MA
door MAEvanDam Mar 25, 2020 om 12:19
Winkels & webshops

Bezorgservice supermarkten

Ik ben een vrouw van 73 jaar
In deze coronatijd angstig boodschappen te doen .
Wil ik Jumbo laten bezorgen , dan moet ik voor 50 euro aan boodschappen bestellen!
Als alleenstaande is dat niet te doen, misschien een eerste keer. Maar als de beperkt houdbare spullen aan gevuld moeten worden is dat niet mogelijk.
Ik probeer al tijden contact met de klanten service te krijgen, maar dat is een hopenloze zaak.
In tijden als deze zou het toch heel sociaal zijn voor mensen als ik  boven 70 jaar tijdelijk dit bedrag tot bv. 25 euro te verlagen.
Velen met mij zouden daar zeer dankbaar voor zijn.
[edit-redactie]

7555 27 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2020 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mevrouw, mevrouw toch.

Dit is een openbaar forum en u zet al uw gegevens neer. Haal die weg.

Koop houdbare spullen, en ik mag toch aannemen dat u een vriezer hebt?

marita5
door marita5 - Mar 25, 2020 om 12:31
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MaeVanDam ,

Wat is het minimale bestelbedrag ?

Vanaf een bestelling van 50 euro bezorgen we je boodschappen bij je thuis. Voor ophalen bij een  Pickup-Point geldt een minimaal bestelbedrag van 25 euro

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.jumbo.com/service/online-boodschappen#zo-werkt-het

mr
door mrmoto Mar 25, 2020 om 17:51
167 Antwoorden / 4 Vragen

dan moet deze dame alsnog het huis uit om de boodschappen op te halen en u kon het al lezen ze heeft angst om het huis uit te gaan ,dus Jumbo of albert heijn doe er wat aan .

marita5
door marita5 Mar 25, 2020 om 17:53
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ja en ? kan toch iemand anders gaan afhalen .

ja
door jackyh - Mar 25, 2020 om 12:33
953 Antwoorden / 4 Vragen

In zo'n hectische tijd is het niet mogelijk uitzonderingen te maken voor allerlei groepen. Ik vind dit een erg egoïstische opstelling.

holstein
door holstein Mar 26, 2020 om 08:42
922 Antwoorden / 16 Vragen

Is dit nou zo egoïstisch, vraagt deze vrouw nou echt iets onmogelijks, ouderen zijn toch niet allerlei groepen?

ka
door kaartendraak Mar 27, 2020 om 11:21
179 Antwoorden / 2 Vragen

Wat!?!?!? Juist nu die oude mensen onze hulp nodig hebben. Heb je er een idee van hoeveel er bijna niet meer buiten komen nu vanwege de angst? Wie weet hoeveel oudjes nu vergeten in hun huis zitten en dood gaan van de honger zelfs! Je kan beter bij mensen langs gaan en vriendelijk vragen of ze wat boodschapjes nodig hebben dan zoiets te zeggen, juist nu moeten we uitzonderingen KUNNEN maken

aurora1
door aurora1 Mar 27, 2020 om 15:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En.... voor hoeveel angstige oudjes doet u de boodschappen?

Ka
door Kassagebruiker - Mar 25, 2020 om 12:34
683 Antwoorden / 5 Vragen

Bestel samen met een buurtje of voor mijn part 2 buurtjes  en laat het op uw adres (wat u open en bloot op internet geplaatst heeft, weghalen aub) bezorgen. dan haalt u die 50 euro zeker. Om voor alle groepen mensen een uitzondering te gaan maken is onwerkbaar. En zoals u zelf al schrijft het erg druk is, zal het dus OOK erg druk zijn bij de klantenservice.

Heeft u ook nog een lokale buurtsupertje in de buurt? Die zal misschien wel voor u een uitzondering maken ............ Die moet toch ook overleven in deze tijden.

Nb: ik heb de redactie al ge emaild.

tenormin
door tenormin Mar 25, 2020 om 13:04
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ook. ;-))

mr
door mrmoto Mar 25, 2020 om 17:51
167 Antwoorden / 4 Vragen

ik ook .

tenormin
door tenormin - Mar 25, 2020 om 12:35
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ben een vrouw van 80 en moet helaas al lang voor Corona boodschappen laten bezorgen. En op dit moment is het zo, juist gisteren besteld, dat men een week moet wachten voor het te leveren is, als het er al is. Maar u kan, neem ik aan. nog zelf naar de winkel? Er is sinds gisteren een deurbeleid, moet u een karretje meenemen (voor de nodige afstand en,) ook sociaal gedacht: de banken hebben op dit moment het zonder intoetsen van het pinapparaat het bedrag opgeschroefd van €25,00 naar €50,00. Dus ik ben jaloers op u dat u nog naar buiten kan, met inachtneming van de anderhalve meter afstand.

Pe
door Petra1982 Mar 25, 2020 om 14:22
Antwoorden / Vragen

Even een reactie over  het contact loos betalen. Het bedrag is niet van €25  euro naar € 50 euro gegaan maar zelfs opgeschroefd naar €100 euro.
Werk zelf in een supermarkt achter de kassa en merk dat vrijwel niemand er van op de hoogte is.
Ik probeer de mensen die bij mij aan de kassa komen er dan ook over te informeren.

tenormin
door tenormin Mar 25, 2020 om 14:54
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dank voor de aanvullende info @petra1982: hoorde toch eerder (gisteren) dat het €50,00 was maar prima dat het €100,00 is geworden. Top.

tijger1
door tijger1 Mar 25, 2020 om 16:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hetbedrag per transactie is echt € 50,00, en dan maximaal twee transacties tot € 100,00 totaal. Dan weer eerst pincode.

tenormin
door tenormin Mar 25, 2020 om 16:56
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dacht ik ook @tijger1, maar aangezien @petra1982 achter de kassa werkt ging ik ervan uit dat zij het beter wist dan ik. Ging juist over het feit dat je niet hoefde te pinnen, als dat bij de tweede transactie wel het geval is, tja, dan moet je toch gaan aanraken. Nou ja, is op mij niet van toepassing: pin aan de deur.

panter22
door panter22 - Mar 25, 2020 om 12:49
6599 Antwoorden / Vragen

De jumbo is op 350 meter afstand. Bij de Jumbo hebben ze elke morgen een speciaal uurtje voor bejaarden en mensen uit de risicogroep.
Kijk even of dat ook bij jouw Jumbo geldt.
Ik meende vanaf 'smorgens half 9
Er is ook een AH in Zwolle, op 1km afstand. Misschien kun je daar van 7 tot 8 uur 's morgens terecht.
En mensen lopen met een grote boog om elkaar heen Ook in de supermarkt.
Bij de kassa's staan strepen waar je achter moet blijven.

tenormin
door tenormin Mar 25, 2020 om 12:58
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is dan weer het gemak dat mevrouw haar adres erbij schrijft, toch Panter? ;-))

panter22
door panter22 Mar 25, 2020 om 13:18
6599 Antwoorden / Vragen

Precies, kun je even kijken waar een supermarkt is.

me
door mein33 - Mar 25, 2020 om 13:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@meavandam

Binnen uw Gemeente zal een afdeling "WELZIJN" o.i.d. zijn en als u dat niet kunt vinden bel dan het centrale telefoonnummer van uw Gemeente en vraag naar de afdeling die bemiddelt in/bij het helpen van senioren bij het doen van bijv. de boodschappen.

audb
door audb - Mar 25, 2020 om 14:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Al zouden ze het kunnen doen dan is nog de vraag of ze het kunnen doen.

Helaas bestellen extreem veel meer mensen dan normaal hun boodschappen online zelfs bij AH is het zo druk dat je soms weken moet wachten.

Maar als er een plus in uw omgeving is dan is misschien daar nogwel een plek vrij en daar hoef je maar voor €25 te bestellen!.

Wel kan het zijn dat ook hun het druk hebben maar als het een winkel in de buurt is dan kan het zijn dat ze het even tussendoor kunnen doen.

tenormin
door tenormin Mar 25, 2020 om 16:17
16823 Antwoorden / 108 Vragen

De PLUS hier, gisteren besteld, kan pas Dinsdag leveren. Maar ik ga niet voor €25,00 bestellen en daar bezorgkosten voor betalen. Dan maar meer kopen, diverse maaltijden koken en invriezen.

aurora1
door aurora1 Mar 27, 2020 om 16:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, invriezen of ingevroren kopen, en in glas en blik kopen. Dat is net zo gezond en veel minder werk.....
De mensen moeten minder zeuren en klagen vind ik.

getty
door getty - Mar 25, 2020 om 14:05
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Er zijn in mijn stad enorm veel mensen die aanbieden boodschappen voor een ander te doen. Bij u vast ook. Bel het maatschappelijk werk of welzijnsinstelling in uw gemeente en vraag daar om hulp. Komt vast goed.

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2020 om 14:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beste mevrouw van Dam,

Misschien kunt u uw hulpvraag hier plaatsen: https://www.rodekruis.nl/formulier/hulp-nodig/

Sterkte ermee!

gerbera
door gerbera - Mar 25, 2020 om 14:25
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben ook boven de 70 maar ga s'morgns naar het speciale "bejaarden" uurtje van 7 tot 8  uur bij de blauwe super. Is best wel gezellig al die "oudjes" met elkaar en er valt ook nog veel te lachen want die "hamsteren" op een heel andere wijze. Daarbij heb ik gelukkig hele lieve buren die als het echt nodig is datgene voor mij mee nemen wat ik vergeten was. En waar moet u bang voor zijn, als u zich maar aan de afstand houdt en eenmaal thuis de handjes goed wassen want ik neem aan dat u voorheen ook de boodschappen deed. En troost u dit is niet alleen bij de Jumbo maar bij alle supers waar, bij bezorging, u voor een minimum bedrag moet bestellen.

Ls bij het openen van de vraag stond er slechts 1 reactie.

aurora1
door aurora1 - Mar 25, 2020 om 15:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom koopt u geen diepvries en in blikken en potten? Dat is net zo gezond zo niet gezonder dan verse producten.
Ook brood kunt u invriezen of koop brood dat voorgebakken is, zoals pitabroodjes die in de broodrooster kunnen of kleine versies Turks brood, met of zonder sesam. Kan ook in de broodrooster en verpakte voorgebakken broodjes kunnen eveneens lang bewaard worden en dan in de oven.
Waarom zouden speciaal voor u prijzen gewijzigd moeten worden? Er zijn heel wat mensen die liever winkels vermijden en die beangstigend vinden, die vinden oplossingen en betalen ook geen lager tarief. Waar u verder mee komt is stoppen met klagen en voorkeursbehandelingen willen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en maken er het beste van, lezen en aanhoren van klagen wordt dan erg demotiverend. Bovendien loopt men dan het risico dat helpende handen maar liever daar ver vandaan blijven.
Doe handschoenen aan en een western bankroverszakdoek over neus en mond als u de deur uitgaat en klaar bent u om boodschappen te doen.

gerardk
door gerardk - Mar 25, 2020 om 16:32
175 Antwoorden / 8 Vragen

De Spar bezorgd ook kleine hoeveelheden boodschappen maar tot 50 Euro betaal je 4,95 Euro bezorgkosten daar booven is bezorgen gratis.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 25, 2020 om 16:46
7179 Antwoorden / 3 Vragen
tenormin
door tenormin Mar 26, 2020 om 01:34
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@hoppie, maar SPAR is wel de allerduurste Super hoor.

sira
door sira Mar 27, 2020 om 17:43
2322 Antwoorden / 24 Vragen

@Tenormin
Het gaat Beps om de bezorgkosten, dan maakt het niet uit dat de Spar duurder is, bovendien komt ze dan eerder op € 50,- uit, waardoor gratis bezorging ;-))

justmeagain
door justmeagain - Mar 25, 2020 om 19:38
623 Antwoorden / 8 Vragen

Met alle respect maar u gaat niet vanwege angst en dat is toch echt iets anders als echt niet zelf kunnen.
Als u voldoende afstand houdt is uw angst ongegrond, zeker nu er een deurbeleid van toepassing is bij de supermarkt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 25, 2020 om 20:22
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Uw Jumbo vestiging zal het ongetwijfeld ook druk hebben en men ziet kennelijk een verdienmodel om eigen klanten hiermee te belasten.

Echt iets dat past bij de reclame van Jumbo. Maar .... in die context .. ik kom niet bij Jumbo. Mijn motivatie is met uw opmerking weer bevestigd. Ook m.b.t bezorgen de goedkoopste??? Nee dus.

ja
door janf43 - Mar 26, 2020 om 00:02
733 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de Spar in Zwolle hoeft u niet voor €50 te bestellen, alleen zijn de bezorgkosten dan €4.95. Boven €50 is dat gratis.

Ka
door Kassagebruiker - Mar 26, 2020 om 00:24
683 Antwoorden / 5 Vragen

Met alle respect voor iedereen, als er voor iedereen/iedere groep een specifieke behandeling/hulp moet komen, dan valt heel nl stil, met andere woorden: Soms en dat is nu aan de hand zitten we in een overmacht positie. Maak er het beste van en houdt je aan de regels.

panter22
door panter22 Mar 26, 2020 om 08:29
6599 Antwoorden / Vragen

Precies er zijn al supermarkten die eerder open gaan voor ouderen.
En dan moet je een keer voor 14 dagen kopen om aan die €50 te komen als je de boodschappen bezorgd wilt hebben, En die €6 euro voor een keer? Wat maakt het uit.
Op deze manier hebt je minder kans om besmet te worden.
Als je daar niets voor over hebt, dat begrijp ik niet.
Want als oudere heb je de meeste kans dat als je het virus krijgt, je het niet overleeft.

aurora1
door aurora1 Mar 27, 2020 om 16:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oo, .... ik dacht wat dagen geleden gelezen te hebben dat de leeftijd veelal tussen de 50 en 59 is, en bijv. 80+ met al bestaande kwalen....., en dat kleine kinderen niet alleen dragers kunnen zijn die het kunnen overbrengen, maar het bij nader inzien toc ook zelf kunnen krijgen.....

Engelse drop
door Engelse drop - Mar 27, 2020 om 11:25
63 Antwoorden / 5 Vragen

Ja mevrouw dat zeg ik dus ook van die domme aanbiedingen 3 halen 2 betalen . Is niet te doen voor een alleenstaande met een kleine beurs

gerbera
door gerbera Mar 27, 2020 om 12:06
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Snap ff niet wat dit met bezorgkosten te maken heeft, en aan die "domme"aanbiedingen hoeft u niet mee te doen.

aurora1
door aurora1 Mar 27, 2020 om 16:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@gerbera:+10....
Men zeurt en zanikt te veel en is onaangepast.

danielle1960
door danielle1960 - Mar 27, 2020 om 12:05
19 Antwoorden / 1 Vragen

picnic bezorgt gratis vanaf 25€

wimmi20
door wimmi20 Mar 27, 2020 om 15:33
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Inderdaad, Picnic--het enige juiste van alle antwoorden --25 euro minimum en bezorging gratis.
Maarrr, je moet je aaanmelden via het internet, helaas hebben ze een wachtlijst. Maar, om te bestellen bij ALLE kruideniers moet vraagsteller wel met een computer kunnen omgaan. Bestellen per telefoon is niet mogelijk.

rj
door rjw - Mar 27, 2020 om 14:13
3256 Antwoorden / 5 Vragen

En hoe ga je dat controleren? Dan geeft je op dat je 70 bent terwijl je pas 69 bent. Dan wordt er gratis bezorgd, bezorger controleert je leeftijd en ziet dat je niet oud genoeg bent. Moet je dan direct bij hem betalen? Je ziet wel dat het vreselijk ingewikkeld kan worden als je niet uitkijkt.

Het is veel makkelijker om dit met de buren onderling te regelen.

gs
door gscager - Mar 27, 2020 om 14:15
200 Antwoorden / 110 Vragen

bij  picnic minimaal 25 ,gratis bezorgen  ,is momenteel erg druk duurt nogal lang  normaal een of twee dagen

simon55
door simon55 - Mar 27, 2020 om 14:44
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Hier in Haarlem zijn er meerdere personen  , die dagelijks verse maaltijden koken. Ik bestel altijd bij een dame die dat ook doet , en betaal ik gemiddeld  € 4  per dag. Nou daar ga ik zelf niet MEER voor koken.

gerbera
door gerbera Mar 29, 2020 om 11:32
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het is nu wel stil in de stad☺

Pi
door PimJoris - Mar 29, 2020 om 01:11
78 Antwoorden / Vragen

Online supermarkt Picnic bezorgt thuis vanaf 25 euro. De vraag is alleen of zij bezorgen in uw woonplaats. U kunt dat checken op https://www.picnic.app/nl

Samen bestellen is inderdaad een gied alternatief. Wellicht heeft u buren, die ook online en uw lijstje willen toevoegen aan hun bestelling. Ook zijn er heel veel sociale initatieven van mensen die in deze tijd graag mensen helpen. Juist nu. In deze tijd zal niemand het u kwalijk nemen wanneer u vraagt om hulp. Stap over die schroom heen, écht dat mag! Ik hoop dat u een oplossing vindt.

El
door Elgje - Mar 29, 2020 om 09:07
14 Antwoorden / Vragen

Beste mevrouw van Dam,
Ik begrijp uw angst heel goed mbt de supermarkt in gaan, en het probleem dat een alleenstaande (zeker met een minimum inkomen) heeft met de hoge minimum bestelbedragen en bijkomende kosten. En niet iedereen heeft een grote vriezer of daar ruimte voor. Nu aanschaffen is geen optie, want als je tot de risicogroepen behoort is het te riskant om die bezorgers binnen te laten.
Gelijktijdig ben ik soms een beetje jaloers op uw doelgroep. Veel supermarkten hebben nu speciale uurtjes vroeg in de ochtend voor senioren. Maar wat als je een alleenstaande chronisch zieke bent voor wie dit virus ook extra gevaarlijk is, maar je bent nog ver onder de seniorenleeftijd? Voor ons geen speciale uurtjes, uitzonderingen etc. En als je geen sociaal netwerk meer hebt door jarenlange ziekte, en geen attente buren die aanbieden wat voor je mee te willen nemen?
Ik moet die risico's toch blijven nemen, de hygiëne heb ik zelf controle over, de lucht die ik in een winkel inadem niet....
Maar gelukkig worden er overal initiatieven opgezet zoals anderen ook al hebben aangegeven, zoals van het rode kruis. Plekken en lieve mensen waar wij om hulp mogen vragen, al is die stap soms moeilijk. Laten we daar dankbaar voor zijn.
Veel mensen staan nu onder hoogspanning in deze tijd, hetgeen ook uit de felle reacties van sommigen blijkt (althans, ik hoop dat het niet hun gebruikelijke manier van communiceren en reageren is).

gerbera
door gerbera Mar 29, 2020 om 11:40
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als eens aan een thuiszorgverenigingf gedacht, voor een luttel bedrag per jaar kunnen zij alles voor u regelen zoals voordelige maaltijden, boodschappen en zelfs klusjes in en om het huis. En dat speciaal voor mensen met een "kleine" beurs. Maar misschien eens met de buren gaan praten, mogelijk zijn zij in de veronderstelling dat u nog goed voor u zelf kan zorgen. (dit is geen verwijt)  Zeker in deze situatie zijn veel mensen bereid elkaar te helpen waar het kan.

panter22
door panter22 Mar 29, 2020 om 20:01
6599 Antwoorden / Vragen

Oudere mensen kent iedereen. En het is duidelijk dat het virus oudere mensen het meest treft.
Iedereen kent wel een bejaarde die misschien normaal al moelijk boodschappen kan doen, dus een speciaal boodschappenuurtje is een goed idee.
Echter als je kijkt naar de site van bv het longfonds hoeven longpatienten geen extra maatregelen te nemen. Dan hoeft er ook geen extra boodschappenuurtje voor hen te komen..

gerardk
door gerardk - Apr 1, 2020 om 16:29
175 Antwoorden / 8 Vragen

De Spar bezorgd zonder limiet, onder de 50 Euro zijn er wel bezorgkosten https://www.spar.nl/boodschappen-bezorgen/