Di
door DickHoogenboom Apr 28, 2018 om 19:36
Winkels & webshops

Blokkering E-Bay

Een paar maanden geleden wilde ik een foto-objectief kopen via E-Bay. Toen ik wilde inloggen kreeg ik een melding dat mijn account geblokkeerd was. Na contact met de klantenservice werd mij duidelijk gemaakt dat ze dit soort acties met enige regelmaat doen als steekproef. Ik moest een kopie van mijn ID kaart en een bewijs van bv. mijn energieleverancier(waar mijn bankrekening op staat) naar hen mailen dan zou alles weer in orde komen. Na 6 weken probeerde ik weer eens in te loggen maar kreeg direct weer de melding dat mijn account geblokkeerd was. Opnieuw de klantenservice (kan alleen per mail) gevraagd maar daar kreeg ik de melding dat het enige tijd zou duren voor zij alles geregeld zouden hebben en als ik bleef mailen dat dan de wachttijd alleen maar langer zou worden. Hebben andere mensen ook deze rarigheid,ben nl. nogal bang dat ik met phishing mail te maken heb en dat figuren van mijn gegevens misbruik gaan maken......

Met vriendelijke groet,
Dick Hoogenboom, Schoorl

3203 4 Rapporteer

pe
door peentjes - Apr 28, 2018 om 19:43
421 Antwoorden / 0 Vragen

Nog nooit gehoord van dit soort acties van Ebay. Ik heb er al jaren een account. Soms ben ik mijn wachtwoord vergeten en dan maak ik een nieuwe aan. Nog nooit een id of ander bewijs hoeven afgeven. En al helemaal niet als een soort steekproef geblokkeerd worden. Kunt u aan de codes op de oorspronkelijke mail niet afleiden of hij echt van ebay komt?

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 28, 2018 om 20:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

EBay voert weldegelijk steekproeven uit.  Enige wat hier opvalt is  de lange termijn van de blokkade. Meestal is die na het bevestigen van de identiteit met een paar dagen weer vrijgegeven.

tdmduc
door tdmduc Apr 29, 2018 om 13:42
704 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt, enneh niet zo maar wat zeggen hoor PEENTJES, dat je het zelf niet hebt meegemaakt wil niet zeggen dat het niet zo is. Assumptions are the mother of all fuckups

audb
door audb Apr 30, 2018 om 14:41
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb zelf ook zo mailtje gehad maar heb maar meteen me Ebay account opgeheven leek me stukken slimmer.

tdmduc
door tdmduc - Apr 29, 2018 om 13:41
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben al jaren Ebay klant en heb dit al 2x meegemaakt.

Dit is uit pure veiligheid.(contact gehad)

In mijn geval is het al een keer voorgekomen dat iemand probeerde bitcoins te kopen met mijn account, het lukte alleen niet om af te rekenen omdat mijn Paypal ook een wachtwoord heeft en gelukkig NIET hetzelfde wachtwoord.

De boef kwam uit Georgië.

Ebay wist dit te voorkomen omdat ik waarschijnlijk niet in "Missisipi" was ingelogd. Nee, want ik woon in Nederland.

Door deze verdachtheden hadden ze het account toch maar geblokkeerd.

Na deblokken van het account kon ik weer verder. Heb binnen 10 minuten echter het nieuwe wachtwoord nogmaals voor de 2e keer veranderd en ook mijn Paypal account.

Dit laatste om uit te sluiten dat het idd om Phishing zou kunnen gaan.

audb
door audb - Apr 30, 2018 om 14:37
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Doe het niet Ebay of niet nooit je gegevens door sturen en doe je het wel altijd je BSN nummer door krassen of nog beter alles wat ze gewoon niet nodig hebben doorhalen en onleesbaar maken.*

Maar een lens kopen op ebay? als die niet in orde is dan heb je groot kans dat je kan fluiten naar je centen.

Oh, betaald met Paypal? dan val ik in herhaling ook daar zijn de voorwaarden al zo veranderd dat je eigelijk niet eens meer kans maakt op terug betaling.

* Download deze maar https://play.google.com/store/apps/details?id=com.milvum.kopieid  = voor android

Of bij de app store van Apple : kopie id daarmee is het makkelijker te doen.

Nog een tip en dan niet alleen voor Ebay of Paypal gebruik een password met verschillende tekens zodat deze niet makkelijk te raden is en zeker niet uit maar 6 tot 8 tekens bestaat.

Zelf gebruik ik daarvoor https://strongpasswordgenerator.com en om deze te "onthouden" maak ik er een QR code van en print deze uit op een etiket moet ik dan inloggen dan kan ik deze via me webcam of telefoon gewoon uitlezen.

Te moeilijk? zet de code dan in een tekst file en gebruik winrar om deze op te slaan evt met password afschermen.

Maar beter zou een gast account zijn zodat je geen password hoeft te gebruiken.

Be
door Bernhard, Diemen - Apr 30, 2018 om 14:38
1 Antwoorden / Vragen

Ebay Global Collections stuurt mij sinds november mailtjes waarin staat dat ik als handelaar 2,92 euro moet betalen. Terwijl ik mij nooit heb aangemeld als handelaar en dat ook niet wil. Ik koop af en toe wat op Ebay. Ik heb via mijn account kunt achterhalen dat er vorig najaar een mij onbekend boek of DVD namens mij is aangeboden. Maar ik weet van niets. Ik beschouw Ebay als nalatig, omdat ze een derde op mijn account hebben toegelaten.
Er wordt gedreigd met blokkering van mijn handelaren-account. Als ik die 2,92 euro betaal via PayPal is alles opgelost, zo wordt me voorgehouden. Als ik dit luttele bedrag betaal, hebben ze (wie?) meteen mijn gegevens en kunnen ze de hele rekening plunderen.
Op mails waarin ik reclameer krijg ik geen antwoorden op mijn vragen. Er komen wel slecht geformuleerde en vertaalde standaardreacties in het Engels of Duits uit een computer. Omdat Ebay geen Nederlands bedrijf zou zijn, en geld verdienen vóór alles gaat, investeren ze geen personeel dat me op een normale manier kan uitleggen waarom die schuld is ontstaan, zo heb ik me door een bekende laten uitleggen. Als klant ben ik niet belangrijk. Alleen als ze aan me verdienen.
Ik druk de mailtjes weg als Spam, maar blijf ze ontvangen. Wie heeft ook soortgelijke ervaringen?

lampje1watt
door lampje1watt May 1, 2018 om 01:54
35 Antwoorden / 2 Vragen

Als u  die €2,92 overmaakt wordt uw rekenining aan het account van de visser gekoppeld!
Het is namelijk een manier waarmee een rekening wordt geverifieerd; een soort PINcode die je dmv een geldbedrag "intoetst".

PayPal gebruikt een dergelijke methode: Je moet dan 2 kleine bedragen die zij opgeven overmaken. (IIRC)