Bol.com Wie heeft er nog meer last van slechte service van bedrijven die via Bol.com verkopen?
Dag allemaal,
Ik heb nu al meerdere keren meegemaakt dat ik iets via Bol.com heb gekocht en dat de service bij een defect van het artikel heel slecht verloopt. Wie heeft hier nog meer last van? En wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Mijn laatste ervaring is met Top in Speelgoed die via Bol.com verkoopt.
Een bestuurbare RC auto voor mijn zoontje. Deze ging na paar weken al stuk. Vervolgens heb ik ze begin september gemaild om garantie te claimen. Daarop werd ik afgehouden met steeds nieuwe surrogaat oplossingen, zoals bijvoorbeeld “Wat voor batterijen gebruikt u, wij raden varta aan. Deze hebben meer vermogen dan andere batterijen.” Na paar keer mailen, zouden ze contact opnemen met de importeur. Weer niks gehoord. Zelf weer contact opgenomen. Nu mocht ik m eindelijk opsturen, nu zitten we inmiddels al in november. Weer paar weken niks gehoord. Weer gemaild. ‘Excuus we zijn zo druk, daarom hebben we het laten liggen”.
Nu zijn we in januari en heb ik contact opgenomen met Bol.com. Deze zegt nu contact op te nemen.
Reactie van Bol.com;
Ik zie dat het laatste contact eind november geweest is. Dit loopt inderdaad al een tijd en zou niet zo lang mogen duren. Ik zie dat wij er zelf nog niet tussen zijn gekomen. Het is dus goed dat je dit aangeeft want dit is niet wat je mag verwachten. Wat ik voor je ga doen is het volgende. Ik ga de partner de tijd geven t/m maandag om contact met je op te nemen voor een concrete oplossing. Ik zal hierbij aangeven dat het niet gewenst is dat dit zo lang moet duren. Mocht je uiterlijk maandag eind van de dag geen oplossing gekregen hebben van de partner, dan leg ik dit voor aan ons bemiddelingsteam om hierin voor je te bemiddelen.
Bemiddelingsteam om te bemiddelen? Voor een auto van € 23,- en na 9x mailen. En dat noemen ze service bij Bol.com
Naar mijn idee zou Bol.com, direct een oplossing moeten aandragen na zo een lange periode en dit zelf met de affiliatie partner moeten oplossen. Nogmaals omdat dit zo ontzettend lang geduurd heeft.
Mijn vraag nogmaals aan iedereen hier; Wie heeft soortgelijke problemen ondervonden met Bol.com ?
Wat kunnen wij doen als consument? Ontstaat er niet een nieuw soort monopolie, wat ten koste gaat van persoonlijke service?
New mail
Onlangs heb ik Bol benaderd omdat ik mijn twijfels had over een verkoper. De adres was een leegstaand kantoorpand die te huur stond. Volgens de KVK stond op dat adres wel een im- en export bedrijf gevestigd, maar volgens de website van dat bedrijf zat die aan de andere kant van het land.
Dan maar het KVK nummer dat op de site van Bol bekeken. Kom ik in en andere stad uit op een woonhuis met meerdere aparte bedrijven ingeschreven. Maar nergens de naam van dit bedrijf. Het soort artikelen dat dit bedrijfje verkocht zat ook geen lijn in.
Krijg ik de reactie van Bol dat er niets vreemds aan dat een verkoper die nog geen 2 maanden bij Bol verkoopt bij hun een naam gebruikt die nergens bekend is en dat er andere adresgegevens gebruikt wordt.
Bol is allang Bol niet meer en begint steeds meer op Marktplaats te lijken waar iedereen maar zijn gang kan gaan.
Top in Speelgoed is een verkoper die nu 3 artikelen heeft staan die niet op voorraad zijn. De verkoper is Top1toy's in Zeist. Wellicht dat ze via Bol van hun oude voorraad proberen af te komen.
De winkel is nu dicht, anders na de lockdown maar even langsgaan.
Wat een flauwekul om daarover Bol.com te gaan bellen. Ik koop vaak en veel bij of via Bol, de achterlijke, nergens op slaande namen van andere verkopers sla ik gewoon over. Daar ga ik echt geen energie aan verspillen. En kijk eens bij Blokker enz. ook die werken met 'partners'. Wehkamp gaat (of doet al) ook met externen werken. Wen er maar aan dat steeds meer webshops dat gaan doen.
Het is voor mij geen probleem dat ze met partners werken, maar wel als een partner niet te traceren is. Ook al zit Bol er tussen, je doet zaken met een bedrijf waarvan je niet weet wat nu het daadwerkelijke adres, wie er achter zit en waar je moet zijn bij eventuele garantie. Misschien dat u hoort tot die vele mensen die blind ergens gaan kopen, maar ik niet.
Wat betreft uw laatste zin: lees eens goed wat ik schrijf! Dergelijke partners als waar u het over heeft, laat ik gewoon links liggen.
Met het gevolg dat iemand anders er wel gaat bestellen. Zodra ik een twijfel heb meld ik dat.
Nou, dan heeft u blijkbaar alle tijd van de wereld, want dan moet u behalve Bol.com heel wat gaan webshops checken. En wat een ander doet, is niet mijn verantwoordelijkheid. Mensen gaan toch pas opletten als ze of hun geld kwijt zijn of rommel toegestuurd krijgen.
Dus omdat ik op zoek ben naar een bepaald artikel, uitkom bij een vage verkoper die via Bol verkoopt en dat dat meld, dan heb ik tijd teveel en zou ik heel wat webshops moeten checken?
1 klacht is geen klacht....
Bij meerdere word een verkoper verwijderd.
Ze verdienen aan elke verkoper en nog veel voorraad bij hun distributie centrum.....
Ook kijken ze of het een grote verkoper is of kleinere....
Ze Royeren wel dubieuze maar verhuizen mag en KVK elders mag ook....
Ik had ook niet mijn thuis adres opgegeven wegens de ongewenste reclame en zo.
Blijf klagen en doe dat bij niet oplossen wel zo snel mogelijk via bol.com want maanden later kunnen ze er weinig meer mee.
Helaas zijn er enkele die onder meerdere namen werken en zo helaas ook bij Bol.com terug kunnen komen...
Controle op betrouwbaarheid is veel werk en ook niet waterdicht.
Ook mag je een negatieve revieuw geven en daar is verkoper zeker nooit blij mee.
Ik ben in basis zeer tevreden met Bol en blijf er gewoon bestelle, en NEE, IK WERK ER NIET voordat weer gezegd gaat worden. Recentelijk 3 weken op een bestelling gewacht en met één telefoontje was het betaalde bedrag terug in 2 dagen. Maar met een bedrijf, bol dus, wat zeker geschat meer als 1.000.000.000 (één miljard) orders verwerkt en u heeft één klacht, en misschien 2 of 3, valt dat echt niet op. Als u daar niet (meer) tevreden bent, gaat u elders bestellen, simpele zaak toch?
Ook ik blijf bij of via Bol.com bestellen, net als veel anderen dat blijven doen. En nee, ook ik werk er niet. Ik vind het erg handig dat ik niet overal een account hoef aan te maken.
Ik ben keurig geholpen door een van de bedrijven die Bol als tussenpersoon gebruiken. Nee, ik deel deze mening dus niet en het zal per bedrijf afhankelijk zijn.
Hoe moet Bol weten dat je al maanden en probleem hebt met een verkoper.
Je gaat nu pas Bol benaderen en er gebeurt toch wat. Wacht even tot maandag en dan weet je meer.
U heeft via e-mail garantie geclaimd. Wat voor garantie heeft u dan geclaimd. Heeft u dit op basis van deze info gehandeld: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product ?
Of ook deze: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/spijt-van-je-aankoop-of-bestelling
U heeft zich m.i. onnodig gewend tot de importeur omdat, als al gesteld de verkoper verantwpprdelijk is. Bol.co is daarbij tussenpersoon maar het kan wel van belang zijn aan wie u heeft betaald. Men biedt nota bene bij Bol.com u dit aan waar m.i. niets mis mee is: Mocht je uiterlijk maandag eind van de dag geen oplossing gekregen hebben van de partner, dan leg ik dit voor aan ons bemiddelingsteam om hierin voor je te bemiddelen.
Om echter een verhaal kort te maken en als het inderdaad om een bedrag ad. € 23 gaat adviseer ik u om 'het verlies te nemen' omdat een ingebrekestelling hoe dan ook al geld zal kosten m.b.t. het aantekenen van de daarvoor bestemd bestemde brief, zie voorbeeldbrief-ingebrekestelling die u kunt benutten als sommatie. Ik adviseer u om dat maar niet te doen.
Louter goede ervaringen met bol.com. We kijken zelf wel even waar we kopen, hoelang het bedrijf bestaat en we willen geen goedkope (nagemaakte) waar uit China.
Wel vreemd dat er in Nederland geen verplichting bestaat, op een website de officiele gegevens van een verkoper of bedrijf te zetten. In andere Europese landen, oa Duitsland, is die verplichting er wel.
Ik bestel het liefst bij https://www.amazon.de/, de Duitse website van Amazon, is ook goedkoper dan .nl en sneller. En uitstekende service.
@frits - het bedrijf van uw voorkeur is gevestigd in de US, betaalt nauwelijks belasting en de winst gaat voor het merendeel naar één persoon. Deze persoon houdt er denkbeelden op na die deels ondemocratisch kunnen worden genoemd. Via de server-plaats-verhuur-afdeling van het bedrijf (AWS) wordt een website / messengerdienst in de lucht gehouden die extreem rechtse denkbeelden verspreidt. Verder heeft dit bedrijf een enorme markmacht, bijna monopolist. Dat alles ondersteunen wij liever niet. Maar veel mensen kopen daar inderdaad graag.
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Bol, maar met hun wederverkopers amper. Om gedoe te vermijden let ik er op dat ik bij eenzelfde produkt, als het prijsverschil minimaal is, ik dan toch voor Bol kies.
Is naar mijn idee een schakel minder en makkelijker bij eventuele problemen.
Ekiem
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Annulerigskosten Fatbike-discounter
Hallo,
3 oktober 2024 heb ik een Ouxi v8 fatbike besteld bij Fatbike -discounter.com
na de bestelling geplaatst te hebben kreeg ik netjes mijn factuur in de mail
maar er waren 2 punten die mij meteen opvielen
1: Er staat geen Framenummer op de factuur (deze heb je nodig i.v.m. verzekering)
2: Op de factuur staat geen levertijd maar er word gezegd: Wanneer de bestel
...
Lees meer
Contextlogic bv hodn wish
Ik heb een eerste sommatie ontvangen van een gerechtsdeurwaarder van een bedrijf wat ik niet ken. Ik heb daar ook nooit iets besteld, nog ontvangen of een factuur van gezien.
waar dit vandaan komt is me niet duidelijk, maar heb nu wel een aanmaning met extra kosten ed.
wat moet ik doen?
Meer dan 10 euro statiegeld
Beste Kassa,
In de JUMBO hangt sinds kort bij de flessen automaat een briefje waarop staat dat indien je meer dan 10 euro aan statiegeld inlevert je dit niet apart mag laten uitbetalen maar moet verrekenen met boodschappen doen.
Laatst sotnden mijn kinderen met gespaarde statiegeld bonnetjes, en werd de uitbetaling geweigd, omdat het totaal bedrag 20 euro was en zij geen aankoop in
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer