Ma
door Max75 Oct 7, 2020 om 10:42
Winkels & webshops

Bij retourneren product € 7,50 betalen, hoe krijg ik dat terug?

Ik  heb bij FLORYDAYS een jurkje gekocht was níet tevreden over de kwaliteit, dus retour sturen.
Dat was heel moeilijk om dat uit te vinden hoe en waarheen ,na veel e-mailen  en bellen lukte het,maar moest €7,50 betalen, dat hoort toch kosteloos te kunnen?

1500 6 Rapporteer

rj
door rjw - Oct 7, 2020 om 10:57
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Het hangt compleet af van wat er in de voorwaarden staat. Als een webwinkel hier niets over zegt zijn de kosten voor de webwinkel. Als er expliciet staat vermeld dat het voor de klant is moet de klant dat betalen.

Maarrrrr: Floryday is geen Nederlands bedrijf. De voorwaarden zijn of door een hele slechte vertaler gemaakt of woord voor woord met een woordenboek gedaan.... Het handigste is om het verlies te accepteren en voortaan elders te bestellen. De negatieve energie die het met zich meebrengt is het niet waard om hier tijd in te steken.

marita5
door marita5 - Oct 7, 2020 om 11:17
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Max75 ,

Floryday is geregistreerd in Hong Kong .

floryday is een online winkel met het laatste in mode en accessoires voor dames.

Geregistreerd in Hong Kong, wordt floryday via onze overzeese magazijnen en schepen naar meer dan 100 landen gedistribueerd. We zijn altijd toegewijd om de stijlvolle modetrends naar u te brengen, waar u zich ook bevindt. Sinds onze oprichting hebben we met een professionele en toegewijde meertalige klantenservice miljoenen klanten overal ter wereld, in de Verenigde Staten, Europa, Noord-Amerika en het Midden-Oosten...

Retourvoorwaarden

1. Neem contact met ons op binnen 14 dagen vanaf de dag dat u uw bestelling heeft ontvangen.

2. De volgende artikelen kunnen niet worden geretourneerd of worden geruild: lingerie & nachtkleding, badkleding, sieraden en accessoires (uitgezonderd sjaals en tassen).

3. Geretourneerde artikelen dienen in ongebruikte staat te zijn met de originele verpakking. We accepteren geen geretourneerde artikelen die op enigerlei wijze zijn gedragen, beschadigd, gewassen of veranderd.

4. We accepteren geen geretourneerde artikelen die rechtstreeks worden teruggestuurd zonder onze beoordeling of het go-signaal door ons retourpersoneel. Controleer de retourzendingen eerst bij onze medewerkers.

5. Zodra de geretourneerde goederen zijn ontvangen, wordt uw geld teruggestort. Floryday kan geen vergoedingen terugbetalen, vergoeden, dekken of anderszins verantwoordelijk zijn voor kosten die niet aan Floryday.com zijn betaald. Dit omvat alle douanebelastingen of btw, evenals eventuele kosten voor retourzending die u mogelijk maakt tijdens het terugbetalingsproces. Terugbetalingen worden teruggestort naar de oorspronkelijke betaalmethode die is gebruikt om de bestelling te kopen. Zodra uw terugbetaling is uitgevoerd, ontvangt u een bevestigingsmail.

6. De oorspronkelijke verzendkosten en verzekering worden niet gerestitueerd.

7. We bieden geen vrachtinzameling-service voor de pakketten die naar ons worden geretourneerd. Verzendkosten voor de geretourneerde pakketten worden niet gerestitueerd

mi
door miennaamishaaz - Oct 7, 2020 om 11:19
725 Antwoorden / 1 Vragen

dat hangt vooral af van de situatie.

indien het product niet is als beschreven {bijvoorbeeld een zijden rok, maar wat je krijgt is katoen} dan moet retouneren gratis zijn.

Maar indien je de kwaiteit niet goed vind, of de kleur niet mooi dan is retouneren vaak voor eigen kosten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2020 om 15:40
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, in beginsel behoort dat kosteloos te zijn indien u binnen 14 dagen terugstuurt , zie daarvoor: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren

 Indien u het er niet mee eens bent zult u echter als men terubetaling weigert een vordering moeten instellen en alleen al het zenden van een aangetekende brief kost € 7,50. Niet aanbeginnen is mijn advies en ook: koop daar niet meer.

Zo u toch een brief wilt zenden is hier een voorbeeld: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/   maar nogmaals, of € 7,50 de moeite waard is???

rj
door rjw Oct 7, 2020 om 15:52
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat een winkel uit Hong Kong niet onder de indruk is van wat een Nederlands juridisch loket zegt. Of wat de Nederlandse consumentenbond zegt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 7, 2020 om 21:46
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Waar slaat dit nu weer op?? Ik gaf toch al aan dat het m.i. niet de moeite loont! U heeft kennelijk een probleem met het toch geven van een alternatief opdat de vraagstelster zelf kan kiezen. Toch fijn dat u aangeeft te denken dat een winkel in Honkong niet onder de indruk zal zijn.
Het lijkt mij dat dat wel zeker is en dus ook daarom het niet de moeite waard is om aan te beginnen.

justmeagain
door justmeagain - Oct 8, 2020 om 01:21
623 Antwoorden / 8 Vragen

@hmk Uw gegeven link en uw reactie spreken elkaar tegen. U zegt dat retourneren in beginsel kosteloos moet zijn en verwijst naar consuwijzer. Echter in die link staat letterlijk dit.
De verkoper mag de kosten van retourzending in rekening brengen. Hij moet je daarover wel vooraf informeren, anders hoef je deze kosten niet te betalen

sira
door sira Oct 8, 2020 om 18:09
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Juist.
Doorgaans is het zo, als het product door de webshop gratis wordt verzonden, de klant bij herroeping de retourkosten dient te betalen.
Berekent daarentegen de webshop verzendkosten, is het retourneren gratis. Bij herroeping van de gehele bestelling, dient de klant ook de oorspronkelijke verzendkosten terug te krijgen, maar niet zijn eventueel gemaakte retourkosten.
Bij slechts enkele grote webshops is zowel de verzending als het retourneren gratis.

Voor defecte artikelen gelden weer andere regels m.b.t. retourneren,

1paul
door 1paul - Oct 8, 2020 om 09:08
3138 Antwoorden / 0 Vragen

Als in de voorwaarden staat dat u dit moet betalen niet dus....