He
door Heidi76! Jul 24, 2019 om 10:02
Winkels & webshops

Bezorging door PostNL

Hoe staat het met de rechten en plichten van PostNL.

Het enige wat je krijgt zijn excuses als de bezorging fout gaat of niet bezorgd wordt. Als consument en kleine ondernemer wordt je hier de dupe van, want geld krijg je niet terug.
De klantenservice is slecht te bereiken, via twitter bemoeien diverse medewerkers zich met je klacht, of je hoort helemaal niets.
Mogen ze ook zomaar pakketten achter zetten? Komen wel in de tuin om pakketten weg te zetten, is schending van de privacy lijkt me.
Pakket wordt in papiercontainer gelegd, die op straat gezet wordt om geleegd te worden en het briefje pas later op de dag uit de brievenbus wordt gehaald, weg pakket. Geld nooti teruggezien ondanks actie van de webshop. Was geen fout volgens PostNL maar een ondoordachte actie. Bezorger heeft een reprimande gekregen.
Pakket via de brievenbus komt niet aan, vreemd want het is met de bezorger meegegaan, krijg je te horen als je contact op neemt. Webwinkel heeft contact gehad, en ze kunnen er niets aan doen omdat het een brievenbus pakket is, ze heeft de kosten op zich genomen en een nieuwe bestelling gestuurd, die hopelijk wel aankomt, zij leidt dus verlies en is vaker gebeurt. Het lijkt mij niet de normale gang van zaken zoals het gaat  bij PostNL

3090 9 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jul 24, 2019 om 10:10
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Er zit een verschil tussen verzender en ontvanger. Als ontvanger heb je geen rechten aangezien je geen overeenkomst hebt met PostNL.
De webwinkelier is verantwoordelijk voor de levering totdat u het in handen heeft. Het is dus ook het risico van hun als het pakket niet aankomt. De webwinkelier kan verschillende vormen van verzenden aanbieden. Zo goedkoop mogelijk met brievenbuspost, tot aangetekend en verzekerd pakje.

In Nederland hebben we de postwet, daar staat alles netjes in beschreven. Waar niet voor getekend wordt kan niet gecontroleerd worden voor levering. Wat niet verzekerd is kan ook ook niet terug betaald worden. Het is dus niet de schuld van PostNL, maar van de verkoper die te goedkoop wil werken.

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2019 om 10:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier totaal geen klagen over de post. En juist als er een pakje bezorgd wordt als er niemand thuis is, hangen we een briefje op met het verzoek het pakje in de papiercontainer te doen.

Het lijkt wel een nieuwe sport, dat voortdurende geklaag over de bezorging.

Ga dan naar de winkel en koop het daar.

Magnum007
door Magnum007 - Jul 24, 2019 om 11:43
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Heidi,

Dat het steeds slechter gaat met Post NL wordt steeds meer duidelijk:

Als dieptepunt bij mij : een aangetekende stuk gefrommeld in mijn brievenbus....
Ik heb dit uiteraard gemeld aan de afzender....

Zolang de overheid niet ingrijpt,houdt je dit soort toestanden....
Misschien krijg ik vandaag de post door mijn open raam met die hitte.....

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2019 om 11:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt tijdens de hitte beter het raam sluiten.

ne
door neodutchio Jul 24, 2019 om 11:55
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Dus als een medewerker een fout maakt moet de overheid ingrijpen? Het is maar te hopen dat u nooit een fout maakt op uw werk.
En waarom zou het steeds slechter gaan met PostNL?

Hier is overigens voor de eerste keer in 4 jaar een foutje gemaakt door de vakantiekracht van PostNL. Hij stond bij het verkeerde huis. Gelukkig de bus zien rijden, dus de chauffeur even gewezen op de situatie. Kon hij ook niets aan doen, in onze straat hebben wij 3 keer huisnummer 11 en heel veel mensen staan bij het verkeerde huis.

Magnum007
door Magnum007 Jul 24, 2019 om 12:04
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Wordt jij soms gesponsord door Post NL?
Jij beschermt ze altijd.....

Ik vind het ernstig ,dat een “postbode” een aangetekend stuk in de brievenbus frommelt....

Post NL neemt gewoon te veel hooi op zijn vork.

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2019 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ga ook aan de post vragen of ik gesponsord kan worden.:-))

ne
door neodutchio Jul 24, 2019 om 13:15
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Dat is gemeen, de rest krijgt betaald door PostNL, ik krijg alleen een sponsoring.

Maar goed, ik neem het niet op voor PostNL, ik vraag u enkel waar uw gedachtekronkel vandaan komt. Dat er 1 keer iets fout gaat bij u hoeft u niet meerdere malen te vertellen en is ook geen reden om aan te nemen dat het steeds slechter gaat met een bedrijf.

tenormin
door tenormin Jul 24, 2019 om 15:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Bij het andere panellid gaat het ook nooit fout, hoor. Bij mij weleens maar niet de moeite van vermelden waard. Word door PostNl gewoon opgelost. Tot nu toe dan. Maandag, Disndag en vandaag verwacht ik weer pakjes: de eerste 2 dagen is al keurig geleverd. De arme man (zag ik op track&trace) kwam pas om 21.45u. Vandaag eenzelfde tijd. Misschien door de warmte vroeg beginnen, siesta en dan weer op pad? Wat een baan.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 24, 2019 om 16:17
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@Magnum007: zoals terecht gemeld is de verzender verantwoordelijk voor het wel of niet gelevertd krijgen van het verzondene door de bedoelde ontvanger. Het is dan uitsluitend aan de verzender om verhaal te doen bij degene die voor de verzending is ingeschakeld zoals bij Ts Post NL.
Uw opmerking richting @NEODUTCHIO is volstrekt 'onder de gordel' en gebaseerd op uw onkunde van wet- en regelgeving in deze. Uw opmerking vraagt om een rapportering.

Magnum007
door Magnum007 Jul 24, 2019 om 23:31
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Heremiet,

Ik vind het in de brievenbus stoppen van een aangetekend stuk een ernstige zaak.

Het is geen “gedachtekronkel” zoals Neodutchio dit omschrijft.

Dat jij mijn opmerking “onder de gordel” vindt,is subjectief.

De klachten over Post NL zijn echter talrijk omdat het een geprivatiseerd bedrijf is.

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2019 om 00:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Klachten omdat het een geprivatiseerd bedrijf is?

Het barst hier van de klachten over van alles en nog wat en over elk bedrijf.

En hoe komt dat? Omdat de Nederlanders een compleet verwend volkje geworden zijn, en alleen maar kunnen klagen en zeuren.

Het is niet goed, of het deugt niet. Overwegend stelletje jammerkatten.

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2019 om 11:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het lijkt mij niet de normale gang van zaken zoals het gaat  bij PostNL
Het is uiteraard ontzettend vervelend als een pakketje niet aankomt.
Zoals al aangegeven: dit is een zaak voor de afzender.
Maar dat kun je natuurlijk ook zelf wel eens zijn.
De keren dat ik hiermee te maken heb gehad viel het mij tegen dat er inderdaad weinig/geen actie ondernomen is om pakje terug te vinden.
Maar om reëel te blijven: van al die keren dat het wél goed gaat hoor je natuurlijk niets. En gelukkig is dat nog steeds het grootste gedeelte. 100% zou moeten, maar dat lukt natuurlijk nooit. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.

He
door Heidi76! Jul 24, 2019 om 14:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt, gelukkig. Maar vier keer fout gegaan in een aantal weken is best veel in mijn ogen.

aurora1
door aurora1 Jul 24, 2019 om 16:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dat zo, 4x? Misschien vakantiekrachten?
Maar hoe het ook zij, het is natuurlijk niet aan u om in de voeten van de afzender te treden. Als u een fout maakt, dan gaat toch ook niet een ander bedrijf, een buur, kennis of wie dan ook u terecht wijzen?

ne
door neodutchio Jul 24, 2019 om 16:51
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik de tijdelijke invaller ook niet aangesproken had zou elk komende pakje verkeerd gaan. Is het dan 1 fout dat deze chauffeur mijn adres niet goed kan vinden, of zouden dat 4 fouten zijn in 4 keer?
Het ligt er dus even aan wat er fout gaat.

me
door mein33 - Jul 24, 2019 om 11:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Negen van de tien bestellingen worden de dag na bestelling bezorgd !
Omdat ik dat weet (want daar hou ik rekening mee) ben ik dan gewoon thuis als het pakje in de aankondiging is.
Als de bezorgtijd even niet uit komt dan pas ik de datum en/of tijd, heel eenvoudig, aan "of" vraag middels een briefje bij de bel aan de bezorger het naast het huis onder de overkapping te zetten en of hij het briefje weg wil halen, dat kan hier nog !

marita5
door marita5 - Jul 24, 2019 om 12:27
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Heidi76 ,

 Webwinkel heeft contact gehad, en ze kunnen er niets aan doen omdat het een brievenbus pakket is,

Onzin , de verzender ( webwinkel ) is verantwoordelijk , lees hier , klik op de rode reges .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-brief-of-pakket-is-kwijtgeraakt-in-de-post-wat-nu/

Voorbeeldbrieven ,

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/poststuk-kwijtgeraakt-klaag-als-verzender/

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/poststuk-kwijtgeraakt-klaag-als-ontvanger/

He
door Heidi76! Jul 24, 2019 om 13:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hier bedoel ik niet mee dat de webwinkel niets gedaan heeft, zij heeft contact gehad en wordt door postnl afgewimpeld. Zij heeft opnieuw de bestelling verzonden. Geen  klachten op dat gebied

marita5
door marita5 Jul 24, 2019 om 14:03
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Als de webwinkel door post.nl wordt afgewimpeld , is dit het probleem van de webwinkel en niet van een consument . Dat de webwinkel opnieuw de bestelling heeft verzonden is ook hun taak .

aurora1
door aurora1 - Jul 24, 2019 om 13:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dit forum is geen klachtendienst en behandelt geen klachten.
Hier nooit problemen met de postbezorging. Niet van PostNL en niet van andere bezorgdiensten. Uiterst vriendelijke mensen die zich in de regel een slag in de rondte werken in weer of geen weer. In het passeren op straat groet vrijwel iedereen de bezorgers/postbodes.
U kunt er ook voor zorgen dat u thuis bent of dat iemand het voor u in ontvangst neemt. Of u laat bezorgen bij een afhaalpunt, dat is ook gemakkelijk.
Als u vindt veel problemen te hebben met bezorgdiensten kunt u maar beter gewoon in de winkel kopen, ook prettiger voor de middenstand en hun bestaanbaarheid.
Hoe weet u van die webwinkel dat het vaker voorkomt? Bent u zelf die webwinkel die klaagt? Dan bent u hier verkeerd en kunt u terecht bij higher level, het forum voor ondernemers, kunt u daar klagen.

dokun
door dokun Jul 24, 2019 om 14:34
152 Antwoorden / 0 Vragen

Worden hier geen klachten behandeld? Dat is compleet nieuw voor mij. Waar kan ik deze informatie vinden.?

Er zijn  nu eenmaal mensen die online bestellen, dat is hun goed recht. Als het dan niet goed gaat met de bezorger is dit forum natuurlijk een goede plaats om je klacht te vermelden en tergelijkertijd behulpzame reacties te krijgen van mensen die ook van dit forum gebruik maken...

aurora1
door aurora1 Jul 24, 2019 om 15:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ha, daar hebben we @dokun weer die zelden tot nooit reageert op een TS maar altijd commentaar op reageerders heeft. Zeer zinvol dus.

He
door Heidi76! - Jul 24, 2019 om 14:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap dat waar mensen werken er fouten worden gemaakt.
Waar het mij omgaat is dat er schending van privacy plaats vindt door zonder toestemming achter te komen. En dat de klacht die je indient niet serieus genomen lijkt te worden.
 Uiteraard bestel ik via internet en laat ik het bezorgen bij een ophaal punt of zorg ik dat ik thuis ben.
Maar ook dat loopt dus weleens fout.

Als ik tijd had om naar de winkel te gaan, dan zou ik dat zeker doen. En zoveel wordt er door mij nu ook niet besteld, des te vervelender dat het fout loopt.

marita5
door marita5 Jul 24, 2019 om 14:17
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@heidi76! , En dat de klacht die je indient niet serieus genomen lijkt te worden. Bent u de eigenaar (es ) van deze webwinkel ? Zo niet dan vraag ik me af waarom u zich daar druk over maakt . Een consument staat er volledig buiten .

He
door Heidi76! Jul 24, 2019 om 14:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben niet de eigenaresse van de webwinkel. Maar als ik een klacht krijg over mijn eigen werk neem ik die ook serieus, en behandel deze netjes af. Van de eigenaresse weet ik dat het vaker fout loopt.

ne
door neodutchio Jul 24, 2019 om 15:06
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Heidi, u bent geen partij voor PostNL. U bent ontvanger. Heel makkelijk gezegd, als de postbode een fout maakt, dan is dat de schuld van de verkopende partij. Die beloofd u namelijk iets en komt dat niet na. Dat is dus de enige plek waar u kan klagen. Dat de verkopende partij een derde in de arm genomen heeft om zijn belofte na te komen is zijn probleem, niet de uwe.

Als u een fout maakt op uw werk zal u dat van uw leidinggevende of opdrachtgever te horen krijgen. Bij PostNL is dat niet anders.

aurora1
door aurora1 Jul 24, 2019 om 16:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar @heidi, het is toch niet uw zaak en taak om mensen terecht te wijzen, standjes te geven als u niet de opdrachtgever bent? U wordt toch ook niet door derden ipv uw meerdere aangesproken op de fouten die u zelf maakt?
Het “geen tijd” is natuurlijk heel betrekkelijk. Vroeger lukte mensen ook om boodschappen te doen met sluiting na 18.00 uur en alleen zaterdags tot 17.00 uur geopend? En dat zelfs zonder die gesubsidieerde kinderopvang zoals die inmiddels al jaren is.

audb
door audb - Jul 24, 2019 om 14:18
1668 Antwoorden / 5 Vragen
tijger1
door tijger1 Jul 25, 2019 om 00:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij kost dat ding € 109,00, en ik zou niet weten waarom de opstalverzekering diefstal uit dat ding zou dekken.

Opstalverzekering dekt geen roerende zaken.