Bezorger DHL komt niet aan de deur
Sinds november 2018 zijn de appartementen opgeleverd. Diverse buren hebben een online bestelling geplaatst wat geleverd wordt via DHL. Echter komt de bezorger van DHL niet aan de deur. Zowel bij de hoofdingang niet, als bij de eigen voordeur. Wel ontvangen wij allemaal een melding dat de bezorger ons heeft gemist.
Onlangs heb ik een behoorlijke tijd bij de hoofdingang gestaan, terwijl ik een pakketje verwachtte. Makkelijker kan niet en missen kan helemaal niet zou je denken? Ik kijk even op de app of er wat gewijzigd is aan de bezorgtijd en zie de melding "wij hebben u gemist". Het kan dus wel! Hoe is het mogelijk dat een bezorger ons allemaal mist, geen berichtje achterlaat en dus ook geen pakketjes heeft bezorgd? DHL blijft volhouden dat bezorger wel degelijk aan de deur is geweest en laat ons rustig uren wachten om vervolgens met een nikszeggende reactie te komen.
U moet klagen bij de verzender, die is verantwoordelijk voor uw bestelling. Anders eventueel bij een ophaalpunt laten bezorgen of bedrijven kiezen die niet met DHL werken? Of naar een stenen winkel gaan, dat is ook goed voor de economie ter plaatse...
Overigens werken die pakjesbezorger zich in de regel een slag in de rondte, hebben te weinig tijd voor de hoeveelheid bestellingen en werken voor een bijzonder laag salaris. En er wordt ook gebruik gemaakt van “onderaannemers”.
@slowmo, wat jammer dat u niet tevreden bent. Heb andere ervaringen met DHL, waar u natuurlijk niets aan hebt. Van de week nog een pakket ontvangen, niet met mijn naam maar wel met het adres. De dame in kwestie zegt: het klopt niet maar kan ik het bij u toch afleveren en briefje in de andere bus doen. Niet nodig, ik wist ervan. Kon haar geruststellen (ik ben inmiddels een verzamelpunt van pakketten): de besteller mocht mijn adres gebruiken omdat ze in Marokko zitten (inmiddels 3 pakken met schoolboeken); maar zo attent van de dame dat ze het opmerkte dat ik "niet meer studeer", haha. Zo ook PostNl: de Iraanse bezorger (wat heb ik vaak medelijden met al die grote pakketten) zegt: ben ik weer, mevrouw, is niet voor u maar... Doe het graag, u heeft gewoon pech gehad met de bezorger. Want ze zijn natuurlijk niet allemaal even plichtsgetrouw.
Na herhaalde slechte ervaringen met DHL bestellen wij inmiddels niets meer bij bedrijven die via DHL verzenden. Een telfoonhoesje werd door de brievenbus gepropt en werd zo dus gevouwen afgeleverd, Een jurk hetzelfde propwerk en gescheurd in de brievenbus, en ook de afleverdagen en tijd hebben altijd vertraging. Kort en goed, één bak ellende. Er zou vandaag wat komen, echter t en t zegt nu: nog niets verzonden. de verzender beloofd dan vandaag besteld, morgen in huis. Nee, geen DHL meer voor ons.
Dus omdat de afzender het pakket nog niet aangeboden heeft waardoor DHL het niet kan bezorgen is het de schuld van DHL? Wonderlijke redenatie.
@Neodutchio, het pakket is nu (16/8) nog steeds NIET verzonden ........ Wonderlijke redenatie ........... 3 werkdagen na bestelling.
@Kassagebruiker, de verzender heeft het pakket al aangemeld maar nog niet aangeboden aan DHL, daar kan DHL dus inderdaad niets aan doen.
Ja, klopt, Diumenge, maar de belofte was wel vandaag besteld morgen in huis en dat is dus ook niet gebeurd. De enige redelijke optie is een verzamel punt, maar dat was bij deze verzender ook niet mogelijk.
@Kassagebruiker, da's een belofte van de webwinkel neem ik aan, niet van DHL.
Kassagebruiker, is kan u ook beloven dat ik vandaag €10.000 naar u ga overschrijven. Als ik dat vervolgens niet doe is dat mijn schuld en niet die van de bank.
In uw geval heeft de verkoper iets beloofd en komt zijn belofte niet na. Je zou het dan zelfs op misleiding kunnen gooien. Hij doet immers een belofte dat hij het dezelfde dag zal gaan versturen en dat doet hij niet. Maar dat heeft niets met de transporteur te maken.
Je zou haast denken dat de nieuwe woonwijk niet geregistreerd is omdat niemand een pakket ontvangt, als alles verder digitaal gaat komt men daar niet zo gauw achter.
Digitaal krijg je bericht dat de bezorger jullie allemaal heeft gemist. En dan, komt hij weer langs of moeten jullie het pakket ophalen?
Ik denk ook dat niet bekend is waar het adres is van die nieuwe appartenmenten.
Staat de straat wel in de routeplanner?
Ik heb ook al veel problemen gehad met DHL. Als de bezorgers teveel pakjes hebben voor die dag (of er misschien geen zin in hebben?), handelen ze een deel van de pakjes digitaal af. De eerste keer dat ik zoiets meemaakte, gebeurde dat twee achtereenvolgende dagen met hetzelfde pakje. Van één pakje werd zelfs aangegeven dat het bezorgd was, maar het pakje was niet bij mij afgeleverd. Dat pakje lag overigens een week later wel in de brievenbus. Geen idee wat er precies gebeurd is. Tegenwoordig geef ik, zo snel als het kan, aan dat ik het pakje bij een depot van DHL ophaal, er zitten een paar bij mij in de buurt. Verder probeer ik ook DHL te vermijden, maar helaas lukt dat niet altijd, bijvoorbeeld als je iets koopt van een onderaannemer van bol.com.
Helaas kan je niet altijd op een verzamelpunt afhalen. Die keuze ontbreekt.
Ik zie soms de optie pas op de dag van bezorging.
Indien mogelijk zoveel mogelijk "Pak je gemak" of een gelijkwaardige service aanvinken bij je bestelling.
Dan wordt het tenminste op een punt afgeleverd waar je op een later tijdstip zelf kan afhalen.
(Ik weet, is niet altijd mogelijk maar toch)
Blijkbaar wilde SLOWMO even galspuwertje spelen want het is alweer aardig stil aan de overkant.
Slowmo zal wel aan het werk zijn.
Slowmo laat ons rustig uren wachten om vervolgens ...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer