pipperdepip
door pipperdepip Jan 9, 2019 om 17:15
Winkels & webshops

C en a

Vorige week donderdag een badjas besteld bij c & a online omdat ze het in het filiaal hier niet hadden.

ik kon hem bestellen via internet en dan hem in het filiaal laten bezorgen, kijk het hoeft niet dezelfde dag aanwezig te zijn binnen 3 dagen vind ik best heel redelijk , dus was blij dat ik op zondag een berichtje kreeg dat het verstuurd was. prima zondag berichtje dus waarschijnlijk dinsdag ophalen. lijkt me redelijk toch ?

Maar toen er op woensdag nog geen bericht kwam ben ik de klanten service maar eens gaan bellen , wat me opviel is dat ze niet eens naar de klant gegevens vragen of naar het order nummer maar er wordt gelijk gezegd mevr dat kan wel volgende week worden voordat het er is. Nou wat een service. Annuleren kan niet meer en als het retour wordt gestuurd kan het nog eens 14 dagen duren voordat je je geld terug hebt , ben je bijna een maand verder, van zo'n groot bedrijf kan je toch meer verwachten , maar dit .

Bedenk voortaan wel 3 keer of ik het zelfde niet ergens anders kan bestellen , paar euro duurder is niet erg als er service geleverd wordt maar hier krijg je dat zeker niet . dit kan je toch geen klantenservice noemen of wel

7446 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 9, 2019 om 17:19
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, dit is geen klantenservice. Maar dank u voor uw mededeling.

marita5
door marita5 - Jan 9, 2019 om 17:23
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pipperdepip ,

ik kon hem bestellen via internet en dan hem in het filiaal laten bezorgen

Levertijd .

De levertijd per post bedraagt normaal gesproken 2 tot 5 werkdagen. De levertijd naar een van onze C&A-filialen bedraagt 4 tot 7 werkdagen.

Express bestellingen (DHL Express), die voor 13:00 uur zijn besteld, worden de eerstvolgende werkdag (maandag t/m vrijdag) geleverd. Bestellingen, die na 13:00 uur zijn besteld, worden niet de eerstvolgende werkdag geleverd, maar de dag daarna.

DHL Express levertijden in één overzicht:

  • Maandag - donderdag voor 13:00 uur besteld → de eerstvolgende werkdag (dinsdag - vrijdag) geleverd
  • Bestellingen die donderdag na 13:00 uur en vrijdag voor 13:00 uur zijn besteld → worden de eerstvolgende maandag geleverd
  • Bestellingen die vrijdag na 13:00 uur t/m zondag zijn besteld → worden de eerstvolgende dinsdag geleverd
bron : c-and-a.com

Jo
door JokeSk55 Jan 10, 2019 om 00:32
20 Antwoorden / 2 Vragen

Kennelijk heeft het filial haar verkeerd ingelicht.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2019 om 17:31
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Merkwaardig dat men de badjas niet via uw filiaal konden bestellen, eveneens m.i. een slechte service.
Maar helaas kunnen wij als vrijwilligers die vragen proberen te beantwoorden op basis ven kennis, ervaring etc., niet gebonden aan BNN/VARA in deze weinig of beter gezegd niets voor u doen.

Het is C&A die met een dergelijke werkwijze niet direct website klantvriendelijk is resp. niet goed gewend lijkt te zijn aan deze wijze van werken.

marita5
door marita5 Jan 9, 2019 om 17:35
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gerritaltena , Merkwaardig dat men de badjas niet via uw filiaal konden bestellen, eveneens m.i. een slechte service. Er staat in het topic de badjas hadden ze niet in het filiaal  , is maar de vraag of Ts gevraagd heeft of ze de badjas konden bestellen . op alle slakken zout leggen , is ook een kunst .

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 9, 2019 om 17:53
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Het was bedoeld als tip en niet als slak.

marita5
door marita5 Jan 9, 2019 om 17:59
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Op alle slakken zout leggen , was niet voor u bedoeld maar voor Ts .

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 11, 2019 om 19:43
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Ok. maar waarom dan onder mijn reactie gereageerd??? :-) (Reactie niet nodig hoor)

ne
door neodutchio - Jan 9, 2019 om 18:07
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat u redelijk vindt is natuurlijk niet hoe de praktijk werkt. Zoals u ook al bij de collegae van Radar kon lezen kost het gewoon tijd om een artikel van filiaal 1 naar filiaal 2 te krijgen. En zoals u zelf ook al hebt kunnen lezen geeft C&A daar een tijdsduur aan van max 7 dagen.
Als u max 7 dagen niet redelijk vindt moet u er niet gaan bestellen en zeker niet naderhand negatieve uitlatingen doen over iets dat gewoon vooraf bekend is.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jan 9, 2019 om 18:17
6599 Antwoorden / Vragen

Als je het pakketje ophaalt in een filiaal van C en A, dan betaal je geen verzendkosten en het duurt wat langer.
Wil je het pakketje sneller hebben, dan moet je verzendkosten betalen en thuis laten bezorgen,
Het is net waar je voor kiest.
Voordeel van in de winkel ophalen is dat je de badjas in de winkel kunt passen en direct weer inleveren als hij je niet bevalt.
Als je wat bij bv de Zara bestelt, dan kun je het pakketje ook niet binnen 3 dagen afhalen,

pipperdepip
door pipperdepip Jan 9, 2019 om 18:58
6 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is ook zeker niet erg wat langer wachten, maar dit is dalijk 14 dagen  en je kan niet annuleren voordat het bij het filiaal is afgeleverd  , als je dan retour stuurt duurt het nog eens 14 dagen. Dat is in deze tijd toch niet nodig meer

panter22
door panter22 Jan 9, 2019 om 19:09
6599 Antwoorden / Vragen

Vorige week donderdag besteld en nu is het woensdag. Dat is nog maar 4 werkdagen.
Vrijdag, maandag, dinsdag en woensdag,

Cookies
door Cookies - Jan 9, 2019 om 18:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ben het met je eens, amateuristisch gedoe en zeker niet van deze tijd. 1x wat besteld, ook omdat het niet in de winkel lag, maar dat is dus hij die ene x gebleven.

Wehkamp verkoopt ook C&A spul,  die leveren de volgende dag al.

ne
door neodutchio Jan 9, 2019 om 18:54
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is er amateuristisch aan? Het pakket moet van filiaal 1 naar filiaal 2. Dus met de vrachtwagen mee terug naar het DC en daar weer in laten plannen op de rit naar filiaal 2. Of denkt u nou echt dat ze gratis allerlei externe transporteurs gaan inschakelen?
Wehkamp is een webwinkel met aparte status bij de transporteur. Er kan tot ‘s avonds laat pakketjes aangeboden worden die meteen de lopende band op gaan om de volgende dag te bezorgen. Bij de webshop van c&a duurt het bezorgen een dagje langer omdat ze niet dag en nacht kunnen aanbieden bij de transporteur. Zo is het met de meeste webwinkels. Slechts een aantal bieden aan om het, ongeacht het bestelmoment, het de volgende dag al te bezorgen.

pipperdepip
door pipperdepip Jan 9, 2019 om 18:55
6 Antwoorden / 3 Vragen

7 werkdagen  en worden er dalijk  een aantal dagen meer. En dat is gewoon geen klantenservice

pipperdepip
door pipperdepip Jan 9, 2019 om 18:56
6 Antwoorden / 3 Vragen

En mijn ervaring met andere webwinkels met bezorgen in het filiaal is max 5 dagen en dat is voor c en a duidelijk  niet haalbaar zo gaan jullie klanten verliezen

Cookies
door Cookies Jan 9, 2019 om 19:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het logistieke proces bij C&A is flut, net als bij de Hema en de Blokker. Als ze willen concurreren met de grote jongens, zullen ze dat moeten verbeteren. Anders is het zeker met die 2 laatsten einde oefening.

ne
door neodutchio Jan 9, 2019 om 22:31
5129 Antwoorden / 12 Vragen

C&A is een fysieke keten. Oftewel: ze hebben winkels. Dat ze er een webshop naast hebben wil niet zeggen dat ze enkel een webshop zijn. Waar webshops, zoals Wehkamp en Neckermann, een eigen magazijn heeft met een directe verbinding met een transporteur wil niet zeggen dat alle winkels die moeten of kunnen.
Dat TS niet wil accepteren dat het 7 werkdagen kan gaan duren, dan had er simpelweg niet besteld moeten worden. C&A kan 2 dingen doen: weigeren om iets uit een ander filiaal te halen en de klant er zelf heen te sturen, of het wel laten versturen. Een badjas zal echt niet de hoofdprijs zijn, maar als je kijkt wat het logistieke proces kost om dat naar een ander filiaal te versturen, dan kan je dus concluderen dat het een absolute service is. En wat krijgt C&A voor die service? Inderdaad, stank voor dank.

Een medewerker uit filiaal 1 moet de badjas in de winkel zoeken en inpakken. Het moet apart de vrachtwagen in, vaak op een aparte container. Dus minder plek in de vrachtwagen voor andere zaken. In het centraal magazijn moet een medewerker deze zending apart verwerken, uitzoeken waar het heen moet en naar een ander laaddock brengen. De afdeling administratie moet de badjas van de voorraad van filiaal 1 afhalen en boeken op de webshop. Ook moeten de vrachtpapieren in orde gemaakt worden om deze naar filiaal 2 te verzenden. Weer opnieuw apart de vrachtwagen in, wat ook weer ruimte kost. In filiaal 2 ook weer apart verwerken en u moet een bericht krijgen dat het pakket klaar ligt om af te halen.

Wellicht koopt u bij andere winkels die vaker bevoorraad worden, bij C&A staat er echt niet elke dag een vrachtwagen voor de deur. Het logistieke proces is exact hetzelfde als bij andere winkels. De leverfrequentie van een winkel bepaald de levertijd.

Gr
door Grunn1 Jan 9, 2019 om 23:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@netflixfan, het logistieke proces is niet flut maar de gratis bestellingen gaan met de vaste bevoorrading mee. Als deze bevoorrading 1 keer per week is kan je dus ook een week moeten wachten. Gebeurt bij veel stenen winkels en het voordeel is dat je geen verzendkosten hebt en bij veel winkels ook pas bij ophalen hoeft te betalen. Bij Blokker die je ook aanhaalt gaat het anders en wordt een besteld pakket met een bezorger afgeleverd in de winkel en wel de eerst volgende werkdag, zelf ervaring mee maar hier moet je dan ook vooraf betalen.

@pippeedepip, een klant als jou zullen ze niet missen want onterechte klagers zorgen alleen maar voor onterechte negatieve reviews omdat men niet de moeite neemt de voorwaarden te lezen.

pipperdepip
door pipperdepip - Jan 9, 2019 om 18:54
6 Antwoorden / 3 Vragen

7 werk dagen had aankomende vrijdag geweest,  nu mag ik er nog een week op wachten. Dus 14 dagen als dat de service van c en a is dan pas ik er voortaan voor

ne
door neodutchio Jan 9, 2019 om 22:16
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Nogmaals, 7 werkdagen eindigd op 14 januari
Besteld op 03-01
04-01 werkdag 1
07-01 werkdag 2
08-01 werkdag 3
09-01 werkdag 4
10-01 werkdag 5
11-01 werkdag 6
14-01 werkdag 7

U zit nu nog op werkdag 4. En ook al zal de besteldag als extra dag gelden, dan zijn er nog 2 dagen dat er geleverd kan worden. U piept al nog voordat C&A zich aan de afspraak kan houden.

costnix
door costnix - Jan 9, 2019 om 20:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

C&A heeft veel meer badjassen en anders naar de conculega gaan.

Gr
door Grunn1 - Jan 9, 2019 om 22:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Had je het sneller willen hebben had je het thuis moeten laten bezorgen.

Er zijn meer stenen winkels waar je als je via internet besteld de keuze hebt in thuis laten bezorgen of ophalen in de winkel. Wanneer je het ophaalt in de winkel wordt het niet per post naar de winkel gestuurd maar gewoon met de winkel bevooraarding geleverd en als dat 1 keer per week is dan moet je dus langer wachten. Staat ook op de site van CenA maar ja niet lezen en ongeduldig zijn en gelijk op allerlei fora gaan lopen klagen terwijl je zelf fout zit......

ne
door neodutchio - Jan 9, 2019 om 22:20
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Voor de herroeping moet u bij de wetgever zijn. Deze heeft immers bepaald dat er binnen 14 dagen na herroeping terug betaald moet worden. Met als kantekening dat de betaling pas gedaan zal worden als de aankoop terug ontvangen is door de verkopende partij. U vindt dat dat niet nodig is in deze tijd, maar het is gewoon de wet. En zo werkt het bij elke webwinkel.

Daarbij blijft u maar roepen over 14 dagen. U ziet in uw glazen bol dat de bestelling op 17 januari nog niet geleverd zal zijn?

DOOR PIPPERDEPIP 9 JAN. 2019 OM 18:58
6 ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

Dat is ook zeker niet erg wat langer wachten, maar dit is dalijk 14 dagen  en je kan niet annuleren voordat het bij het filiaal is afgeleverd  , als je dan retour stuurt duurt het nog eens 14 dagen. Dat is in deze tijd toch niet nodig meer

Jo
door JokeSk55 - Jan 10, 2019 om 00:30
20 Antwoorden / 2 Vragen

Annuleren kunt u nog altijd schriftelijk doen. Als u nergens een emailadres kunt vinden dan kunt u die bij de klantenservice opvragen.
Vergeet niet de eventuele bestelcode, maat, kleur  er bij te vermelden.
En ja, het is inderdaad geen steil en een slechte sevice. Mag je ook in de annulering vermelden.

ne
door neodutchio Jan 10, 2019 om 10:52
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En wat is dan precies die slechte service?

aurora1
door aurora1 - Jan 10, 2019 om 00:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar had u de voorwaarden- en leveringsinformatie dan niet gelezen?
Dus u had helemaal hier niet hoeven klagen, want dat is onterecht voor zover ik het begrijp.
En dit is een Vraag&Beantwoord rubriek, niet om allerhande grieven op te dumpen. Daar zijn wij als lezers ook niet voor.
Ik zie geen vraag.
Had u ook nog op het forum van Radar geklaagd?

ma
door maarten heest Jan 10, 2019 om 11:05
463 Antwoorden / 0 Vragen

-Schrijver geeft aan dat hij/zij info krijgt van C&A dat het wel een heel lang kan duren. In deze tijden van levering de volgende dag of zelfs op dezelfde dag is dat nog niet zo'n gekke opmerking. Een beetje meer geduld is echter wel op z'n plaats, vind ik ook.
-Hij/zij 'dumpt geen grieven' maar schrijft op een consumentenforum -dé plek bij uitstek- over een teleurstellende ervaring.
-'Wij'?  Daar hoor ik niet bij hoor.
-Een vraag is er wel degelijk. Namelijk, of je de service van C&A klantenservice kunt noemen.
-Forum van Radar: ik heb het even voor u nagekeken maar daar zie ik inderdaad dezelfde klacht. Ik heb nog even gezocht of ik info kon vinden of het niet toegestaan is om op meerdere consumentenforums hetzelfde onderwerp te plaatsen maar dat kon ik niet vinden.

aurora1
door aurora1 Jan 12, 2019 om 07:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heerlijk weer dat commentaar van u. U zat vast te popelen daarvoor. En natuurlijk zijn u en ik niet "wij". Ik had verzuimd erachter te zetten : "in ieder geval ik", of iets van die strekking, zoals ik doorgaans doe.

ma
door maarten heest Jan 12, 2019 om 11:48
463 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het compliment!

lo
door lovewinnie - Jan 10, 2019 om 13:59
1205 Antwoorden / 1 Vragen

Tot 7 werkdagen is heel gewoon. Staat ook op de website en wordt vermeld na de bestelling maar is ook te lezen in de voorwaarden . U had ook thuis kunnen laten bezorgen. Dan is volgende dag in huis. Wrm het zo lang duurt is omdat er 1 a 2x per week bestellingen mee gaan van klanten samen met de vracht  Het wordt dus niet in de winkel bezorgt door bijv post nl. Dit bespaard u verzendkosten maar de winkel gaat niet extra vrachtwagens sturen dan nodig is

De 14 dg herroeping gaan pas in zodra het pakket opgehaald is. Dus ook daarover geen paniek.