Bril bestelling annuleren
Goedemiddag,
Gisteren heb ik bij Hans Anders een gewone bril en zonnebril op sterkte besteld. Om 17.55 uur heb ik een aanbetaling gedaan en ging ik daar de deur uit.
Thuis gekomen vond ik het veel geld, ik dacht dan ga ik morgen meteen naar de winkel om de zonnebril te annuleren en neem alleen de gewone bril op sterkte.
de winkel ging om 9.30 uur open en ik was er om 9.45 uur.
De dame in de winkel was heel behulpzaam en zei meteen ik ga voor u bellen.
Hier werd verteld dat annuleren niet meer ging alles was besteld, ik had binnen 3 uur moeten annuleren in de winkel.
Ik zei dat is moeilijk als ik zo laat de winkel uit ga en s'morgens weer bij openening daar ben.
Heb zelf ook gebeld met de klantenservice en daar werd gezegd dat het in de algemene voorwaarden staat. Dus dan moet ik voor ik accoord geef eerst de voorwaarden lezen online en dan accoord geven.
Annuleren kost 25%, maar dan niet van de aktie kosten maar de gewone volle prijs, incl. bril.
Heb ik geen recht om te annuleren, ik ben toch binnen 48 uur daar geweest.
Vriendelijke groeten
Hier kunt u vast een soortgelijke vraag en antwoorden lezen:
https://radar.avrotros.nl/forum/overige-producten-f40/aankoop-bril-ongedaan-maken-t182317.html
Nee, je hebt géén recht om te annuleren. In een stenen winkel geldt: koop = koop.
Wil je tóch annuleren dan gelden de regels die hiervoor in de verkoopvoorwaarden staan.
Artikel 8 Annulering
Indien de Consument de overeenkomst wil annuleren dan is dit mogelijk tot het moment van de (af)levering van het Goed of de Dienst. Na het afsluiten van de overeenkomst is de Consument bij een annulering gehouden Hans Anders 25% van overeengekomen prijs te betalen.
Als u toch wilt annuleren, moet u natuurlijk 25% van die actieprijs betalen. Niet van de zogenaamde echte prijs.
Hallo Cornel-Kersten ,
Hier werd verteld dat annuleren niet meer ging alles was besteld, ik had binnen 3 uur moeten annuleren in de winkel.
Heb zelf ook gebeld met de klantenservice en daar werd gezegd dat het in de algemene voorwaarden staat.
Ik zie dit niet staan in de voorwaarden .
5.1 In het geval de overeenkomst wordt gesloten in een fysiek filiaal van Hans Anders, komt de overeenkomst tot stand zodra de Consument en Hans Anders overeenstemming hebben over de gemaakte afspraken met betrekking tot de Dienst en het Goed en de Consument zijn handtekening heeft gezet op de opdrachtbon of offerte..
Artikel 8 : Annulering
Indien de Consument de overeenkomst wil annuleren dan is dit mogelijk tot het moment van de (af)levering van het Goed of de Dienst. Na het afsluiten van de overeenkomst is de Consument bij een annulering gehouden Hans Anders 25% van overeengekomen prijs te betalen.
Lees hier de voorwaarden , klik op de rode regel .
https://www.hansanders.nl/algemene-voorwaarden/
@MARITA5, zie mijn opmerking over traagheid in het krijgen van meldingen bij mij.
In geen enkele fysieke winkel heeft u het recht te annuleren. Tenzij de winkelier u een gunst wenst te verlenen. Zoals al vermeld is koop ook echt koop.
Onlin zou u een herroepingstijd hebben, maar dat geldt weer niet voor maatwerk zoals een bril op sterkte.
De volgende keer dus eerst nadenken en dan pas kopen.
@NEODUTCHIO, Hans Anders geeft in de voorwaarden het recht tot kunnen annuleren wel aan zij het op een andere conditie dan dat aan Ts. is gemeld.
Zoals ik zei is het wettelijk bepaald tenzij de winkelier een gunst wil verlenen.
Helaas,
koop is koop en wettelijk heeft u, helaas, geen enkel recht zij het dat de medewerker die u te woord stond de eigen voorwaarden niet kent. U dient de koop overeenkomst na te komen tenzij de verkoper iets anders heeft geregeld. Nu doet zich hier wel de merkwaardige situatie voor dat Hans Anders in de voorwaarden voor annuleren meldt:
Artikel 8 Annulering
Indien de Consument de overeenkomst wil annuleren dan is dit mogelijk tot het moment van de (af)levering van het Goed of de Dienst. Na het afsluiten van de overeenkomst is de Consument bij een annulering gehouden Hans Anders 25% van overeengekomen prijs te betalen.
Ik lees daar duidelijk: de overeengekomen prijs en dat is ook duidelijk de prijs op basis waarvan u de koop sloot dus met actiekorting.
25% van de volle, niet actieprijs, is tegen hun eigen voorwaarden dus u heeft in die zin reden om naar de winkel te gaan en dat voor te leggen.
Ik zie niets over een tijsbestek van 3 uren. dus op zijn hoogst 25% van de actieprijs.
Hoe dan ooik lijkt het dat coulance bij Hans Anders een ietwat vreemd woord is.
(Helaas ook hier weer de situatie dat toen ik aan het reageren begon er nog geen antwoorden stonden die (deels) hetzelfde inhouden)
@heremietkreeft , bij mij is hetzelfde , ik zie de reacties ook niet . maakt ook niks uit beter 3x hetzelfde geplaatst dan helemaal niet . Ik til er niet zo zwaar aan . Volgens mij werkt de redactie niet , onbeschofte opmerkingen of vragen ( taalgebruik ) die staan er nog steeds .
De bestelling wordt geautomatiseerd doorgegeven via de computer van de winkel naar "de maak/bestel" afdeling. Daardoor zijn de brillen met voor iedereen speciaal bestelde glazen vaak zo snel klaar. En annuleren na een besteling, handtekening en aanbetaling is het niet mee mogelijk zonder gevolgen achteraf in een steenen winkel nog de bestelling af te blazen.
Belachelijk dat het zo snel moet, dat annuleren. Ze kunnen toch prima een week wachten voordat ze de bestelling daadwerkelijk intern plaatsen. De levertijd wordt dan wel langer, maar dat geeft niet lijkt me. Ze hebben dan in ieder geval geen reden meer om geld te claimen bij annulering.
Als er niet snel geleverd wordt duurt het weer te lang, krijg je : "Mijn bril duurt veel te lang". En als je twee brillen )mogelijk in een aktie) koopt maar het binnen een kwartier spijt krijgt, moet je beseffen dat dat je dàt eerder moet weten. Maar om op de laatste regel terug te komen: Ze hebben dan in ieder geval geen reden meer om geld te claimen bij annulering. Waarom ga je naar een opticien in een steenen winkel? Om een bril te kopen en te annuleren? Of of een bril te kopen die je op je neus zet?
Die week wachten van u zou betekenen dat ze dus de bril na een week moeten gaan bestellen?
Deze brillen komen vermoed ik uit China en dan zou je maar geluk moeten hebben dat ze 1x per week naar nederland gestuurt worden.
Maar hoe dan ook het is een gunst dat ze de bril binnen 3 uur anuleren ze kunnen ook zich aan de wet houden en zeggen Koop is Koop em we ontbinden de koop niet.
@Kassagebruiker en @Audb, lees dit eens door: nl.wikipedia.org/wiki/Ironie
U had het volste recht om te annuleren.
U verliet de winkel tegen sluitingstijd.
Annuleren was dus niet mogelijk binnen 3 uur.
Dat houdt in dat die 3 uur regel pas de volgende morgen van kracht was.
De bestellingen worden wèl na sluitingstijd direct verzonden en verwerkt. En als er een wachttijd zou zijn van dagen hebbenm de klanten allang via internet binnen 24 uur geleverd al hun bril op hun neus. Nee, Wimmi20, je hebt ècht ongelijk deze keer.
Binnen 48 uur dar geweest?waar staat dat dit betekent dat u kunt annuleren?
u heeft een opdracht afgegeven, daarbij had u kunnen vragen naar de annuleringsvoorwaarden, heeft u niet gedaan. Nu zijn de spullen opgestuurd en worden de brillen op maat gemaakt. Natuurlijk betaalt u als u wilt annuleren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer