le
door lesley38 Jul 21, 2016 om 17:38
Winkels & webshops

Bol.com

Heb een product besteld bij bol.com wat geleverd werd door centralpoint. Het product wat we kochten beviel ons niet en gevraagd aan bol.com hoe we t konden retourneren. Ze vertelden ons als we geen orginele doos hadden het in een andere doos verstuurd kon worden zo gezegd zo gedaan. Tot we een email kregen van bol.com dat centralpoint ons product niet wou aannemen omdat het beschadigd was. We hadden het netjes en stevig in een doos gedaan en wat er gebeurt is van postnl naar hun heb ik geen idee van. 2 weken bezig geweest om me geld terug te krijgen en tot heden nog niks. enigste wat centralpoint zij was als je accoord geeft sturen we t artikel terug anders niet. met anderen woorden dan was ik me geld en product kwijt. Zowel bol.com en centralpoint vertikken het ons tegemoet te komen met een voorstel. Centralpoint had ons nog gebeld vandaag nadat ik deze klacht ook op een andere site heb geplaatst en ze dwongen ons om te zeggen dat het onze schuld was dan zouden ze verder praten toen ik dit weigerde zij die man dan stoppen we de opnames en hangen we op. Wat nu?

12199 18 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 21, 2016 om 18:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je besteld een product, het bevalt niet, je wilt het terugsturen en je hebt de originele verpakking (al) niet meer?

Hoe dan ook, je bent zelf verantwoordelijk voor goede verpakking e.d. Als PostNL verantwoordelijk is voor de beschadiging, dan moet je het met hen oplossen. Zij hebben kennelijk de wanprestatie geleverd.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2016 om 19:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bol.com heeft hier natuurlijk niets mee van doen. U hebt via hun site bij een andere verkoper iets gekocht.

El
door Elstafo - Jul 22, 2016 om 09:20
3 Antwoorden / Vragen

Ok,

als ik je verhaal goed begrijp is dat gene wat je hebt retour gestuurd, in een door jou gekozen niet originele verpakking verstuurd? Daarbij is het beschadigd aangekomen en nu willlen Bol/Centralpoint deze niet terugnemen? Dat lijkt me eigenlijk nogal logisch! Je bent zelf verantwoordelijk voor het degelijk versturen. Als het inderdaad aan de vervoerder ligt, dan ben je nog steeds zelf verantwoordelijk om dat met de vervoerder op te nemen. Je kunt hier natuurlijk niet Bol of Centralpoint op aanspreken.

ka
door kaakje - Jul 22, 2016 om 09:42
109 Antwoorden / 0 Vragen

Bol heeft gezegd dat het ook in een andere doos verstuurd kon worden. En dat Bol het uitbesteedt aan een derde partij maakt hun niet minder aansprakelijk! Zij zijn de aanbiedende partij en derhalve ook aansprakelijk. Kijk eens op Klachtenkompas.nl. Bol heeft vermoedelijk een aparte afdeling om alle klachten af te handelen. Persoonlijk vind ik Bol leuk voor een cd oid  maar voor het echte spul ga ik wel naar een fysieke winkel (zo lang dit nog kan)

Cookies
door Cookies - Jul 22, 2016 om 09:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bol.com besteedt het niet uit aan een andere partij. Je weet blijkbaar niet hoe het werkt bij Bol.com met externe verkopers. Kort gezegd, verkoopt Bol.com alleen maar advertentieruimte aan externe verkopers.

DOOR KAAKJE - 22 JUL. 2016 OM 09:42
73 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

En dat Bol het uitbesteedt aan een derde partij maakt hun niet minder aansprakelijk!

ka
door kaakje - Jul 22, 2016 om 09:55
109 Antwoorden / 0 Vragen

update:

Ik zie de klacht ook op Klantenkompas en de reacties van Centralpoint. Als zij blijven volhouden dat u het in een verhuisdoos zonder bescherming geretourneerd hebt staat u zwak. Klacht is teruggekoppeld naar Bol. Ben benieuwd.

Carola83.

Zie inderdaad dat Bol geen verantwoordelijkheid heeft mbt externe aanbieders. Weer een reden om toch maar naar de fysieke winkel te gaan voor een HCS. .

diumenge
door diumenge - Jul 22, 2016 om 10:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt me duidelijk dat als er al een partij is die hier schuld aan heeft dat dat dan de vervoerder is. Maar als het verhaal op klachtenkompas juist is dan heeft TS dit volledig over zichzelf afgeroepen. Sowieso al heel coulant dat je na zeven dagen gebruik en het ontbreken van de originele verpakking je dat zo mag terugsturen. Doe dan tenminste het terugsturen goed.

mo
door mof - Jul 22, 2016 om 12:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U mag centralpoint vragen wat de beschadiging inhoudt, wat is kapot, en of ze kunnen aantonen dat dit door de verzending is gebeurd.
Dan geldt nog de regel dat u binnen 14 dagen ongemotiveerd kunt retourneren. Wat let u om te zeggen dat u het produkt in beschadigde
toestand heeft ontvangen en dat u het daarom heeft geretourneerd? Het is aan centralpoint aan te tonen dat dit niet is gebeurd.

Maar uiteindelijk:

U heeft het bij bol.com besteld. Spreek dan bol.com ook aan. Die zijn in staat meer druk te leveren op centralpoint.
Ik heb zoiets ook meegemaakt bij bol.com en een tussenleverancier.  Werd uiteindelijk door bol.com overgenomen.

diumenge
door diumenge Jul 22, 2016 om 12:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het product terugsturen o.b.v. het recht op bedenktijd en na beschadiging ineens je verhaal veranderen naar dat het product al beschadigd was... Echt briljant! Dat zijn twee totaal verschillende redenen om terug te sturen en die kan je niet naar wens veranderen.

vr1944
door vr1944 - Jul 22, 2016 om 12:43
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat bol.com niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

Voorwaarden

  • Je hebt 30 dagen om aan te geven dat je wil retourneren. Als je meerdere artikelen in één keer besteld hebt, dan begint deze termijn te lopen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Vanaf het moment dat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren moet je het binnen 14 dagen retourneren. Heb je een artikel besteld via een externe verkoper, dan gelden andere retourvoorwaarden.
  • Het artikel is, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. De seal van een cd, cd-rom, dvd, blu-ray, game of softwareartikel mag niet verbroken zijn. Bij baby- en peuterkleding moet het label/kaartje nog aan de kleding zitten.
  • Wij willen je vragen om, indien mogelijk, de factuur (of een kopie van die factuur) mee te sturen in de verpakking.

Cookies
door Cookies - Jul 22, 2016 om 15:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als ik zo de reactie van Centralpoint lees, kan ik me volkomen voorstellen dat het beschadigd is aangekomen. Je kan een homecinemaset niet zomaar los in een verhuisdoos gooien. Dat is vragen om problemen, want tijdens het transport wordt er bepaald niet zachtzinnig omgegaan met de pakketten.

En het is natuurlijk heel onverstandig om de originele verpakking weg te gooien binnen de retourtermijn.

Stukje uit de reactie van Centralpoint op Klachtenkompas:
U heeft de Home Cinema Set (los) in een grote verhuisdoos (!) verstuurd, zonder deze goed vast te zetten met beschermende materialen. Dat de set vervolgens beschadigd aankomt is dan denk ik niet zo gek.

El
door Elstafo - Jul 22, 2016 om 15:53
3 Antwoorden / Vragen

Ehh,

beetje raar om nu deze review te plaatsen. Je zoekt volgens mij geen oplossing, maar alleen de confrontatie. Lekker taalgebruik ook:

audb
door audb - Jul 22, 2016 om 18:27
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Alleen als de doos waar de doos van een product weg gegooit is mag er een andere doos worden gebruikt.
Is echter de orginele doos waar het product is in verpakt weg gegooit dan hoeft de verkoper het product niet meer terug te nemen dat staat ook duidelijk aangeven.

Alleen bij een reparatie hoeft geen orginele doos gebruikt te worden maar is het wel de verandwoording van de toezender om deze goed te verpakken.

En Centralpiont is een van de meest gewaardeerde verkopers op Tweakers,net en Hardware.info wat afhandeling van klachten betreft.

Ze mogen aan u zelfs de kosten van afhandeling en de verzend kosten naar u gaan berekenen of u moet afstand doen maar dan krijgt u geen cent retour.

va
door van silfhout - Jul 23, 2016 om 10:51
2 Antwoorden / Vragen

Is het pakket niet automatisch verzekerd bij postnl? Maarja dan had de waarde van het pakket vooraf geregistreerd moeten staan.....

jo
door jorisw Jul 23, 2016 om 11:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je verzekert je niet voor slecht verpakte spullen.

jo
door jorisw - Jul 23, 2016 om 11:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar waarom gooi je de originele verpakking weg als je de spullen nog wilt evalueren? Of kreeg je pas later spijt van je uitgave en probeer je nu een way out te vinden?

da
door datzoekikop - Jul 23, 2016 om 13:57
251 Antwoorden / Vragen

Er is een verschil tussen verpakken, in een doos pleuren en "ik ben het kwijt" en verpakken dat het weer in verkoopbare situatie bij de verkoper aankomt.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 23, 2016 om 14:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Lesley, je bent gewoon dom bezig, terecht dat je geen geld retour krijgt. Nu nog ff een aaklacht wegens smaad erbij en je hebt een prachtige levensles erbij.
Diewilik

marita5
door marita5 Jul 23, 2016 om 14:27
11495 Antwoorden / 15 Vragen

En dan ook nog het gebruik van schuttingtaal , word probleem meteen mee opgelost ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 23, 2016 om 14:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hahaha  Ik kan me, of goed voorstellen als mensen zo schrijven dat je bereidheid om iets voor ze te doen naar nul zakt.
Diewilik

lp
door lpaard1981 - Jul 25, 2016 om 14:20
50 Antwoorden / 1 Vragen

neem je verlies. Iets goed verpakken is ten alle tijden je eigen verantwoordelijkheid. speciaal verpakkingsmateriaal heeft niet iedereen, maar oude kranten e.d wel. en die voldoen ook als verpakkings/beschermingsmateriaal.

Lu
door Lucieke - Aug 12, 2016 om 17:49
5 Antwoorden / Vragen

Bol.com haalt steeds hetzelfde argument naar boven: 'U heeft gekocht bij een andere partij.'
Niets is minder waar. Wanneer je de bestelling plaatst bij Bol.com heb je een zakelijke overeenkomst met hun. Als ze dit dan uitbesteden aan een andere partij maakt dit niets uit voor de klant. Bol blijft de partij waar de klant zaken mee heeft gedaan en zij zijn dan ook aansprakelijk.
Ik doe hier geen uitspraken over dit specifieke geval van beschadiging. Ik weet natuurlijk niet wie hier aansprakelijk voor is.
Maar wederom probeert Bol.com elk verhaal van zich af te schuiven met hetzelfde verhaaltje over de derde partij.
Ik koop al lang niks meer bij hun. Ik ga hier geen reklame maken dus noem ik geen namen maar er zijn enkele partijen op het net die hetzelfde dan Bol.com verkopen voor een betere prijs en een véél betere service.