Th
door Theo Janssen Jan 22, 2016 om 16:10
Winkels & webshops

Bestelling via website en bedrijf blijkt failliet

Ik heb een bestelling gedaan en via i-deal betaald ,blijkt achteraf dat het bedrijf failliet is.
ik heb geprobeert te bellen en gemaild ,maar krijg geen respons.
Welke mogelijkheden heb ik dan als klant?

4644 14 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jan 22, 2016 om 16:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als het bedrijf werkelijk failliet is dan is de enige mogelijkheid achter in de rij te gaan staan bij de curator. m.a.w. ik ben bang dat u het geld kwijt bent

Th
door Theo Janssen - Jan 22, 2016 om 16:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wel raar dat iedereen nu nog via de webshop kan bestellen en betalen?

tenormin
door tenormin - Jan 22, 2016 om 16:35
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Bij welke web shop heeft u iets besteld? Wil dit alleen maar weten over hoe de shop adverteerde e.d.

Th
door Theo Janssen Jan 23, 2016 om 09:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

We krijgen vandaag toch de besteld en betaalde goederen ,dus goed dat ik geen naam had vermeld!Wel vreemd dat we geen antwoord op de mails kregen en het bedrijf telefonisch niet bereikbaar was.

eclipse
door eclipse Jan 24, 2016 om 14:02
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@# theojanssen, U stelt  een vage vraag, een hoop mensen gaan voor U aan de slag, als U wat specifieker had geweest , dan kunnen de mensen hier U beter helpen, Nu memoreerd U "blij geen naam te hebben gegeven " dus heeft U willens  en wetens  onduidelijke info verstrekt.net zoals Uw  webshop U geen info verstrektte, Ik vindt het zeer vervelend  dat zoveel mensen  met zo weinig info voor U aan het puzzelen zijn gegaan. U heeft opzettelijk verzoeken naar de naam van de webshop genegeerd, nu U Uw  pakket heeft komt U uit  de "kast", wel eens beseft hoeveel dit  forum doet voor anderen ? En tevens  vindt ik U opmerking  jegens  tenormin beledigend,

DOOR THEO JANSSEN 23 JAN 2016 OM 09:41

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jan 22, 2016 om 17:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geef dan eens de naam van de webshop. Wel zo handig.

Th
door Theo Janssen Jan 23, 2016 om 09:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

We krijgen vandaag toch de besteld en betaalde goederen ,dus goed dat ik geen naam had vermeld!
Wel vreemd dat we geen antwoord op de mails kregen en het bedrijf telefonisch niet bereikbaar was.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jan 22, 2016 om 17:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Indien het bedrijf al failliet was en de curator heeft de bedrijfsvoering door laten lopen, dan kunt een claim indien bij de curator. U hoeft dan niet achter in de rij aan te sluiten. Zie hier (klik, PDF-alert) voor mee informatie.

gerbera
door gerbera Jan 22, 2016 om 22:42
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry maar uw link werkt niet, kom terug op deze pagina. O ja zie nu dat er een pdf bestand onder op de pagina verschijnt.

Th
door Theo Janssen Jan 23, 2016 om 09:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de info! we krijgen vandaag toch nog de bestelde goederen binnen!

lo
door lolbroek - Jan 22, 2016 om 17:50
7 Antwoorden / 0 Vragen

geen, nooit vooruit betalen, dan maar onder rembours ( van te voren afspreken dat dit bedrag in mindering word gebracht ) dit zal in de toekomst schering en inslag worden in onze economie, kaassie voor H.H. oplichters

Th
door Theo Janssen - Jan 23, 2016 om 09:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

We krijgen vandaag toch de besteld en betaalde goederen ,dus goed dat ik geen naam had vermeld!
Wel vreemd dat we geen antwoord op de mails kregen en het bedrijf telefonisch niet bereikbaar was.

eclipse
door eclipse - Jan 23, 2016 om 09:32
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Jongens/meiden wat klopt  er niet bij de antwoorden?  @# Diumenge geeft het beste antwoord betreft informatie, had 1 plusje ? @Tenormin zelfde antwoord als Carola 0 plusjes  Carola 10 plusjes ????? .ik gun iedereen z n plusjes hoor, vindt het zelf  ook wel leuk eens gewaardeerd te worden, maar dit  slaat nergens op, Niet om Carola tekort te doen want ze helpt  altijd, gaat mij even om de verhouding hier op deze vraag ..Ook was de vraag van enormin eerder gesteld  als die van carola, @  carola niet persoonljk opvatten hoor, heb respect voor je , maar wilde enkel even de rare verhouding  aangeven wbt + jes, aangezien de vraag maar half  gesteld  is , wat ook zeer irritant is .
wat ik persoonlijk raar vindt is dat je ken bestellen bij een bedrijf wat in feite niet meer bestaat, enkelt  als boekhouding  voor de curator waarom wordt de rekening  van degene die failliet is niet meteen geblokkeerd ? door de curator? rechtbank/ bank/
wbt Ts, die moet eerst maar eens googlen aleer iets  waar dan ook te bestellen. en vragen duidelijker neerzetten, nu is het toch voor de helft gissen. en theojanssen ken géén klant  zijn van een bedrijf  wat niet bestaat . ik zou zeggen eigen schuld  dikke bult, wegcentjes,

gerbera
door gerbera Jan 24, 2016 om 11:49
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Beste @eclipse, U schrijft alleen de vraag te zien en niet de antwoorden. Dit verbaasd mij omdat ik alles zie nadat ik op "lees meer" heb geklikt. Ik zie dan zowel de volledige vraag alsook de gegeven reacties daarop. Dus blijkbaar gaat het niet overal zoals het zou moeten zijn en begrijp ik nu ook de soms vreemde gang van zaken op deze site. Dus sorry voor mijn reactie op dit schrijven, het is mij nu wat duidelijker geworden.  Het was zeker niet mijn bedoeling uw oprechtheid in twijfel te brengen.

eclipse
door eclipse Jan 24, 2016 om 13:45
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Hoi Gerbera, ik heb meerdere malen op de site aangegeven dat ik de antwoorden van te voren NIET ken zien,, pas bij plaatsing  zie ik "o " was niet nodig, mja dan staat ie er al.. als ik de vraag/antwoord eenmaal hebt geplaats dan gaat het WEL goed, anderen hadden hetzelfde probleem, en hooptten we maar dat kassa met een software  update  kwam, mja   voorlopig  niet .. netjes van je  zo te benatwoorden  dankjwel  gr  han

gerbera
door gerbera - Jan 23, 2016 om 12:30
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@eclipse, u schrijft uw verhaal 32 minuten nadat TS had gemeld de spullen alsnog te ontvangen. Verder trachten forumleden een goede bijdrage te leveren die mogelijk tot een oplossing kunnen leiden en dat ieder op zijn eigen wijze. Echter uw laatse opmerking is overbodig als u de reacties goed had doorgenomen.

eclipse
door eclipse Jan 24, 2016 om 09:21
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Gerbera, zoals enkele malen al vermeldt op diverse  data , ik zie enkel  de vraag ik zie geen antwoorden, antwoorden zie ik pas als het mogelijke antwoord op de site geplaatst wordt, je opmerking  is  dus overbodig. verder trachten forumleden een goede bijdrage te leveren die mogelijk tot een oplossing kunnen leiden. ????? lees even goed wat ik schrijf..  op geen enkele wijze trek ik  de oprechtheid van de beantwoorders in twijfel, mocht  jij dat ergens  zien staan , dan is je negatieve gedachten over mij sterker als je leesvermogen, .

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2016 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou de naam van dat bedrijf juist maar wel vermelden, om verdere slachtoffers te voorkomen.

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2016 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eclipse

Dat hele plusjes gedoe moet geschrapt worden. En ook die reacties in reacties. Waardeloze bedoening.

freya
door freya - Jan 23, 2016 om 14:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

"We krijgen vandaag toch de besteld en betaalde goederen...."

Nou, ik moet het eerst nog maar eens zien....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 23, 2016 om 14:29
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad:diumenge@ als de webshop open bleef is een klacht indienen tegen de curator DE manier. De kans is namelijk groot dat daarmee de activiteiten van de curator 'kostendekkend' blijven.

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2016 om 14:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heel vreemd dat ik pas zojuist de melding krijg dat er antwoorden zijn op dit topic. En, uh @eclipse: aardig dat je "voor me opkomt" maar die plusjes (en minnetjes die er niet zijn ☺); die interesseren me geen barst hoor. Verder vreemd dat "gisteren bij de TS" wel bezorgd kan worden vanuit een, zoals geschreven, failliete toko.