Fred Admiraal
door Fred Admiraal Jun 3, 2022 om 10:33
Winkels & webshops

Biqqelz webshop incasseert wel maar levert niets

Bestelling geplaatst bij Biqqelz webshop, voor €102 aan hondenspullen besteld, kreeg een mededeling dat enkele onderdelen van mijn bestelling niet direct leverbaar waren dit zou afgelopen woensdag binnekomen en direct verzonden worden waarna ik een track en trace code zou ontvangen.
Ik ontving echter tot op heden niets .Mail gestuurd geen enkele reactie, klantenservice niet bereikbaar.
Op internet meer van dit soor zaken teg gekomen.
Wat moet ik doen?Is dit bedrijf bij jullie bekend?

Gr. Fred Admiraal

3798 9 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Jun 3, 2022 om 10:43
854 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien voortaan voor jeiets gaat bestellen eersts op internet naar gegevens en/of reviews van een bedrijf kijken of deze lezen? Zijn ook nergens bij aangesloten.
Je kunt ook kijken of de site bij de politie bekend is.

Ik denk dat je wellicht naar je geld kunt fluiten.

Bi
door Biqqelz Sep 27, 2022 om 01:31
1 Antwoorden / Vragen

Mijn bedrijf is inderdaad nergens bij aangesloten. Maar dat zegt natuurlijk niks. Over hoeveel bedrijven die wél ergens bij zijn aangesloten staan er wel niet hier en op andere websites negatieve ervaringen vermeld? Het is overigens een hele bewuste keuze geweest om mij nergens bij aan te sluiten en dat hou ik ook zo. Iemand die ontevreden is kan zich gewoon rechtstreeks bij mij melden. Moet ik natuurlijk wél een redelijke termijn krijgen om te reageren........

Meneer heeft gewoon netjes geleverd gekregen, maar stond bij het plaatsen van zijn bericht duidelijk in standje ongeduld. Inmiddels staat 'ie in standje "zwarte lijst".

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 3, 2022 om 10:50
16845 Antwoorden / 202 Vragen

En dan helaas ook alweer dit: (en doe een melding bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer)

Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/bedenktijd-wanneer-niet-wanneer-wel

Zie verder ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

Online winkelen: wat zijn de regels? onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

Aanvullend: u kunt indien u een adres heeft deze shop in gebreke stellen en zie dan: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit  voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ te benutten. Aaangetekend verzenden kost ca. € 10,00 enn kunt u als u geen reactie krijgt of een negatieve een deurwaarder inschakelen maar dat kan dan onverhoop meer kosten als blijkt dat 'van een kale hond niets te plukken is'. Er zijn incassobureau's die werken op basis van 'no cure no pay'en dat kan dan ook een optie zijn.

pe
door pebk - Jun 3, 2022 om 11:08
581 Antwoorden / 0 Vragen

Mooie website is dit...

Volgens mij voldoet dit niet aan het consumentenrecht. Werken met richtprijzen, het risico bij de klant leggen van het wel of niet op voorraad hebben.

Ik heb artikelen besteld uit een rubriek waarin is vermeld dat de aangegeven prijzen richtprijzen zijn en heb mijn betaling gelijk overgemaakt. Loop ik dan geen risico meer dat de prijzen alsnog verhoogd worden en ik eventueel moet gaan bijbetalen?
Nee, helaas werkt het niet zo. Wanneer de bestelde artikelen uit voorraad geleverd kunnen worden is de vermelde prijs de definitieve prijs. Maar wanneer de bestelde artikelen niet uit voorraad geleverd kunnen worden, moet er een nieuwe bestelling bij de leverancier worden geplaatst en is het risico op koersverschillen altijd aanwezig. Moeten hierdoor de prijzen worden verhoogd, dan mag Biqqelz Webshops deze verhoging aan u doorberekenen en bent u verplicht deze te betalen. Het herroepingsrecht en het recht om de bestelling te annuleren zijn in dit geval uitgesloten.
https://www.biqqelz.shop/faq-veelgestelde-vragen

Bi
door Biqqelz Sep 27, 2022 om 01:11
1 Antwoorden / Vragen

PEBK, als je niet weet of iets wel of niet mag, zoek het dan eerst uit voordat je iets gaat roeptoeteren. Het werken met richtprijzen voor artikelen die aan prijswijzigingen door koersverschillen onderhevig zijn, is gewoon toegestaan. Zie de algemene voorwaarden en wat de Consumentenbond zegt over prijsverhogingen na het sluiten van een koopovereenkomst.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 3, 2022 om 11:27
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Nog een contactmogelijkheid per telefoon,  uit de link:

op werkdagen tussen 10.00 en 16.00 uur via telefoonnummer 0524-223398, zodat ik op basis van de situatie op dat moment kan beoordelen hoe ik u het beste verder kan helpen.

https://www.biqqelz-webshops.nl/

marita5
door marita5 - Jun 3, 2022 om 12:37
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Fred Admiraal ,

Lees hier wat u kunt doen , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd

Ik zie op internet 2 slechte revieuws ,

Zeer Slecht

Zeer slecht! klantonvriendelijk, dreigende taal, geen levering. Na veelvuldige emails wordt alles omgedraaid en ben ik de slechterik die pas geleverd krijgt als de review wordt verwijderd.

Blijf hier ver van weg deze mensen laten je betalen bestelling 19 december geplaatst 15 februari 2022 verzendbevestiging zonder track en tracé en je raad het al nooit aangekomen weg 30 euro
Contact niet mogelijk 10 mails verder en 30 belletjes verder 0 reactie

ka
door kassa2551 - Jun 3, 2022 om 13:01
22 Antwoorden / Vragen

Hoe vaak moeten mensen not uitgelegd worden wat een malafide en bonafide webshop is. Mogelijkheden te over om te kijken of een "webshop" wel een "webshop is". Leest U geen kranten of kijkt U geen TV omtrent dropshioppers en al wat meer waar je voor wordt gewaarschuwd. Deze site krijgt een 3 en dat is een 3 teveel. Ga naar een bonafide zaak voor uw spullen en niet bij "Japie goedkoop"!

ma
door marleenvanh - Jun 3, 2022 om 14:47
451 Antwoorden / 1 Vragen

Je verlies nemen en volgende keer EERST uitzoeken of ze -waarschijnlijk- wel (of niet) betrouwbaar zijn achteraf heeft dat heel weinig zin 'Einstein'.  Anders gewon bij een bekenbedrijf bestellen. Ranzijn, Zooplus (ben ik zelf al bijna 15 jaar klant), Medpets om er maar eens een paar te noemen. .

panter22
door panter22 - Jun 3, 2022 om 17:11
6599 Antwoorden / Vragen

Het is een eenmanszaak, ingeschreven bij de KvK. Het lijkt mij een opkoper van restpartijen die alles later via zijn webshop verkoopt.
https://www.biqqelz.shop/algemene-voorwaarden-consumenten
Het is nu vrijdag, nog maar even geduld hebben.

Bi
door Biqqelz - Sep 26, 2022 om 22:42
1 Antwoorden / Vragen

Beste Fred,
Wat jammer dat je deze recensie hebt geplaatst, temeer daar je je bestelling gewoon geleverd hebt gekregen. Niet op de afgesproken dag, maar daarover had je bericht ontvangen. Ook op de gestuurde mail heb je gewoon een reactie ontvangen, dus ik begrijp niet zo goed waarom je dit bericht hebt geplaatst. Ik begrijp overigens nu wél waarom je zo extreem vriendelijk reageerde toen ik je belde. Had ik geweten dat je dit bericht had geplaatst, al binnen 1.5 dag na de beoogde leverdatum en binnen minder dan 24 uur nadat je mij een mail had gestuurd, dan had ik mij beter de moeite van de levering kunnen besparen. Jammer dat je niet de moeite hebt genomen om je klacht te rectificeren.
Met vriendelijke groet,
Biqqelz

PS1: De mevrouw die een recensie plaatste over dreigende taal en recensie verwijderen omdat ze anders niet geleverd kreeg.... ach ja..... Yvette...... die belde drie keer op 1 dag, stuurde vervolgens een dreigmail dat ze een negatief bericht op haar "FB-pagina met zoveelduizend volgers" zou plaatsen en nog voordat ik de kans kreeg om te reageren had ze dat bericht al geplaatst en gelijk ook een negatieve recensie op één of andere recensie-website. Sja..... als je met corona op bed ligt lukt het helaas niet om acuut overal op te reageren. Overigens is Yvette zelf degene die uit boosheid riep dat ze én de bestelling niet meer wilde ontvangen én het geld niet terug wilde. En helaas heeft ze er in haar recensie niet bij gezet dat zij degene was die met vanalles en nog wat begon te dreigen.

PS 2: Ook de andere mevrouw, Fleur, heeft haar artikelen, die op bestelling gemaakt moesten worden en waarvoor in de webshop expliciet een levertermijn was vermeld, gewoon gekregen. Mét track en trace code.

PS 3: Elk verhaal heeft twee kanten, maar die tweede kant wordt helaas vaak vergeten. Het is kennelijk makkelijker om snel even online vanalles te roepen en een negatieve recensie rectificeren als blijkt dat men toch te vroeg heeft geklaagd is teveel moeite. Jammer!

PS 4: Mijn bedrijf is géén dropship-webshop en koopt ook géén restpartijen op. Aannames, aannames, aannames.......

Bi
door Biqqelz Sep 27, 2022 om 01:08
1 Antwoorden / Vragen

* 3108 bestellingen, 3 negatieve ervaringen..... dat is slechts 0,096525096 %