Wh
door Why? Sep 1, 2018 om 13:55
Winkels & webshops

Betaalt bij bol.com voor speciale levering. Dit niet gebeurd en geen geld terug!

Ik heb recent iets besteld bij bol.com en heb toen expliciet aangegeven dat ik mijn pakketje tussen 18:00 en 21:00 wilde ontvangen op het eerst volgende moment. Die avond na mijn werk kreeg ik echter een mailtje dat dit tussen 20:55 en 21:55 zou worden, dus ik speciaal wachten tot de bezorger kwam, maar die kwam helaas niet meer. De dag erop ontving ik nog een mailtje met daarin excuses namens bol.com en dat het pakketje die dag in de middag zou worden bezorgd (wanneer ik dus werk). Oftewel, pakketje gemist, maar hoe zit het dan met het bedrag wat ik speciaal heb betaald om het pakketje tussen 18:00 en 21:00 de avond ervoor te leveren? Daar had de telefoniste bij bol.com een antwoord op: foetsie....''Wel kunnen we uw een waardebon van 2,50 EUR aanbieden. Nou daar wordt je blij van...een miniscuul bedrag waar je alsnog 50 euro voor moet bijleggen om wat fatsoenlijks te bestellen, maar uiteraard gaat het meer om het belachelijke principe dat bol.com de gemaakte kosten niet terugbetaald. Als bol.com niet kan garanderen dat het pakketje niet tussen de afgesproken tijd aankomt en het geld (hoeveel het ook mag zijn) niet terugbetaald dan noem ik dat fraude. Mocht iemand hier ook tegenaan gelopen zijn of een oplossing hebben dan hoor ik dat graag. Het gaat me daarbij niet om het geld, maar om het principe.

12533 10 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 1, 2018 om 14:03
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Telefonisch contact is vaak onvoldoende.
U kunt er nog eens een mailtje aan wagen om uitleg te vragen:
https://www.bol.com/nl/m/klantenservice/contact-via-email/

kc
door kcdb - Sep 1, 2018 om 14:03
113 Antwoorden / 2 Vragen

De bezorgtijden die bol.com u beloofd zijn indicatieve tijden en niks meer. U kunt er geen definitieve aanspraak op maken. Nog keurig van Bol.com dat zij u voor uw ontevredenheid toch nog een waardebon aanbieden.

Als u zeker wilt zijn van een bepaalde tijd waarop een toegestuurd pakje u ter hand gesteld wordt, dan kunt u dat pakje beter laten aanleveren bij een afhaalpunt. Vast ergens een afhaalpunt vlakbij waar u woont. U kunt dan helemaal zelf bepalen waar en wanneer u het pakje zelft ophaalt en hoeft u de leverancier niets te verwijten, tenzij het pakje ook daar niet afgeleverd wordt.

br
door breha38 Sep 3, 2018 om 12:35
13 Antwoorden / 0 Vragen

L.S. Wat een onzin antwoord als je betaalt voor een specifieke tijdspanne en je bent thuis in die tijdspanne dan mag je verwachten dat de leverancier zich aan de bezorgafspraak houdt. De bezorging is een onderdeel van “ het product”  Dus als je tijdens de “indicatietijd” thuis bent dan heeft Bol.com maar te voldoen aan haar verplichting.

Mevr. pellikaan
door Mevr. pellikaan Sep 3, 2018 om 14:57
17 Antwoorden / Vragen

Dat kan Bol niet, want Post.nl is de bezorger, en 2,50 bon, is toch de composatie voor de gemaakte kosten!

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2018 om 14:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u moet € 0,99 betalen op het op een bepaalde tijd bezorgd te krijgen. Dat lukt Bol om de een of andere reden niet. U krijgt voor dat ongemak een tegoedbon van € 2,50 en nog is het niet goed?

Die bon kunt u toch bij een volgende bestelling gebruiken?

Een uitbetaling gaat over zoveel meer schijven dan een tegoedbon in uw account.

Heeft helemaal niets npmet fraude van doen.

Wh
door Why? Sep 1, 2018 om 14:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb 6,99 betaald voor het leveren op dezelfde avond, dus 2,50 is onder de maat. Aangezien ik die betaalde service niet heb gekregen komt het nogal over als fraude. De telefoniste was inderdaad aardig genoeg om me voor het ongemak te compenseren, maar niet meer dan 2,50 met een verloopdatum. Zoveel bestel ik niet bij bol.com, dus heb ik daar gewoon niks aan.

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2018 om 14:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

dan noem ik dat fraude.
Toch maar eens de betekenis van 'fraude' opzoeken dan. ;-)
Avondbezorging (nu voor € 0,99), ma t/m vrij tussen 18:00-22:00 uur
Maar er kan natuurlijk altijd iets fout gaan zoals in jouw geval.
Toch netjes dat ze dan €2,50 als cadeaubon aanbieden.

Je kunt ook nog even chatten:

Live chat

Chat met een medewerker

Tussen 07:00 en 23:00 reageren we binnen vijf minuten! 's Nachts kan het wat langer duren

Start live chat

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2018 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik nu iets bestel wat nog morgen, dus op zondag bezorgd moet worden, zijn die extra kosten € 2,49. Dus ik weet niet waar u zoveel extra kosten voor betaald hebt.

marita5
door marita5 - Sep 1, 2018 om 16:44
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Why .

maar uiteraard gaat het meer om het belachelijke principe dat bol.com de gemaakte kosten niet terugbetaald. Als bol.com niet kan garanderen dat het pakketje niet tussen de afgesproken tijd aankomt en het geld (hoeveel het ook mag zijn) niet terugbetaald dan noem ik dat fraude.

Over belachelijke principe gesproken , het lijkt alsof u een kapitaal heeft betaald .

Welke bezorgopties kan ik kiezen :

Standaardbezorging: gratis vanaf € 20,- anders € 2,49. Onderstaande bezorgopties en aanvullende services worden niet meegerekend in het totaalbedrag.

  • Brievenbuspost: maandag t/m zaterdag
  • Kleine pakketten via pakketdienst: maandag t/m zondag
De meeste van onze artikelen kun je bestellen met extra opties:
  • Bezorging bij een bol.com afhaalpunt bij Albert Heijn (gratis vanaf € 20,- anders € 2,49)
  • Losse verzending (gratis vanaf € 20,- anders € 2,49)
  • Als cadeautje ingepakt met de Cadeaupapierservice (€ 1,99)
Onze Select-artikelen zijn direct op voorraad en hebben daarom meer mogelijkheden. Deze bezorgopties zijn gratis als je lid bent van Select, maar je kunt ook per keer betalen.
  • Avondbezorging (nu voor € 0,99), ma t/m vrij tussen 18:00-22:00 uur
  • Zondagbezorging (nu voor € 2,49), tussen 12:00-18:00 uur
  • Vandaag Bezorgd (nu voor € 3,49), ma t/m vrij, bestel vóór 14:00 uur
  • Vandaag Ophalen bij een bol.com afhaalpunt bij Albert Heijn (nu voor € 2,49), ma t/m vrij, bestel vóór 12:00 uur
  • Verzending onder € 20,- (€ 2,49)

Bij groot huishoudelijke apparaten kies je zelf de bezorgdag. Bovendien bieden we een uitgebreide bezorgservice aan bij groot huishoudelijke apparaten (€ 14,99) en televisies groter dan 43 inch (€ 19,99). Lees meer informatie over bezorging van grote pakketten en groot huishoudelijke apparaten.

Daarnaast kun je doorlopende bestellingen regelen met Bespaar Continu, onbeperkt ebooks lezen met je Kobo Plus ebook-abonnement of nu voor € 9,99 lid worden van Select en een jaar lang geen verzendkosten betalen op Select-artikelen.

ne
door neodutchio - Sep 1, 2018 om 19:09
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Ontvangen op het eerst mogelijke moment zegt u zelf. Dat is dus niet diezelfde avond. Dat is de eeste mogelijkheid dat het kan.

panter22
door panter22 - Sep 2, 2018 om 09:08
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk bij veel gestelde vragen. Bol geeft geen garantie dat het pakket op tijd bezorgd wordt,

Bestellen & ontvangen

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wij, onze verkopers en onze bezorgers doen er alles aan om de beloofde levertijd waar te maken. Als dat onverhoopt niet lukt, brengen we je daarvan op de hoogte.

willemhoving
door willemhoving - Sep 3, 2018 om 13:05
26 Antwoorden / 5 Vragen

Graag wil ik hier even op reageren. Ik ben totaal anders van mening en voor mij horen "Bol.com" en "fraude" totaal niet bij elkaar. Ik wil absoluut geen reclame maken, maar ik vind wel dat een onterechte beschuldiging/conclusie recht heeft op een wederwoord van ander aard.

Ik bestel werkelijk bijna ALLES bij bol.com, al jaren lang. Altijd gaat het goed. Nooit problemen, ook als ik iets retour zend. Binnen 3 dagen heb ik dan het geld al weer op mijn rekening.

Ook heb ik wel eens spoedbestellingen gedaan tegen een kleine extra bezorgkosten. 's morgens besteld, tot 10 uur 's avonds bezorgd.

Bol.com stuurt me dan ook ALTIJD een email dat ze de bestelling aan TNT hebben aangeboden. Het ligt dus NIET aan Bol.com, maar aan TNT of het pakket inderdaad dezelfde dag geleverd wordt. Er kan natuurlijk iets fout gaan bij TNT...autopech, opstoppingen/files, noem maar op. En dan gaat uiteindelijk alles even terug naar het depot om de volgende dag alsnog te leveren. (alles is keurig te volgen via track en trace)

Het is in al die jaren 1 x overkomen dat ik een spoedbestelling deed en deze de volgende dag pas kreeg. Dit is geen verwijtbare fout naar bol.com en ook niet (direct bewezen) aan TNT post. Immers, er kan iets gebeuren dat TNT niet voor 10 uur kan leveren en ik heb er zelf ook geen belang bij dat ze om 11 uur 's avonds nog bezorgen. Dan wil ik namelijk slapen.

Ik heb de morgen, nadat ik de bestelling al zou moeten hebben, BOL.com nog even gebeld met de mededeling dat mijn pakket onder "gewone" levering zou worden afgegeven en of ik het extra leverbedrag kon terugvorderen bij TNT en op welke wijze, of dat Bol.com dat voor hun rekening nam, omdat zij de extra leverkosten hebben ontvangen.

De klantenservice deed helemaal niet moeilijk en tijdens het telefoongesprek hebben ze me een cadeaubon ter waarde van 5 euro (dus nog meer dan de extra kosten) op mijn account gezet. En dat, terwijl ze totaal NIET verantwoordelijk zijn voor de te late levering! Immers, track en trace gaf aan dat ik de bestelling eerst zou ontvangen tussen 18:00 en 22:00 uur en later dat het terug ging naar het depot en zou de volgende dag tussen 10:30 en 13:30 geleverd worden!

Toen ik een volgende bestelling plaatste werd de kadobon automatisch al bij de betaling verrekend. Dat is toch super?

Voor mij is Bol.com heel betrouwbaar.

Ka
door Kassagebruiker Sep 3, 2018 om 13:52
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kan als tevreden klant van de bolle ook stellen dat het een correct bedrijf is, en NEE, IK WERK ER NIET, (voordat ik dat weer voor mijn benen gegooid krijg) en de enkele keer in vele jaren dat er iets fout is, wordt het met een bon geregeld, tot twee keer toe een fout op de site gemeld, is gecontroleerd en werd gewijzigd, direct een leuke bon in het account. Waar we wel een klacht over hadden was dynalogic (de bezorgservice), terwijl ik in de hal zat te wachten werd er gemeld dat ik op dat moment in de hal zat en geen bestelwagen had gezien dat wij niet thuis waren ..............

Ve
door Venna - Sep 4, 2018 om 12:00
1 Antwoorden / Vragen

bol.com doet hetzelfde bij onterecht betaalde bezorgkosten. Je krijgt het niet terug, het wordt in mindering gebracht bij een volgende bestelling. Tja wat te doen als je geen nieuwe bestelling wil plaatsen. Er is geen enkel begrip bij bol.com dus zelf bestel ik nooit meer wat. Ook bij mij gaat het niet om die 2,95 maar om het principe. Je moet vooraf betalen en financiële fouten komen altijd op het bordje van de klant. Alle producten van hun zijn ook ergens anders te bestellen.