LucHoffmann
door LucHoffmann May 27, 2019 om 11:38
Winkels & webshops

Bezorgkosten Albert Heijn Bezorgservice

Albert Heijn biedt al een tijdje bezorging van boodschappen aan. De bezorging is natuurlijk niet gratis, maar vaste klanten kunnen een bezorgbundel aanschaffen voor een bepaalde periode om de kosten per bezorging te verlagen.

Een leuke deal voor de vaste klant, alleen is het belachelijk dat elke week nu een kortingscode voor gratis bezorging op social media wordt verspreid.
Zo ben je vaste klanten toch aan het bedriegen, en de vraag mag dit überhaupt? Een bepaalde service in abbonements vorm aanbieden en deze uiteindelijk gratis aan het publiek aanbieden, nadat mensen een dergelijk abbonement aanschaffen, mag dit?

3921 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 27, 2019 om 11:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mag dat. Zeg uw abonnement op, en maak in het vervolg gebruik van de aanbieding. Als die er dan nog is natuurlijk.

tenormin
door tenormin - May 27, 2019 om 12:00
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Op Picnic na, die bezorgt gratis, zijn er altijd bezorgkosten. Echter, net als bijna iedere supermarkt: er zijn elke week wel aanbiedingen waarbij er een code is voor gratis bestellen. Daar maak ik gretig gebruik van, bij de PLUS. De bezorgbundel dan maar 'op gebruiken' en daarna naar artikelen zoeken met "gratis bezorgen". Let vooral op lang te bewaren dingen, wasmiddelen enz. Die leveren de "gratis" bezorging meestal.

panter22
door panter22 - May 27, 2019 om 12:03
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een onzin, dat vaste klanten bedrogen worden. Als je je te kort gedaan voelt, ga dan de boodschappen zelf ophalen bij AH. Kost niets. Zeker als je gaat lopen.
Het is gewoon reklame in de hoop dat er een abonnement uit voortvloeit.

sjjoppy
door sjjoppy - May 27, 2019 om 12:34
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Een bezorgbundel zal ik niet aanschaffen, al was het alleen maar om de geldigheidsduur niet in de gaten hoeven te houden.
De kratten van AH kunnen alleen op bepaalde plaatsen ingeleverd worden, dat is ook een vorm van klantenbinding.
Als ik een gemakzuchtige bui heb wordt Picnic ingeschakeld.

Een bepaalde service in abonnementsvorm aanbieden en deze uiteindelijk gratis aan het publiek aanbieden nadat mensen een dergelijk abonnement aanschaffen mag.

edrick3
door edrick3 - May 27, 2019 om 12:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

mag dit?
Ja, dat mag.

pe
door pebk - May 27, 2019 om 13:02
581 Antwoorden / 0 Vragen

We vinden het wel makkelijk, om al een maand van te voren elke week te bestellen en op en vast tijdstip deze boodschappen bezorgd te krijgen. We kozen eerder ook de momenten uit op basis van de aanbiedingen voor gratis bezorging. Dit is vele malen makkelijken. Ik zie het niet als bedriegerij. Je kunt zelf een abonnement nemen of niet.

va
door vanlotjegetikt - May 27, 2019 om 13:03
809 Antwoorden / Vragen

Iets met commercieel zijn.  Ja, dit mag. Heb overigens een heel andere ingang bij dit soort zaken.
Ga gewoon zelf je boodschappen halen. Zo zorg je ervoor dat er mensen zich niet bijna doodrijden voor een hongerloontje.

tenormin
door tenormin May 27, 2019 om 13:30
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@vanlotjegetikt, Zou ik ook nog steeds het liefst doen, maar ja, dat gaat niet meer. Dus niet te snel oordelen.

ne
door neodutchio - May 27, 2019 om 13:06
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Bij de Gele Super zie ik het ook vaak voorbij komen. Echter enkel bij producten die ik niet gebruik, of veel te duur zijn. Waarom zou ik 4 blikjes energy drankjes mee bestellen die duurder zijn dan de bezorgkosten en ik uiteindelijk weggooi omdat ik ze niet drink. Of zou ik ineens een ander, en vooral ook duurder, wasmiddel gaan gebruiken.

Natuurlijk kan en mag een super wel eens gaan stunten met gratis bezorgen, maar hier zitten altijd haken en ogen aan. Of de eerste keer is gratis, of op onlogische bezorgmomenten, of bij aanschaf van bepaalde producten. Als het zo makkelijk kon zijn dat elke bezorging gratis zou zijn zou de bezorging snel gaan stoppen denk ik.

tenormin
door tenormin May 27, 2019 om 13:36
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@neodutchio, klopt. "Vroeger" (rot woord), eind jaren 90 was er Max. Met als slogan: "te laat gekomen, dan
ƒ25,00 minder op de boodschappen betalen". Logisch dat iedereen in het spitsuur ging bestellen, kwamen ze zeker te laat. Later, met de € kreeg je er 5 af, en toen was het sprookje over en uit.

dokun
door dokun May 27, 2019 om 14:08
152 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een gratis bezorgcode van AH gebruikt is dat zonder enige verplichting, en het is ook niet voor (zoals u dat noemt) onlogische bezorgmomenten. De gratis bezorgcodes zijn gewoon geldig voor ALLE mogelijke bezorgtijden. [Red: niet inhoudelijke, beledigende deel reactie weggehaald]

panter22
door panter22 May 27, 2019 om 20:18
6599 Antwoorden / Vragen

Van de website van ah:
https://www.ah.nl/probeergratis

ne
door neodutchio May 27, 2019 om 20:33
5148 Antwoorden / 12 Vragen

@Dokun, als AH zou gaan strooien met gratis bezorgen, dan zou niemand meer hoeven te betalen. En als niemand meer gaat betalen moeten ze er mee stoppen. Zoveel marge zitten er niet op boodschappen en als er van dat beetje marge ook nog een bus betaald moet worden zal knap lastig worden.

Gratis bezorgen bij aankoop van producten
30 dagen gratis uitproberen
Allerlei voorwaarden aan gratis bezorgen

Als u bezorgcode's hebt waar totaal geen verplichtingen aan vast zitten, dan is het niet via AH te krijgen. Zeker de laatste link, enkel op 31 mei 2019 geldig. Op dinsdag, woensdag en donderdag enkel geldig boven de €50,- en op andere dagen bij minimaal €70,-. Dat zijn behoorlijk wat verplichtingen in mijn ogen.

panter22
door panter22 May 28, 2019 om 08:57
6599 Antwoorden / Vragen

@Neodutchio, je hebt het inderdaad niet helemaal begrepen.
Wil je door AH je boodschappen laten bezorgen, dan moet je voor minimaal €70 bestellen.
En dan nog bezorgkosten betalen.AH heeft hierbij gemikt op tweeverdieners met weinig tijd om te winkelen.
Deze groep is nu wel bereikt en AH gaat zich nu richten op een andere groep. Dat zouden de bejaarden kunnen zijn. Bejaarden hebben tegenwoordig ook een computer, kunnen zo bestellen.Hoeven niet meer zelf met de boodschappen te sjouwen. Hebben misschien de auto weggedaan en de kinderen hebben geen tijd om voor hen boodschappen te doen.Om die groep binnen te halen, worden gratis bezorgcodes uitgedeeld
Het gaat niet alleen om de marge van het bezorgen, maar als er zoveel mogelijk klanten gebruik maken van de bezorgservice voor de boodschappen is er minder winkelruimte nodig.
Minder parkeerplekken. Mensen komen nog voor de snelle boodschap en de parkeerplekken worden minder lang bezet. Daar zit een deel van de marge in.

ne
door neodutchio May 28, 2019 om 16:09
5148 Antwoorden / 12 Vragen

@Panter22, AH strooit niet met onbeperkt gratis bezorgen. Zoals u kunt zien hangen er aan elke aktie voorwaarden. Of voor een periode (1 maand gratis voor nieuwe klanten), of op een bepaalde dag, of boven een bepaald bedrag. Het is dus niet zo dat AH iedereen gratis gaat thuisbezorgen op TS na.
De klacht van TS dat er via social media codes verspreid worden, maar dat kan je niet AH aanrekenen. AH stelt duidelijke voorwaarden.

gerbera
door gerbera - May 27, 2019 om 16:23
7360 Antwoorden / 14 Vragen

@dokun, U roept dat @neodutchio niet weet waar die het over heeft maar ik weet zeker dat u niet echt op de hoogte bent. Het verhaal klopt nml wel maar.............er speelt heel wat anders. De wekelijkse kortingscode wordt niet door Albert Heijn verstrekt maar door andere zaken zoals bv. Mijn korting.nl, pepper.com en nog meer zaken. Bij AH zelf speelt wel degelijk de gratis bezorging bij extra aankoop van speciale producten.

panter22
door panter22 May 27, 2019 om 20:20
6599 Antwoorden / Vragen

AH wil meer klanten voor de bezorgservice en de boodschappen worden een maand gratis bezorgd. Maar alleen voor nieuwe klanten.

gerbera
door gerbera May 28, 2019 om 15:55
7360 Antwoorden / 14 Vragen

de boodschappen worden een maand gratis bezorgd

En daarna moet ik ze zelf weer gaan halen of kan ik elke maand mij als nieuwe klant aanmelden voor gratis bezorging?.
@neodutchio heeft het wel degelijk begrepen want na die maand ga je gewoon betalen, noemen ze klantenwerving.
En die wekelijkse code waar de TS het over heeft worden niet door AH uitgegeven.

aurora1
door aurora1 - May 28, 2019 om 02:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, natuurlijk mag dat.
Net zoals u mag besluiten nergens gebruik van te maken en zelf de boodschappen te gaan halen.

ma
door marnix1 - May 31, 2019 om 08:59
256 Antwoorden / 22 Vragen

Ik ben dankbaar voor uw bericht,
ben weggegaan bij de AH-thuisbreng ivm de bezorgkosten, maar mis sommige artikelen bij anderen,
Inderdaad gratis bezorgingscode van AH op het net.

gerbera
door gerbera May 31, 2019 om 12:04
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Let dan wel op, met uitzondering van de zgn 1e bestelling, worden deze code niet door AH zelf afgegeven. Vaak zit er aan door derde uitgegeven code een minimum bedrag van de bestelling aan vast.