SL
door SLenie Oct 27, 2021 om 14:05
Winkels & webshops

Contact met Aliexpress

Ik heb een order bij Aliexpress geplaatst voor ruim € 300,-. Waarschijnlijk is er iets fout gegaan na het betalen want ik heb nooit een orderbevestiging ontvangen. De betreffende leverancier heeft ook geen order van mij. Maar met Aliexpress kan ik alleen in contact komen via een chatrobot die als eerste naar het nummer van de orderbevestiging vraag en dat nummer heb ik dus niet. Ik heb het nummer in de omschrijving van mij betaling geprobeerd maar dat is dus ook een orderbevestigingsnummer. Heeft iemand enig idee hoe ik nu met hun in contact kan komen?

4946 11 Rapporteer

getty
door getty - Oct 27, 2021 om 14:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Toevallig met uw creditcard betaald?

Zo ja, hun inschakelen

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 27, 2021 om 14:17
2047 Antwoorden / Vragen

Als u geen orderbevestigingsnummee nummers heeft gekregen en zonder geen contact kunt krijgen zou ik de creditcard bellen of dat voldoende is om de transactie terug te draaien.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 27, 2021 om 14:22
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Zie allereerst dit: De AliExpress klachten komen voornamelijk van mensen die de regels niet kennen of die vergelijkbare wetgeving verwachten als in Nederland. Dat is niet het geval. De meest voorkomende AliExpress klachten komen omdat pakketjes soms niet aankomen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 27, 2021 om 14:23
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien hebt u iets aan deze link en bent u er op tijd bij.

https://chinafans.nl/dispute-aliexpress/#redenen-om-een-dispute-te-openen

sira
door sira Oct 27, 2021 om 14:26
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Je bent me net voor.

@Slenie
Misschien kunt u er ook een afbeelding van de betaling bijvoegen. Noem ook de artikelen die u heeft besteld, zodat zij kunnen checken of dit overeenkomt met uw betaling.

SL
door SLenie Oct 29, 2021 om 11:14
Antwoorden / 1 Vragen

Omdat ik geen orderbevestiging heb kan ik geen dispute aanmaken. Ik heb me nu echter wel aangemeld op deze site in de hoop dat hun een oplossing hebben om in contact te komen met een fysieke medewerker. Ik las al dat het vrij lastig is en heb de genoemde oplossingen al geprobeerd maar kwam er niet door.

sira
door sira - Oct 27, 2021 om 14:29
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Staat er ook helemaal niets in "mijn bestellingen"? Soms duurt het een dag voor u een orderbevestiging krijgt.

Thecla58
door Thecla58 - Oct 27, 2021 om 14:31
854 Antwoorden / 3 Vragen

ik zou zeggen volg de link van Sjoppy. Er is inderdaad altijd een bestelnummer bekend.

Iets wat ik tegenwoordig doe, nu bestel ik niet voor grote bedragen, is betalen via Klarna. Daar ben ik uitermate tevreden over. Overigens ook toen AE zich nog niet aan Klarna gelieerd had. Bestel ik iets ergens anders en er is een mogelijkheid om een vorm van achteraf betalen te kiezen, dan doe ik dat altijd.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 29, 2021 om 12:33
7184 Antwoorden / 3 Vragen
mi
door miennaamishaaz Nov 3, 2021 om 17:57
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is niet een contact van aliexpress, maar een tussenpersoon.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 3, 2021 om 19:36
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt, de tussenpersoon zet zich in.

blubber2
door blubber2 - Oct 29, 2021 om 12:55
34 Antwoorden / 7 Vragen

dat is erg lastig bij die Chinezen daarom koop ik daar niets meer; het is ook vaak te goedkoop om ook goed te zijn

rj
door rjw Oct 29, 2021 om 14:37
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Het is vooral goedkoop omdat er veel tussenhandel uit de keten is geknipt. Eenzelfde product kost in de winkel meer omdat de winkel voorraad moet houden, het moet inkopen bij een groothandel, die het weer bij een importeur inkoopt. Overal moet er een marge op om de kosten te kunnen dekken en een beetje geld te verdienen. Daarbovenop komen nog allerlei wettelijke verplichtingen die een bedrijf hier heeft.

sira
door sira Nov 3, 2021 om 18:25
2331 Antwoorden / 24 Vragen

@Blubber2
Alle spullen die ik daar tot nu toe heb besteld, zijn van uitstekende kwaliteit. Ik heb nog nooit een miskoop gehad, ook altijd alles ontvangen, de ene keer snel, de andere keer duurde het langer, so what. Ik bestel niet alleen voor mijzelf, maar ook op verzoek van familie. Inmiddels een hoop geld bespaard.

U moet eens rondkijken in uw huis, daar staan veel dingen die uit China komen zonder dat u het weet.

mo
door mof - Oct 29, 2021 om 14:29
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Niet. Als je bij AliExpress besteld moet je niet verwachten dat ze je consumentenproblemen oplossen. AliExpress is de RyanAir van de webwinkels. Uiteindelijk bestel je niet bij hen, maar zijn zij bemiddelaar en bestel je rechtstreeks bij een bedrijf in China. PEch, maar Ali Express is heel erg goedkoop en wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten ....

rj
door rjw Oct 29, 2021 om 14:40
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Of: wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten moet zelf de problemen oplossen die normaal gesproken importeurs en retailers oplossen. Als er bij de importeur of retailer iets fout gaat met een bestelling merk je daar als consument meestal niets van omdat het achter de schermen wordt opgelost.

sira
door sira Nov 3, 2021 om 18:40
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Ik had voor familie een "zak"lamp gekocht, een uitstekende lamp en wát een licht.
Toen wilde ik er zelf ook eentje, 3x besteld, bleek dat die er steeds werd uitgepikt in het magazijn op het vliegveld en gecancelled. Binnen enkele dagen geld weer op de rekening. Contact opgenomen met de leverancier. Bleek dat de lamp verboden was in Nederland, maar ik moest hem gewoon blijven bestellen, want soms glippen ze er doorheen (zoals de 1ste).
Deze lamp: klik hier

Ik heb dus nooit een slechte ervaring gehad.

Re
door Replayt - Oct 30, 2021 om 13:25
4 Antwoorden / Vragen

Kwam ook deze nog tegen, weet niet of het werkt, maar zo kun je dus een echte medewerker van AliExpress spreken: https://chinafans.nl/aliexpress-medewerker-spreken/

mi
door miennaamishaaz - Nov 3, 2021 om 18:02
725 Antwoorden / 1 Vragen

De enigste manier om met support in contact te komen is via de EVA bot
COPY/PASTE de volgende BOLD gemarkeerde text in het invoer venster van de bot [op de PC/webpagina]

The ALIMEBOT cannot help me with my issue.

Na het invoeren van deze text zou u een knop moeten krijgen om met een support medewerker in contact moeten kunnen komen.

Wel een waarschuwing, er is een 5 minuten chat-timeout, waardoor de chat automatisch wordt verbroken, na 5 minuten.

Wat u dus het beste kan doen voordat u contact opneemt, is alles wat u wilt zeggen/vragen alvast Typen in een Word document. en hierna Copy-pasten in het chatvenster.