C en a
Vorige week donderdag een badjas besteld bij c & a online omdat ze het in het filiaal hier niet hadden.
ik kon hem bestellen via internet en dan hem in het filiaal laten bezorgen, kijk het hoeft niet dezelfde dag aanwezig te zijn binnen 3 dagen vind ik best heel redelijk , dus was blij dat ik op zondag een berichtje kreeg dat het verstuurd was. prima zondag berichtje dus waarschijnlijk dinsdag ophalen. lijkt me redelijk toch ?
Maar toen er op woensdag nog geen bericht kwam ben ik de klanten service maar eens gaan bellen , wat me opviel is dat ze niet eens naar de klant gegevens vragen of naar het order nummer maar er wordt gelijk gezegd mevr dat kan wel volgende week worden voordat het er is. Nou wat een service. Annuleren kan niet meer en als het retour wordt gestuurd kan het nog eens 14 dagen duren voordat je je geld terug hebt , ben je bijna een maand verder, van zo'n groot bedrijf kan je toch meer verwachten , maar dit .
Bedenk voortaan wel 3 keer of ik het zelfde niet ergens anders kan bestellen , paar euro duurder is niet erg als er service geleverd wordt maar hier krijg je dat zeker niet . dit kan je toch geen klantenservice noemen of wel
Hallo Pipperdepip ,
ik kon hem bestellen via internet en dan hem in het filiaal laten bezorgen
De levertijd per post bedraagt normaal gesproken 2 tot 5 werkdagen. De levertijd naar een van onze C&A-filialen bedraagt 4 tot 7 werkdagen.
Express bestellingen (DHL Express), die voor 13:00 uur zijn besteld, worden de eerstvolgende werkdag (maandag t/m vrijdag) geleverd. Bestellingen, die na 13:00 uur zijn besteld, worden niet de eerstvolgende werkdag geleverd, maar de dag daarna.
DHL Express levertijden in één overzicht:
- Maandag - donderdag voor 13:00 uur besteld → de eerstvolgende werkdag (dinsdag - vrijdag) geleverd
- Bestellingen die donderdag na 13:00 uur en vrijdag voor 13:00 uur zijn besteld → worden de eerstvolgende maandag geleverd
- Bestellingen die vrijdag na 13:00 uur t/m zondag zijn besteld → worden de eerstvolgende dinsdag geleverd
Kennelijk heeft het filial haar verkeerd ingelicht.
Merkwaardig dat men de badjas niet via uw filiaal konden bestellen, eveneens m.i. een slechte service.
Maar helaas kunnen wij als vrijwilligers die vragen proberen te beantwoorden op basis ven kennis, ervaring etc., niet gebonden aan BNN/VARA in deze weinig of beter gezegd niets voor u doen.
Het is C&A die met een dergelijke werkwijze niet direct website klantvriendelijk is resp. niet goed gewend lijkt te zijn aan deze wijze van werken.
@gerritaltena , Merkwaardig dat men de badjas niet via uw filiaal konden bestellen, eveneens m.i. een slechte service. Er staat in het topic de badjas hadden ze niet in het filiaal , is maar de vraag of Ts gevraagd heeft of ze de badjas konden bestellen . op alle slakken zout leggen , is ook een kunst .
Het was bedoeld als tip en niet als slak.
Op alle slakken zout leggen , was niet voor u bedoeld maar voor Ts .
Ok. maar waarom dan onder mijn reactie gereageerd??? :-) (Reactie niet nodig hoor)
Wat u redelijk vindt is natuurlijk niet hoe de praktijk werkt. Zoals u ook al bij de collegae van Radar kon lezen kost het gewoon tijd om een artikel van filiaal 1 naar filiaal 2 te krijgen. En zoals u zelf ook al hebt kunnen lezen geeft C&A daar een tijdsduur aan van max 7 dagen.
Als u max 7 dagen niet redelijk vindt moet u er niet gaan bestellen en zeker niet naderhand negatieve uitlatingen doen over iets dat gewoon vooraf bekend is.
Topantwoord
Als je het pakketje ophaalt in een filiaal van C en A, dan betaal je geen verzendkosten en het duurt wat langer.
Wil je het pakketje sneller hebben, dan moet je verzendkosten betalen en thuis laten bezorgen,
Het is net waar je voor kiest.
Voordeel van in de winkel ophalen is dat je de badjas in de winkel kunt passen en direct weer inleveren als hij je niet bevalt.
Als je wat bij bv de Zara bestelt, dan kun je het pakketje ook niet binnen 3 dagen afhalen,
Dat is ook zeker niet erg wat langer wachten, maar dit is dalijk 14 dagen en je kan niet annuleren voordat het bij het filiaal is afgeleverd , als je dan retour stuurt duurt het nog eens 14 dagen. Dat is in deze tijd toch niet nodig meer
Vorige week donderdag besteld en nu is het woensdag. Dat is nog maar 4 werkdagen.
Vrijdag, maandag, dinsdag en woensdag,
Ben het met je eens, amateuristisch gedoe en zeker niet van deze tijd. 1x wat besteld, ook omdat het niet in de winkel lag, maar dat is dus hij die ene x gebleven.
Wehkamp verkoopt ook C&A spul, die leveren de volgende dag al.
Wat is er amateuristisch aan? Het pakket moet van filiaal 1 naar filiaal 2. Dus met de vrachtwagen mee terug naar het DC en daar weer in laten plannen op de rit naar filiaal 2. Of denkt u nou echt dat ze gratis allerlei externe transporteurs gaan inschakelen?
Wehkamp is een webwinkel met aparte status bij de transporteur. Er kan tot ‘s avonds laat pakketjes aangeboden worden die meteen de lopende band op gaan om de volgende dag te bezorgen. Bij de webshop van c&a duurt het bezorgen een dagje langer omdat ze niet dag en nacht kunnen aanbieden bij de transporteur. Zo is het met de meeste webwinkels. Slechts een aantal bieden aan om het, ongeacht het bestelmoment, het de volgende dag al te bezorgen.
7 werkdagen en worden er dalijk een aantal dagen meer. En dat is gewoon geen klantenservice
En mijn ervaring met andere webwinkels met bezorgen in het filiaal is max 5 dagen en dat is voor c en a duidelijk niet haalbaar zo gaan jullie klanten verliezen
Het logistieke proces bij C&A is flut, net als bij de Hema en de Blokker. Als ze willen concurreren met de grote jongens, zullen ze dat moeten verbeteren. Anders is het zeker met die 2 laatsten einde oefening.
C&A is een fysieke keten. Oftewel: ze hebben winkels. Dat ze er een webshop naast hebben wil niet zeggen dat ze enkel een webshop zijn. Waar webshops, zoals Wehkamp en Neckermann, een eigen magazijn heeft met een directe verbinding met een transporteur wil niet zeggen dat alle winkels die moeten of kunnen.
Dat TS niet wil accepteren dat het 7 werkdagen kan gaan duren, dan had er simpelweg niet besteld moeten worden. C&A kan 2 dingen doen: weigeren om iets uit een ander filiaal te halen en de klant er zelf heen te sturen, of het wel laten versturen. Een badjas zal echt niet de hoofdprijs zijn, maar als je kijkt wat het logistieke proces kost om dat naar een ander filiaal te versturen, dan kan je dus concluderen dat het een absolute service is. En wat krijgt C&A voor die service? Inderdaad, stank voor dank.
Een medewerker uit filiaal 1 moet de badjas in de winkel zoeken en inpakken. Het moet apart de vrachtwagen in, vaak op een aparte container. Dus minder plek in de vrachtwagen voor andere zaken. In het centraal magazijn moet een medewerker deze zending apart verwerken, uitzoeken waar het heen moet en naar een ander laaddock brengen. De afdeling administratie moet de badjas van de voorraad van filiaal 1 afhalen en boeken op de webshop. Ook moeten de vrachtpapieren in orde gemaakt worden om deze naar filiaal 2 te verzenden. Weer opnieuw apart de vrachtwagen in, wat ook weer ruimte kost. In filiaal 2 ook weer apart verwerken en u moet een bericht krijgen dat het pakket klaar ligt om af te halen.
Wellicht koopt u bij andere winkels die vaker bevoorraad worden, bij C&A staat er echt niet elke dag een vrachtwagen voor de deur. Het logistieke proces is exact hetzelfde als bij andere winkels. De leverfrequentie van een winkel bepaald de levertijd.
@netflixfan, het logistieke proces is niet flut maar de gratis bestellingen gaan met de vaste bevoorrading mee. Als deze bevoorrading 1 keer per week is kan je dus ook een week moeten wachten. Gebeurt bij veel stenen winkels en het voordeel is dat je geen verzendkosten hebt en bij veel winkels ook pas bij ophalen hoeft te betalen. Bij Blokker die je ook aanhaalt gaat het anders en wordt een besteld pakket met een bezorger afgeleverd in de winkel en wel de eerst volgende werkdag, zelf ervaring mee maar hier moet je dan ook vooraf betalen.
@pippeedepip, een klant als jou zullen ze niet missen want onterechte klagers zorgen alleen maar voor onterechte negatieve reviews omdat men niet de moeite neemt de voorwaarden te lezen.
7 werk dagen had aankomende vrijdag geweest, nu mag ik er nog een week op wachten. Dus 14 dagen als dat de service van c en a is dan pas ik er voortaan voor
Nogmaals, 7 werkdagen eindigd op 14 januari
Besteld op 03-01
04-01 werkdag 1
07-01 werkdag 2
08-01 werkdag 3
09-01 werkdag 4
10-01 werkdag 5
11-01 werkdag 6
14-01 werkdag 7
U zit nu nog op werkdag 4. En ook al zal de besteldag als extra dag gelden, dan zijn er nog 2 dagen dat er geleverd kan worden. U piept al nog voordat C&A zich aan de afspraak kan houden.
Had je het sneller willen hebben had je het thuis moeten laten bezorgen.
Er zijn meer stenen winkels waar je als je via internet besteld de keuze hebt in thuis laten bezorgen of ophalen in de winkel. Wanneer je het ophaalt in de winkel wordt het niet per post naar de winkel gestuurd maar gewoon met de winkel bevooraarding geleverd en als dat 1 keer per week is dan moet je dus langer wachten. Staat ook op de site van CenA maar ja niet lezen en ongeduldig zijn en gelijk op allerlei fora gaan lopen klagen terwijl je zelf fout zit......
Voor de herroeping moet u bij de wetgever zijn. Deze heeft immers bepaald dat er binnen 14 dagen na herroeping terug betaald moet worden. Met als kantekening dat de betaling pas gedaan zal worden als de aankoop terug ontvangen is door de verkopende partij. U vindt dat dat niet nodig is in deze tijd, maar het is gewoon de wet. En zo werkt het bij elke webwinkel.
Daarbij blijft u maar roepen over 14 dagen. U ziet in uw glazen bol dat de bestelling op 17 januari nog niet geleverd zal zijn?
Dat is ook zeker niet erg wat langer wachten, maar dit is dalijk 14 dagen en je kan niet annuleren voordat het bij het filiaal is afgeleverd , als je dan retour stuurt duurt het nog eens 14 dagen. Dat is in deze tijd toch niet nodig meer
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer