Ca
door Cassandra51 Jun 4, 2020 om 15:17
Winkels & webshops

Bijbetalen omruilgarantie matras

Twee eenpersoonsmatrassen gekocht bij bekende beddenzaak. Tijdens de actie gold er van dit merk 1+1 gratis. Een matras willen omruilen binnen de garantietermijn. Echter hanteert de winkel de halve waarde van 1 matras, vanwege de actie. Dat betekent dat er voor een ander matras flink moet worden bijbetaald. Is dit rechtmatig?

2307 9 Rapporteer

Ka
door Kassagebruiker - Jun 4, 2020 om 15:24
683 Antwoorden / 5 Vragen

Dit zou zomaar kunnen kloppen, wat staat er in de voorwaarden? Per slot heeft u voor 1 matras niets betaald. Welk bedrijf is dit, ik zou er dus niets kopen als je weet dat ze retour oplappen en als nieuw verkopen. Wat kostte (formeel) uw huidige matras en wat wilt u nu kopen? Als daar een verschil in zit is dat logisch natuurlijk.

Ca
door Cassandra51 Jun 4, 2020 om 15:31
Antwoorden / 1 Vragen

In de voorwaarden staat niets over acties. Wat u beweert over het oplappen en verkopen van gebruikte matrassen, is mij niets bekend. De aankoopprijs van het om te ruilen matras en het gewenste matras is gelijk. Alleen de 1+1 gratis actie heeft de waarde gehalveerd, meent deze winkel.

gerbera
door gerbera - Jun 4, 2020 om 15:30
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Als het er om gaat dat u een ander soort of merk matras wenst dan klopt het. De actie was 1+1 gratis van hetzelfde merk. Is er wat mis met een matras en gaat het om het omruilen van eenzelfde matras van de actie dan klopt het niet, in dat geval geldt de garantie.

Ca
door Cassandra51 Jun 4, 2020 om 15:39
Antwoorden / 1 Vragen

De omruiling hoeft niet van hetzelfde merk te zijn, dus zegt dat niets over bijbetalen.

gerbera
door gerbera - Jun 4, 2020 om 15:51
7357 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR CASSANDRA51 4 JUN. 2020 OM 15:39
ANTWOORDEN / VRAGEN

De omruiling hoeft niet van hetzelfde merk te zijn, dus zegt dat niets over bijbetalen.

Tijdens de actie gold er van dit merk 1+1 gratis. Een matras van een ander merk/type valt niet onder de actie. Als er bij de super een actie 1+1 gratis is van b.v.  één merk wasmiddel, geldt dat alleen voor dat merk en kunt u ook geen 2 verschillende merken nemen.

Ca
door Cassandra51 Jun 4, 2020 om 15:56
Antwoorden / 1 Vragen

U herhaalt wat u eerder schreef. Ik neem aan dat u mijn antwoord op uw reactie niet wil of kan begrijpen. Dank voor uw bijdrage.

gerbera
door gerbera Jun 4, 2020 om 16:32
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Ik weet donders goed wat ik schrijf alleen wil u niet begrijpen dat het om een actie gaat van een bepaald merk. Als het om het merk auping gaat kunt niet 1 van auping en 1 van een ander merk nemen. Dus alleen omruilen van hetzelfde merk kan en wilt u een ander merk dan wordt het (bij)betalen.

Ca
door Cassandra51 Jun 4, 2020 om 23:25
Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet dat ruilen tegen een ander merk *onvoorwaardelijk* tot de mogelijkheden behoort. Dus waarom u meent dat het tegendeel waar is? De groetjes.

panter22
door panter22 - Jun 4, 2020 om 15:55
6599 Antwoorden / Vragen

Was de actie afgelopen, dan moet je voor een omruiling de volledige prijs betalen voor de nieuwe matras.

diumenge
door diumenge - Jun 4, 2020 om 16:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zal aan de voorwaarden liggen die destijds golden.

marita5
door marita5 - Jun 4, 2020 om 16:45
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cassandra51 ,

Twee eenpersoonsmatrassen gekocht bij bekende beddenzaak.

Gaat dit over Beterbed ?

https://www.beterbed.nl/matrassen/twee-halen-een-betalen/?sortby=most-sold&page=1

Zo ja , lees dan hier Ruilen en Retourneren ,

https://www.beterbed.nl/service/ruilen-en-retourneren/

Topantwoord

ma
door malty - Jun 4, 2020 om 17:01
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wil u een van de twee omruilen voor een andere hardheid van hetzelfde merk of is er iets met het matras zelf aan de hand en claimt u garantie?
Wanneer het om garantie gaat zou het matras zonder kosten omgeruild moeten worden maar als u een andere wilt omdat het matras niet bevalt, kan de winkel om bijbetaling vragen.
Hij heeft voor die actie de matrassen goedkoper kunnen inslaan bij de fabrikant maar zal nu de gangbare prijs moeten betalen.
Ik neem aan dat die actie nu voorbij is.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jun 4, 2020 om 17:03
5145 Antwoorden / 12 Vragen

U hoeft niet flink bij te betalen, u moet het prijsverschil betalen. U hebt 2 matrassen gekocht voor de prijs van 1. 1 matras komt nu terug, dus in feite hebt u geen recht op geld terug. U houdt namelijk maar 1 matras over. U koopt nu een nieuw matras en deze zal betaald moeten worden.
Deze beddenzaak is heel coulant en geeft u de helft terug van het aankoopbedrag.

Topantwoord

Tr
door Trostomaat - Jun 4, 2020 om 17:09
239 Antwoorden / Vragen

Men zal uitgaan van de gemiddelde prijs per matras van uw aankoop. Dat klinkt logisch.
Mag u nog blij zijn dat ze niet gezegd hebben dat het teruggebrachte matras het gratis exemplaar was ;)