ma
door maathuis Nov 1, 2016 om 02:02
Winkels & webshops

Bestelling herroepen nadat levering te lang duurt

wij hebben een bestelling geplaatst in juli , bij een winkel welke ook nog een aanbetaling vroeg, wat wij ook betaald hebben.( dit omdat we de zaak al lang kennen)
de bestelling zou begin september geleverd worden.
nu is het begin november en er is nog niet geleverd( zelfs geen datum bekend waarop de levering zal plaats vinden)
wij willen onze aanbetaling terug en de bestelling canselen.
kunnen wij dit doen?

7423 8 Rapporteer

eclipse
door eclipse - Nov 1, 2016 om 06:25
1561 Antwoorden / 370 Vragen

klk, de site even goed doorlezen wat bij Uw  geval aansluit.    , dit  geldt niet als het voor U op maat  is gemaakt of  moet worden gemaakt , site even goed  doorlezen staan nogal wat keuze s  in

marita5
door marita5 - Nov 1, 2016 om 07:30
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Maathuis ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/bezorgen/verkoper-bezorgt-product-niet

snrwo1
door snrwo1 - Nov 2, 2016 om 11:24
33 Antwoorden / 2 Vragen

niet duidelijk of dit om een webshop gaat of echte winkel. Een aanbetaling, waarom was dat? Gaat het om iets speciaals, oftewel, is het een maatwerk bestelling? En wat staat er in de leveringsvoorwaarden van de winkel zelf hierover?

fr
door francken - Nov 2, 2016 om 11:59
5 Antwoorden / 1 Vragen

Als je in het vervolg betaald met een credit kaart of nog liever met PayPal, kun je via PayPal de bestelling annuleren, waarna PayPal in contact treedt met de leverancier en hun nog één week geeft om alsnog te leveren. Zo dat niet gebeurd, zal PayPal de aankoopsom terug storten op jouw rekening, of op je tegoed zetten bij PayPal.
Ik denk dat de verschillende credit cards dat ook zullen doen. PayPal gebruikt ook een credit card van je.
Groetjes, Luuk Francken

pi
door pieterwolters Nov 3, 2016 om 11:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alle winkels accepteren credit cards, en paypal wordt alleen online gebruikt (en ook niet door alle webwinkels).

mo
door mof - Nov 2, 2016 om 15:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, normaalgesproken wel, dan geldt dertig dagen als max voor redelijke overschrijdingetermijn. Heeft verder wel te maken met evt afwijkingen die u bent overeengekomen in de leveringsvoorwaarden. Als daar bijv drie maanden in staat als max overschrijding dan kunt u niet zomaar annulerernp

Lo
door Lotte_2016 - Nov 2, 2016 om 17:23
1 Antwoorden / Vragen

Als een levertijd is afgesproken en er niets is geleverd, moet je de bestelling kunnen cancellen.

1paul
door 1paul - Nov 3, 2016 om 08:46
3143 Antwoorden / 0 Vragen

aangetekende brief sturen dat je ze nog 14 dagen geeft om te leveren, zo niet dan word de bestelling geannuleerd en eis je je aanbetaling terug...

tijger1
door tijger1 - Nov 3, 2016 om 08:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En bij welke winkel was dat en over wat voor spullen gaat het?