ge
door geeta21 Jan 18, 2021 om 14:27
Winkels & webshops

Caschback bol.com lukt niet

Boormachine tijdens de cascback actie besteld. Wordt van het kastje naar de welbekende muur gestuurd.

BOL.COM. Bestel nr. 1184593705

inlog link van Bosch.    Doet het niet.Klantenservice heeft na 1.5 uur in de wacht te staan sessie afgebroken.

vr. Grt.    Hermann.  (87 jr)

3003 11 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 18, 2021 om 15:02
2011 Antwoorden / Vragen

Kun u toelichten wat u bedoelt u met link van Bosch doet het niet.

getty
door getty - Jan 18, 2021 om 15:10
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Misschien even mailen?

Donuts
door Donuts - Jan 18, 2021 om 15:11
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U moet u eerst registreren https://www.bosch-home.nl/acties

Dit zijn de voorwaarden en de regels die u moet volgen

Van 7 september 2020 t/m 10 januari 2021 ontvangt u tot € 30 cashback óf een gratis accu bij aankoop van een van de deelnemende Bosch Doe-Het-Zelf gereedschappen!

Om de cashback of accu te ontvangen, hoeft u enkel de onderstaande 4 stappen te
volgen:
Stap 1: Ga met uw aankoopbewijs naar boschacties.nl
Stap 2: Vul de juiste promotiecode in: boschautumn2020
Stap 3: Vul uw gegevens in en upload uw aankoopbewijs
Stap 4: U ontvangt uw refund bedrag binnen 4 weken. Uw gratis accu ontvangt u binnen
6 weken.

Actievoorwaarden:
Deze actie is geldig van 7 september 2020 t/m 10 januari 2021. Onvolledige,
onjuiste of te late inzendingen na de uiterste datum van 10 januari 2021 worden
niet gehonoreerd.
― U dient een e-mailadres in te geven voor de afhandeling van de actie.
― Aanmeldingen per post worden niet gehonoreerd.
― Om deel te nemen aan deze actie is het uploaden van een aankoopbewijs
verplicht.
― Per aankoop van 1 machine, kunt u 1 keer deelnemen.
― Deze actie is geldig bij aankoop van een geselecteerd assortiment Bosch
gereedschappen. Deze actie is niet geldig op aankopen gedaan op Amazon.
― U ontvangt uw cashback bedrag uiterlijk 4 weken nadat Bosch uw online registratie
met kopie aankoopbewijs heeft ontvangen en goedgekeurd. U ontvangt uw gratis
accu uiterlijk 6 weken nadat Bosch uw online registratie met kopie aankoopbewijs
heeft ontvangen en goedgekeurd.
― Deze actie is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen of acties van
Bosch.
― Bosch behoudt zich het recht voor de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen of
de actie eerder te beëindigen. Bosch is in geval van wijziging of beëindiging niet
gehouden tot enige schadevergoeding of vervangende actie, in welke vorm dan
ook.

gerbera
door gerbera - Jan 18, 2021 om 15:54
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zou het kunnen dat de actie is verlopen, we zijn al 8 dagen verder.

Aankoop periode tussen 07/09/2020 en 10/01/2021. Heb je het product gekocht, dan kun je de cashback nog aanvragen tot 10/01/2021.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Jan 18, 2021 om 16:15
98 Antwoorden / 1 Vragen

De acties €30 terug of een tweede accu gratis zijn vanaf 7 september 2020 tot 10-01-2021 geldig. De acties zijn alleen in Nederland geldig. Kiest u voor geld terug let dan op met het IBANnummer deze begint met de landcode 2 cijfers de naam van uw bank met de 0 er achter dan uw rekeningnummer. Uw moet een kopie van het aankoop bewijs opsturen naar Bosch via de post. De acties kunnen door Bosch verlengd worden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 18, 2021 om 17:08
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Denk dat als je vlak voor 10 januari bestelde en deze daarna geleverd werd je ook pech hebt....

Kijk vooraf altijd goed naar de actie voorwaarden zoals hier al eerder gemeld werden.

Besteld Tijdens Actie!
Maar is  ook op tijd geleverd?
Als ze traag leverden  gewoon retour en alles terug....
Dat is enige wat nog kan helaas!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2021 om 17:41
16775 Antwoorden / 202 Vragen

U bedoelt waarschijnlijk dat de cash back die u verwacht niet lukt maar u de boormachine wel heeft ontvangen. De vraag is dus of u wel goed op de actievoorwaarden heeft gelet en bijv. u de aankoop heeft gemels zoals door @SPRIETJE aangegeven.
Als dat niet zo is en u heeft wel aan de voorwaarden voldaan, meld dat dan hier opdat wij (of één van ons) u nader kunnen (kan) informeren

ge
door geeta21 Jan 25, 2021 om 15:09
69 Antwoorden / 30 Vragen

Na bestelling duurde het 7 dagen voor de boormachine geleverd werd.Toe was de cashback niet meer geldig.

panter22
door panter22 Jan 25, 2021 om 15:25
6599 Antwoorden / Vragen

Dan heb je pech. Of je moet de boormachine ongebruikt binnen 14 dagen retour sturen,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 25, 2021 om 17:40
16775 Antwoorden / 202 Vragen

U reageert met dit:

DOOR GEETA21 25 JAN. 2021 OM 15:09
67 ANTWOORDEN / 30 VRAGEN

Na bestelling duurde het 7 dagen voor de boormachine geleverd werd.Toe was de cashback niet meer geldig.

En dat lijkt mij geheel onjuist. De cashback geldt op het moment van bestelling en zeker niet vanaf moment van aflevering. Zeker nu op dit moment leveringen vertraagd kunnen zijn. Men houdt zich dus niet aan de eigen voorwaarden waaronder dit onderdeel als onderdeel van voorwaarden al gemeld door @SPRIETJE  Deze actie is geldig van 7 september 2020 t/m 10 januari 2021. Onvolledige,

onjuiste of te late inzendingen na de uiterste datum van 10 januari 2021 worden
niet gehonoreerd. Dat betekent dat men in gebreke blijft om de eigen voorwaarden na te leven en zie dan o.a.deze ingebrekestelling en kunt u deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling   benutten. U dient wel zeker te weten dat u op tijd heeft besteld en ook aan alle voorwaarden heeft voldaan.

gerbera
door gerbera Jan 25, 2021 om 22:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk dat u hierin abuis bent, de actie is van Bosch en die stelt daarbij eigen voorwaarden. Dat BCC laat geleverd heeft is dus niet veroorzaakt door Bosch. Als iemand dus wat te verwijten valt is het BC dus zou de TS daar moeten klagen dat deze door hun de actie is misgelopen. Je zal bij Bosch bepaalde zaken b.v type en of serienummer e.d. moeten aanleveren en dat kun je niet doen zolang je het apparaat niet in je bezit hebt. Daarnaast is het al lang bekend dat pakketbezorging langer duurd in deze tijd dus had de TS er rekening mee kunnen houden dat het pakket later zou komen.

panter22
door panter22 Jan 26, 2021 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

@hetemietkreeft, je hebt een belangrijke voorwaarde voor de cashback over het hoofd gezien:

Aanmeldingen per post worden niet gehonoreerd.

Dan is de enige mogelijkheid digitaal uiterlijk 10 januari de gegevens te uploaden en te versturen.
Dus als je op 10 januari de boormachine had gekocht en dezelfde dag nog had geregistreerd, dan was je op tijd geweest. Maar heb je online in december de boormachine gekocht en je ontvangt hem 11 januari, dan ben je te laat.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 26, 2021 om 09:50
16775 Antwoorden / 202 Vragen

M.b.t. bovenstaand: @GERBERA en @PANTHER22, kijk nog eens naar de laatste zin van mijn reactie: (Quote) 'Als dat niet zo is en u heeft wel aan de voorwaarden voldaan, meld dat dan hier opdat wij (of één van ons) u nader kunnen (kan) informeren'.

En Ts. reageert niet en heeft dus mogelijk niet aan de voorwaarden voldaan. (Of dat nu voorwaarden van Bosch of BCC zijn doet dan niet terzake).

panter22
door panter22 Jan 26, 2021 om 10:42
6599 Antwoorden / Vragen

@heremietkreeft, je probeert je er uit te praten. Of je snapt het niet.
Eerst schrijf je dat de cashback geldt op het moment van bestelling.
Dat klopt, die is voor 10 januari. Dus ts voldoet aan die eis.
Maar de cashback aanvragen moet uiterlijk 10 januari.
Ts voldoet niet aan die eis want hij krijgt de boormachine pas na 10 januari thuis.
En hij  kan dan niet meer de cashback aanvragen.
En dan schrijf je dat Bosch:
Dat betekent dat men in gebreke blijft om de eigen voorwaarden na te leven
Dat klopt dus niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 26, 2021 om 10:59
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, ingewikkeld, mijn gedachte is dan toch dat men bij Bosch onterecht handelt omdat de cashback eenduidig niet kon worden aangevraagd.

gerbera
door gerbera Jan 26, 2021 om 11:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@heremietkreeft, Blijkbaar ontgaat u het feit dat Bosch de cashback voorwaarden bepaald, en dat is uiterlijk 10 januari. Dat de TS de machine later krijgt is zijn probleem, en deelname aan die actie kan alleen als je over de juiste gegevens beschikt. En die heb je pas als je de bestelling in je bezit hebt net als een bedenktijd bij aanschaf van iets, die gaat dan in op de dag dag je de bestelling, inclusief het aankoopbewijs, binnen hebt en dat was dus te laat. Dus Bosch handeld niet onrechtmatig, is niet in gebreke en handeld geheel volgens de voorwaarden die zij bebben gesteld.
Zoals u redeneerd bestel ik iets waarvan de levertijd enkele weken is en er in die tussentijd een cashback actie is. Volgens u zou dan de dag van aankoop bepalend zijn terwijl de actie in die tussentijd is afgelopen.
Dus nogmaals de enige plaats waar de TS kan klagen is bij BOL omdat die, volgens de TS, te laat geleverd hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2021 om 17:57
16775 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. diverse reacties kom ik hiermee terug op deze vraag / dit probleem.

Ik doe dat om dat het niet een echt eenvoudig probleem is.
Feitelijk is het zo dat @GEETAH21 binnen een actietermijn een bestelling heeft gedaan en m.i. had mogen verwachten dat het bestelde dan ook tijdig zou worden geleverd om daarmee te kunnen voldoen aan de actievoorwaarde. Daarmee kan, let op kan, worden geconcludeerd dat er sprake is van in gebreke blijven.

De vraag is dan echter wie er in gebreke is gebleven. Is dat Bol.come als tussenpersoon of is dat de leverancier/verkoper die Bol.com als verkoopplatform benut. Wie is er dan aansprakelijk te stellen inzake dit ingebreke blijven m.b.t. tijdige levering?
Dat er schade is is evident, dat is het bedrag van de cash-back dat verwacht had mogen worden. Het bedrag zal niet van een orde zijn die het zinvol maakt om werkelijk op basis van BW art 6:74 te gaan handelen. Daarbij kan de leverancier mogelijkl zich beroepen op overmacht. Hoe dan ook is en blijft het dus een feit dat @GEETAH21 redelijkerwijze gesteld niet kon voldoen aan de voorwaarden gelet op de vertraagde levering. En dat betekent m.i. wel dat men zijdens de leverancier wel degelijk coulant had kunnen zijn en misschien wel moeten zijn, wel of geen overmacht.

Ik kan mij per saldo voorstellen dat dit een 'aardige' is voor de belbus .

panter22
door panter22 Jan 26, 2021 om 20:24
6599 Antwoorden / Vragen

Het probleem is heel simpel, maar je haalt er van alles.
De verkoper is niet in gebreke gebleven, want het product is keurig geleverd.
Algemeen is bekend dat door de grote drukte bij PostNL pakketten vertraging oplopen. Bovendien staat het  bij (praktisch) elke webshop vermeld, dat je daar rekening mee moet houden.
Als je er dan voor kiest om op het laatste moment onder deze omstandigheden te bestellen dan neem je het risico dat het pakket  te laat  aankomt om van de actie gebruik te kunnen maken Het gaat hier om een cash back actie die 4 maanden duurt. .
Het zou anders zijn als  de verkoper had gegarandeerd  dat het product voor de 10 de in huis zou zijn.
Maar dat is ook niet het geval.
Soms kun je extra betalen voor een spoed levering. Ook hier is geen sprake van geweest.
Gevalletje van jammer maar helaas.
Nu schrijf je een heel verhaal over in gebreke blijven en daarna overmacht. En je komt uit op coulance,
Jouw conclusie is na dit hele verhaal: je hebt geen poot om op te staan.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 26, 2021 om 20:49
2011 Antwoorden / Vragen

Jammer maar helaas, de voorwaarden zijn duidelijk wil er bij 60+ Nederland blijkbaar echt niet in. Past niet in het denkraam want een consument kan nooit zelf verantwoordelijk zijn, dat moet altijd afgeschoven worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 26, 2021 om 20:54
16775 Antwoorden / 202 Vragen

@PANTHER22, houd nu toch a.u.b. op. Het artikel is inderdaad geleverd maar mogelijk later dan door Ts redelijkerwijze verwacht kon worden en daarmee kom dus niet tijdig de cash back worden aangevraagd. Ts. geeft helemaal niet te kennen dat op een 'te laat' moment zou zijn besteld.
En zoals het bij juristen / advocaten / rechters en ook andere academici gebruikelijk is kunnen en mogen meningen verschillen en ik ben uitdrukkelijk van mening dat 'er wel een poot is om op te straan'mits. En in het ultime geval is het altijd een rechter die de uitspraak doet en ook dan is zefs hoger beroep en ook veelal nog cassatie mogelijk. Om dat voor een cash back voor een boormachine te doen is financieel gezien minden interessant maar ik zie best goede gronden.

En u mag best uw eigen mening hebben en houden onder referte naar de vierde zin.

Een discussie over welles en nietes is niet bedoeld om op deze site te voeren voor zover ik weet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 26, 2021 om 21:00
16775 Antwoorden / 202 Vragen

@HENKDEZEVENDE: hier is sprake van wel of niet redelijkheid in relatie tot de huidige situatie in context van voorwaarden.
Hoe dan ook zou dit 'leuk voer' voor ingehuurde juristen zijn.

gerbera
door gerbera Jan 26, 2021 om 21:51
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@heremietkreeft, u vergeet nog iets nml te kijken wat PostNL (zo die de bezorging heeft gedaan) op zijn site heeft staan over levering, allemaal zaken waar de TS rekening mee had moeten houden . De TS geeft aan dat er 7 dagen na de bestelling is geleverd, hetgeen zou betekenen dat de TS zijn bestelling 6 dagen voor einde cashback zijn bestelling heeft geplaatst. Wel een korte tijd terwijl al weken bekend was dat door de drukte pakketten soms niet direct door de vervoerders werden opgehaald. Maar goed de TS reageert niet meer dus zal er wel in berusten.

ge
door geeta21 - Feb 1, 2021 om 14:38
69 Antwoorden / 30 Vragen

Ik heb me erbij neergelegd dat het niks wordt.Er zijn ergere dingen in het leven. Bedankt allemaal Voor de adviezen.