Ka
door KaatjeGroningen Jun 8, 2023 om 07:35
Winkels & webshops
Bouwmarkt Karwei maakt misleidende reclame

Karwei heeft een aanbieding van betonnen U-elementen, van €23,99 voor €19,19
Daarbij staat er nog 4 + 1 gratis.
Hoe logisch is het dan dat je denkt dat je 4 x €19,19 rekent, dat is tenslotte de prijs die ze nu kosten.
Maar nee, Karwei hanteert voor deze actie de oorspronkelijke prijs.

Karwei zei 'u leest het zoals u het wíl lezen'

Dit is toch misleidende reclame? Dan hadden ze erbij moeten zetten dat de aanbieding geldt bij de oorspronkelijke prijs!

12790 22 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Jun 8, 2023 om 07:51
854 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is niet misleidend. Je betaalt 4 elementen tegen de normale prijs en dan krijg je er 1 gratis. Doordat je nu een element gratis krijgt daalt de prijs van de 4 betaalde elementen.

Dus 4 x 23,99 is 95,96 : 5 is 19,19 per element. Is een korting van 4,80 per element

Het is een kwestie van goed lezen. Dergelijke acties gaan altijd van de normale prijs

Ka
door KaatjeGroningen Jun 16, 2023 om 19:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dan moeten ze dat erbij vermelden

ne
door neodutchio - Jun 8, 2023 om 08:03
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Gewoon even de tekst lezen ondernemer actie en u had gelezen hoe dit verrekend word.

Ka
door KaatjeGroningen Jun 16, 2023 om 19:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

U mag me wijzen waar dat te lezen is, kunt u een printscreen tonen?

ne
door neodutchio Jun 16, 2023 om 20:39
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Die tekst staat in uw eigen foto.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 8, 2023 om 08:36
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Begrijpelijk dat u in eerste instantie denkt dat de prijs zo voordelig uitvalt maar bij iedere actie moet alles nogmaals worden doorgespit.

Franske1958
door Franske1958 - Jun 8, 2023 om 09:37
422 Antwoorden / 2 Vragen

"Het is een kwestie van goed lezen"
Op die folder staat onder andere heel duidelijk: "Makkelijlk en snel 24/7 op karwei.nl"
Advertentie is dus nu nog niet geldig maar pas op 24 Juli, dat is pas over een dikke 6  weken.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 8, 2023 om 09:48
7182 Antwoorden / 3 Vragen

24/7 betekent hier dat Karwei via de app en internet alle dagen en nachten van de week bereikbaar is.

Thecla58
door Thecla58 Jun 8, 2023 om 09:50
854 Antwoorden / 3 Vragen

@Franske58

De aanbieding gaat niet op 24 juli is, maar is 24 uur per dag 7 dagen in de week ter bestellen op karwei.nl. 24/7 Is, voor veel personen, een gangbare uitdrukking.

;-))

Mabelle
door Mabelle Jun 8, 2023 om 19:05
418 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht dat alleen het huidige taalonderwijs te wensen overlaat. Blijkbaar was het vroeger ook al waardeloos...

jewee
door jewee Jun 9, 2023 om 10:56
61 Antwoorden / Vragen

Ach Franske1958, voor je een ander beticht van niet goed lezen, mag je toch echt de hand in eigen boezem steken....24/7  betekent echt niet 24 juli maar is een zeer gebezigde term vwb de 24 uurs maatschappij....
En Mabelle ik kom ook uit 1958 en mijn taal onderwijs was prima....dus niet zo stigmatiseren.

ze
door zeemannetje Jun 9, 2023 om 11:24
120 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is dit een grapje van Franske1958. Heel leuk.

Franske1958
door Franske1958 Jun 11, 2023 om 19:26
422 Antwoorden / 2 Vragen

"Volgens mij is dit een grapje van Franske1958. Heel leuk."
Ik lag hier bijna uǝʌoqǝʇsɹǝpuo  van het lachen dat iemand hier zo serieus op rageerd.

Me
door Meindo - Jun 8, 2023 om 10:39
63 Antwoorden / Vragen

KAATJEGRONINGEN, helemaal met jou eens. Ik vindt het ook misleidend. Het kan niet de bedoeling zijn dat je een advertentie helemaal moet uitpluizen en bereken wat ze bedoelen. Een advertentie moet op het eerste gezicht meteen duidelijk zijn.

Gr
door Grunn1 Jun 8, 2023 om 11:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Gewoon goed lezen en de advertentie is overduidelijk

ne
door neodutchio Jun 8, 2023 om 13:54
5148 Antwoorden / 12 Vragen

De regel er onder lezen is nie uitpluizen. De actie word als 20% verrekend, niets geks aan.

tenormin
door tenormin Jun 8, 2023 om 16:20
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@meindo, er valt niets uit te pluizen, duidelijker kan gewoon niet, hoor.

Mabelle
door Mabelle Jun 8, 2023 om 19:04
418 Antwoorden / 1 Vragen

Je hoeft alleen te kunnen lezen, van uitpluizen is geen sprake. Maar zelfs lezen is blijkbaar al te veel gevraagd.

Me
door Meindo Jun 14, 2023 om 13:20
63 Antwoorden / Vragen

Nabellen. Jij bent wel van irritante opmerkingenen als ik je reacties zo lees.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 8, 2023 om 10:58
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Kaatje,

Ik heb persoonlijk ook eens meegemaakt ,dat Karwei een aanbieding had ,wat ze helemaal niet in de winkel hadden.

Ik ga liever naar Hornbach.

Gr
door Grunn1 Jun 8, 2023 om 11:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het gaat om kortingen niet of ze iets wel of niet hebben

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 8, 2023 om 12:20
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Grunn1,

Als in de Karwei folder een aanbieding staat en ik kom in de winkel en dan is de aanbieding er niet, dan is dat toch ook een vorm van misleiding?

ne
door neodutchio Jun 8, 2023 om 13:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Nee Amsterdammer, dan kan het zijn dat het uitverkocht is, enkel op bestelling gaat of omdat de winkel simpelweg te klein is om alles op voorraad te hebben. Vandaar dat er op elk foldertje een extra tekst staat met de voorwaarden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 8, 2023 om 19:49
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Van zo'n grote bouwmarkt als Karwei moet je toch kunnen verwachten ,dat ze verkopen wat in de folder staat.

In mijn geval ging het om een mooie gereedschaptas.

ne
door neodutchio Jun 8, 2023 om 20:05
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, in een rijdende frietkar heb je ook niet hetzelfde liggen als in een vaste cafetaria. Elke meter kan maar 1 keer ingevuld worden. Dus kleinere winkels heeft minder voorraad dan een grotere winkel.
Daarnaast is een winkel geen museum en word alles wat in de schappen ligt verkocht. Is er net iemand voor u geweest, dan kunt u het niet meer kopen. En tenzij op=op kunnen ze het gewoon bestellen.

rj
door rjw Jun 8, 2023 om 22:40
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Het is ook een talent hoor, om bij iedere vraag met een totaal irrelevante reactie te komen. Maar GA kan het. Misschien kan je nog even foto's vragen van waar TS de spullen wil gaan gebruiken. Of klagen over de grootte van de kassabon bij de Gamma....

@H
door @HENK@ Jun 9, 2023 om 19:35
159 Antwoorden / 1 Vragen

@ geboorde amsterdammer

heeft u daar ook foto's van ??   ;-)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 9, 2023 om 23:42
1759 Antwoorden / 31 Vragen

@Henk,helaas niet.....;<))

Maar even serieus: Karwei is vergeleken met Hornbach een rommelige bouwmarkt.....

ne
door neodutchio Jun 10, 2023 om 17:09
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Kreeg vandaag een folder van Hornbach binnen, was zo breed, kon er een tafelkleed van maken. Nooit ga ik meer naar de Hornbach. Aldus ik met de denkwijze van een Geboren Amsterdammer. Hornbach en Karwei kan je niet vergelijken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 11, 2023 om 00:16
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Ik geeft toe ,dat die Hornbach folder van week 24 wat overdreven groot is....

Maar wat heeft de folder te maken met het aanbod in de winkel?

ne
door neodutchio Jun 11, 2023 om 08:24
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik kroop een keertje in uw gedachtengang.

Gr
door Grunn1 - Jun 8, 2023 om 11:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Is weinig misleidend aan.
Alles staat er precies zoals het moet gewoon goed lezen.
Het gaat om alle combinaties en op de totaalprijs van 5 stuks krijg je 20% korting oftwel 4 + 1 gratis.
Lees je nooit andere folders zoals van supermarkten ofzo? Staat ook altijd hetzelfde hoor, 2 + 2 gratis (oftwel 50% op te totaalprijs) met voorbeelden van bepaalde producten met prijzen.

an
door annefslik - Jun 9, 2023 om 10:16
6 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemorgen  .
.
Weet je hoe dat komt ?
.
Ook  - karwei - heeft last van die enge en besmettelijke  -9-  ziekte !!
.
Zouden zij eens NORMALE EN GEZONDE ronde prijzen rekenen dan was er niets aan de hand geweest .
.
Even iets anders  .....er staat - 3 antwoorden 1 vragen !
1 vragen ?
Stel je gaat naar restaurant vraag je dan 1 kopjes koffie en later 1 flessen Westmalle Tripel bier ?
Je rijdt 1 auto 's ?
Je kijkt 1 tv' s ?
Je hebt 1 kinderen ?

Dr
door Driver56 Jun 9, 2023 om 15:09
1 Antwoorden / Vragen

Cryptisch antwoord hoor.
En in antwoord op uw vraag; ik weet nu nog niet hoe dat komt.

me
door mein33 Jun 11, 2023 om 11:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR ANNEFSLIK - JUN 9   Stel je gaat naar restaurant

Als we toch gaan komma...........  dan is het  "Je gaat naar een/het restaurant".  :-((

Hajon
door Hajon - Jun 9, 2023 om 10:46
9 Antwoorden / Vragen

Ik ben het eens met KaatjeGroningen dat het misleidend is. Er staat duidelijk bij het plaatje van 23,99 voor 19,19. Stel dat ik er maar 1 of 2 wil kopen, dan verwacht ik dus dat dat voor €19,19 per stuk is. Ze hadden alleen de originele prijs moeten noemen met daaronder de vermelding dat de 5e gratis is. Op hun website hebben ze het wel goed staan.

Ka
door KaatjeGroningen Jun 16, 2023 om 19:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal mee eens!!

@q
door @qwerty@ - Jun 9, 2023 om 11:15
68 Antwoorden / 1 Vragen

De on-line folder is daar ook duidelijk over.
Dus nee, de prijs is NIET €19,19 per stuk dat is WEL als je er 5 koopt of een veelvoud daarvan.

Ka
door KaatjeGroningen Jun 16, 2023 om 19:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Je gaat toch niet eerst folders lezen en daarna ook nog eens hun online site????
De folder moet gewoon correct zijn met een vermedling:
4 + 1 gratis geldt op de oorspronkelijke prijs. Dan was het totaal geen probleem geweest.

Ge
door GeeJee - Jun 9, 2023 om 11:48
15 Antwoorden / Vragen

Ze hadden er de normal prijs, in rood, bij mogen zetten. Dat is duidelijker.

mo
door mof - Jun 9, 2023 om 12:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Karwei heeft gelijk. U leest zoals u het wilt lezen. Niets is gratis, u koopt gewoon vijf van die dingen tegen 20% korting ....

Du
door Dutchbyte - Jun 9, 2023 om 13:43
2 Antwoorden / Vragen

Ik vind het ook misleidend. Je ziet het artikel met een prijs (19,19) en 4+1gratis. Het is precies hun bedoeling dat je dit ook denkt en dat je naar de winkel komt. En dan zeggen ze 'lees de kleine lettertjes' maar dan ben je al in de winkel

1paul
door 1paul - Jun 9, 2023 om 15:49
3135 Antwoorden / 0 Vragen

4X23,99=?:5= 19,19

Ka
door KaatjeGroningen Jun 16, 2023 om 19:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niet gezegd dat ik niet kan rekenen, ik heb gezegd dat de advertentie misleidend is :)

1paul
door 1paul Jun 17, 2023 om 07:15
3135 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt wel gelijk, het is verwarrend.

SlartiCraftFast
door SlartiCraftFast - Jun 9, 2023 om 20:23
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb de aanbieding in het krantje aandachtig en kritisch bekeken: 4 + 1 gratis aan 19,19 euro is de enige strikte interpretatie eraan begrepen mag. Karwei zal voor deze prijs moeten leveren, gezien zij deze eigen uiting met zichzelf en lezers overeen kwamen t.t.v. publicatie. (Reclame)Wet- en regelgeving in acht nemende.

Nota bene; geen verwijzing, geen sterretje, geen voorwaarden, geen 'op = op', behalve de 'Vast Laag artikelen'; deze zijn als enige wél uitgesloten van de '4 + 1 gratis' actie. Dat staat er. Dus leveren Karwei, aan het door uzelf bepaalde aanbod: 5 halen=4x19,19 betalen. Of boetedoen aan ACM wegens misleidende reclamering.

Ka
door KaatjeGroningen Jun 16, 2023 om 19:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja toch, helemaal mee eens.

Ka
door KaatjeGroningen - Jun 10, 2023 om 16:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de advertentie nog aan meer mensen laten lezen, ook zij vonden het misleiding.
Krijg een beetje het gevoel alsof hier Karwei-medewerkers reageren.....

ne
door neodutchio Jun 10, 2023 om 17:12
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Klopt, we werken allemaal bij Karwei. Maar ook bij al die andere bedrijven waarop we reageren. Zwaktebod.

ro
door ronny530 - Jun 11, 2023 om 07:55
2773 Antwoorden / 41 Vragen

De prijs in het rood is de aanbiedingsprijs per stuk maar alleen als u 5 stuks koopt in het rode tekstvlak staat zeer duidelijk 4+1 gratis. In de tekst onderaan staat te lezen hoe de aanbiedingsprijs tot stand gekomen is namelijk 20% korting bij de aanschaf van 5 stuks voor alle artikelen met het 4+1 rode tekstvlak. De rode kleur van zowel het tekstvlak en de aanbiedingsprijs zijn gelijk en maakt dat die prijs bij de afname van 5 stuks van toepassing is. Als u minder dan 5 stuks koopt dan is de aanbiedingsprijs niet van toepassing en betaald u de normale in de zwart gedrukte prijs per stuk. U zou gelijk hebben als het rode tekstvlak niet in de advertentie opgenomen was want dan zou de rood gekleurde aanbiedingsprijs van toepassing zijn. Van misleiding lijkt me geen sprake omdat u bij aanschaf van 5 stuks de rood gekleurde aanbiedingsprijs per stuk betaald. Daarbij betreft het een artikel waarvan er meerdere nodig zijn om één geheel te vormen en opzich geen losstaand artikel betreft zoals een keukenkraan waarvan u er geen 5 nodig heeft.

atlas1302
door atlas1302 - Jun 11, 2023 om 12:10
341 Antwoorden / 13 Vragen

Je koopt 5 elementen, dat is de aanbieding. Bij de kassa merk je dat Karwei u een plezier doet, u betaalt 5 x 19,19 euro en niet 5 x 23,99!

Verder heb ik niet gelezen, heb ze niet nodig ook trouwens.

Ik heb een doos met zwarte en witte sokken, hoeveel sokken moet je er minimaal uithalen om één paar van dezelfde kleur te krijgen. Leesvraagje.

Franske1958
door Franske1958 - Jun 11, 2023 om 13:59
422 Antwoorden / 2 Vragen

"Ik heb een doos met zwarte en witte sokken, hoeveel sokken moet je er minimaal uithalen om één paar van dezelfde kleur te krijgen. Leesvraagje."
Drie , echter ik heb geen drie voeten.  Over sokken gesproken.  Vorige week maakte er iemand mij op attent dat ik twee verschillende sokken aan
had. Volgens mij kan dat niet omdat er in mijn kast nog zo een paar ligt.

atlas1302
door atlas1302 Jun 11, 2023 om 14:23
341 Antwoorden / 13 Vragen

Om die redenen loop ik elke dag op badslippers, en als ik sokken draag dan wit voor links..en voor rechts laat het al raden. Op die manier liggen dan bij mij ook nog zo'n paar in de kast.

Maar die 24/7 vind ik een prima afleiding van je, cheers.

user123
door user123 - Jun 11, 2023 om 14:54
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Niemand geeft korting op korting. U leest inderdaad wat u wil lezen

Thecla58
door Thecla58 - Jun 16, 2023 om 19:36
854 Antwoorden / 3 Vragen

Er staat in de advertentie dat het verrekend wordt als 20% korting bij de kassa. Zie ook andere reacties