Gv
door GvLeeuwen Jul 15, 2019 om 16:39
Winkels & webshops
Brievenbus afgebroken en deur beschadigd door bezorger PostNL

Bezorger heeft pakketje dusdanig door de brievenbus gedrukt, dat de brievenbus aan de binnenkant van de deur afgebroken is. De deur is hierdoor beschadigd.
Het pakketje (wat met brievenbus en al op de grond lag) krijg ik bijna niet uit de brievenbus, zo strak zit het erin gepropt.
Schandalig!

Bij PostNL krijg je alleen te horen dat je klacht aangenomen is en je binnen 5 werkdagen terugkoppeling krijgt. Er is absoluut geen mogelijkheid om verder iemand (leidinggevende ofzo) aan de telefoon te krijgen.

12546 14 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jul 15, 2019 om 16:42
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Nou ff 5 dagen afwachten dus.

ho
door holy53 - Jul 15, 2019 om 16:43
68 Antwoorden / 1 Vragen

Dan maar vijf dagen wachten. Is toch geen probleem lijkt mij!

aurora1
door aurora1 - Jul 15, 2019 om 16:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dit al gemeld bij de verzender? Die is nl verantwoordelijk en moet dit met de post opnemen.

diumenge
door diumenge - Jul 15, 2019 om 17:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou het er niet bij laten zitten en een gesprek met de manager blijven eisen!

diumenge
door diumenge Jul 17, 2019 om 18:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Och, de redactie is weer 's bezig geweest... zoals altijd half werk.

ne
door neodutchio - Jul 15, 2019 om 18:17
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Of de verzender heeft een te dik pakket gemaakt, of uw brievenbus was te klein.

tenormin
door tenormin Jul 15, 2019 om 18:56
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Die brievenbus is niet te klein, @neodutchio, kan je zelf ook zien.

ne
door neodutchio Jul 15, 2019 om 20:37
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als het niet het ene is, dan wel het andere. Dus klagen bij de verzender dat deze zich niet aan de maximale maten van PostNL houden.

Gr
door Grunn1 Jul 15, 2019 om 22:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ongeacht of iets te groot of te klein is is dat nog geen reden om iets kapot te maken.

ne
door neodutchio Jul 15, 2019 om 22:50
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het is niet bewezen dat het afbreken van het binnenwerk door het doorduwen komt. Als het kunststof binnenwerk enkel aan de zijkanten met 2 schroefjes vast zit, dan krijg je aan de lange zijde speling. Dan maakt het niet uit wat er door de bus komt, alles kan dat frontje wegduwen en laten breken. Dat is dan niet de schuld van diegene die iets door de bus gooit, maar door de slechte kwaliteit.

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2019 om 18:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Was het wel verzonden als brievenbuspost?
Zou de verzender in kennis stellen en zelf de reactie van post.nl even afwachten.

panter22
door panter22 - Jul 15, 2019 om 18:48
6599 Antwoorden / Vragen

De deur is toch niet beschadigd. Er moet even een nieuwe klep op. Het is van plastic, dan zul je voor een euro of 5 klaar kunnen zijn. Dus eerst maar eens bij de bouwmarkt kijken hoe groot de schade is.
Het pakje is toch niet op jouw verzoek met de brievenbuspost gegaan ipv de pakketpost?
Ik kan mij vergissen, maar ik zie 2 pakketjes.
Maar even wachten op het antwoord van Postnl.

pe
door peentjes Jul 15, 2019 om 19:38
421 Antwoorden / 0 Vragen

Goh, was u erbij?

panter22
door panter22 Jul 15, 2019 om 20:40
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de foto niet gezien?

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2019 om 18:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij is de tochtafdichting van de binnenkant eraf. De klep buiten zit er tenslotte toch nog op.

Magnum007
door Magnum007 - Jul 15, 2019 om 19:32
594 Antwoorden / 2 Vragen

Tja bij Post NL kun je dit verwachten....

Vorige week waren ze zo brutaal om een aangetekend stuk in mijn brievenbus achter te laten......

Neem contact op met de verzender en vraag of deze een klacht indient bij Post NL.

ne
door neodutchio Jul 15, 2019 om 20:38
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat heeft het proppen van een te dik pakje te maken met een aangetekend stuk van u?

aurora1
door aurora1 Jul 15, 2019 om 23:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is mij ook niet duidelijk.
En de brievenbus zal aan de binnenkant kleiner zijn geworden vanwege tochtmaatregelen?

Magnum007
door Magnum007 Jul 16, 2019 om 11:10
594 Antwoorden / 2 Vragen

De postbode had moeten aanbellen als het pakket niet door de brievenbus past.

ne
door neodutchio Jul 17, 2019 om 16:02
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn bezorgers voor brievenbuspost en voor pakjes. Als het niet door de brievenbus zou passen had de afzender er een pakje van moeten maken.

Magnum007
door Magnum007 Jul 17, 2019 om 17:39
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Dat is het werk van het postagentschap.

Toch komt het regelmatig voor,dat postbodes grote enveloppen in de brievenbus proppen.

Bij mij zelf een aangetekend stuk.

aurora1
door aurora1 - Jul 15, 2019 om 22:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zat/zit er aan de binnenkant niet zo’n bezem tegen tocht die de brievenbus kleiner maakte?
Wat is stuk aan de deur? Van de donkere foto is me dat niet duidelijk.
“Met de brievenbus en al op de grond lag”: dit komt me ietwat overdreven voor; de brievenbus zit er toch nog?

https://www.gamma.nl/assortiment/handson-brievenbus-borstel-wit/p/B545568?gclsrc=aw.ds&&gclid=EAIaIQobChMI-OOBvei34wIVyud3Ch11egvsEAQYBCABEgIKV_D_BwE

Sgoedhart
door Sgoedhart - Jul 16, 2019 om 07:10
1 Antwoorden / Vragen

Wij hebben ook zo vaak problemen met postnl. Pakketjes wat zoek raken. Geen geld terug. En als je een klacht wil indienen, of met een hogere hand wil praten mag dat niet. En ben je een zeur.
Ik ben zelf klaar met post nl. En vraag altijd aan een bedrijf waar ik iets koop of het met postnl gaat. Anders bestel ik het niet daar.

panter22
door panter22 Jul 16, 2019 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen

Denk je nu werkelijk dat een manager zich met dit doort zaken bemoeit? Daar heeft Postnl een medewerker voor in dienst.

ne
door neodutchio Jul 17, 2019 om 16:03
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als ontvangende partij heeft u ook niets met PostNL te maken. De afzender heeft een overeenkomst en die heeft dus een probleem als u de bestelling niet ontvangt. Zij moeten dan namelijk het opnieuw versturen. De verzendende partij loopt schade en zal deze moeten verhalen op PostNL. U loopt geen risico en geen schade.

panter22
door panter22 - Jul 16, 2019 om 08:36
6599 Antwoorden / Vragen

Wil je zeker weten dat je post door de brievenbus past en tegen het briefpost tarief kan worden bezorgd? Let er dan op dat je post

Up
door Upstairs1900 - Jul 16, 2019 om 08:52
3 Antwoorden / Vragen

De brievenbus is niet kapot, de tochtstrip is alleen kapot. Als postbezorger kun je vaak de pakketjes niet goed door de bus doen omdat de tochtstrip de doorgang blokkeert. Een stevige envelop of doos is vaak geen probleem maar ik zie op de foto 'slappe' zakjes liggen, probeer die maar eens door de borstels doen. Als de tochtstrip ouder is is het plastic vaak verweert en gaat ie makkelijk kapot.

gerbera
door gerbera - Jul 17, 2019 om 15:50
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nou kan bij mij net het licht in de hal zijn uitgegaan maar ik zie alleen maar wat rommel liggen en geen beschadiging aan de deur.