Hans Koole
door Hans Koole Dec 15, 2021 om 11:40
Winkels & webshops
Betaald voor impregneren meubelen, maar niet gedaan

Ons nieuwe bankstel (Xooon 3500 euro) zou geimpregneerd met Scotchgard worden geleverd. Daar is 250 euro voor betaald. Bij aflevering zat alles nog in de originele transport verpakking, de stof rook nergens naar, geen papieren/certificaat en bij testen zakt een druppel water zo in de bekleding. De stof is overduidelijk niet behandeld...
Bij navraag in de winkel krijg ik ook geen duidelijk antwoord. Wat moet ik doen? Het bankstel bevalt me op zich wel, maar ik voel me opgelicht voor die 250 euro.

7631 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 15, 2021 om 11:50
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hans Koole ,

Ik heb een klacht over mijn aankoop , waar kan ik terecht ?

Als je niet tevreden bent over de kwaliteit van het geleverde artikel, neem dan direct contact op met de XOOON-winkel waar je het gekocht hebt.
Stuur een e-mail met een duidelijke omschrijving van je klacht (bij voorkeur met foto’s) naar de klantenservice van de winkel waar je je aankoop gedaan hebt.
Vermeld in je bericht voor een soepele verwerking ook je ordernummer (je kunt ook een foto van de factuur maken met je smartphone of camera).
Na ontvangst zal de winkel je klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.

https://www.xooon.nl/winkels/

Hans Koole
door Hans Koole Dec 21, 2021 om 19:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik allemaal gedaan, maar ik krijg alleen maar domme antwoorden en leugens retour.
Gelukkig heb ik een rechtsbijstandverzekering en mijn juridisch adviseur weet wel raad met deze oplichters. Ik hoop maar dat iedereen Xooon in Sneek aan de Van der Meer meubelboulevard weet te mijden...

marita5
door marita5 Dec 21, 2021 om 19:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hopelijk voor u , heeft uw rechtsbijstandsverzekering dan meer succes .

sira
door sira - Dec 15, 2021 om 12:03
2323 Antwoorden / 24 Vragen

Vraag de € 250,- terug voor het impregneren en doe het zelf, dat is een stuk goedkoper en gemakkelijk zelf te doen en je bent maar rond de € 20,- kwijt, bovendien kun je het later herhalen. Lederen of suède jassen en schoenen doet men doorgaans ook zelf. Volg wel de instructies goed op.
Lees ook dit even door: https://www.meubelonderhoud.nl/blogs/tips/bank-impregneren/

Hans Koole
door Hans Koole Dec 21, 2021 om 19:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik gedaan. Harde bewijs gevraagd dat MIJN bankstel daadwerkelijk is geimpregneerd OF de betaalde 250 euro retour...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 15, 2021 om 12:20
2040 Antwoorden / Vragen

Als ze dat impregneren niet hebben gedaan moeten ze u uw €250 terugbetalen. Tijd om een stevige brief te (laten) schrijven.

Hans Koole
door Hans Koole Dec 21, 2021 om 19:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, vandaag een duidelijke brief op de bus gedaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 15, 2021 om 17:07
16828 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. kan ook een stevige brief geen kwaad en een erg stevige manier is bijv. dit als voorbeeld te benutten: voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ met als achtegrond info https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  Men is immers in gebreke om de koop/leverovereenkomst met u na te komen. Vorder ook de kosten van de aangetekend te verzenden brief terug. Zie ook nog: https://www.klachtenkompas.nl/ waarmee uw kwestie meer aandacht krijgt en tenslotte Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

mo
door mof - Dec 17, 2021 om 17:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De leverancier moet kunnen aantone middels een betalinsbewijs aan de fabrikant dat er is geimpregneerd. Anders alsnog laten impregneren op hunnkosten of koop ongedaan maken

user123
door user123 - Dec 17, 2021 om 21:39
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Xooon werkt met care+

dat is wel een garantie tegen vlekken, maar kent geen vlekwerende behandeling.

https://www.xooon.nl/careplus/

Hans Koole
door Hans Koole Dec 18, 2021 om 11:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Op onze rekening staat expliciet 'impregneren' vermeld. In de winkel werd me ook verteld dat dit zou zijn gebeurt. Een horkerige verkoper probeerde me wijs te maken dat het impregneren op het niveau van de vezel zou gebeuren. Onzin natuurlijk, door stof te impregneren zorg je er voor dat de vloeistof niet 1-2-3 in de stof trekt, maar op de stof blijft liggen. Ze hebben de bank gewoon niet geimpregneerd. Ik ben kwaad dat ze het met kulpraat blijven volhouden. Ik heb wel vijf jaar garantie volgens het All in house certificaat, geen zeven jaar.

user123
door user123 Dec 18, 2021 om 21:17
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer dat er zo expliciet staat moet het ook geimpregneerd zijn. U noemt all in house, dat is inderdaad geen care+

Het is alleen niet zo dat er altijd druppels blijven liggen op elke geimpregneerde stof. Dat is in de praktijk vaak een lastige discussie met de klant omdat deze dat door het promotiemateriaal wel verwacht. Een vezel kan heel goed beschermd zijn, zonder dat er druppels op de stof blijven liggen.

het kan ook zo zijn dat een stof vanuit de fabriek al behandeld is. In dat geval mag niet nogmaals geimpregneerd worden. In de praktijk wordt een gat in de verpakking grmaakt en wordt de stof getest met een speciale testvloeistof. Wanneer 3 druppels testvloeistof pas na een bepaalde tijd in de stof zakken is de stof door de fabriek behandeld.

De all in house garantie is gewoon van toepassing en u bent zeker niet bedonderd.

u kunt eventueel ook vragen stellen bij all in house. Het telefoonnummer staat op uw certificaat.

Hans Koole
door Hans Koole Dec 21, 2021 om 18:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Impregneren betekent dat de gemorste vloeistof niet in de stof dringt. Door te impregneren met een product als Scotchgard of Protexx maakt dat vloeistof als een druppel op de bekleding blijft liggen, waardoor je dit kunt opdeppen en er geen vlek ontstaat. Zo simpel is het.
Mijn bank is NIET door Xooon geïmpregneerd. Ze blijven beweren van wel en ondersteunen dit door me een filmpje toe te sturen van het resultaat op MIJN bank. Helaas zijn het niet de slimsten en heeft MIJN bank een andere kleur en gaan stiknaad. Hoe dom kun je een leugen proberen vol te houden... Ondertussen een jurist geraadpleegt en passende actie genomen.

user123
door user123 Dec 21, 2021 om 22:35
1346 Antwoorden / 3 Vragen

U neemt kennelijk geen advies aan. U bent volkomen overtuigd van uw gelijk. Succes met uw jurist.

Ik ken het product beter dan u. Zelfs uw definitie van impregneren klopt niet eens.

en het filmpje van "uw" bank zou zo maar eens een bank kunnen zijn van het model wat u heeft besteld in de stof welke u heeft besteld.

maar om dat uit te leggen is zonde van de tijd. U neemt het toch niet aan.

panter22
door panter22 - Dec 18, 2021 om 15:09
6599 Antwoorden / Vragen

De All in house service is iets anders dan impregneren.
Kijk hier een wat er staat bij een andere meubelwinkel.
Je kunt de All in house service mailen:
https://www.hartogwonen.nl/all-in-house-service

Dave lubeck
door Dave lubeck - Dec 19, 2021 om 12:37
88 Antwoorden / 2 Vragen

Vreemd verhaal ! Nog nooit gehoord dat een bankstel moet worden geimpregneerd bij koop , en nog apart moet betalen ! Met Welk Louge bedrijf heb je zaken gedaan !

user123
door user123 Dec 19, 2021 om 13:02
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer je niet weet waar je het over hebt, lees je dan eerst even in. Panter22 heeft notabene nog een link met uitleg geplaatst.

Hans Koole
door Hans Koole Dec 21, 2021 om 19:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om Xooon in Sneek aan de meubelboulevard van Van der Meer. Het gaat om een bankstel van 3500 euro, waarvan 250 euro apart voor het impregneren met vlekkengarantie is betaald. Een hoop geld.
Ik snap wel hoe het werkt.... Tien mensen betalen 250 euro, 2 van de 10 komen in die vijf jaar met een lastige vlek, dat lossen ze op door er iemand langs te sturen. 2500 euro verdient en 2x wat kosten door een mannetje met een vlekkenmiddel langs te sturen... Leuke handel toch?

user123
door user123 Dec 21, 2021 om 22:38
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is echt een gouden business. Geld als water verdienen, wie wil dat niet.

u heeft ook geen verzekeringen neem ik aan ?

Hans Koole
door Hans Koole - Dec 21, 2021 om 19:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is het effect van impregneren...

Hans Koole
door Hans Koole - Jan 26, 2022 om 17:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig heeft de winkel het nu eindelijk toegegeven; de bank is per abuis NIET geïmpregneerd... Na een aangetekende brief heeft men het intern onderzocht en dus ook eerlijk toegegeven. De bank zal binnenkort alsnog worden behandeld en we krijgen zolang een leenbank thuis. Jammer dat het zoveel moeite heeft moeten kosten, maar nu wel netjes opgelost.

marita5
door marita5 Jan 26, 2022 om 22:31
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn om te lezen dat het wordt opgelost , bedankt voor het terugmelden .