Ro
door Robby1 Jan 22, 2017 om 17:51
Winkels & webshops

Betrouwbare webwinkel horloges?

Ik zie op het internet verschillende (Nederlandse) webwinkels horloges aanbieden van bekende merken, zoals bijvoorbeeld Armani.
Het prijsverschil tussen winkels als de bijenkorf en bijvoorbeeld Superwinkel.nl (met thuiswinkelwaarborg) is enorm. Ook via Bol.com (3e partijen) bieden soms bijna 50% korting. Zijn deze webwinkels wel betrouwbaar of zijn de producten die ze verkopen namaak artikelen?

26551 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2017 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zijn het dan wel precies dezelfde types met die korting?

Cookies
door Cookies - Jan 22, 2017 om 18:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is het logo van thuiswinkelwaarborg aanklikbaar? Bij mij niet. Niet aanklikbaar = fake.

Bol.com controleert externe leveranciers niet op betrouwbaarheid. Die reageren pas als er klachten komen. Voordeel is wel dat je aan Bol.com betaalt, dus makkelijker je geld retour. Je kunt wellicht ook kiezen voor achteraf betalen.

Google even op die leveranciers, kom je er vanzelf achter.

AWYeah28
door AWYeah28 Jan 22, 2017 om 18:56
355 Antwoorden / Vragen

Beste Carola, Bij mij is het logo (uiterst links bovenin, niet die waar "Winnaar Thuiswinkel Awards" naast staat) wel aanklikbaar en leidt keurig naar de site van Thuiswinkel.org waar het lidmaatschap ook wordt bevestigd.

Cookies
door Cookies Jan 22, 2017 om 18:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oké duidelijk. Werk nu op mijn tablet en kan te maken hebben met mjjn browser(instellingen).

Ma
door Mat Matheij Jan 22, 2017 om 20:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ook winkels met waarborg blijken niet per definitie betrouwbaar. Zo bleek volgens een CB onderzoiek.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 22, 2017 om 18:55
355 Antwoorden / Vragen

Beste Robby,

De Bijenkorf zal waarschijnlijk wat meer overheadkosten hebben dan een Superwinkel.nl en is derhalve minder in staat om producten sterk afgeprijsd aan te bieden. Bovendien is 'de laagste prijs' niet de winkelformule van De Bijenkorf.

Bij winkels die gevestigd zijn in Nederland mag u er vanuit gaan dat zij zich aan de nederlandse wetgeving dienen te houden en dus geen namaak mogen verkopen. Of ze zich daar ook aan houden, dat merkt u natuurlijk pas na aanschaf, maar u hebt dan in elk geval mogelijkheden om verhaal te halen.

Bol.com biedt derden de mogelijkheid via hun website te adverteren en verkopen, maar controleert de waar die zij aanbieden natuurlijk niet. Wel is Bol, in mijn ervaring, bijzonder schappelijk wanneer een derde partij zich niet aan de afspraken houdt.

Zoals Tijger1 aangaf: let er bij het vergelijken van de prijzen wel op dat u dezelfde modellen vergelijkt en ga hierbij niet af op slechts de bijgevoegde afbeelding.

tenormin
door tenormin - Jan 22, 2017 om 19:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Supelwinkel.nl voldoet aan alle voorwaarden waar een webshop aan moet voldoen. Alle gegevens, hoe te bereiken, telefoonnummer, de voorwaarden zijn te controleren door uzelf. Ook via KvK kunt u dat doen. Inderdaad wel opletten wat u precies wilt hebben maar het lijkt me een betrouwbare webshop. Succes met uw eventuele horloge aankoop.

Ma
door Mat Matheij Jan 22, 2017 om 20:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

Veel succes als dat achteraf NIET zo is. Allerlei waarborgen blijken niet geheel of in het geheel niet te werken. Ik geef alleen maar advies over mij bekende bedrijven, die afspraken zijn nagekomen. Thuiswinkelwaarborg of niet. De CB heeft daarnaar ook onderzoek gedaan. Schrikbarend!§

Cookies
door Cookies Jan 22, 2017 om 21:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

CB kan beter eens haar eigen betrouwbaarheid onderzoeken.

Ma
door Mat Matheij - Jan 22, 2017 om 20:17
986 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk namaak. Datzelfde hetgeen er ook geleverd wordt via China. Maar wat is nu eigenlijk de werkelijkheid, immers Apple wordt geproduceerd in China, HP eveneens. Merken als LEVI DIESEL enz. worden gemaakt in derde wereldlanden. Daar maakt niemand zich druk om wel of er sprake is van enig órigineel.

pi
door pieterwolters Jan 22, 2017 om 20:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat probeer je nu te zeggen?

Ma
door Mat Matheij Jan 22, 2017 om 20:30
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat ik de webwinkel niet kan beoordelen.