Co
door Cornel-Kersten Feb 20, 2019 om 13:39
Winkels & webshops

Bril bestelling annuleren

Goedemiddag,

Gisteren heb ik bij Hans Anders een gewone bril en zonnebril op sterkte besteld. Om 17.55 uur heb ik een aanbetaling gedaan en ging ik daar de deur uit.
Thuis gekomen vond ik het veel geld, ik dacht dan ga ik morgen meteen naar de winkel om de zonnebril te annuleren en neem alleen de gewone bril op sterkte.
de winkel ging om 9.30 uur open en ik was er om 9.45 uur.
De dame in de winkel was heel behulpzaam en zei meteen ik ga voor u bellen.
Hier werd verteld dat annuleren niet meer ging alles was besteld, ik had binnen 3 uur moeten annuleren in de winkel.
Ik zei dat is moeilijk als ik zo laat de winkel uit ga en s'morgens weer bij openening daar ben.
Heb zelf ook gebeld met de klantenservice en daar werd gezegd dat het in de algemene voorwaarden staat. Dus dan moet ik voor ik accoord geef eerst de voorwaarden lezen online en dan accoord geven.
Annuleren kost 25%, maar dan niet van de aktie kosten maar de gewone volle prijs, incl. bril.
Heb ik geen recht om te annuleren, ik ben toch binnen 48 uur daar geweest.

Vriendelijke groeten

12066 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 20, 2019 om 13:44
7182 Antwoorden / 3 Vragen
2
edrick3
door edrick3 - Feb 20, 2019 om 13:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Nee, je hebt géén recht om te annuleren. In een stenen winkel geldt: koop = koop.
Wil je tóch annuleren dan gelden de regels die hiervoor in de verkoopvoorwaarden staan.

Artikel 8              Annulering
Indien de Consument de overeenkomst wil annuleren dan is dit mogelijk tot het moment van de (af)levering van het Goed of de Dienst. Na het afsluiten van de overeenkomst is de Consument bij een annulering gehouden Hans Anders 25% van overeengekomen prijs te betalen.

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2019 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Als u toch wilt annuleren, moet u natuurlijk 25% van die actieprijs betalen. Niet van de zogenaamde echte prijs.

marita5
door marita5 - Feb 20, 2019 om 13:53
11508 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Cornel-Kersten , 

Hier werd verteld dat annuleren niet meer ging alles was besteld, ik had binnen 3 uur moeten annuleren in de winkel. 

Heb zelf ook gebeld met de klantenservice en daar werd gezegd dat het in de algemene voorwaarden staat. 

Ik zie dit niet staan in de voorwaarden .

5.1 In het geval de overeenkomst wordt gesloten in een fysiek filiaal van Hans Anders, komt de overeenkomst tot stand zodra de Consument en Hans Anders overeenstemming hebben over de gemaakte afspraken met betrekking tot de Dienst en het Goed en de Consument zijn handtekening heeft gezet op de opdrachtbon of offerte..
 
Artikel 8 :  Annulering

Indien de Consument de overeenkomst wil annuleren dan is dit mogelijk tot het moment van de (af)levering van het Goed of de Dienst. Na het afsluiten van de overeenkomst is de Consument bij een annulering gehouden Hans Anders 25% van overeengekomen prijs te betalen. 

 Lees hier de voorwaarden , klik op de rode regel .

https://www.hansanders.nl/algemene-voorwaarden/

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 20, 2019 om 14:08
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA5, zie mijn opmerking over traagheid in het krijgen van meldingen bij mij.

ne
door neodutchio - Feb 20, 2019 om 13:55
5148 Antwoorden / 12 Vragen
0

In geen enkele fysieke winkel heeft u het recht te annuleren. Tenzij de winkelier u een gunst wenst te verlenen. Zoals al vermeld is koop ook echt koop.
Onlin zou u een herroepingstijd hebben, maar dat geldt weer niet voor maatwerk zoals een bril op sterkte.

De volgende keer dus eerst nadenken en dan pas kopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 20, 2019 om 14:09
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@NEODUTCHIO, Hans Anders geeft in de voorwaarden het recht tot kunnen annuleren wel aan zij het op een andere conditie dan dat aan Ts. is gemeld.

ne
door neodutchio Feb 20, 2019 om 17:31
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Zoals ik zei is het wettelijk bepaald tenzij de winkelier een gunst wil verlenen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 20, 2019 om 14:04
16830 Antwoorden / 202 Vragen
1

Helaas, 

koop is koop en wettelijk heeft u, helaas, geen enkel recht zij het dat de medewerker die u te woord stond de eigen voorwaarden niet kent. U dient de koop overeenkomst na te komen  tenzij de verkoper iets anders heeft geregeld. Nu doet zich hier wel de merkwaardige situatie voor dat Hans Anders in de voorwaarden voor annuleren meldt: 

Artikel 8              Annulering

Indien de Consument de overeenkomst wil annuleren dan is dit mogelijk tot het moment van de (af)levering van het Goed of de Dienst. Na het afsluiten van de overeenkomst is de Consument bij een annulering gehouden Hans Anders 25% van overeengekomen prijs te betalen.

Ik lees daar duidelijk: de overeengekomen prijs en dat is ook duidelijk de prijs op basis waarvan u de koop sloot dus met actiekorting.
25% van de volle, niet actieprijs, is tegen hun eigen voorwaarden dus u heeft in die zin reden om naar de winkel te gaan en dat voor te leggen.
Ik zie niets over een tijsbestek van 3 uren. dus op zijn hoogst 25% van de actieprijs.
Hoe dan ooik lijkt het dat coulance bij Hans Anders een ietwat vreemd woord is.
(Helaas ook hier weer de situatie dat toen ik aan het reageren begon er nog geen antwoorden stonden die (deels) hetzelfde inhouden)

marita5
door marita5 Feb 20, 2019 om 14:14
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , bij mij is hetzelfde , ik zie de reacties ook niet . maakt ook niks uit beter 3x hetzelfde geplaatst dan helemaal niet . Ik til er niet zo zwaar aan . Volgens mij werkt de redactie niet , onbeschofte opmerkingen of vragen ( taalgebruik ) die staan er nog steeds .

Ka
door Kassagebruiker - Feb 20, 2019 om 16:27
683 Antwoorden / 5 Vragen
0

De bestelling wordt geautomatiseerd doorgegeven via de computer van de winkel naar "de maak/bestel" afdeling. Daardoor zijn de brillen met voor iedereen speciaal bestelde glazen vaak zo snel klaar. En annuleren na een besteling, handtekening en aanbetaling is het niet mee mogelijk zonder gevolgen achteraf in een steenen winkel nog de bestelling af te blazen.

jo
door jorisw - Feb 20, 2019 om 19:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Belachelijk dat het zo snel moet, dat annuleren. Ze kunnen toch prima een week wachten voordat ze de bestelling daadwerkelijk intern plaatsen. De levertijd wordt dan wel langer, maar dat geeft niet lijkt me. Ze hebben dan in ieder geval geen reden meer om geld te claimen bij annulering.

Ka
door Kassagebruiker Feb 20, 2019 om 20:38
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als er niet snel geleverd wordt duurt het weer te lang, krijg je : "Mijn bril duurt veel te lang". En als je twee brillen )mogelijk in een aktie) koopt maar het binnen een kwartier spijt krijgt, moet je beseffen dat dat je dàt eerder moet weten. Maar om op de laatste regel terug te komen:  Ze hebben dan in ieder geval geen reden meer om geld te claimen bij annulering. Waarom ga je naar een opticien in een steenen winkel? Om een bril te kopen en te annuleren? Of of een bril te kopen die je op je neus zet?

audb
door audb Feb 22, 2019 om 13:24
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Die week wachten van u zou betekenen dat ze dus de bril na een week moeten gaan bestellen?

Deze brillen komen vermoed ik uit China en dan zou je maar geluk moeten hebben dat ze 1x per week naar nederland gestuurt worden.

Maar hoe dan ook het is een gunst dat ze de bril binnen 3 uur anuleren ze kunnen ook zich aan de wet houden en zeggen Koop is Koop em we ontbinden de koop niet.

diumenge
door diumenge Feb 22, 2019 om 17:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Kassagebruiker en @Audb, lees dit eens door: nl.wikipedia.org/wiki/Ironie

wimmi20
door wimmi20 - Feb 22, 2019 om 14:24
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

U had het volste recht om te annuleren.
U verliet de winkel tegen sluitingstijd.
Annuleren was dus niet mogelijk binnen 3 uur.
Dat houdt in dat die 3 uur regel pas de volgende morgen van kracht was.

Ka
door Kassagebruiker Feb 22, 2019 om 15:03
683 Antwoorden / 5 Vragen

De bestellingen worden wèl na sluitingstijd direct verzonden en verwerkt. En als er een wachttijd zou zijn van dagen hebbenm de klanten allang via internet binnen 24 uur geleverd al hun bril op hun neus. Nee, Wimmi20, je hebt ècht ongelijk deze keer.

mo
door mof - Feb 22, 2019 om 14:29
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Binnen 48 uur dar geweest?waar staat dat dit betekent dat u kunt annuleren?
u heeft een opdracht afgegeven, daarbij had u kunnen vragen naar de annuleringsvoorwaarden, heeft u niet gedaan. Nu zijn de spullen opgestuurd en worden de brillen op maat gemaakt. Natuurlijk betaalt u als u wilt annuleren.

il
door iljaha - Feb 22, 2019 om 17:04
179 Antwoorden / 3 Vragen
0

Waarom denken zoveel mensen dat je op een gemaakte deal terug kunt komen?

gerbera
door gerbera Feb 22, 2019 om 21:59
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Simpel omdat er niet nagedacht wordt alvorens tot bestelling over te gaan. En als er daarna dan een helder moment is komen ze er achter dat ze iets niet goed hebben gedaan.;-)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

tg
tglatzel - Apr 16, 2024 om 10:45
Auto & vervoer

Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?

Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer