geertbeulen
door geertbeulen Jan 17, 2021 om 15:31
Winkels & webshops

Bezorging DHL

Iets besteld bij Wehkamp, bezorgd door DHL.
Er word gebeld, pakket ligt bij de deur, bezorger zit al in de auto (ik kon hem niet meer bereiken).
Een paar maanden geleden is dit ook gebeurd door DHL, echter nu waren we niet thuis, bij terugkomst dagen later zagen we het pakket liggen in een struik bij de deur ( ik heb toen niet gereageerd, stom van mij ).
Kan dit zo maar?

Ik wil niet dat dit nog een keer gebeurd.
Wie heeft zo iets ook mee gemaakt en wat kunnen we hier tegen doen?
gr Geert

3078 12 Rapporteer

sw
door swat1500 - Jan 17, 2021 om 15:34
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Klacht indienen bij DHL en bij de verkoper. Is bij DHL helaas wel vaker het geval. Woon zelf in een flat en een vorige DHL bezorger liet pakketjes voor de hele wijk achter in de cebtrale hal van de flat. Nieuwe bezorger doet het stuk netter. Zelf de pakketjes afgeleverd en iedereen daarbij gevraagd een klacht in te dienen. Daarna was er opeens een nieuwe bezorger die een stuk zorgvuldiger werkte.

va
door vanlotjegetikt - Jan 17, 2021 om 15:37
809 Antwoorden / Vragen

Tijdstip bezorging  is ruim van tevoren bekend. Misschien naar een service punt laten bezorgen dan kunt u zelf het tijdstip bepalen om het op te halen. U dit dus gewoon kunnen voorkomen.

panter22
door panter22 - Jan 17, 2021 om 15:57
6599 Antwoorden / Vragen

PostNL werkt hier ook zo. Belt aan zet het pakje voor de deur geeft nog even een klop op de deur en loopt al vast naar de auto. Als je open doet, groet hij even en rijdt hij weg. Prima regeling.
Hoe wil je dan dat een postbezorger 1,5 m afstand houdt? Ze hebben extra veel pakjes te bezorgen en kunnen niet minuten voor de deur staan wachten totdat er eindelijk iemand de deur open doet. En DHL geeft een bezorgtijd aan van 1 uur waarbinnen ze komen.
Kun je dan niet even kijken of de bezorger al in aantocht is en dan snel de deur open doen? Of even de buren vragen om het pakje aan te nemen als je in dat uur toch even dringend een boodschap moet doen?
Bovendien hebben we een lockdown. Iedereen wordt gevraagd zoveel mogelijk thuis te blijven.

ne
door neodutchio - Jan 17, 2021 om 16:33
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom besteld u iets online en laat het thuis bezorgen als er niemand thuis is om de bestelling aan te nemen? Vreemd genoeg gebeurd dat nooit bij thuisbezorgd, waarom dan wel bij andere webwinkels?

Vanwege corona gaat een bezorger niet voor uw deur staan te wachten. Het pakket wordt voor de deur gezet en mag u zelf binnen zetten.

diumenge
door diumenge Jan 17, 2021 om 16:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je de vraag goed leest, dan lees je dat TS gewoon thuis was.

ne
door neodutchio Jan 17, 2021 om 19:42
5129 Antwoorden / 12 Vragen

"...echter nu waren we niet thuis, bij terugkomst dagen later..." Daarin lees ik toch echt dat ze dagenlang niet thuis waren.

diumenge
door diumenge Jan 17, 2021 om 19:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beetje raar opgeschreven inderdaad, maar ze duiden daar op de vorige keer. "...echter toen waren we niet thuis..." had beter geweest.

Dus deze keer waren ze wel thuis, maar de vorige keer niet.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2021 om 16:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet meer bij Wehkamp bestellen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 17, 2021 om 17:44
1389 Antwoorden / 10 Vragen

De meeste berichten  hoe laat het pakket vandaag komt, en een bevestinging van bezorgd als je 06 achter liet of  via mail box.

Je buren die thuis zijn even vragen kan ook,  briefje en bij buren koste meer tijd en gezien de werkdruk  in de  laatste 6 maanden komt dit voor de deur en hard weglopen steeds vaker voor bij alle,   ook Post NL en  DPD en  nog enkele kleinere...

Helaas bied niet elke webshop  gelijk naar afhaal punt aan en ook daarvan zijn  soms een aantal gesloten wat weer verder weg ophalen of retour  firma gestuurde opleverde....

Mijn Kapper zit dicht dus  het afhaalpunt nu daar ook...  alleen zaterdag van   10.00 tot 12.00 uur afhalen,  retouren worden door hem geweigerd...

Niet meer online bestellen of gelijk naar afhaalpunt en hopen dat die nog open is op jou tijden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 17, 2021 om 18:31
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Geert,

Ik heb toevallig afgelopen vrijdag zoiets meegemaakt bij DHL.

Het pakje zou bezorgd worden tussen 17.30 en 20.45.

Precies om 20.45 stopt er een witte bestelwagen zonder logo's voor de deur en het pakje werd in de brievenbus gefrommeld.....

ne
door neodutchio Jan 17, 2021 om 19:43
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dus netjes bezorgd in het vermoedelijke tijdslot. Maareuh, u hebt toch niet stiekem iets online gekocht he, wat dat kon u toch niet? Of waren het de onderbroeken die gewoon door de brievenbus konden?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 17, 2021 om 19:46
1747 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Het waren mijn bretels uit China.

Gelukkig heb ik nog een voorraadje onderbroeken.....

Donuts
door Donuts Jan 17, 2021 om 20:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dus u kunt wel bij Ali kopen,  maar een paar spijkerbroeken lukt niet? Dan gaat u zielige verhaaltjes ophangen?

diumenge
door diumenge Jan 17, 2021 om 20:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

+10 Sprietje

ne
door neodutchio Jan 17, 2021 om 21:03
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En wat is nu precies uw klacht? Dat er op tijd bezorgd werd? Of dat de bretels, die door de brievenbus passen, door de brievenbus kwam? Of is het even klagen om te klagen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 17, 2021 om 22:28
1747 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Mag een bezorgdienst als DHL, een pakket in de brievenbus doen?

Het is immers geen brief of envelop.

ne
door neodutchio Jan 17, 2021 om 23:22
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Een zak van Ali een pakket noemen gaat wel erg ver. En met welke reden vind u dat ze dat niet in de brievenbus mogen doen? Het zou mij aan mijn derriere oxideren hoe dat mijn bestelling binnen komt, als ik het maar krijg.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 17, 2021 om 23:56
1747 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

U schetst het huidige probleem met de bezorgdiensten /pakketbezorgers:

Door de talloze pakketten worden deze steeds slechter bezorgd en ontstaan klachten.

Je zou maar een dure smartphone hebben besteld, die half uit de brievenbus hangt door DHL......

Het wordt tijd, dat de "ouderwetse" postkantoren weer in ere worden hersteld.

ne
door neodutchio Jan 18, 2021 om 08:16
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Die ouderwetse postkantoren bezorgden geen pakjes hoor. Daarbij zaten die ouderwetse postkantoren alleen in een paar grote steden, geen optie dus.
Een dure smartphone past niet eens door de brievenbus. En als u die bij een normale winkel besteld, dan zijn er gewoon richtlijnen hoe ze die moeten bezorgen.
U legt weer verbanden die er niet zijn en zoekt uitvluchten om te kunnen klagen. Minder dan 1% gaat fout bij bezorgingen, daar ga je niet het hele stelsel voor om gooien.

pino123
door pino123 Jan 18, 2021 om 10:17
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Meestal worden pakjes die bezorgd kunnen worden in de brivenbus daar ook daadwerkelijk ingedaan. Zeker doordat Ali geen bezorg instructie meegeeft.

Donuts
door Donuts - Jan 17, 2021 om 18:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als u niet meer wilt dat dit gebeurt, kunt u het beste niet meer bestellen bij webshops die met DHL werken. Klacht indienen kan ook, maar levert meestal niets op. Zeker in deze tijd hebben ze iedere bezorger nodig, hoe slordig hij ook zijn werk doet.

Re
door Reinier182 - Jan 17, 2021 om 19:33
151 Antwoorden / Vragen

Het probleem is dat het bezorgen weinig oplevert en er geen tijd is om service te bieden wat klanten nodig hebben. Meer betalen voor het bezorgen zou het oplossen? Alleen klanten gaan voor gratis bezorgen en dan krijg en hou je dit?

rj
door rjw - Jan 17, 2021 om 21:16
3237 Antwoorden / 5 Vragen

De oplossing is simpel: met z'n allen gewoon een normaal bedrag voor bezorging willen betalen. Nu moet het allemaal gratis (of maximaal een paar euro) en dan krijg je dit soort situaties. Als we een tientje per pakket willen betalen kan een bezorger een gewoon loon krijgen en hoeft hij/zij ook geen achterlijke capriolen uit te halen om het werk op tijd gedaan te krijgen. Als bezorgers bij iedere deur blijven wachten kunnen ze tot 12 uur 's nachts doorwerken voordat alles bezorgd is. Filmtip over dit onderwerp: "Sorry, we missed you."

mi
door miennaamishaaz - Jan 17, 2021 om 21:40
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dit hangt echter specifiek af in welke Regio je woont.

Hopelijk is het pakket niet beschadigd, omdat u anders DHL verantwoordelijk moet gaan stellen voor de schade.

Had dit 1 of 2 keer gehad, {aliexpress pakketjes} werden doodleuk door de Postnl bezorger over de schutting gegooid.
{waren niet beschadigd.}

ne
door neodutchio Jan 17, 2021 om 22:17
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Helaas, bij beschadiging moet de verkoper aangesproken worden en die verantwoordelijk houden. Want die is deze met wie je een overeenkomst hebt en die moet er voor zorgen dat de bestellen schadevrij bij je aankomt. De ontvanger heeft niets met de transporteur te maken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2021 om 10:04
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is vaker gebeurt en ook zelfs regelmatig in consumentenrubrieken aan de orde geweest. Een (on) aardig voorbeeld is bijv. de situatie waarbij een besteller bij afweziheid een pakket in een kliko had geplaatst die vervolgens door de reinigingsdienst bleek te zijn geleegd. U had meteen een klacht moeten indienen en normaliter wordt er dan ook iopgetreden tegen de bezorger, soms met ontslag.

Ergo, zou het u weer overkomen, meteen een klacht indienen. Ik wijs u ook op de optie om zelf een een DHL afhaalpunt te kiezen en dan gebeurt dit niet (zij het dat ik zelf wel een ervaring had dat iemand anders het pakket had meegekregen hetgeen wel door DHL is opgelost)