Bezorgen PostNL
Hallo luitjes,
Wat zijn jullie ervaringen met bezorging van pakketten door in bijzonder PostNL?
De laatste tijd met regelmaat worden mijn bestelde pakketten niet aangeboden, noch een niet-thuis bericht in brievenbus gedaan. Daardoor zit ik de hele tijd te wachten tijdens het bezorgmoment, wat al erg ruim is, om dan ineens in de browser te zien dat het niet afgeleverd heeft kunnen worden. Vriendelijk wordt ik verzocht om extra kosten te maken, nog een dagdeel vrijaf te nemen, zodat ik het pakket zelf kan gaan afhalen. De goed betaalde porto voor thuisbezorging verschilt met een euro of 2, 3 met versturen naar servicecenter.
Ik verdenk PostNL ervan dat dit expres wordt gedaan en ze niet eens proberen het aan te bieden. Tot ovemaat lijkt de schuld te worden verschoven naar de bezorger(s).
Dank voor uw interesse, deel vooral uw (negatieve) ervaringen en dien altijd een klacht in. Ik hoop dat er geen moedwil in het spel is, noch door bezorger, noch PostNl zelluf!
Groet
Ik heb geen problemen met postnl.
Mijn pakketten komen altijd netjes aan. Ik weet dat er bij sommige pakketten extra betaald moet worden ivm invoer oid.
Weet ook dat de bezorgers zich de .... werken
Zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten.
in 30 jaar nog nooit een probleem met PostNL gehad. En 't gaat dan om vele honderden pakketten.
Met de bezorging via PostNl heb ik geen enkel probleem. Wel met DHL. Met wat u denkt, dat dit expres wordt gedaan, kan ik ook niet in meegaan: de bezorgers worden, voor zover ik weet, per bezorgd pakket betaald. Heb zelfs medelijden met deze bezorgers: om half 11 in de avond zijn ze nog steeds aan het afleveren/bezorgen.
Er loopt nu een proef in verschillende delen van Nederland. Er worden geen niet thuis briefjes meer in de bus gedaan. De ontvanger kan namelijk via de app of online de zendingen volgen.
Daarnaast heet PostNL een behoorlijke dekking met afhaalpunten. Om daar een halve dag voor vrij te nemen lijkt mij wat onzinnig.
Een klacht indienen als ontvanger gaat ook niet werken. U kunt wel gaan klagen bij de verzender, die is namelijk verantwoordelijk.
Maar als u zo graag negatieve verhalen verzameld, laatst was een brievenbuspakje gescand alszijnde afgeleverd. Vreemd genoeg een uur nadat wij een ander brievenbuspakje ontvangen hadden. Een belletje naar de verzender en de volgende dag kwam de pakketbezorgers langs. Bleek iets mis gegaan te zijn bij de postbezorger. Oeps, nu is de negativiteit ineens weer positief geworden. Tja, als je miljoenen pakjes per dag vervoert kan er wel eens iets mis gaan. En fouten maken mag. Het gaat er dan wel om hoe die fouten opgelost worden. En dat is hier altijd nog netjes gebeurd.
@ND, ik zie bij deze @VRIEND77 geen andere vraag m.b.t. postbezorging. (2 vragen waarvan dus deze van vandaag.)
U geeft aan dat u bericht krijgt dat het niet kon worden afgeleverd. Wordt daar dan niet bij vermeld waar u het dan kunt ophalen? Bovendien, als dit probleem zich vaker voordoet, waarom dan niet laten afleveren bij en ophaalpunt en u het dan zelf kunt ophalen op basis van de melding die u dan ook krijgt?
Ik heb geen enkel probleem met postnl. Ik ontvang nog met regelmaat grotere pakketten met gastlesmateriaal en heb een afspraak met de bezorger waar hij het plaatst indien ik niet thuis ben.
Neodutchio je zegt dat je niet bij PostNL kunt klagen. Ik heb zowel bij de verzender als bij PostNL geklaagd. De postbezorger gaf aan dat hij niemand thuis aantrof alleen hij heeft nooit aangebeld, wij hebben een videodeurbel dus dan kun het het makkelijk controleren. Bij PostNL zouden ze de bezorger hier op aanspreken omdat het zo niet kan.
Gelukkig zelf geen probleem met welke pakketbezorgdienst dan ook.
Enige tijd geleden had een buur wel een probleempje met de dag en bezorgtijd door DHL. De pakket bezorger was, naar later bleek, in tijdnood gekomen en had een resterend aantal paketten wel als bezorgd gescand, maar ze niet afgeleverd. De volgende dag kwam de pakketbezorger alsnog langs en leverde het pakket af met excuses voor de te late levering door zijn toedoen.
De ruimte in de pakketbezorging valt best wel mee, soms kan er wel eens wat tussen komen zodat de bezorging wat later is dan in eerste instantie staat aangegeven in de trac and trac. Maar als u zoveel problmen heeft met de bezorging laat u het toch afleveren bij een service punt, kunt u het ophalen wanneer het u uitkomt. Zelf heb ik nooit problemen met de pakketbezorging van PostNL gehad, werden allemaal keurig afgeleverd. Kijk eens of uw bel het wel doet☺
Sinds kort gebruik ik de post nl app handig om bijtijds te weten wanneer post en pakketten bezorgd worden.
Misschien ook iets voor u?
https://www.postnl.nl/campagnes/postnl-app/
Ook ik ben best tevreden met post.nl. De meeste webwinkels geven bij de aanmelding van het pakket bij post.nl ook het e-mailadres van de geadresseerde door en zodra de zending bij post.nl is aangemeldt volgt er e-mail bericht zodat het pakket gevolgd kan worden. Op de dag van bezorging volgt nogmaals een e-mail met het verwachte tijdstip van levering met een marge van 2 uur. Het voordeel daarvan is dat men niet de gehele dag thuis hoeft te blijven maar ook dan kan het nog weleens fout gaan waardoor het pakket niet bezorgd kan worden. Als dat gebeurd wordt er nogmaals een e-mail verzonden met de mededeling dat het pakket vanaf 15.00 uur in de middag bij het dichtsbijzijnde afhaalpunt afgehaald kan worden omdat post.nl bijna terecht van mening is dat als iemand de eerste keer niet thuis is dat de dag er op ook niet zal zijn. Post.nl heeft voor diegene waarvan het e-mail adres bekend is ook het bekende papieren niet thuis bericht in de ban gedaan want dat bespaart de bezorger weer tijd omdat er al een e-mail verzonden is. De app is vooral handig om de bezorging te kunnen wijzigen en daar maak ik wel gebruik van als ik op het bezorgmoment niet thuis kan zijn en naar een afhaalpunt van mijn keuze laat bezorgen. Let wel mijn ervaring betreft bestellingen bij Nederlandse webwinkels en niet die van webwinkels uit Verweggistan want die pakketten volgen een heel andere route.
Je schrijft:
Dank voor uw interesse, deel vooral uw (negatieve) ervaringen en dien altijd een klacht in.
Wat was het antwoord van PostNL toen jij je klacht indiende?
Eigenlijk geen problemen. Ik kan de klok er bijna op gelijk zetten. Als er een pakketje moet komen staat de bezorger altijd tussen 10:50 en 11:00 voor de deur.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer