eigenlijk onvoorstelbaar.

tenormin
door tenormin May 3, 2021 om 12:41
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@sprietje, Bol.com is wel opgelicht. Dat het om een domme medewerker gaat maakt weinig uit: ze hebben wel het geld weten te ontfutselen. Je moet niet vergeten dat het Nederlands (je moet niets natuurlijk) steeds slechter is geworden, zo ook de taal (zowel in schrijven als uitspraak).

Donuts
door Donuts May 4, 2021 om 01:27
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Tenormin, met je laatste opmerking ben ik het wel eens. Ik zit op dit forum ook regelmatig met gekromde tenen de topics door te lezen. Maar de betreffende mail was in dusdanig krom Nederlands opgesteld, dat je zeker van een financieel medewerker mag verwachten dat hij zo'n mail meteen in de prullenbak laat verdwijnen. Toen ik het artikel las, kwam daarom bij mij wel de gedachte naar boven of hij er misschien iets mee te maken heeft.

Donuts
door Donuts - May 3, 2021 om 08:27
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik er zelf niet achteraan was gegaan had ik zelfs de auto reply niet gekregen.

Wat bedoel je hiermee? Iemand die dit wel begrijpt?

newmikey
door newmikey - May 3, 2021 om 08:56
830 Antwoorden / 0 Vragen

"Waarom is deze oplichtersclub nog in de lucht?"
Omdat er nog altijd sukkels zijn die geen reviews lezen en geloven in sprookjes? Je gaat in Nederland voor dit soort dingen de bak niet in maar het staat u vrij een rechtzaak tegen ze te beginnen. Laat maar weten hoeveel het gekost heeft en hoe het afgelopen is. Dat u bestelt zonder te checken en betaalt met een betaalmiddel zonder levergarantie is geheel aan uzelf te wijten. Als Kassa zich met ieder fraude-gevalletje bezig zou moeten gaan houden wordt het wel héél druk.

Kortom: eigen schuld, dikke bult. Dank voor de waarschuwing maar ieder normaaldenkend mens wist al dat deze site niet in orde was.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 3, 2021 om 09:47
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn aanvullende reacties: waarom nog in d lucht? Kennelijk is men erg slim en/of is het ook geen Nedrlandse site.

Op basis van eerdere vragten die ook al hier werden gesteld is aangegeven dat het keurmerk zou zijn ingetrokken. Dat zegt op zich al meer dan voldoend om er niet in te trappen en dan toch ook nu maar weer hier deze info met vooral aandacht om dit te blijven melden: Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Indien u van mening bentdat u bent opgelicht  opgelicht, doe dan toch ook weer aangifte bij de politie (al zal de site daar bekend zijn), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond en zie ook deze: https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/

Klaarblijkelijk is er toch nog niet afdoende gemeld of als gezegd, kan er vanuit Nederland niets aan worden gedaan.

mo
door mof - May 3, 2021 om 11:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Kassa kan geen websites uit de lucht halen. Daarvoor moet u aangifte doen. Dan kan het OM de site aanpakken.

panter22
door panter22 - May 3, 2021 om 15:40
6599 Antwoorden / Vragen

Je laat je oplichten en je neemt je verlies. Als je wilt dat er iets verandert, dan moet je niet je verlies nemen en het zo maar laten. maar er voor zorgen dat je je geld terug krijgt. Het adres is bekend. Zie bijdrage Hutch.
Neem eens contact op met de Consumentenbond.
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2019/consumentenbond-laat-nog-eens-2700-nepwebshops-uit-de-lucht-halen

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 3, 2021 om 17:13
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Google laat mooie brievenbus zien op 255B , vermoedelijk niemand aanwezig of nieuwe huurders die niets hier mee te maken hebben.

Gewoon laten zitten en  beter vooraf kijken voor je iets  bestelde.

aurora1
door aurora1 - May 3, 2021 om 21:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij "jullie"?
Ik ken ze niet en ben als vrijwillige figuur op dit forum ook niet in staat om websites uit de lucht te halen.
Dit forum is ook niet voor het behandelen van klachten.
Als u iets wilt kunt u het beter melden bij bijv. "opgelicht op internet".
https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuws/wat-kun-je-doen-als-je-bent-opgelicht-via-internet