Th
door Thall Jan 20, 2018 om 10:55
Winkels & webshops

Betaald voor twee trouwringen, tweede ring na 3 maanden nog niet geleverd

Ik heb in november 2 trouwringen besteld voor 1500 ringen. Ringen zijn december geleverd maar mijn ring zat zo strak dat mijn vinger afknelde en ontvelling plaatsvond. Teruggegaan om mijn ring aan te katen passe. Na aanpassing was ring nog steeds veel te strak. Peroon die mij hielp heeft ring weer in ontvangst genomen en zou terug naar leverancier gestuurd worden. In de tussentijd gebeld, gemaild en twee keer langsgegaan. Ik zou binnen een twee dagen teruggebeld worden. Is niet gebeurd. We zijn nu maanden verder nig steeds geen ring wordt niet teruggebeld en mijn contactpersoon heeft twee weken geleden ontslag genomen en kan nu niemand meer bereiken. Telefoon wordt nu niet meer opgenomen. Ik ben er klaar mee en wil mijn geld terug maar ik kan alleen maar weer naar de winkel gaan want andre vormen van contact opnemen werkt niet. Wat kan ik nu doen?

2909 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 20, 2018 om 11:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je bent natuurlijk niet afhankelijk van die 'contactpersoon', dus: terug naar de winkel.
Overhandig een brief. Info: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/koopovereenkomst-ontbinden

ge
door gewicht Jan 22, 2018 om 13:11
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan mij vergissen maar ik lees nergens dat ts de ringen in een stenen winkel heeft besteld en betaald. In de andere reakties wordt daar wel steeds van uit gegaan, maar is dat ook zo ? Gezien het verdere verhaal van ts over de "contactpersoon" ga ik toch erg twijfelen.
Ik vrees met grote vreze voor het geld van ts.

panter22
door panter22 - Jan 20, 2018 om 11:14
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je wel een bewijsje gekregen dat je de ring ingeleverd hebt?

ja
door janf43 - Jan 20, 2018 om 11:27
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ringen worden in een bepaalde maat besteld en geleverd. Wie heeft de maat opgenomen? En hoe heeft u gecontroleerd of de juiste maat is geleverd?

hansje klein
door hansje klein - Jan 20, 2018 om 11:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een (gouden?) ring kan tot op zeker hoogte opgerekt worden, maar de juiste maat is toch in de winkel afgenomen?

Wanneer het oprekken een risico tot breuk wordt, moet er een stukje van dezelfde legering ingezet worden en die opdracht (met reclamatie aan de oorspronkelijke groothandelaar/importeur) moet door de winkelier gedaan worden. De leverancier is mogelijkerwijze niet direct om de hoek gevestigd.

Of de ring te krap geleverd werd of de maat verkeerd genomen werd is niet belangrijk. Met uw ontvangstbewijs voor reparatie kunt u gewoon de eerder door Consuwijzer aangegeven weg doorlopen en voor een deugdelijke levering resp. ontbinding van de koop van (beide?) ringen gaan.

Suc6 ermee, niet opgeven en nog gefeliciteerd met uw huwelijk ... !

ro
door ron503 - Jan 20, 2018 om 12:35
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Terug gaan naar de winkel waar u de ringen heeft gekocht want bellen of mailen heeft blijkbaar geen zin meer. De winkelier waar u de ringen heeft gekocht dient ook voor een oplossing te zorgen maar als u passief blijft wachten op en telefoontje of mailtje dan blijft u ongewis over het verloop van de ondernomen acties om uw ring passend te maken.

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2018 om 14:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Toch weer terug naar de winkel gaan?

zoekster1
door zoekster1 - Jan 22, 2018 om 12:24
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt een ingebrekestelling sturen, schriftelijk, daarin geeft u een uiterste termijn waarin u de ring aangepast terug wilt hebben. Na die datum, zo stelt u, ontbindt u voor nu reeds voor alsdan de overeenkomst en verwacht u uw aankoopbedrag terug op uw rekening, noem uw banknummer. Eventueel dreigt u met rechtsmaatregelen. Verzoek om een antwoord binnen bijv. 14 dagen. Aangetekende brieven maken meer indruk en u heeft bewijs van ontvangst. Heeft u een rechtsbijstandverzekering, schakel die dan meteen in.

koekeloer
door koekeloer - Jan 22, 2018 om 12:26
562 Antwoorden / 18 Vragen

U heeft 1500 ringen ingeleverd voor 2 ringen? En zonder de maat te nemen ?

ge
door gewicht Jan 22, 2018 om 13:14
170 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien wel ringetjes van mieren.

costnix
door costnix Jan 22, 2018 om 14:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mierenringer ;-)

bo
door bornsol - Jan 22, 2018 om 12:27
133 Antwoorden / 35 Vragen

SCHEIDEN

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 22, 2018 om 12:40
509 Antwoorden / Vragen

Scheiden ?? Een huwelijk knelt ook vaak,

ge
door gewicht Jan 22, 2018 om 13:13
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ervaring ?

Cookies
door Cookies Jan 22, 2018 om 14:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ieder huwelijk knelt. Schijnen mensen te zijn die dat geen enkel probleem vinden, sterker nog: de beknelling wel prettig vinden.

Grunnen.
door Grunnen. Jan 22, 2018 om 14:48
509 Antwoorden / Vragen

Ervaring ? Ja en het is niet prettig.

mo
door mof - Jan 22, 2018 om 15:04
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u een afgifte bewijs? Uiteindelijk is niet de verkoper verantwoordelijk maar de winkel. Met een bewijs kunt u tenminste de geldwaarde van de ring terugvorderen.