hansje klein
door hansje klein Feb 27, 2018 om 15:13
Winkels & webshops

Bent u Jumbo of Hoogvliet-klant?

Dan heeft de Consumentenbond een nieuwtje voor u ...

Beide hebben namelijk niet altijd dezelfde prijzen in hun eigen supermarkten!

Ikzelf vond ooit de Jumbo-formule zonder kortingsgedoe om vooral rustig te kunnen inkopen helemaal prima, maar dat is allang niet meer, want je wordt knettergek van de vele acties/aanbiedingen. Tot overmaat van ramp doet de Consumentenbond nu ook nog de ontdekking, dat het nog uitmaakt naar welke Jumbo of Hoogvliet u gaat om uw dagelijkse boodschappen te doen ...

Marktwerking? het hele verhaal

https://www.consumentenbond.nl/voedingsmiddelen/prijspeiling-supermarkten

NB. Onduidelijk in het verhaal of andere super's ook aan 'interne marktwerking' doen. Heeft u daarmee ervaring?

2552 16 Rapporteer

R81
door R81 - Feb 27, 2018 om 15:16
25 Antwoorden / 4 Vragen
hansje klein
door hansje klein Feb 27, 2018 om 15:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Oh ...

ne
door neodutchio - Feb 27, 2018 om 15:28
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dit is al jaren bekend hoor. Of denkt u dat Jumbo in heel Nederland de prijzen verlaagd als 1 lokale concurrent iets goedkoper aanbiedt? Hoe harder er geschreeuwd wordt over iets, hoe meer men moet uitkijken.

hansje klein
door hansje klein Feb 27, 2018 om 15:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nee, ik wist dit nog niet en toch klopt het verhaal niet helemaal ... bij ons tenminste niet.

Alle Jumbo's binnen een straal van 10 km worden door de CB in de lijst aangegeven als de duurste Jumbo's, terwijl het toch stikt van de AH's in het gebied en er driemaal Lidl en één Aldi binnen de 10 km aanwezig zijn.

Nog vreemder ... in een relatief klein stadje zijn er twee AH's, twee Jumbo's op loopafstand van elkaar met een Lidl precies ertussen.

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2018 om 15:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan heeft de Consumentenbond een nieuwtje voor u ...
Voor jou misschien, maar dat is heus niks nieuws.

hansje klein
door hansje klein Feb 27, 2018 om 15:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dat ligt aan mijn eigen laksheid om nooit prijzen te vergelijken
en me méér op de variaties in de producten te concentreren.

Vandaar ook de opmerking, dat Jumbo niet meer de Jumbo uit de opstarttijd is, zonder aanbiedingen ... ont-stresst inkopen!

pe
door peentjes - Feb 27, 2018 om 15:51
421 Antwoorden / 0 Vragen

Geen nieuws. De Jumbo is nooit de godekoopste winkelketen geweest die ze zeggen te zijn en gisteren was ik er toevallig, las de slogan en dacht: Ja, in deze winkel misschien... maar leuk voor de consumentenbond. Verder niet.

pe
door peentjes - Feb 27, 2018 om 15:51
421 Antwoorden / 0 Vragen

Geen nieuws. De Jumbo is nooit de goedkoopste winkelketen geweest die ze zeggen te zijn en gisteren was ik er toevallig, las de slogan en dacht: Ja, in deze winkel misschien... maar leuk voor de consumentenbond. Verder niet.

hansje klein
door hansje klein - Feb 27, 2018 om 16:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Opgevallen ...

Alle Jumbo's in Utrecht-stad zijn d egoedkopere Jumbo's ... een studentenbonus?

Maar dan komen steden voorbij zoals Geleen, Sittard, Breda, Den Bosch, Eindhoven, Tilburg ... waarbij mij opviel, dat de oprichers van Jumbo toch óók uit die regio komen ... of daar een verband mee is?

Nee, ik voel me NIET gediscrimineerd! Limburgers en Brabanders krijgen van mij een gun-factor  ...  ;-)

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 27, 2018 om 16:04
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Als de ene Jumbo gevestigd is in een duurdere wijk zal de prijs van de producten in die supermarkt wel hoger zijn, later als de producten ouder worden kunnen deze naar de Jumbo in de goedkopere wijk getransporteerd worden en als voordeel worden aangeprezen. Is maar een ideetje hoor, ik zie bij de kassa wel wat ik moet betalen. Heb het ooit meegemaakt dat ik alles gratis kreeg omdat ik nummer 5 in de rij bleek te zijn.

hansje klein
door hansje klein Feb 27, 2018 om 16:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

In mijn geval liggen de twee AH's èn de twee Jumbo's maar op vijf minuten loopafstand uit elkaar ... ook nog in dezelfde wijk!

Volgens mij worden er met de Gemeente m2-er's  uitgehandeld per concern en is een fysieke winkel dan iets te klein, pakken ze er een tweede winkel bij om de resterender m2-er's niet af te hoeven geven aan de concurrentie.

marita5
door marita5 - Feb 27, 2018 om 16:04
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo hansje klein ,

Lees ook hier ,

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/prijsverschil-tussen-a-merken-en-huismerken-loopt-op ,

Hier in Maastricht is kruidvat in het centrum , met dezelfde producten duurder , als kruidvat bij mij in de buurt straal 5 km . .

hansje klein
door hansje klein Feb 27, 2018 om 16:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

O.K.,  dan heb ik er vandaag in ieder geval weer iets nieuws bijgeleerd ...

marita5
door marita5 Feb 27, 2018 om 16:16
11508 Antwoorden / 15 Vragen

U bent nooit te oud om te leren ;-))

hansje klein
door hansje klein Feb 27, 2018 om 17:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Reclamemakers richten zich voornamelijk op jonge mensen ... die moeten er nog het meest bij-leren! Maar piep-jong ben ik ook niet meer.

panter22
door panter22 - Feb 27, 2018 om 16:20
6599 Antwoorden / Vragen

Als je niet van aanbiedingen houdt, waar maak je je dan druk over. Die paar cent verschil.
Ga naar AH. Hamsteren, route 99 en nu kun je weer een moestuintje maken. Leuk.

hansje klein
door hansje klein Feb 27, 2018 om 16:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ja, die aanbiedingen neem ik wèl graag mee. Vooral voor artikelen die niet kunnen bederven ...
maar voor de moestuintjes heb ik geen groene vingers, ze verdroogden of werden waterplanten  ;-)

hansje klein
door hansje klein - Feb 27, 2018 om 16:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dus niets nieuws onder de zon ...

https://radar.avrotros.nl/fileadmin/user_upload/Jumbo.jpg

sjjoppy
door sjjoppy Feb 27, 2018 om 17:00
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Ja.

hansje klein
door hansje klein Feb 27, 2018 om 17:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... en de tekst op de winkelwagentjes ... klopt dus óók niet (meer)!

pe
door pebk Feb 27, 2018 om 17:11
581 Antwoorden / 0 Vragen

De tekst kan best kloppen. Het ligt er maar net aan waar je het mee vergelijkt.

hansje klein
door hansje klein - Feb 27, 2018 om 17:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wat mij aan Jumbo helemaal niet bevalt is het feit, dat ze er goede merken uitmieteren en een surrogaat-huismerk voor in de plaats zetten, zoals mineraalwater Barle-Duc of ... al eens eerder behandeld appelsap:

door hansje klein - 20 sep. 2016 om 17:23

Jumbo, zo kan ik berichten, pleegt zoiets als plagiaat.......

Hadden ze tot vorig jaar nog de allerlekkerste appelsap (fris een een beetje zuur) van het kwaliteits-merk PFANNER in het regaal staan met de naam Grüner Apfel, stond ineens een appelsap-surrogaat van Jumbo zèlf met de naam Groene appel ernaast. Vandaag is Pfanner totaal vervangen door het huismerk Jumbo....en zo smaakt het dan ook. Naar surrogaat! We worden overigens steeds meer met dit soort van dictaten in supermarkten geconfronteerd: de eigen huismerken.

Pfanner-Grüner Apfel:   sap van èchte appels   Puur en zonder rare stofjes, dus daarom niet zolang houdbaar.

SORRY

jo
door jorisw - Feb 27, 2018 om 18:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is toch logisch dat je je prijzen aan de lokale omstandigheden aanpast? Gelukkig hebben we marktwerking. Je moet er niet aan denken als de overheid zich gaat bemoeien met de voedselvoorziening. Genoeg voorbeelden om dat absoluut niet te willen.

hansje klein
door hansje klein Feb 27, 2018 om 18:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien logisch, maar ik was het me niet echt bewust ...

Er liggen stapels reclameblaadjes in de Jumbo-winkels, óók worden er nieuwsbrieven verstuurd en tot nu toe wees niets op een verschil in een behandeling van klanten in een andere regio ... alhoewèl er op het internet eerst naar jouw Jumbo-winkel wordt gevraagd en dat is dus niet alleen om de openingstijden te kunnen aangeven ... :-(

Nee, de Overheid moet zich al helemaal niet met de prijzen gaan bemoeien.

Tòch opvallend, dat na de pers-publicatie vandaag vaak gezegd wordt (op de radio), "dat wist ik helemaal niet".

diumenge
door diumenge - Feb 27, 2018 om 18:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, Hoogvliet klant en het was mij allang opgevallen dat sommige prijzen verschillen. Heb ik de CB niet voor nodig. En nou niet schrikken Hansje Klein, is bij de HEMA ook zo.

hansje klein
door hansje klein Feb 27, 2018 om 18:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wat heeft u me laten schrikken ... alhoewel ik helemaal geen HEMA-klant ben ..." iedereen doet het" (Robert Long).

comments, page 1 · Mijn album je wait. · album of # Jelmer

gerbera
door gerbera - Feb 27, 2018 om 21:50
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Gek hé, dit verhaal was vanmiddag ook op de radio te horen. Daar is toen een duidelijke uitleg gegeven wat hiervan de reden is. Hoe meer supers in de buurt van Jumbo des te goedkoper de produkten. En ja ook andere super's doen dit.

hansje klein
door hansje klein Feb 27, 2018 om 23:18
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Daarom klopt dit verhaal niet werkelijk ...

met 5 supers op loopafstand van elkaar gelegen in een groot dorp/klein stadje zijn de twee Jumbo's volgens de Consumentenbond 'hooggeprijst' en dat is dus juist het tegendeel van de (radio-) en Consumentenbond-boodschap.

Dat ruikt naar dus juist daarom eerder naar prijs- of strategie-afspraken ... toch?

gerbera
door gerbera Feb 28, 2018 om 10:50
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Ik wordt een beetje moe van dat consumentenbond gezever

costnix
door costnix - Feb 28, 2018 om 00:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Maak een enquête aan bij de conculega Radar. Dan heb cijfers om de boel te onderbouwen.
Nu is het gewauwel in de ruimte :-(

hansje klein
door hansje klein Feb 28, 2018 om 09:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hoezo ... wordt m.b.t. de super's toch onderbouwd door de Consumentenbond (zie bericht).

... en wat Radar betreft, is het helemaal prima dat er meerdere programma's de consumentenbelangen steunen.

gerbera
door gerbera - Feb 28, 2018 om 11:13
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Hoezo ... wordt m.b.t. de super's toch onderbouwd door de Consumentenbond (zie bericht).
Ach ja de Consumentenbond heeft de wijsheid in pacht. Ik hou het maar bij de de Boerenbond, de Fietsersbond, de Wandelbond, de Vakbond, de Hengelaarsbond, de Volkstuindersbond, de Roeibond, de Schaatsbond enz,enz,

hansje klein
door hansje klein Feb 28, 2018 om 12:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

OT

Ja, de Bond maakt het inmiddels erg bont ....
ik heb in een gestelde vraag drie voorbeelden aangegeven van inkomsten die ze nergens (eerlijk) niet opvoeren.

Ook de subsidie voor voedselpromotie van het Ministerie van Economische Zaken vind je nergens terug, behalve in de toename van ongevraagde voedseladviezen!

Ze maken het dus erg BONT! of/en zijn helemaal de weg kwijt geraakt.

Per e-mail alleen maar 'sorry, dat we uw vraag nog niet hebben kunnen beantwoorden'. Ik vind dat geen gezever ... van 600.000 leden afgezakt naar 300.000 leden moet toch een duidelijk signaal worden, dat ze ergens iets niet meer consumentenvriendelijk meer doen?

gerbera
door gerbera Feb 28, 2018 om 14:46
7359 Antwoorden / 14 Vragen

van 600.000 leden afgezakt naar 300.000 leden moet toch een duidelijk signaal worden, dat ze ergens iets niet meer consumentenvriendelijk meer doen?

He,he ben u er eindelijk achter. Wil je iets van hun weten moet je eerst lid worden anders krijg je totaal geen respons van ze. Zo'n club komt er bij mij niet in.