Blind gevaren op waardeloos advies van langsgekomen expert van Topjaloezieen.nl blijkt grootste fout
Afgelopen oktober kwam er een adviseur van Topjaloezieen.nl voor het inmeten van plisségordijnen. We waren druk aan het klussen in onze nieuwbouwwoning. We kozen voor honingraadplissé gordijnen met een witte achterkant ter voorkoming van thermische breuken. De adviseur heeft vervolgens de offerte opgemaakt. Hierin valt te lezen dat hij het ingemeten heeft voor het plaatsen tussen de glaslatten. Nu is één van de ramen volledig gebarsten vanwege hitte achter het gordijn. Logisch, zegt de glashersteller.. Plissé moet je nooit tussen de glaslatten plaatsen. Toen wij voelden aan de ramen bleek het inderdaad achter het stukje gordijn gloeiend heet (top down bottom up). Nu beroept Topjaloezieën.nl zich op 1 zinnetje in de factuur waarbij er gewezen wordt op de risico's. Verder geven ze aan dat het ook kan komen door de warmte (het was eind mei!), door het glas of type kozijn en dat we het 10 cm van de bovenkant en onderkant moeten houden (hebben wij, maar je moet gordijnen toch dicht kunnen doen?). Dit heeft er niets mee te maken, het is alleen heet achter het gordijn. De adviseur heeft dit allemaal gezien en had nooit het advies moeten geven om het tussen de glaslatten te plaatsen. Je bent expert en weet de risico's!, maar meneer heeft in de notitie gezet dat hij dit met ons heeft besproken. Absoluut niet waar!
De gordijnen kan ik in de prullenbak gooien, gloednieuw en 1100 euro. Heb ik een poot om op te staan?
Als ik het mag samenvatten stelt u dat u verkeerd bent geadviseerd en zij zeggen dat u dat tegen het advies in zelf wilde? Als dat de lange en de korte is geef ik u weinig kans juist omdat dat blijkbaar zwart op wit staat.
Plissé gordijnen pal tegen het raam bij HR++ glas, is vragen om thermische breuken. Zeker op een raam waar urenlang de zon volop staat. Een goede vakman zal dit altijd afraden. Omdat ik ook HR++ heb, ben ik voor mijn plissé gordijnen naar een woonspeciaalzaak gegaan.
Bij mij hangen ze nu wel in het kozijn, maar op 20cm afstand van de ramen/deuren. Bij HR++ glas wordt een minimale afstand van 10cm (niet 10cm onder/boven zoals jij schrijft) van het raam geadviseerd.
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, kun je die inschakelen of anders contact zoeken met het juridisch loket. Ik vind de verantwoordelijkheid een twijfelgeval.
Stond de waarschuwing alleen op de factuur of ook op de offerte/ opdrachtbevestiging die u ondertekend hebt?
Topantwoord
Neem contact op met uw opstalverzekeraar (ik ga er vanuit dat het een koophuis betreft), en vraag of het glas onder uw verzekering valt.
Laat het glas vervangen door gehard glas, Hier kan geen thermische breuk in ontstaan. Indien uw glas verzekerd is, zult u waarschijnlijk zelf bij moeten betalen voor gehard glas.
De thermische breuk kan meerdere oorzaken hebben, glas op het zuiden, maar ook de gordijnen. Weliswaar hebben uw gordijnen een witte achterzijde, maar aan de kamerzijde zijn ze donker, dus de hitte kan niet weg, die blijft hangen tussen het raam en gordijn.
Zorg dat de gordijnen op voldoende afstand van de ramen hangen, liefst op de dag gemonteerd. Bij extreem warme dagen de gordijnen niet geheel sluiten, kies anders voor jalouzieën.
Google ook eens op thermische breuk voorkomen.
Topantwoord
Bij ramen waar langdurig de zon op staat en helemaal op het zuiden moet altijd buiten zonwering (screens) en niet aan de binnenkant.
Als dat niet is geadviseerd is het al een slechte adviseur geweest.
Topantwoord
Topantwoord
Hallo Sanneke, het bedrijf is CBW erkend en heeft volgens de website een 'onpartijdige geschilafhandeling'.
Hartelijk dank voor de reacties. Van een adviseur mag je toch meer verwachten. Alle buren (nieuwbouwstraat) hebben wel een goed advies gekregen en hebben de plissées keurig op de kozijnen laten plaatsen.
Ze hebben mij 3 keer geprobeerd af te schepen met een korting op nieuwe raamdecoratie. Uiteindelijk zijn ze langs gekomen en hebben ze bij mij de indruk gewekt dat ze de zaak gingen oplossen. Niets blijkt minder waar, ze hebben nu 50% korting geboden (blijkbaar vinden ze dat ik toch een punt heb?).
Inmiddels blijkt dat in de factuur staat dat 5 van de 8 gordijnen op de kozijnen gemonteerd worden en 3 tussen de glaslatten. Dat betekent dus eigenlijk dat 5 gordijnen te klein zijn.
Als ik alle argumenten aandraag knikt de medewerker, maar hij mag niets meer doen dan 50% korting geven. Werkelijk waardeloos..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
E-Bike gekocht op marktplaats, defect bij thuiskomst
Mijn zoon heeft een van Moof e-bike gekocht via marktplaats. Testrit bij verkoper was goed. De e-bike hebben we in een busje vervoerd, stond klem en is niet gevallen oid. Bij thuiskomst verschenen er direct verschillende errors op het display en bleek de accu defect. We hebben er niet op gefietst. De verkoper wil het geld niet teruggeven en heeft tegen mijn zoon gezegd dat hij dan maar niet een ... Lees meer
Meer dan 10 euro statiegeld
Beste Kassa,
In de JUMBO hangt sinds kort bij de flessen automaat een briefje waarop staat dat indien je meer dan 10 euro aan statiegeld inlevert je dit niet apart mag laten uitbetalen maar moet verrekenen met boodschappen doen.
Laatst sotnden mijn kinderen met gespaarde statiegeld bonnetjes, en werd de uitbetaling geweigd, omdat het totaal bedrag 20 euro was en zij geen aankoop in
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer