Bril kapot tijdens corona
Mijn bril ging kapot tijdens het telvisiekijken. Het draadje sprong waardoor het glas eruit viel. Omdat de winkels dicht waren heb ik het draadje geplakt met 3 sec. lijm. In juni, de winkels zijn weer open, ga ik naar Hans Anders en vertel bovenstaand verhaal. Een medewerkster zegt dat ze binnen 15 min de bril gerepareerd heeft.
Helaas mislukt deze actie. Het glas is kapot en het montuur zover onklaar dat ik genoodzaakt ben een compleet nieuwe bril te moeten kopen.
Hans Anders biedt 50% korting, als ik bij hun een nieuwe bril koop. Dat vind ik een sigaar uit eigen doos. Of een compleet nieuwe bril. Of 50% van de aanscafwaarde zodat ik bij een winkel naar keuze een nieuwe bril kan uitzoeken.
Ik kon niet anders dan mijn bril plakken omdat de vestigingen dicht waren.
Een bril moet toch bij normaal gebruik ( tv kijken) langer dan een jaar meegaan
Medewerkster maakt glas kapot en daardoor complete bril, is dat nu mijn fout?
Plasticglazen, plasticlijm, dat is vragen om problemen achteraf.
Het gelijmde glas zal kapot zijn gegaan bij het demonteren en dat is niet zo verwonderlijk.
Nette aanbieding om u voor 50% te compenseren, want u had moeten/kunnen weten dat deze lijmaktie niet "het beste idee van Nederland" zou zijn.
Uw eerste bril waarschijnlijk, want bijna iedereen heeft wel eenvorige als reserve in de kast liggen, maar dat terzijde.
Los van wie er voor de kosten op moet draaien, secondenlijm is geen plasticlijm en wat is het beste idee van Nederland wanneer de reparerende partij gesloten is?
Je hebt pech gehad dat het draadje van de bril is geknapt. Zo'n draadje kan jaren meegaan. Was er geen andere opticien die de bril kon repareren? Nu heb je zelf de bril stuk gemaakt door secondenlijm te gebruiken.
Had je het zo maar gelaten ipv naar Hans Anders te gaan, dan had de bril nog wel even mee gekund,
De medewerkster had ookbeter moeten weten en geen reparatie moeten uitvoeren.
Nu de bril niet meer gemaakt kan worden en je 50% korting krijgt, lijkt mij ook een redelijke oplossing.
Hans Anders heeft goedkope brillen, dus hoe groot is de schade?
Een en ander hangt af van de details. Maar het is verdedigbaar dat je bril met een nieuw glas nog een tijd had kunnen meegaan. De kosten van het glas zijn dan voor jou en de rest voor de winkelier. Misschien zou je wat meer korting kunnen krijgen met dit argument?
Uw eerdere advies was nog "direct aanpakken die korting".
Al was de bril nog nieuw, TS heeft zelf lopen stuntelen door er secondenlijm op te smeren. Het is zeer aannemelijk dat de bril niet onherstelbaar beschadigd zou raken als er geen lijm op zou zitten. Dus een gevalletje eigen schuld.
Eens even vertalen naar Alfatrion's vakgebied: client gaat op basis van wat hij ooit gehoord heeft van een jurist zichzelf verdedigen, maakt een foutje in het betoog en wordt veroordeeld. Is de jurist dan verantwoordelijk? Hoeveel ga je die client dan terugbetalen?
Het draadje van de bril is onderdeel van het montuur.
Een "Nylor"montuur, dus randloos qua 'glas vasthoudend' systeem rondom, is ALTIJD kwetsbaar, ook plastic draadjes zijn kwetsbaar, dit soort monturen moet je eigenlijk niet kopen.
En repareren aan een montuur/bril wat je NIET zelf verkocht hebt moet je vooraf melden aan de klant dat hij/zij het risico loopt (zeker met dit soort brilletjes) dat het onherstelbaar is en of de winkel geen verantwoording neemt bij schade.
Anderzijds, hoe oud waren die glazen in het montuur, als die 1 a 2 jaar zijn zijn die ook aan vervanging toe qua correctie, dus dan is het niet billijk om de volle prijs te moeten vergoeden. TS mag blij zijn met die 50%.
Als de bril alleen als tv bril gebruikt wordt, wordt deze in verhouding ook vaker op en afgezet en dàt is nu net het kwetsbaarste moment.
Corona crisis of niet, het is niet de bedoeling dat u zelf aan de bril gaat sleutelen en zeker niet met secondenlijm in de weer gaat. De groef in het glas cq kunststof is zo klein dat één druppel secondenlijm de groef vult en reparatie niet meer mogelijk is. U legt uw ondeskundige reparatie op het bordje van de medewerkster neer want zij had gezegd dat de bril gerepareerd kon worden maar toen kon zij nog niet weten wat de impact van die secondenlijm is geweest. Hans Anders komt u alsnog tegemoet en biedt 50% korting aan terwijl u de bril zelf zeg maar onreparabel kapot heeft gemaakt.
Bij mijn montuur van Mykita zijn de glazen er ook, meerdere keren zelfs, uitgeknald en de opticën heeft ze telkens opnieuw herplaatst.
Nu zijn er in het zelfde montuur nieuwe glazen met een andere randslijping (waardoor het elastiekje niet meer nodig is) geplaats en het euvel is opgelost.
En dat alles uiteraard als service van de zaak !
Maar ik was dan ook niet zo .... om secondenlijm te gebruiken! :-((
Volgens mij is 50% korting op een nieuwe bril best wel een genereus gebaar, want secondenlijm is mooi spul, maar niet voor iets dat later weer hersteld moet worden, dan heb je het er zelf een beetje naar gemaakt, zou de aanbieding maar grijpen als ik jou was.....
Dus u krijgt van Hans-anders 50% korting bovenop de andere kortingen die ze geven?
Hoe lang heeft u de bril al?
afhankelijk van de zorgverzekering die u heeft krijgt u per X jaar 100-300 euro
afhankelijk van de zorgverzekering die u heeft krijgt u per X jaar 100-300 euro
@mein33, dat kan inderdaad het geval zijn, Met mijn zorgverzekeraar heb ik nog steeds Brilvergoeding in mijn verzekering.
Daar betaald u aanvullend dan ook voor.
Weggegooid geld daarvoor een aanvullende verzekering te hebben.
@aurora1
afhankelijk van welke verzekering je hebt, en hoe je verzekerd bent is aanvullend vaak goedkoper.
Dit heb je bij gemeente-polis, en verzekeringen via werk.
dan is een aanvullend vaak goedkoper dan een basis verzekering.
Maar het klopt wel als je als normale consument een verzekering afsluit een aanvullende verzekering duurder kan zijn.
Ga eens rekenen wat de aanvullende bril verzekering kost en kijk dan wat de vergoeding is.
in bijna alle gevallen kan je het geld beter in een potje gooien dan ben je na een jaar goedkoper uit dan als je verzekerd bent.
Sterker nog er is een verzekering waar je €200 perjaar moet betalen om een bril van €150 te krijgen :)
En als je een brillen recept hebt dan kan je ook online een bril kopen of bij een drogist deze bestellen.
Een montuur kost echt geen €75 of meer, als ik op Alie kijk zie ik ze daar al vanaf €5 tot zo €20 en dat komt omdat ze daar gemaakt worden in China en hier als "top" merk verkocht worden.
Die aanvullende verzekering dekt natuurlijk niet alleen een bril. Daar zitten ook andere dekkingen in die mensen nodig hebben zoals fysio enzo.
@AUDB, dan weet ik niet wat u voor verzekering hebt. maar voor mij is het wel goedkoper om een aanvullende verzekering te nemen, dan de basis verzekering.
Het kan zijn dat u in een regio zoals Amsterdam woont waar verzekeren duurder is, dan in een gebied zoals Lattrop "Overijsel"
U heeft zelf uw bril vernield door dat prutsen met secondenlijm. Dus dat het geheel stuk is is uw eigen fout.
Hans anders heeft erg voordelige monturen en als u dan 50% korting krijgt voor een hele nieuwe bril zou ik dat met beide handen aanpakken.
Heeft u niet een oude bril die u als reserve kunt gebruiken? Ik snap niet dat u met zo een delicate bril met secondenlijm bent gaan prutsen. Ook apart dat dat draadje zomaar "vanzelf" stuk gaat.
Dat kan inderdaad zomaar gebeuren en ik heb dit helaas vijf maal in zeven maanden moeten ondervinden.
De opticien heeft het wel telkenmale hersteld en is op zoek gegaan naar een passende oplossing en die heeft hij gelukkig gevonden, zodat ik nu al ruim een halfjaar van het probleem af ben.
Beste Aurora1,
Blijf on-topic en onthoud je van verwijten of insinuaties. Daar heeft de topicstarter niks aan en draagt niet bij aan de sfeer op het forum en ook niet aan een passend antwoord.
- Danny
Hallo Sjoukje,
Als brildrager heb ik de volgende adviezen voor je :
Neem een reserve bril en houdt deze in de buurt.
Kies voor een titanium model, deze is sterker.
Als je aanvullende verzekerd bent, heb je recht op een gratis bril, eens in de 3 jaar.
Het aanbod van Hans Anders is best goed als je nog geen klant bent.
PS : Hoe oud is de kapotte bril?
@magnum
Lang niet alle verzekeraars betalen een bril per 3 jaar. Vaak is de vergoeding 100 euro in 2 jaar of 300 euro in 3 jaar, dit bij een duurder pakket.
Als hiervoor niet 'aanvullend' is verzekert, dan is er ook geen sprake van een vergoeding.
Als ik het topic lees is dat een jaar.
reserve bril is nooit verkeerd maar kost toch ook weer best wat, vaak gebruik je daar je vorige voor maar ooit begin je en heb je geen vorige...
titanium staat er om bekend licht te zijn, maar een titanium bril met dezelfde soort glazen en bevestiging zal net zo makkelijk kapot gaan als een plastic of wat dan ook uitvoering...
iedere 3 jaar een nieuwe bril is niet waar, dat hangt helemaal af van de verzekering en de soort bril...
het aanbod van hans anders? welk aanbod??
......"Een bril moet toch bij normaal gebruik ( tv kijken) langer dan een jaar meegaan"
samenvattend....advies ?????
Hallo Henk,
Ik ben al ruim 30 jaar klant van Hans Anders.
Hans Anders heeft tegenwoordig ook merkbrillen.
Mijn vorige titanium bril ging stuk omdat ik erop had gestaan......
Als je zo'n "halve" bril kiest, dan weet je dat de glazen kwetsbaar zijn.
"Als je aanvullende verzekerd bent, heb je recht op een gratis bril, eens in de 3 jaar. "
Geluk dat er ook verzekeringen zijn die iedere jaar dit aanbieden en soms is overstappen op een andere verzekeraar ook een optie als je een andere bril wil hebben.
Maar kijk wel goed wat je moet betalen en hoeveel je bril mag kosten en ook of je bij iedere opticien terecht kan.
Zelf zit ik bij Ditzo maar ik mag alleen bij Pearl en Eye whish en dan krijg ik €100 korting of eigenlijk €57.5 omdat ik €42,50 perjaar betaal voor me aanvullende verzekering.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer