Bezorging DHL
Iets besteld bij Wehkamp, bezorgd door DHL.
Er word gebeld, pakket ligt bij de deur, bezorger zit al in de auto (ik kon hem niet meer bereiken).
Een paar maanden geleden is dit ook gebeurd door DHL, echter nu waren we niet thuis, bij terugkomst dagen later zagen we het pakket liggen in een struik bij de deur ( ik heb toen niet gereageerd, stom van mij ).
Kan dit zo maar?
Ik wil niet dat dit nog een keer gebeurd.
Wie heeft zo iets ook mee gemaakt en wat kunnen we hier tegen doen?
gr Geert
Klacht indienen bij DHL en bij de verkoper. Is bij DHL helaas wel vaker het geval. Woon zelf in een flat en een vorige DHL bezorger liet pakketjes voor de hele wijk achter in de cebtrale hal van de flat. Nieuwe bezorger doet het stuk netter. Zelf de pakketjes afgeleverd en iedereen daarbij gevraagd een klacht in te dienen. Daarna was er opeens een nieuwe bezorger die een stuk zorgvuldiger werkte.
Tijdstip bezorging is ruim van tevoren bekend. Misschien naar een service punt laten bezorgen dan kunt u zelf het tijdstip bepalen om het op te halen. U dit dus gewoon kunnen voorkomen.
PostNL werkt hier ook zo. Belt aan zet het pakje voor de deur geeft nog even een klop op de deur en loopt al vast naar de auto. Als je open doet, groet hij even en rijdt hij weg. Prima regeling.
Hoe wil je dan dat een postbezorger 1,5 m afstand houdt? Ze hebben extra veel pakjes te bezorgen en kunnen niet minuten voor de deur staan wachten totdat er eindelijk iemand de deur open doet. En DHL geeft een bezorgtijd aan van 1 uur waarbinnen ze komen.
Kun je dan niet even kijken of de bezorger al in aantocht is en dan snel de deur open doen? Of even de buren vragen om het pakje aan te nemen als je in dat uur toch even dringend een boodschap moet doen?
Bovendien hebben we een lockdown. Iedereen wordt gevraagd zoveel mogelijk thuis te blijven.
Waarom besteld u iets online en laat het thuis bezorgen als er niemand thuis is om de bestelling aan te nemen? Vreemd genoeg gebeurd dat nooit bij thuisbezorgd, waarom dan wel bij andere webwinkels?
Vanwege corona gaat een bezorger niet voor uw deur staan te wachten. Het pakket wordt voor de deur gezet en mag u zelf binnen zetten.
Als je de vraag goed leest, dan lees je dat TS gewoon thuis was.
"...echter nu waren we niet thuis, bij terugkomst dagen later..." Daarin lees ik toch echt dat ze dagenlang niet thuis waren.
Beetje raar opgeschreven inderdaad, maar ze duiden daar op de vorige keer. "...echter toen waren we niet thuis..." had beter geweest.
Dus deze keer waren ze wel thuis, maar de vorige keer niet.
De meeste berichten hoe laat het pakket vandaag komt, en een bevestinging van bezorgd als je 06 achter liet of via mail box.
Je buren die thuis zijn even vragen kan ook, briefje en bij buren koste meer tijd en gezien de werkdruk in de laatste 6 maanden komt dit voor de deur en hard weglopen steeds vaker voor bij alle, ook Post NL en DPD en nog enkele kleinere...
Helaas bied niet elke webshop gelijk naar afhaal punt aan en ook daarvan zijn soms een aantal gesloten wat weer verder weg ophalen of retour firma gestuurde opleverde....
Mijn Kapper zit dicht dus het afhaalpunt nu daar ook... alleen zaterdag van 10.00 tot 12.00 uur afhalen, retouren worden door hem geweigerd...
Niet meer online bestellen of gelijk naar afhaalpunt en hopen dat die nog open is op jou tijden.
Geachte Geert,
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag zoiets meegemaakt bij DHL.
Het pakje zou bezorgd worden tussen 17.30 en 20.45.
Precies om 20.45 stopt er een witte bestelwagen zonder logo's voor de deur en het pakje werd in de brievenbus gefrommeld.....
Dus netjes bezorgd in het vermoedelijke tijdslot. Maareuh, u hebt toch niet stiekem iets online gekocht he, wat dat kon u toch niet? Of waren het de onderbroeken die gewoon door de brievenbus konden?
@Neodutchio,
Het waren mijn bretels uit China.
Gelukkig heb ik nog een voorraadje onderbroeken.....
Dus u kunt wel bij Ali kopen, maar een paar spijkerbroeken lukt niet? Dan gaat u zielige verhaaltjes ophangen?
+10 Sprietje
En wat is nu precies uw klacht? Dat er op tijd bezorgd werd? Of dat de bretels, die door de brievenbus passen, door de brievenbus kwam? Of is het even klagen om te klagen?
@Neodutchio,
Mag een bezorgdienst als DHL, een pakket in de brievenbus doen?
Het is immers geen brief of envelop.
Een zak van Ali een pakket noemen gaat wel erg ver. En met welke reden vind u dat ze dat niet in de brievenbus mogen doen? Het zou mij aan mijn derriere oxideren hoe dat mijn bestelling binnen komt, als ik het maar krijg.
@Neodutchio,
U schetst het huidige probleem met de bezorgdiensten /pakketbezorgers:
Door de talloze pakketten worden deze steeds slechter bezorgd en ontstaan klachten.
Je zou maar een dure smartphone hebben besteld, die half uit de brievenbus hangt door DHL......
Het wordt tijd, dat de "ouderwetse" postkantoren weer in ere worden hersteld.
Die ouderwetse postkantoren bezorgden geen pakjes hoor. Daarbij zaten die ouderwetse postkantoren alleen in een paar grote steden, geen optie dus.
Een dure smartphone past niet eens door de brievenbus. En als u die bij een normale winkel besteld, dan zijn er gewoon richtlijnen hoe ze die moeten bezorgen.
U legt weer verbanden die er niet zijn en zoekt uitvluchten om te kunnen klagen. Minder dan 1% gaat fout bij bezorgingen, daar ga je niet het hele stelsel voor om gooien.
Meestal worden pakjes die bezorgd kunnen worden in de brivenbus daar ook daadwerkelijk ingedaan. Zeker doordat Ali geen bezorg instructie meegeeft.
Als u niet meer wilt dat dit gebeurt, kunt u het beste niet meer bestellen bij webshops die met DHL werken. Klacht indienen kan ook, maar levert meestal niets op. Zeker in deze tijd hebben ze iedere bezorger nodig, hoe slordig hij ook zijn werk doet.
Het probleem is dat het bezorgen weinig oplevert en er geen tijd is om service te bieden wat klanten nodig hebben. Meer betalen voor het bezorgen zou het oplossen? Alleen klanten gaan voor gratis bezorgen en dan krijg en hou je dit?
De oplossing is simpel: met z'n allen gewoon een normaal bedrag voor bezorging willen betalen. Nu moet het allemaal gratis (of maximaal een paar euro) en dan krijg je dit soort situaties. Als we een tientje per pakket willen betalen kan een bezorger een gewoon loon krijgen en hoeft hij/zij ook geen achterlijke capriolen uit te halen om het werk op tijd gedaan te krijgen. Als bezorgers bij iedere deur blijven wachten kunnen ze tot 12 uur 's nachts doorwerken voordat alles bezorgd is. Filmtip over dit onderwerp: "Sorry, we missed you."
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer