Bioracer niet retour mogen zenden van kleding
Ik heb fietskleding gekocht bij Bioracer (via het werk) , na levering blijken de spullen zeer klein uit te vallen en voor mij niet te gebruiken.
Deze kleding was een aanbieding met speciale opdruk van mijn werk.
Bioracer heeft een retour beleid maar heeft speciale gemaakte artikelen daarvan uitgesloten. Kortom ik zit nu met voor meer dan 200 euro aan kleding die niet past.
Mogen zij dit doen?
Rennie Jellema
Kleding is gepersonaliseerd, verkoper kan er niets mee. En de regel is dat op maat gemaakt niet geruild kan worden
Misschien een collega die het wel past.
Zoals Vanlotjegetikt ook al zegt, klopt dit. Uw bestelde kleding is gepersionaliseerd, dus speciaal voor u gemaakt en daardoor onverkoopbaar, een ander kan hier niets mee..
Uit de volgende link:
Volgens de wet zijn er een aantal producten die je mag uitzonderen van het herroepingsrecht, deze producten zijn:
- Producten die volgens de specificaties van de klant gemaakt zijn
In deze categorie vallen producten welke echt speciaal volgens de wensen van de klant gemaakt zijn.
Hallo Rennie Jellema ,
Deze kleding was een aanbieding met speciale opdruk van mijn werk.
Maatwerk
Hierbij gaat het vooral om op maat gemaakte of gepersonaliseerde zaken. Kun je bijvoorbeeld tot op de centimeter nauwkeurig aangeven hoe je een bepaald onderdeel wilt hebben, dan is doorgaans sprake van maatwerk en is dit uitgezonderd van het herroepingsrecht. Hetzelfde geldt voor zaken waar je je naam op laat drukken of in laat graveren.
Voor verdere informatie , klik op de rode regels .
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/
Staat ook in de voorwaarden van Bioracer , zie art 8 ,
https://www.bioracer.be/nl/algemene-voorwaarden
Tegenvraag:
Zou jij fietskleding kopen met een opdruk van een ander concurerend bedrijf en dat aantrekken en samen met je collega's gaan fietsen?
Waar slaat dit in hemelsnaam op?
Ik denk een volstrekt ridicuul scenario voorspiegelen en daarmee willen uitdrukken dat uw vraag absurd is.
Persoonlijk geloof ik meer in links naar info waar u als consument wat aan heeft.
Was er geen pasmogelijkheid voordat je ging bestellen? Wij hebben dit op het werk ook, en iedereen kan een paar weken voordat er besteld wordt komen passen.
Dat mag.
De maatvoering van de leverancier klopt kennelijk niet.
Dat heet wanprestatie en is reden tot ontbinding van de koop.
Dat die maatvoering 'kennelijk' niet klopt kunt u niet zo maar aannemen.
Hier is de maattabel. Als die afwijkt van gangbare maatvoering dan blijft nog het punt dat het een gepersonaliseerd product is.
Wat onzin, speciaal op maat gemaakte producten kunnen nooit retour tenzij ze stuk zijn en het onder garantie valt. Kleding met een speciale opdruk kan je nooit ruilen, wat moet een bedrijf met producten die die niet meer kan verkopen.
Of de koper onderschatte (of overschatte) z'n eigen maat. Ik had van sommige kledingstukken altijd M. Maar nu ik ouder wordt en mijn lijf minder atletisch wordt moet ik toch gaan toegeven dat het L is geworden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer