kaivb
door kaivb Jan 14, 2018 om 16:43
Winkels & webshops

Betrouwbaarheid van microsoft office alternatieven

zijn de sites Libreoffice, wpsOffice en freeoffice betrouwbaar en vooral virusvrij?

7528 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 14, 2018 om 16:56
7182 Antwoorden / 3 Vragen
newmikey
door newmikey - Jan 14, 2018 om 16:57
830 Antwoorden / 0 Vragen

U noemt het niet maar ik neem aan dat u de betreffende software in the Windows-versie wilt downloaden aangezien dit besturingssysteem het gevoeligst is voor virussen. De software zelf is betrouwbaar en virusvrij, u moet alleen goed letten op de website waar u de pakketten downloadt. Dit geldt echter voor alle software.

me
door mein33 - Jan 14, 2018 om 17:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Gebruik al jaren LibreOffice en tot volle tevredenheid.

tdmduc
door tdmduc - Jan 14, 2018 om 17:39
703 Antwoorden / 2 Vragen

Allemaal heel betrouwbaar maar kunnen allemaal niet mailen. (geen Outlook varianten)

Dat wordt nog wel eens vergeten te vermelden door de "gratis software"-fans

me
door mein33 Jan 14, 2018 om 17:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik mail me het heen en weer en op en neer en van links naar rechts en andersom. ;-))

newmikey
door newmikey Jan 14, 2018 om 17:53
830 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou je met een office pakket willen mailen? Daar zijn toch zat gratis mailprogramma's voor?
http://www.techradar.com/news/the-best-free-email-client

AWYeah28
door AWYeah28 Jan 15, 2018 om 16:18
355 Antwoorden / Vragen

Mozzilla Thunderbird is een uitstekend gratis Outlook alternatief.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 14, 2018 om 17:41
355 Antwoorden / Vragen

Gebruik al enkele jaren LibreOffice naar volle tevredenheid. Enige minpuntje is dat bij een update steeds het volledige pakket opnieuw moet worden gedownload en geïnstalleerd, maar met een normale internetverbinding is het downloaden een kleinigheid en met een beetje computer is het installeren zo gepiept.

Succes!

Franske1958
door Franske1958 - Jan 14, 2018 om 18:03
422 Antwoorden / 2 Vragen

Als alternatief voor office gebruik ik al jaren "office online"
Maak een GRATIS micsosoft account aan en U kunt
GRATIS en LEGAAL gebruik maken van office online.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 14, 2018 om 18:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mijn vorige werkgever had 450 pc's met Ms office draaien. We kregen een nieuwe financieel directeur die zette de ict afdeling aan het werk om op iedere pc Libreoffice.org te installeren.
Dat was een jaarlijkse besparing van vele duizenden euro's.
Nooit problemen ondervonden en daarom gebruiken we thuis en op de zaak zelf inmiddels ook al jaren Libreoffice.org.

jo
door jorisw Jan 14, 2018 om 21:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat het bij jullie zoveel bespaarde is trouwens geen garantie dat dat overal van toepassing is. Er hoeft maar gebruik gemaakt te worden van VisualBasic of databases in MS Access en het verhaal gaat al niet meer op. Dan moet je daar alternatieven voor gaan zoeken en is het (bij wijze van spreken) oneindig veel duurder om over te stappen.

Dus ja, het kan wat geld opleveren, maar dat hangt helemaal van de situatie af.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 14, 2018 om 23:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Jorisw, volledig met je eens. Bij ons werden alleen de varianten can Word, Excel en PowerPoint gebruikt.
Nimmer problemen ondervonden.

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2018 om 09:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk- en lees eens hier: https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/office
Daar worden ook aanwijzingen en tips gegeven bij "lees verder" en voor het downloaden wordt u naar de website van de ontwerpers geleid.

costnix
door costnix - Jan 15, 2018 om 13:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, die zijn al jaren zeer betrouwbaar. Ik heb Microsoft Office al in 2000 vervangen door Open Office en sins 2014 door Libre Office.