Sl
door SlowMo Aug 15, 2019 om 22:10
Winkels & webshops

Bezorger DHL komt niet aan de deur

Sinds november 2018 zijn de appartementen opgeleverd. Diverse buren hebben een online bestelling geplaatst wat geleverd wordt via DHL. Echter komt de bezorger van DHL niet aan de deur. Zowel bij de hoofdingang niet, als bij de eigen voordeur. Wel ontvangen wij allemaal een melding dat de bezorger ons heeft gemist.

Onlangs heb ik een behoorlijke tijd bij de hoofdingang gestaan, terwijl ik een pakketje verwachtte. Makkelijker kan niet en missen kan helemaal niet zou je denken? Ik kijk even op de app of er wat gewijzigd is aan de bezorgtijd en zie de melding "wij hebben u gemist". Het kan dus wel! Hoe is het mogelijk dat een bezorger ons allemaal mist, geen berichtje achterlaat en dus ook geen pakketjes heeft bezorgd? DHL blijft volhouden dat bezorger wel degelijk aan de deur is geweest en laat ons rustig uren wachten om vervolgens met een nikszeggende reactie te komen.

10542 20 Rapporteer

ja
door janf43 - Aug 15, 2019 om 22:32
733 Antwoorden / 0 Vragen

Bestel dan bij een verkoper die niet via DHL verscheept.

diumenge
door diumenge - Aug 15, 2019 om 22:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uren wachten op een reactie? Het moet niet erger worden!

aurora1
door aurora1 - Aug 15, 2019 om 22:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U moet klagen bij de verzender, die is verantwoordelijk voor uw bestelling. Anders eventueel bij een ophaalpunt laten bezorgen of bedrijven kiezen die niet met DHL werken? Of naar een stenen winkel gaan, dat is ook goed voor de economie ter plaatse...
Overigens werken die pakjesbezorger zich in de regel een slag in de rondte, hebben te weinig tijd voor de hoeveelheid bestellingen en werken voor een bijzonder laag salaris. En er wordt ook gebruik gemaakt van “onderaannemers”.

tenormin
door tenormin - Aug 15, 2019 om 23:43
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@slowmo, wat jammer dat u niet tevreden bent. Heb andere ervaringen met DHL, waar u natuurlijk niets aan hebt. Van de week nog een pakket ontvangen, niet met mijn naam maar wel met het adres. De dame in kwestie zegt: het klopt niet maar kan ik het bij u toch afleveren en briefje in de andere bus doen. Niet nodig, ik wist ervan. Kon haar geruststellen (ik ben inmiddels een verzamelpunt van pakketten): de besteller mocht mijn adres gebruiken omdat ze in Marokko zitten (inmiddels 3 pakken met schoolboeken); maar zo attent van de dame dat ze het opmerkte dat ik "niet meer studeer", haha. Zo ook PostNl: de Iraanse bezorger (wat heb ik vaak medelijden met al die grote pakketten) zegt: ben ik weer, mevrouw, is niet voor u maar... Doe het graag, u heeft gewoon pech gehad met de bezorger. Want ze zijn natuurlijk niet allemaal even plichtsgetrouw.

Ka
door Kassagebruiker - Aug 16, 2019 om 00:03
683 Antwoorden / 5 Vragen

Na herhaalde slechte ervaringen met DHL bestellen wij inmiddels niets meer bij bedrijven die via DHL verzenden. Een telfoonhoesje werd door de brievenbus gepropt en werd zo dus gevouwen afgeleverd, Een jurk hetzelfde propwerk en gescheurd in de brievenbus, en ook de afleverdagen en tijd hebben altijd vertraging. Kort en goed, één bak ellende. Er zou vandaag wat komen, echter t en t zegt nu: nog niets verzonden. de verzender beloofd dan vandaag besteld, morgen in huis. Nee, geen DHL meer voor ons.

ne
door neodutchio Aug 16, 2019 om 16:46
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dus omdat de afzender het pakket nog niet aangeboden heeft waardoor DHL het niet kan bezorgen is het de schuld van DHL? Wonderlijke redenatie.

Ka
door Kassagebruiker Aug 16, 2019 om 18:23
683 Antwoorden / 5 Vragen

@Neodutchio, het pakket is nu (16/8) nog steeds NIET verzonden ........ Wonderlijke redenatie ........... 3 werkdagen na bestelling.

diumenge
door diumenge Aug 16, 2019 om 18:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Kassagebruiker, de verzender heeft het pakket al aangemeld maar nog niet aangeboden aan DHL, daar kan DHL dus inderdaad niets aan doen.

Ka
door Kassagebruiker Aug 16, 2019 om 23:15
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, klopt, Diumenge, maar de belofte was wel vandaag besteld morgen in huis en dat is dus ook niet gebeurd. De enige redelijke optie is een verzamel punt, maar dat was bij deze verzender ook niet mogelijk.

diumenge
door diumenge Aug 17, 2019 om 01:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Kassagebruiker, da's een belofte van de webwinkel neem ik aan, niet van DHL.

ne
door neodutchio Aug 17, 2019 om 08:35
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Kassagebruiker, is kan u ook beloven dat ik vandaag €10.000 naar u ga overschrijven. Als ik dat vervolgens niet doe is dat mijn schuld en niet die van de bank.
In uw geval heeft de verkoper iets beloofd en komt zijn belofte niet na. Je zou het dan zelfs op misleiding kunnen gooien. Hij doet immers een belofte dat hij het dezelfde dag zal gaan versturen en dat doet hij niet. Maar dat heeft niets met de transporteur te maken.

sj
door sjoppy - Aug 16, 2019 om 06:39
129 Antwoorden / Vragen

Je zou haast denken dat de nieuwe woonwijk niet geregistreerd is omdat niemand een pakket ontvangt, als alles verder digitaal gaat komt men daar niet zo gauw achter.

panter22
door panter22 - Aug 16, 2019 om 08:35
6599 Antwoorden / Vragen

Digitaal krijg je bericht dat de bezorger jullie allemaal heeft gemist. En dan, komt hij weer langs of moeten jullie het pakket ophalen?
Ik denk ook dat niet bekend is waar het adres is van die nieuwe appartenmenten.
Staat de straat wel in de routeplanner?

Njonken Lytsen
door Njonken Lytsen - Aug 16, 2019 om 09:06
14 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook al veel problemen gehad met DHL. Als de bezorgers teveel pakjes hebben voor die dag (of er misschien geen zin in hebben?), handelen ze een deel van de pakjes digitaal af. De eerste keer dat ik zoiets meemaakte, gebeurde dat twee achtereenvolgende dagen met hetzelfde pakje. Van één pakje werd zelfs aangegeven dat het bezorgd was, maar het pakje was niet bij mij afgeleverd. Dat pakje lag overigens een week later wel in de brievenbus. Geen idee wat er precies gebeurd is. Tegenwoordig geef ik, zo snel als het kan, aan dat ik het pakje bij een depot van DHL ophaal, er zitten een paar bij mij in de buurt. Verder probeer ik ook DHL te vermijden, maar helaas lukt dat niet altijd, bijvoorbeeld als je iets koopt van een onderaannemer van bol.com.

Ka
door Kassagebruiker Aug 16, 2019 om 11:35
683 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas kan je niet altijd op een verzamelpunt afhalen. Die keuze ontbreekt.

Njonken Lytsen
door Njonken Lytsen Aug 16, 2019 om 16:25
14 Antwoorden / Vragen

Ik zie soms de optie pas op de dag van bezorging.

tdmduc
door tdmduc - Aug 16, 2019 om 10:59
703 Antwoorden / 2 Vragen

Indien mogelijk zoveel mogelijk "Pak je gemak" of een gelijkwaardige service aanvinken bij je bestelling.
Dan wordt het tenminste op een punt afgeleverd waar je op een later tijdstip zelf kan afhalen.
(Ik weet, is niet altijd mogelijk maar toch)

tdmduc
door tdmduc - Aug 16, 2019 om 11:01
703 Antwoorden / 2 Vragen

Blijkbaar wilde SLOWMO even galspuwertje spelen want het is alweer aardig stil aan de overkant.

sj
door sjoppy Aug 16, 2019 om 11:11
129 Antwoorden / Vragen

Slowmo zal wel aan het werk zijn.

diumenge
door diumenge Aug 16, 2019 om 16:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Slowmo laat ons rustig uren wachten om vervolgens ...

ne
door neodutchio - Aug 16, 2019 om 16:50
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Zakelijk versturen wij alles met DHL, 3 opleggers per dag. En ja, daar gaat wel eens iets fout. Met name op bouwputten en nieuwe adressen loopt het wel eens spaak. Als straten nog niet toegevoegd zijn aan B.V. Google maps, of als er een foutje in de straten zit, dan staan ze op een verkeerde plek.
Beter kunt u bij DHL informeren of uw adres wel bekend is. Als de bezorger namelijk op een verkeerde locatie staat is die dus wel degelijk ergens aan de deur geweest, echter bij een verkeerde deur.

reivi22
door reivi22 - Aug 19, 2019 om 13:36
66 Antwoorden / 0 Vragen

Het bekende verhaaltje van DHL.
Ook ik heb dit meerdere keren meegemaakt dat DHL claimde dat ik niet thuis was.
Een Duitse reportage  gezien over DHL.
De chauffeurs krijgen teveel  pakjes mee en scannen tijdens de rit al pakjes om aan te geven in het systeem dat de klant niet thuis  was.
De nietsvermoedende klant zit thuis braaf te wachten op een pakje wat niet gaat komen.
De niet bezorgde pakjes gaan weer mee naar het depot en komen opnieuw  in het bezorg proces.
Die pakjes gaan dan weer met een andere chauffeur mee.
DHL belazerd de boel ,ga daar maar  van uit.

jo
door joskaa - Aug 19, 2019 om 13:48
80 Antwoorden / 44 Vragen

Vorige week kwam de buurvrouw 's ochtends vragen of ik die ochtend misschien een pakket had aangenomen van DHL dat voor haar bestemd was want ze had bericht ontvangen dat haar pakket bezorgd en ondertekend was met haar voornaam ( we hebben beiden dezelfde voornaam). Ze was de hele ochtend thuis gebleven omdat ze de pakketbezorger verwachtte. Bovendien was er geen DHL bezorger te bespeuren op de camerabeelden rondom haar huis.
Nou dat pakket had ik niet dus ik heb haar aangeraden de leverancier te bellen met dit verhaal zodat deze leverancier achter DHL aan moest voor uitleg over dit probleem en deze vreemde gang van zaken. Dat hielp direct.
Een paar uur later kwam alsnog de DHL bezorger met het vermiste pakket langs maar belde eerst bij mij aan. Ik heb hem laten weten wat ik dacht van zijn aflever-praktijken en zelf handtekening plaatsen en hij droop vervolgens beschaamd af naar de buren. Maar het pakket was gelukkig terecht.

ce
door celtjuh - Aug 19, 2019 om 14:16
5 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb dit ook een tijdje meerdere keren gehad en dan geen briefje in de bus, terwijl ik gewoon thuis was, maar wel op internet de melding dat de bezorger mij gemist heeft. Ik heb gewoon elke keer bij dhl geklaagt. Nu gaat het al een tijdje goed.

ma
door marita43 - Aug 19, 2019 om 14:31
15 Antwoorden / 6 Vragen

Herkenbaar verhaal van DHL. Is ons al vaker overkomen. Verhaal gehaald bij de verzender, die tenslotte verantwoordelijk is voor de keuze van het koeriersbedrijf, die zeggen dan: o maar dan moet je bij DHL zijn. Nu bestellen we dus niets meer bij de verzender (Wehkamp) en niets meer bij verzending via DHL.

sc
door scholtus - Aug 19, 2019 om 14:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook last van gehad.
Pakket Was weer terug naar afzender gestuurd terwijl ik de hele dag had zitten wachten!!!

ma
door marleenvanh - Aug 19, 2019 om 17:20
451 Antwoorden / 1 Vragen

Het is ff wat organisatie, maar indien het een vrij groot gebouw betreft en er dus veel buren 'klant' zijn en die mensen allemaal op dezelfde manier bedonderd worden omdat een of andere 'grrrrr-bezorger' te lui is om zijn/haar werk naar behoren te doen, dan wellicht met meerderen, bij toerbeurt (en steeds twee tegelijk), gaan posten bij de hoofdingang op de dag dat er meerdere pakketjes bezorgd zullen worden. Op het moment dat, waarschijnlijk allen op het zelfde moment.... de klanten dan de app-melding krijgen dat men 'u gemist heeft' ..... DAN heeft u meerdere getuigen dat er gewoon GELOGEN wordt en dan heeft u een leuke zaak voor (bijv.) Kassa Belbus en dan mag DHL ECHT uitleg geven! CQ de betrokken medewerker/ster op staande voet ontslaan!! Succes.

mo
door mof - Aug 19, 2019 om 17:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

DHL komt gewoon niet langs. Ik heb dat ook elke keer als ik de hele dag thuis heb gewacht. Dan staat in de track and trace dat de bezorger onderweg is en ligt een kaartje in de bus dat het pakket ergens anders in de straat is afgeleverd.

die zijn gewoon te beroerd om te werken voor hun geld!

ma
door marnix1 Aug 19, 2019 om 18:17
256 Antwoorden / 22 Vragen

De bezorger douwt wel zo'n kaartje door de bus?

Wat wint die bezorger er nou bij om u te bekaarten en alsnog uw pakje elders af te leveren?

bel stuk?

ji
door jiocharana - Aug 20, 2019 om 09:05
11 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heb ook ik deze slechte ervaring met DHL, maar tegenwoordig ook heel extreem met POSTNL. Er wordt naar mijn mening niks met onze klachten gedaan! Ook niet door het bedrijf waar men besteld.

RP
door RP - Dec 29, 2019 om 14:49
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik heb diverse klachten over DHL, wat n mega slechte service!!!

Gister de hele dag thuisgeweest. Rond 14u staat t busje letterlijk voor onze deur, ik had de voordeur al geopend, zodat de bezorger binnen kon komen (terwijl ik met de kleine bezig was), rijdt t busje na 2 min weer weg!! Ook hier kwam de melding "we troffen u niet thuis"!! Terwijl we ook n pakketbrievenbus hebben!!

Dit is nu de 5e keer dat ik dit met DHL mee maak! Andere x melding "onjuist adres" gehad. Op de chat krijg je enkel automat. reacties, maar 0,0 zinnigs! soms komt er chatbericht terug met "een mdw zal contact opnemen", maar nooit reactie gehad!! Kassa kan hier meerdere uitzendingen mee vullen lijkt me! Ik werk graag mee om DHL eens goed aan te spreken!

heb zelf bij PostNL alleen maar goede ervaringen; zelfs geboortekaart bij geboorte kindjes en onlangs zelfs kerstkaart v onze vaste bezorgen! TOP!

diumenge
door diumenge Dec 29, 2019 om 14:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De uitroeptekens zijn wel aangekomen zo te zien.

jo
door jorisw Dec 29, 2019 om 15:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Klagen, klagen, klagen over bezorgbedrijven en steeds meer online kopen zodat de winkeliers om de hoek in de stront kunnen zakken. En dan weer klagen, klagen, klagen.

aurora1
door aurora1 Dec 29, 2019 om 17:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Koop dan in de winkel om de hoek/in uw woonplaats: boter bij de vis en goed voor de middenstand, economie en werkgelegenheid.
Inbreken in het topic van een ander met een eigen verhaal is niet netjes, en al die uitroeptekens betekenen  schreeuwen: dat mag u in eigen kring doen. Daarnaast: dit forum is er niet voor om ongenoegens en klachten te dumpen. Voorts is het topic alweer haast een halfjaar oud. U kunt anders zelf het beter gaan doen en bij DHL gaan werken voor een miniloon en met hoge werkdruk. “De kleine” - niet relevante informatie waar ook bezorgers geen boodschap aan hebben - moet u in die tijd aan een ander overlaten. Hier geen klachten over DHL dan wel Post.nl.

gerbera
door gerbera Dec 29, 2019 om 21:50
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als u denkt dat kassa dit moet gaan oplossen moet u even naar onder scrollen en op contact klikken. U kunt uw verhaal dan bij de redactie kwijt. Maar meerdere programma's hiermee vullen lijkt mij wat eentonig.

ne
door neodutchio Dec 29, 2019 om 22:52
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Zullen we dan ook meteen een uitzending maken over alle klachten van PostNL? Tja, voor u een geweldig bedrijf, voor duizenden andere weer niet. Als u niet weet hoe het systeem van bezorgen werkt, waarom wilt u dan DHL ergens op aanspreken? Daarbij bent u niet eens klant vn DHL maar enkel ontvanger. Niet te hoog van de toren blazen. Hoe hoger u gaat, hoe dieper u kan vallen.