door Vriend77 25 nov. 2021 om 13:42
Winkels & webshops

Bezorgen PostNL

Hallo luitjes,

Wat zijn jullie ervaringen met bezorging van pakketten door in bijzonder PostNL?

De laatste tijd met regelmaat worden mijn bestelde pakketten niet aangeboden, noch een niet-thuis bericht in brievenbus gedaan. Daardoor zit ik de hele tijd te wachten tijdens het bezorgmoment, wat al erg ruim is, om dan ineens in de browser te zien dat het niet afgeleverd heeft kunnen worden. Vriendelijk wordt ik verzocht om extra kosten te maken, nog een dagdeel vrijaf te nemen, zodat ik het pakket zelf kan gaan afhalen. De goed betaalde porto voor thuisbezorging verschilt met een euro of 2, 3 met versturen naar servicecenter.
Ik verdenk PostNL ervan dat dit expres wordt gedaan en ze niet eens proberen het aan te bieden. Tot ovemaat lijkt de schuld te worden verschoven naar de bezorger(s).


Dank voor uw interesse, deel vooral uw (negatieve) ervaringen en dien altijd een klacht in.  Ik hoop dat er geen moedwil in het spel is, noch door bezorger, noch PostNl zelluf!

Groet




483 10 Rapporteer
va
door vanlotjegetikt - 25 nov. 2021 om 13:47
427 Antwoorden / Vragen
2

Ik heb geen problemen met postnl.
Mijn pakketten komen altijd netjes aan. Ik weet dat er bij sommige pakketten extra betaald moet worden ivm invoer oid.
Weet ook dat de bezorgers zich de .... werken
Zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten.

pe
door peentjes - 25 nov. 2021 om 14:03
402 Antwoorden / 0 Vragen
1

in 30 jaar nog nooit een probleem met PostNL gehad. En 't gaat dan om vele honderden pakketten.

door tenormin - 25 nov. 2021 om 14:04
16101 Antwoorden / 100 Vragen
1

Met de bezorging via PostNl heb ik geen enkel probleem. Wel met DHL. Met wat u denkt, dat dit expres wordt gedaan, kan ik ook niet in meegaan: de bezorgers worden, voor zover ik weet, per bezorgd pakket betaald. Heb zelfs medelijden met deze bezorgers: om half 11 in de avond zijn ze nog steeds aan het afleveren/bezorgen.

ne
door neodutchio - 25 nov. 2021 om 14:17
4276 Antwoorden / 12 Vragen
2

Er loopt nu een proef in verschillende delen van Nederland. Er worden geen niet thuis briefjes meer in de bus gedaan. De ontvanger kan namelijk via de app of online de zendingen volgen.
Daarnaast heet PostNL een behoorlijke dekking met afhaalpunten. Om daar een halve dag voor vrij te nemen lijkt mij wat onzinnig.
Een klacht indienen als ontvanger gaat ook niet werken. U kunt wel gaan klagen bij de verzender, die is namelijk verantwoordelijk. 


Maar als u zo graag negatieve verhalen verzameld, laatst was een brievenbuspakje gescand alszijnde afgeleverd. Vreemd genoeg een uur nadat wij een ander brievenbuspakje ontvangen hadden. Een belletje naar de verzender en de volgende dag kwam de pakketbezorgers langs. Bleek iets mis gegaan te zijn bij de postbezorger. Oeps, nu is de negativiteit ineens weer positief geworden. Tja, als je miljoenen pakjes per dag vervoert kan er wel eens iets mis gaan. En fouten maken mag. Het gaat er dan wel om hoe die fouten opgelost worden. En dat is hier altijd nog netjes gebeurd.

door heremietkreeft 25 nov. 2021 om 14:29
14308 Antwoorden / 188 Vragen

@ND, ik zie bij deze @VRIEND77 geen andere vraag m.b.t. postbezorging. (2 vragen waarvan dus deze van vandaag.)

door heremietkreeft 25 nov. 2021 om 14:31
14308 Antwoorden / 188 Vragen

U geeft aan dat u bericht krijgt dat het niet kon worden afgeleverd. Wordt daar dan niet bij vermeld waar u het dan kunt  ophalen? Bovendien, als dit probleem zich vaker voordoet, waarom dan niet laten afleveren bij en ophaalpunt en u het dan zelf kunt ophalen op basis van de melding die u dan ook krijgt?
Ik heb geen enkel probleem met postnl. Ik ontvang nog met regelmaat grotere pakketten met gastlesmateriaal en heb een afspraak met de bezorger waar hij het plaatst indien ik niet thuis ben.

Th
door Theawaalen 25 nov. 2021 om 15:40
91 Antwoorden / 3 Vragen

Neodutchio je zegt dat je niet bij PostNL kunt klagen. Ik heb zowel bij de verzender als bij PostNL geklaagd. De postbezorger gaf aan dat hij niemand thuis aantrof alleen hij heeft nooit aangebeld, wij hebben een videodeurbel dus dan kun het het makkelijk controleren. Bij PostNL zouden ze de bezorger hier op aanspreken omdat het zo niet kan.

me
door mein33 - 25 nov. 2021 om 15:03
5296 Antwoorden / 26 Vragen
2

Gelukkig zelf geen probleem met welke pakketbezorgdienst dan ook.

Enige tijd geleden had een buur wel een probleempje met de dag en bezorgtijd door DHL. De pakket bezorger was, naar later bleek, in tijdnood gekomen en had een resterend aantal paketten wel als bezorgd gescand, maar ze niet afgeleverd. De volgende dag kwam de pakketbezorger alsnog langs en leverde het pakket af met excuses voor de te late levering door zijn toedoen.

door gerbera - 25 nov. 2021 om 15:06
6826 Antwoorden / 12 Vragen
0

De ruimte in de pakketbezorging valt best wel mee, soms kan er wel eens wat tussen komen zodat de bezorging wat later is dan in eerste instantie staat aangegeven in de trac and trac. Maar als u zoveel problmen heeft met de bezorging laat u het toch afleveren bij een service punt, kunt u het ophalen wanneer het u uitkomt. Zelf heb ik nooit problemen met de pakketbezorging van PostNL gehad, werden allemaal keurig afgeleverd. Kijk eens of uw bel het wel doet☺

door Sjoppy. - 25 nov. 2021 om 16:02
5686 Antwoorden / 3 Vragen
2

Sinds kort gebruik ik de post nl app handig om bijtijds te weten wanneer post en pakketten bezorgd worden.
Misschien ook iets voor u?

https://www.postnl.nl/campagnes/postnl-app/

ro
door ronny530 - 25 nov. 2021 om 17:43
1640 Antwoorden / 41 Vragen
0

Ook ik ben best tevreden met post.nl. De meeste webwinkels geven bij de aanmelding van het pakket bij post.nl ook het e-mailadres van de geadresseerde door en zodra de zending bij post.nl is aangemeldt volgt er e-mail bericht zodat het pakket gevolgd kan worden. Op de dag van bezorging volgt nogmaals een e-mail met het verwachte tijdstip van levering met een marge van 2 uur. Het voordeel daarvan is dat men niet de gehele dag thuis hoeft te blijven maar ook dan kan het nog weleens fout gaan waardoor het pakket niet bezorgd kan worden. Als dat gebeurd wordt er nogmaals een e-mail verzonden met de mededeling dat het pakket vanaf 15.00 uur in de middag bij het dichtsbijzijnde afhaalpunt afgehaald kan worden omdat post.nl bijna terecht van mening is dat als iemand de eerste keer niet thuis is dat de dag er op ook niet zal zijn. Post.nl heeft voor diegene waarvan het e-mail adres bekend is ook het bekende papieren niet thuis bericht in de ban gedaan want dat bespaart de bezorger weer tijd omdat er al een e-mail verzonden is. De app is vooral handig om de bezorging te kunnen wijzigen en daar maak ik wel gebruik van als ik op het bezorgmoment niet thuis kan zijn en naar een afhaalpunt van mijn keuze laat bezorgen. Let wel mijn ervaring betreft bestellingen bij Nederlandse webwinkels en niet die van webwinkels uit Verweggistan want die pakketten volgen een heel andere route.

door panter22 - 25 nov. 2021 om 18:23
5452 Antwoorden / Vragen
1

Je schrijft:
Dank voor uw interesse, deel vooral uw (negatieve) ervaringen en dien altijd een klacht in.
Wat was het antwoord van PostNL toen jij je klacht indiende?

rj
door rjw - 25 nov. 2021 om 19:10
2232 Antwoorden / 5 Vragen
0

Eigenlijk geen problemen. Ik kan de klok er bijna op gelijk zetten. Als er een pakketje moet komen staat de bezorger altijd tussen 10:50 en 11:00 voor de deur.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ze
Zeelsterstraat - 4 dec. 2021 om 20:44
Geldzaken & recht

Waarom moet ik naar de notaris om de ING rekening van mijn somatische vrouw over te zetten naar de gezamenlijke rekening?

Zij moet hiervoor zelf naar de bank of een agentschap gaan om daar met haar pincode een en ander te "regelen". Ze kan niet meer praten niet meer lopen  niet meer rechtop zitten en ook hierover meer nadenken. Lees meer

ruud-kassa - 4 dec. 2021 om 19:49
Geldzaken & recht

Crimeineel pint

De banken hebben nu legitimatie van al hun clienten, dus ook een foto.

Waarom contoleert de bank bij pinnen niet of de pinner de daadwerkelijke rekeninghouder is. Dus een ander gezicht, blokkade voor pinnen boven de gemiddelde pinbedragen. En Ook 1 x pinnen per uur.

Lees meer

BM
BMM Rutten - 4 dec. 2021 om 20:15
Huishouden & energie

Mag NLE mijn maandbedrag per 15 november 3x zo hoog maken als vorig jaar?

Wij hebben een contract bij NLE. Betaalden vorig jaar € 100 per maand. Met de eindafrekening op 14 november kregen we €468 terug. 
Dat betekent dat we eigenlijk € 61 per maand hoefden te betalen.
Nu willen ze dat we €177 per maand gaan betalen, dat is volgens mij 3x zoveel dan eerst.
Nu willen we het bedrag naar beneden stellen tot € 140, maar dat kan volgens volgens hen ... Lees meer