Mu
door Muggetjea Jan 20, 2021 om 21:26
Winkels & webshops
Btw vraagje

Ik heb een tafel gekocht en nu staat daar een bedrag met 21% btw

Maar op het eindbedrag staat ook weer 21% Btw kan dit wel? Klopt dit?

1663 9 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jan 20, 2021 om 21:41
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik het goed zie staan  de stuksprijzen vermeld zonder BTW en is in het eindbedrag de BTW opgeteld. Vraag is of de stuksprijzen kloppen en vermeld stonden ex BTW, zo niet dan hadden de stuksprijzen zonder BTW, dus een lager bedrag, op de factuur moeten staan en dan wordt over het totaal de BTW ingevuld.   De 21% die boven vermeld is geeft aan hoeveel BTW berekend wordt.

mahadma
door mahadma - Jan 20, 2021 om 21:46
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zie staan een tafel die exclusief 21% btw wat ook netjes vermeld wordt, verder een 'hugo'  295 exclusief 21% btw. U koopt dus opgeteld exclusief 21%  btw 950 euro aan artikelen. Dan zie ik dat er 21% btw over 950 = 199,50, hetgeen totaal 1149,50 betaald dient te worden.
De vermelding op de bovenste twee regels van 21% btw is om aan te geven dat deze artikelen in de 21% groep vallen, er is ook een 9% tarief, dit is niet meer en niet minder om aan te geven welk artikel 21% en 9% belast wordt. De nota klopt dus.

rj
door rjw Jan 20, 2021 om 22:08
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Precies. Een schoonmaakbedrijf bij ons in de buurt gebruikt denk ik dezelfde facturatiesoftware (de layout is nl. exact hetzelfde) en daar staat afhankelijk van het soort werk 21% of 9% per regels, waar bij de factuur hierboven op beide regels 21% staat.

diumenge
door diumenge - Jan 20, 2021 om 22:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met welke prijzen werd er geadverteerd en betreft het een consumenten aankoop?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 20, 2021 om 22:12
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Zonder naam winkel is dit een loterij.....

Wel verwarrend...

tenormin
door tenormin Jan 20, 2021 om 22:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

$omsss, je gaat bijna lijkem op de @gba: zonder naam winkel is dit loterij... tenzij je twee namen hebt.

emcede
door emcede - Jan 20, 2021 om 23:00
959 Antwoorden / 4 Vragen

Nee hoor, er staat niet 'een bedrag met 21% BTW'. Er staat dat de tafel X kost en dat het BTW-percentage 21% hierop wordt toegepast. Dit in tegenstelling tot sommige producten waar 9% op van toepassing is of zelfs 0%. Klopt prima, normale factuur.

diumenge
door diumenge Jan 20, 2021 om 23:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Behalve als het een consumentenaankoop betreft er voor de tafel werd geadverteerd met een prijs van € 655,00.

emcede
door emcede Jan 21, 2021 om 08:39
959 Antwoorden / 4 Vragen

Klopt. Maar dat was de vraag niet.

rj
door rjw Jan 21, 2021 om 08:42
3238 Antwoorden / 5 Vragen

@diumenge: ga nou geen dingen er bij verzinnen die niet in de vraag staat. Straks komt de hobbyjurist weer in de lucht met het halve wetboek en de suggestie om dit bedrijf juridisch aan te pakken ;-)

diumenge
door diumenge Jan 21, 2021 om 17:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik verzin er helemaal niets bij, ik probeer de vraag duidelijk te krijgen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 21, 2021 om 08:55
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ook m.i. is deze nota correct. Bij conumentenkoop dient ook altijd de koopsom ex. BTW te worden vermeld en dan de BTW apart en beide bedragen worden dan opgeteld.
Het BTW tarief dat van toepassing is op het gekochte dient ook vermeld te worden en dat is kennelijk reden van de bij u ontstane vraag.

panter22
door panter22 - Jan 21, 2021 om 09:01
6599 Antwoorden / Vragen

Waar heb je die spullen besteld? Het kan niet in een winkel zijn, want die zijn gesloten.
Die btw hoort in de verkoopprijs te zitten als het een consumentenkoop is.
Als consument heb je 14 dagen herroepingsrecht als je koopt in een webshop.
En dit zijn geen maatproducten, want ze worden meer verkocht en dan goedkoper,
Heb je al contact opgenomen met de verkoper?
https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-kosten/prijzen/hoe-moeten-prijzen-op-product-staan

me
door mein33 - Jan 21, 2021 om 14:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Neem aan dat u een particuliere aankoop heeft gedaan en dat de prijs die u bent overeengekomen gelijk is aan het bedrag  welke onderaan de rekening (incl. BTW) is genoteerd.
Zo ja, dan klopt de rekening.

diumenge
door diumenge - Jan 22, 2021 om 17:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En MUGGETJEA, kan je wat met de antwoorden?